Donnerstag, 24. September 2009

مصاحبه افشاگرانه كانال دوفرانسه با احمدي نژاد وجوابهاي رسوا كننده وي

تلويون كانال 2فرانسه در مصاحبهيي با احمدي نژاد او را در مورد سركوب و كشتار در ايران، اصرار بر برنامه اتمي، تروريسم و باجگيري مورد سؤال و مؤاخذه قرار داد. بخشهايي از اين مصاحبه كه درتهران و در آستانه سفر احمدي نژاد به نيويورك صورت گرفته است از از اين قرار است

خبرنگار: آقاي رئيسجمهور, شب بخير. با تشكر از اينكه ما را در دفتر رياستجمهوري در مركز تهران به حضور پذيرفتيد. شما ما را سه روز بعد از تظاهراتي كه در تهران و ساير شهرهاي كشور صورت گرفته, به حضور ميپذيريد. چهار ماه بعد از دور اول انتخابات رياست جمهوري كه شما با حساب 63 درصد آرا برندة آن شديد, بخشي از مردم كماكان انتخاب شما را زير علامت سوأل ميبرند. تمام رهبران اپوزيسيون به تظاهرات پيوسته بودند. صداهاي زيادي كماكان بر ميخيزد. سوأل من اين است: آيا واقعا همانطور كه اپوزيسيون ميگويد, شما اين انتخابات را دزديدهايد؟
احمدينژاد: در ايران آزادي است. افراد ميتوانند نظرشون رو ابراز كنن. اما قانون حاكمه.
خبرنگار: و در مورد انتخابات؟
احمدينژاد: در مورد انتخابات هم قانون حاكمه. ما مشكلي نداريم, افراد نظرشون رو ميدهند, قانون هم كار خودشو ميكنه.
خبرنگار: دولت ايران. . .
احمدينژاد: دولت ايران مشروعترين دولت منطقه و دنياست!
خبرنگار: وقتي نيكلا ساركوزي ميگويد ايرانيان شايستة حكوت بهتري از نظام كنوني است. . .
احمدينژاد: يعني آقاي ساركوزي در امور داخلي ملت ما دخالت ميكنن؟ من هم همين نظر رو دارم. من فكر ميكنم مردم فرانسه شايستة رهبران بهتري هستند. عصبانيت آقاي ساركوزي براي ما فاقد اعتباره.
خبرنگار: سازمانهاي دفاع از حقوق بشر ميگويند كه از تاريخ 12 ژوئن و انتخاباتي كه شما در آن برنده شديد, چهار هزار نفر بازداشت شدهاند. همين جمعة پيش 25 الي 30 نفر ديگر بازداشت شدهاند. به گفتة سازمانهاي غير دولتي, لااقل 36 نفر جان خود را از دست دادهاند. همة جهان, تصاوير نداي جوان را كه در وسط خيابان كشته شد به ياد دارد. وي تبديل به سمبل اين جنبش شد. گفته ميشود در زندانها شكنجه و تجاوز اعمال ميشود. و شما در طول اين 4 ماه گذشته, هرگز در اين رابطه سخن نگفتهايد و چيزي نگفتهايد.
احمدينژاد: ضمن اينكه من نظرم رو اعلام كردم و از قوة قضاييه خواستم كه سريعتر و دقيقتر رسيدگي بكنه و همين كار رو خواهد كرد. در ايران هر كس مجرم بشود و باشد, طبق قانون مجازات ميشه؛ چه مأمور انتظامي باشه, چه كسي كه بياد در خيابان اموال ملت رو آتش بزنه.
خبرنگار: و كشتهها و شكنجهشدهها؟
احمدينژاد: ما متأسفيم كسانيكه تحريك كردن به آشوب. شما اينو خوبه از تلويزيون صداي امريكا و تلويزيون بي بي سي و از صحبتهاي وزير امور خارجة فرانسه كه تحريك كرد به اغتشاش, بپرسيد! ما متأسفيم! جمعي از هموطنان ما آسيب ديدند.
خبرنگار: براي شما برنار كوشنر مسئول وقايعي است كه طي 4 ماه اخير رخ دادهاند؟ برنار كوشنر مسئول قتل ندا سلطانياست؟
احمدينژاد: بله! او هم مسئوله!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen