فراخوان براي نجات جان زنداني سياسي ارژنگ داوودي در پنجاهمين روز اعتصاب غذا

جان زنداني سياسي ارژنگ داودي, در پنجاهمين روز اعتصاب غذايش در معرض خطر جدي قرار گرفته است. وي كه از زندانيان سياسي بند3زندان گوهردشت است از روز 23تيرماه در اعتراض به فشارهاي دژخيمان ازجمله ممنوعيت ملاقات با خانواده, مصادره خانه شخصي و آوارگي خانواده اش, دست به اعتصاب غذا زده است. وي از آبان82 تاكنون در زندانهاي مختلف رژيم ازجمله اوين, بندرعباس و گوهردشت تحت انواع شكنجه ها و اعمال فشارها قرار داشته است.
دژخيمان نه تنها از رسيدگيهاي پزشكي به آقاي داوودي خوداري مي كنند. بلكه در روز شنبه 6شهريور, وي را در شرايطي كه قادر به حركت نبود, ساعتها مورد بازجويي قرار دادند. سردژخيم علي حاج کاظم, رئيس زندان گوهردشت, بر شدت فشارهاي وارده بر اين زنداني افزوده و از رسيدگي به او جلوگيري مي كند. حاج كاظم به خاطر حذف فيزيكي زندانيان با تزريق داروهاي سمي و همچنين فروش سيستماتيك اندام زندانيان, به طور مضاعف مورد نفرت زندانيان است.
مقاومت ايران مراجع مدافع حقوق بشر به ويژه دبيركل و كميسر عالي حقوق بشر ملل متحد و گزارشگران دستگيريهاي خودسرانه و شكنجه در ملل متحد را به اقدام فوري در مورد زندانيان سياسي در ايران و نجات جان آنان به ويژه آقاي داوودي فرا مي خواند.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
10شهريور1389(اول سپتامبر2010)