مقاومت ايران نسبت به توطئه هاي آخوندها هشدار مي دهد و خواهان حفاظت ساكنان اشرف
 توسط ملل متحد و تضمين نيروهاي آمريكايي است

ساعت 11 و 30 دقيقه شب گذشته, پنجشنبه شب 26 فروردين 1389, نيروهاي عراقي در حمايت از مزدوران اعزامي اطلاعات آخوندها و نيروي تروريستي قدس كه 66 روز است در ورودي اشرف مستقر هستند, به نحو نافرجامي به برخي از ساكنان اشرف و تأسيسات داخل اشرف حمله كردند تا آنها را به اشغال در آورند.
اين مزدوران, تحت حمايت تمام عيار گردان عراقي و سفارت رژيم آخوندها در بغداد به طور شبانه روزي با بلندگوهاي فوق العاده قوي و با تهديدهاي آشكار آنها به «به آتش كشيدن» و«بستن» اشرف و «كشتن» مجاهدين و «بيرون كشيدن زبانهاي آنها از حلقومشان» به شكنجه رواني ساكنان اشرف مشغولند و مانع خواب و آسايش ساكنان قرارگاه شده اند. فيلمها و تصاوير اين مزدوران, به طور مستمر در اختيار مراجع بين المللي و نيروها و مقامهاي ذيربط آمريكايي قرار گرفته است.
حوالي نيمه شب گذشته در حاليكه بلندگوهاي مزدوران مانند شبهاي پيش به فحاشي و تهديد ساكنان مشغول بودند, يك سرهنگ و يك سروان عراقي به نامهاي علي و جواد به داخل اشرف مراجعه و اعلام كردند بنا به دستور دولت عراق, بلندگوهاي ساختمانهاي مجاهدين بايستي خاموش شود تا صداي بلندگوهاي مزدوران به همه جا برسد. برخي ساختمانهاي اشرف براي كاستن از مزاحمت صداهاي گوش خراش بلندگوهاي مزدوران موزيك پخش مي كردند.
سرهنگ عراقي تهديد كرد بنا به دستور دولت عراق در صورتيكه ساكنان اشرف ضمن 10دقيقه بلندگوهاي خود را قطع نكنند, نيروهاي عراقي وارد مي شوند و تأسيسات ورودي اشرف را با زور تصرف خواهند نمود. اما مجاهدان اشرف, اين كار را مشروط به خاموش كردن بلندگوهاي مزدوران كه مانع خواب و آسايش ساكنان اشرف است كردند. بلندگوهايي كه دولت عراق آشكارا آن را در اختيار مزدوران قرار داده است. نيروهايي عراقي با وقاحت گفتند دولت دستور داده است مزدوران براي پخش هر برنامه يي آزاد هستند اما ساكنان اشرف مجاز به اين كار نيستند... در اين زمان شمار زيادي از نيروهاي عراقي و حداقل 5 زرهپوش هاموي در ورودي اشرف مستقر شده بودند.
آنگاه نيروهاي عراقي, ساكنان اشرف را كه حاضر نبودند به زورگويي و رفتار غيرقانوني نيروهاي عراقي و تهديد به شليك و كشتن تن بدهند, با باتون برقي و ميله هاي آهني مورد ضرب و شتم قرار دادند. در اثر اين ضربات 5 تن از ساكنان اشرف, مجاهدان خلق: كريم گُماسايي, مهدي عبدالرحيمي, عظيم ميش مست, رحيم سهرابي و خالد شاه كرمي, مجروح و به بيمارستان منتقل شدند.
نيروهاي سركوبگر در جريان اين حمله , به يكي از زنان ساكن اشرف حمله كردند تا او را به گروگان بگيرند اما مقاومت او و اعتراضات ديگر ساكنان مانع اين اقدام شد. مهاجمان در صدد بودند مانند ژوييه گذشته به گروگانگيري ساكنان بپردازند كه ناموفق ماند. حوالي ساعت 3 بامداد, نيروهاي سركوبگر كه با چوب و چماق به داخل اشرف آمده بودند در اثر اعتراضات و شعارهاي ساكنان اشرف محل را ترك كردند.
مقاومت ايران با تأكيد بر اينكه وقايع شب گذشته بار ديگر نشان داد, رژيم آخوندي و دولت عراق با تمام قوا در صدد سركوب و نابودي اشرف هستند, توجه دبيركل ملل متحد, نماينده ويژه دبيركل در عراق و مقامها و فرماندهان آمريكايي را نسبت به استمرار اين فجايع جلب مي كند و اكيداً خواهان به عهده گرفتن حفاظت اشرف از سوي ملل متحد و تضمين اين حفاظت از سوي نيروهاي آمريكايي است كه به خلع سلاح مجاهدين مبادرت كرده و به حفاظت از آنها متعهد شدند.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
27 فروردين 1389 ( 16 آوريل 2010 )