Freitag, 25. September 2009

تصوير قيام در جهان - 25سپتامبر/3مهر88

رادیو فردا 1.7.388

مریم: در حال تجاوز می‌گفت دارم رایت را پس می‌دهم


می‌گوید در یکی از بازداشتگاه‌های ایران مورد تجاوز و آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است. او روزی را به خاطر می‌آورد که برای شرکت در مراسم چهلمین روز کشته شدن ندا آقاسلطان – که از او به عنوان سمبل اعتراضات به نتایج انتخابات نام برده می‌شود- به بهشت زهرای تهران رفته بود و پس از برخورد نیروهای امنیتی با تجمع‌کنندگان در یک تعقیب و گریز با نیروهای لباس شخصی دستگیر شد.

ابراهیم شریفی: فقط صدای نفس خودم و دیگران را می‌شنیدم
من اصلاً نمی‌خواستم مسئله تجاوز را عنوان کنم. زمانی که به آگاهی رفتم، آخر سر به من گفتند دنبال اين پرونده را نگير، اين کار وزارت اطلاعات بوده و برو خدا را شکر کن که آزادت کرده‌اند و زنده‌ای.

العربیه 24.09.09

خروج ديپلماتها از سالن وتظاهرات ايرانيان در نيويورك
سخنرانى احمدى نژاد درسازمان ملل درباره دموكراسى وحقوق بشر
نيويورك، دبى- رسانه ها، (العربيه. نت)

احمدى نژاد رئیس جمهور ایران امروز پنج شنبه 24-9-2009 از جمله سخنرانان مجمع عمومى سازمان ملل بود، وى در سخنرانى خويش نظام ايران را "يکي از مردمي ترين حکومتهاي مترقي جهان" دانست و انتخابات اخير را "باشكوه و كاملاً آزاد" خواند.
وى در سخنرانى خويش كه با تظاهرات اعتراض آميز وسيع ايرانيان در جلوى مقر سازمان ملل از يك سو و با خروج بسيارى از گفتنى است هنگام انتقاد احمدى نژاد از پايمال كردن حقوق بشر در فلسطين، بسيارى از ديپلماتها و نمايندگان غربى، جلسه را ترك كردند. همچنين عده كثيرى از ايرانيا ن خارج از كشور، از شهرهاى مختلف امريكا، كانادا و اروپا در هنگام سخنرانى احمدى نژاد، در تجمعات اعتراضى نسبت به انتخابات رياست جمهورى و دستگيريها ى پس از آن و نقض حقوق بشر در ايران، شركت كردند.

از سوى ديگر بيلبوردهاى اطلاع رسانى سيار با نصب پوسترهايى بر روى كاميونهايى كه در شهر نيويورك حركت مى كردند، تصاويرى از نقض حقوق بشر در ايران و حوادث پس از انتخابات را نشان مى داد.

همزمان با حضور احمدى نژاد در نيويورك تظاهرات اعتراضى در ساير كشورها از جمله آلمان، فرانسه، بلژيك برگزار شد.
ديپلماتهاى غربى از سالن سخنرانى از سوى ديگر روبرو گرديد،

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen