Montag, 21. September 2009

انعكاسات جهاني قيام بزرگ 27 شهريور ادامه دارد

من ميخواهم به كساني كه امروز درايران به خيابانها ريختند، درود بفرستم
تلويزيون فرانسه 24گزارشي از شقه و بحران در درون رژيم آخوندي و قيام مردم در روز جمعه پخش كرد كه توجه شما را به آن جلب ميكنيم
هال گاردنر، مدير بخش سياست بين المللي دانشگاه آمريكا در پاريس در برنامه ميزگرد تلويزيون فرانسه 24 گفت: براي من مشخص نيست كه چرا رفسنجاني در نماز جمعه شركت نكرد، ولي آنچه معلوم است اين است كه ما با يك بحران مشروعيت در درون رژيم ايران رو برو هستيم و رهبري رژيم ايران شقه شده است. ما با يك وضعيت بسيار خطرناكي در ايران رو برو هستيم، زيرا آنها مسأله را به اسراييل و هستهيي مصادره ميكنند و مي خواهند طوري وانمود كنند كه جهان خارج عليه آنهاست، در حالي كه همه در ايران مي دانند اين ادعا دروغ است…
فيليپ تورل، خبرنگار راديو بين المللي فرانسه نيز گفت: سخنان احمدي نژاد چيز جديدي نبود. او مي خواهد چه كسي را گول بزند؟ شايد خودش را گول بزند، ولي كسي را نمي تواند بفريبد و هيچكس حرف او را باور نميكند. همه مي دانند اين حرفها بازي سياسي است و ميخواهد موضع خودش را تقويت كند. احمدي نژاد اين حرفها را وقتي ميزند كه تظاهراتي در جريان است و او اين حرفها را مي زند تا توجهات را در صحنه بين المللي از تظاهرات به چيز ديگر معطوف كند. من هيچوقت باور نداشتم كه قيام در ايران خاموش شود. جايي كه خشم مردم غليان ميكند، خاموشي وجود ندارد و دوباره در زمان مناسب بيرون ميزند. روز قدس روز مناسبي براي فوران اين خشم بود. من ميخواهم به كساني كه امروز درايران به خيابانها ريختند، درود بفرستم، زيرا آنها با جان خود بازي كردند و ريسك به زندان رفتن و جنايات ديگري كه رژيم عليه آنها ميتواند انجام دهد، را به جان خريدند.

تظاهركنندگان مصمم بودند كه اين روز را, تبديل به نمايش بقا و استحكام پايدار خود كنند
مجله تايم در گزارشي از قيام روز جمعه مردم ايران نوشت: تظاهر كنندگان شعار ”مرگ بر ديكتاتور” مي دادند و در درگيري با نيروهاي امنيتي, كه گاز اشك آور شليك مي كردند, سنگ و آجر پرتاب ميكردند.
به نوشته تايم تظاهركنندگان مصمم بودند كه اين روز را, تبديل به نمايش بقا و استحكام پايدار خود كنند, آنهم در شرايطي كه طي سه ماه گذشته, بشدت مورد سركوب واقع شده اند.
تايم افزود: تظاهرات مخالفان يك مقابله جويي آ شكار با خامنه اي بود.

مردم ايران از خرج كرد پولشان براي حماس و حزب الله آزرده خاطرشده اند
تلويزيون فاكس با اعلام اين خبر گفت: همزمان با سخنراني احمدي نژاد، هزاران نفر از مخالفان وي به خيابانها ريختند و صحنههاي نظير بعد از انتخابات را يادآور شدند.
لفاظيهاي احمدي نژاد عليه اسراييل، چيز جديدي نيست و از همان ابتداي رياست جمهوريش وجود داشته است. مخالفان روز جمعه از اين فرصت استفاده كرده و به تظاهرات پرداختند.
نكته قابل توجه اين است كه مردم ايران بطور فزايندهيي نسبت به ميزان پولي كه رژيم براي گروههايي مانند حماس و حزب الله خرج ميكند و در عوض چاپلوسي تحويل ميگيرد، خشمگين و آزرده خاطر شده اند، اين در حالي است كه مردم ايران با بحران اقتصادي مواجهند و ميخواهند پولشان براي خودشان مصرف شود. بسياري از مردم ميگويند، دهها هزار و شايد صدها هزار نفري كه عليه رژيم به خيابانها ريختند، جنبش اپوزيسيون ايران را دوباره فعال و پرتحرك كرده و در انتظار فرصتهاي بعدي در هفتههاي آينده هستند تا دوباره تظاهرات كنند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen