Freitag, 16. Dezember 2011

نامه بان کی مون دبیرکل ملل متحد به نمایندگان کنگره آمریکا

 

 

 

پنج‌شنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۰ / ۱۵ دسامبر ۲۰۱۱

پاسخ بان کی مون دبیرکل ملل متحدبه نمایندگان کنگره آمریکا درباره حفاظت ازساکنان اشرف-بانکی مون: من، شخصاً از مقامات عراقی خواسته ام بستن کمپ اشرف را به تعویق بیاندازند و با پروسه حل و فصل این وضعیت به گونه یی صلح آمیز موافقت کنند
من و مالکی، نخست وزیر عراق این موضوعات را مستقیما مورد بحث و گفتگو قرار دادیم وی انعطاف نشان داده و به من در مورد تعهدش نسبت به همکاری با سازمان ملل در حل این مسأله به شیوه یی صلح آمیز اطمینان خاطر داد
میخواهم از پیشنهاد شما که سازمان ملل یک تیم ناظر تمام وقت در کمپ اشرف مستقر سازد تشکر کنم
حمایت ایالات متحده که تا اوائل سال ۲۰۰۹ حفاظت اطراف کمپ اشرف را تأمین میکردکماکان حائز اهمیت حیاتی خواهد بود
نماینده کنگره آمریکا،مایلم از نامه شما در رابطه با کمپ اشرف، تشکر کنم و شخصاً به شما اطمینان خاطر بدهم که سازمان ملل متحد منتهای کوشش خود را در ارتباط با این موضوع انسانی به عمل آورده و برای دستیابی به یک راه حل پایدار و صلحآمیز یاری میرساند.
مسئولیت اصلی رفاه و سلامت ساکنان اشرف بر عهده دولت عراق و من قویاً از دولت مذکور خواستهام تا یک راه حل صلحآمیز و عاری از خشونت یافته و به وظایف انساندوستانهاش براساس قوانین بین المللی وفادار باشد.
ماههای زیادی است که هیات همیاری ملل متحد درعراق و کمیسیاریای عالی پناهندگی سازمان ملل و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل با مقامات رسمی عراق در بالاترین سطح درگیر گفتگو هستند. من، شخصاً از مقامات عراقی خواستهام تا بستن کمپ اشرف را به تعویق بیاندازند و با پروسه حل و فصل این وضعیت به گونه یی صلح آمیز موافقت کنند. ما روی اهمیت دادن فرصت و همچنین یک محل بیطرف به کمیساریای عالی پناهندگان برای انجام مصاحبه ها و ثبت نام ساکنان اشرف به عنوان اولین گام لازم الاجرا و ضروری در راستای بازاسکان آنها در خارج از عراق، تأکید کرده ایم.
به منظور پیشرفت این پروسه لازم است که رهبری کمپ هم در پاریس و هم در عراق انعطاف نشان بدهند و در راستای رسیدن به یک راه حل صلح آمیز همکاری نماید. پرواضح است که یک راه حل با دوام حمایت قوی جامعه بین المللی را نیز طلب میکند. خصوصاً اینکه کشورهای ثالث باید تمایل خود برای پذیرش باز اسکان ساکنان کمپ را نشان دهند. پیشرفتهای سریع و اولیه در این رابطه، به مقامات عراقی اطمینان خاطر بیشتری در این پروسه میدهد.
ما با دولت ایالات متحده و سفارتش در بغداد در مورد این موضوع از نزدیک کار میکنیم. حمایت ایالات متحده که تا اوائل سال ۲۰۰۹ حفاظت اطراف کمپ اشرف را تأمین میکرد، در موفقیت مذاکراتمان کماکان حائز اهمیت حیاتی خواهد بود. همچنین مایلم اشاره کنم که به جریان انداختن کار ساکنان کمپ اشرف نیازمند حمایت مالی از سوی کشورهای کلیدی عضو سازمان ملل از جمله ایالات متحده میباشد.
مضافاً اینکه میخواهم از پیشنهاد شما مبنی بر اینکه سازمان ملل یک تیم ناظر تمام وقت در کمپ اشرف مستقر سازد، تشکر کنم. بیش از یک سال است که مشاور ویژه یونامی در مورد کمپ اشرف به همراه کارکنان کمیساریای عالی پناهندگان و کمیساریای عالی حقوق بشر دیدارهای هفتگی از کمپ داشتهاند. ثابت شده است که چنین دیدارهایی در مطلع کردن ما از تحولات و نظارت بر صحت و سلامت ساکنان کمپ مفید بوده است.
بگذارید مجددا تأکید کنم که من قاطعانه معتقدم بهترین امید ما این است که تمامی طرفها به طرح عملیای بپردازند که اجازه میدهد کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد به انجام پروسه بررسی پرونده ها در محیطی بیطرف و امن درخارج کمپ بپردازد و کشورهای ثالث نیز نسبت به پذیرش باز اسکان ساکنان کمپ پا پیش بگذارند.
یک گروه کاری، مرکب از نمایندگان دولت عراق و سازمان ملل چندین ملاقات انجام داده اند تا جزییات بیشتر در این رابطه را مورد بررسی قرار دهند.
من و مالکی، نخست وزیر عراق، اخیراً این موضوعات را مستقیما مورد بحث و گفتگو قرار دادیم. وی انعطاف نشان داده و به من در مورد تعهدش نسبت به همکاری با سازمان ملل در حل این مسأله به شیوه یی صلح آمیز، اطمینان خاطر داد. این مهم است که تمامی طرفهای دیگر، خصوصاً آنهایی که عمیقاً نسبت به صحت و سلامت ساکنان اشرف دلسوزند، در یافتن راه حلی که قابل قبول طرفین یعنی دولت عراق و ساکنان اشرف باشد، همکاری و کمک کنند. چنین راهحلی باید به حاکمیت عراق احترام بگذارد و مطابق با قوانین بین المللی باشد در عین حال نگرانیهای انساندوستانه ما را هم مورد توجه قرار میدهد. درک و حمایت شما از این تلاش بسیار ذیقیمت خواهد بود.
صمیمانه
بان کیمون

Dienstag, 13. Dezember 2011

اعتراض به سفر مالکی به آمریکا/ عکس

 

 

تظاهرات باشکوه ایرانیان شریف در مقابل کاخ سفید در اعتراض به سفر مالکی-عکس

دوشنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۰ / ۱۲ دسامبر ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button
امروز ۱۲دسامبر۲۰۱۱ برابر با ۲۱ آذر۱۳۹۰ ایرانیان آزاده و شریف و حامیان مقاومت ایران، تظاهرات باشکوهی مقابل کاخ سفید در اعتراض به سفر مالکی نخست وزیر عراق و ملاقات او با اوباما برگزار کردند. گزارش کامل متعاقبا داده خواهد شد.

Montag, 12. Dezember 2011

ایرانیان تبعیدی از اوباما خواهان کمک جهت باز نگه‌داشتن کمپ شدند

 

ایرانیان تبعیدی از اوباما خواهان کمک جهت باز نگه‌داشتن کمپ شدند

دوشنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۰ / ۱۲ دسامبر ۲۰۱۱
خبرگزاری آسوشیتدپرس ۲۰آذر نوشت:  «یک گروه تبعیدی ایرانی نامه امضا شده توسط مقامات عالی‌رتبه سابق ارتش آمریکا خطاب به پرزیدنت باراک اوباما را منتشر کردند تا او به عراق جهت لغو ضرب‌الاجل ۳۱دسامبر بستن کمپ مخالفان و یا خطر قتل‌عام، فشار بیاورد.
این نامه روز شنبه ، سه روز قبل از ملاقات اوباما با نوری مالکی نخست‌وزیر عراق توسط مجاهدین خلق ایران علنی شده است. نامه توسط افرادی مانند ژنرال بازنشسته هنری شلتون رئیس سابق ستاد مشترک ارتش امضا شده است. . . »