Samstag, 3. Oktober 2009

تصوير قيام در جهان - 3اکتبر2009

رادیو فرانسه 3.10.09


بسیح دانشجوئی در مقابل گروه های مخلتف دانشجوئی


فرماندۀ سپاه پاسداران که در گردهم آئی مسئولان بسیج دانشجوئی دانشگاه های ایران سخن می گفت، نا آرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران را "بزرگترین خطر برای محتوای نظام و انقلاب اسلامی طی سی سال گذشته و حتی خطرناک تر از جنگ هشت ساله ایران و عراق" توصیف کرده و گفته است، در این "فتنه" تا مرز براندازی پیش رفتیم.

فرماندۀ سپاه در ادامۀ سخنان خود وظایف مسئولان بسیج دانشجوئی را شرح داده و گفته است:" مهمترین وظیفۀ ما در مقطع کنونی، روشنگری بعد از این فتنۀ عمیق است، چون ضربه ای حیثیتی به نظام وارد شد."

مسابقه در جوی نیمه نظامی

مسابقۀ دو تیم فوتبال پیروزی و استقلال که امروز جمعه در استادیوم آزادی با نتیجۀ یک بر یک به پایان رسید، نمادی از اختلاط ورزش، سیاست و وحشت بود.

گزارش ها از حضور چشمگیر نیروهای انتظامی و لباس شخصی ها در اطراف استادیوم و در میان تماشاچیان خبر داده اند. موارد بازرسی بدنی و توقیف تلفن های همراه برخی تماشاچیان به هنگام ورود به استادیوم مشاهده شده است. شماری پلیس زن نیز در بیرون استادیوم حضور داشتند. مفسران می گویند که با توجه به اینکه ورود خانم ها به استادیوم ممنوع است، علت حضور نفرات پلیس زن، شناسایی دخترانی بود که با لباس مبدل به ورزشگاه رفته اند.

دربرخی گزارش ها آمده است که ورزشگاه آزادی روز جمعه به یک پادگان تبدیل شده بود. تلفن های همراه در منطقۀ غرب تهران یا قطع شده بود و یا با مشکل روبرو بود. در فیلمی که توسط سیمای جمهوری اسلامی پخش شد، آشکارا از نشان دادن جمعیت پرهیز شده بود تا نماد های سبزی که برخی از تماشاچیان با خود حمل می کردند دیده نشود .
نکتۀ قابل توجه دیگر در بازی های امروز حدود سی هزار جای خالی دراستادیوم بود. درهمین حال جمعیت انبوهی از مردم دربیرون استادیوم امکان ورود به آن را نیافتند. برخی گزارش ها از تشکیل جلسه ای برای هشدار به مسئولان دو تیم خبر داده اند که از سوی نیروهای اطلاعاتی در شب قبل از بازی ترتیب داده شده بود.

در خواست سازمان جهانی مبارزه با شکنجه برای آزادی مجاهدین زندانی

سازمان جهانی مبارزه با شکنجه امروز در ژنو از مقامات عراقی خواستار آزادی فوری و بدون شرط 36 تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق شد که ازآخرژوئیۀ گذشته در بازداشت به سرمی برند. اریک سوتاس، دبیر کل این سازمان در نامه ای خطاب به نوری المالکی نخست وزیر، هشیار زباری وزیر امور خارجه و رئیس دیوان عالی کشورعراق نسبت به وضیعت جسمانی شان درپی 66 روزاعتصاب غذا، ابراز نگرانی کرد. به نوشتۀ وی علیرغم شرایط نا مناسب جسمانی این زندانیان ، نیروهای پلیس عراق آنها را به "مکان نامعلومی" منتقل کرده اند.

شورای ملی مقاومت ایران ، شاخۀ سیاسی سازمان مجاهدین خلق، نیز خبر داده است که این زندانی ها پیش از انتقال، به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. در ماه ژوئیۀ گذشته، نیروهای پلیس عراق به اردوگاه اشرف در نزدیکی بغداد، محل اقامت بیش از 3 هزار تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق حمله کردند.11 یا 12 نفر از مجاهدین در این درگیری ها کشته و بیش از 500 نفر زخمی شدند.

دویچه وله 3.10.09


عبدالفتاح سلطانی: وضعیت قضایی موجود ، ظلم آشکار است

عبدالفتاح سلطانی حقوقدان عضو کانون مدافعان حقوق بشر قرار بود روز یک‌شنبه دوازدهم مهرماه جایزه سالانه حقوق بشر شهر نورنبرگ آلمان را دریافت کند ولی در فرودگاه از خروج او جلوگیری شد. وی وضعیت موجود را ظلم آشکار می‌داند
سلطانی حدس می‌زند که مقامات امنیتی به خاطر هراس از انتقادهای احتمالی وی در مورد وضعیت اخیر بازداشت‌شدگان و برخوردهای غیر قانونی صورت گرفته، در مراسم اهدای جایزه حقوق بشر نورنبرگ، از خروج او جلوگیری به عمل آورده‌اند.


Freitag, 2. Oktober 2009

تصوير قيام در جهان -2اکتبر2009

رادیو فردا 2.10.09

جلوه جواهری به شش ماه حبس تعزيری محکوم شد

جلوه جواهری فعال حقوق زنان و از اعضای کمپين يک ميليون امضاء به اتهام «اجماع و تبانی با هدف اقدام عليه امنيت کشور» در شعبه ۳۰ دادگاه انقلاب به شش ماه حبس تعزيری محکوم شد.
به گزارش سایت کانون زنان ايرانی ، وی که در تاريخ ۲۳ خرداد ۸۷ مقابل گالری ابريشم با هشت تن ديگر از فعالان حقوق زنان به دليل عضويت در کمپين يک ميليون امضاء به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی محکوم گرديد به.دستگير شده بود،
به گزارش سايت تغيير برای برابری، مينا جعفری وکیل جلوه جواهری گفت: «متاسفانه اتهام عنوان شده در رای صادره با کيفر خواست مغايرت داشته و رای مزبور بدون توجه به دفاعيات جواهری و وکيل وی صادر شده است.»

به گزارش اين سايت، خانم جواهری همچنين در روز جهانی ۱۱ ارديبشهت ماه ۱۳۸۸ نيز در منزلش دستگير شد.

ماموران امنيتی پس از بازداشت همسرش، کاوه مظفری به بهانه شرکت در تجمع روز جهانی کارگر منزل وی را تفتيش کرده و جلوه جواهری را نيز به زندان اوين منتقل کردند. اتهام اين فعال حقوق زنان «اقدام عليه امنيت ملی از طريق عضويت در کمپين يک ميليون امضا و تجمع و تبانی» اعلام شد. وی ۱۷ خرداد ماه با قرار کفالت۱۰۰ ميليون تومانی از زندان اوين آزاد شد.

در سال‌های اخير برخی از اعضای اين کمپين توسط ماموران امنيتی ايران دستگير و به زندان محکوم شده‌اند.

بی بی سی فارسی 2.10.09

بازداشت عده زیادی از فعالان دانشجویی در ایران

بهاره هدایت روز جمعه ۱۰ مهرماه (۲ اکتبر) به بی بی سی فارسی گفت: "ظهر امروز تعدادی از دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت که به صورت دوستانه و غیر رسمی در یکی از پارک های شمال تهران دور هم جمع شده بودند، توسط مأموران بازداشت شدند".

هدایت گفت که اطلاعی از نهاد بازداشت کننده و محل نگهداری بازداشت شدگان در دست نیست.
خانم هدایت در مورد دلیل بازداشت این گروه از دانشجویان گفت: "یک احتمال این است که برنامه ریزان و تصمیم گیران نهادهای امنیتی تصور می کنند که با خارج کردن فعالان دانشجویی از فضای دانشگاه، می توانند اعتراضات دانشجویی را مهار کنند".

او با اظهار نگرانی از تأثیر این بازداشت ها بر فضای دانشگاه ها افزود: "یک احتمال دیگر هم این است که آنهایی که قصد سرکوب دانشگاه را دارند، می خواهند با ملتهب تر و متشنج تر کردن فضای دانشگاه ها از طریق بازداشت فعالان دانشجویی، بهانه لازم را برای تعطیل کردن دانشگاه ها به دست آورند"
دراطلاعیه ای اسامی بازداشت شدگان به این شرح اعلام شده است: نسیم سرابندی (دانشگاه تهران)، عزت ترتبی (دانشگاه تهران)، مونا غفاری (دانشگاه خواجه نصیر طوسی تهران)، مجید عباسی (دانشگاه خواجه نصیر طوسی تهران)، زهرا نیک سرشت (دانشگاه خواجه نصیر طوسی تهران)، سیاوش حاتم (دانشگاه همدان)، حمزه موذن (دانشگاه شهید عباسپور تهران)، احمد احمدیان (دانشگاه تهران)، امیرحسین معظمی (دانشگاه شهید عباسپور تهران)، محمد رضایی (دانشگاه شهید عباسپور تهران)، حسین معصومی (دانشگاه آزاد)، حامد عزیزی (دانشگاه آزاد)، سجاد الله آبادی (دانشگاه شهید عباسپور تهران) و سارا اسمی زاده (دانشگاه تهران).

دویچه وله 2.10.09

فوتبال در میان تدابیر شدید امنیتی
ورزشگاه آزادی تهران، امروز در جریان بازی تیم‌های پرسپولیس و استقلال به محل سردادن شعارهائی در اعتراض به دولت تبدیل شددر جریان این بازی، انبوه تماشاگران، هرگاه یکی از تیم‌ها فرصت گل‌زدن را از دست می‌داد، فریاد "تبانی، تبانی" سر می‌دادند.
نخستین بازی مسابقات باشگاه‌های تهران، در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شد و در طول آن به گفته سردار عزیزالله رجب زاده، فرمانده نیروهای انتظامی تهران بزرگ، ۷ نفر دستگیر شدند. فرمانده نیروهای انتظامی در تماس با خبرگزاری دولتی مهر مدعی شد که این افراد به خاطر فروش مواد مخدر، فروش بلیت سیاه و درگیری با یکدیگر دستگیر شده‌اند..
خبرگزاری ایسنا به نقل از حسن ضیاء آذری مدیر مجموعه ورزشی آزادی نوشت که از شب قبل از برگزاری بازی پرسپولیس و استقلال، هیئت رزمندگان غرب تهران و کرج چادرهائی در مقابل در غربی ورزشگاه برپا کرده بودند.

جلوگیری از خروج سلطانی، برنده جایزه حقوق بشر نورنبرگ
عبدالفتاح سلطانی، وکیل و مدافع حقوق‌بشر، هنگامی که قصد داشت برای دریافت جایزه امسال حقوق بشر نورنبرگ به آلمان سفر کند، اجازه ترک کشور را نیافت. ماموران دولت، در فرودگاه تهران مانع از پرواز وی شدند.
خبرگزاری آلمان، ضمن نشر خبر جلوگیری از خروج وکیل ایرانی، به نقل از مسئولان شهر نورنبرگ نوشت: «نیمه شب جمعه ۱۰ مهر، چند مرد در فرودگاه بین‌المللی تهران گذرنامه عبدالفتاح سلطانی را که به تازگی برای وی صادر شده بود، ضبط کردند و از او خواستند که روز دوشنبه آینده به دفتر ریاست فردوگاه مراجعه کند.»
این ماجرا زمانی اتفاق افتاد که وکیل زندانیان سیاسی، با هدف شرکت در مراسم تودیع جایزه حقوق بشر نورنبرگ، خود را برای پرواز به آلمان آماده کرده بود.
عبدالفتاح سلطانی در جریان اعتراضات پس از انتخابات ۲۲ خرداد در دفتر کار خود بازداشت و روانه زندان اوین شد. وکیل زندانیان سیاسی، حدود دو ماه بعد به قید وثیقه آزاد شد.

العربیه 2.10.09

بازداشت 17 نفر از فعالان دانشجويى دفتر تحكيم وحدت

ماموران امنیتی امروز جمعه 2 – 10 – 2009 ، 17 نفر از اعضای شورای مرکزی و شورای تهران دفتر تحکيم وحدت را در پارك جمشيديه تهران بازداشت کردند

Mittwoch, 30. September 2009

وحشت رژیم از قیام سراسری ایران


رادیو فرانسه 30.09.09


نگرانی مسئولان از احتمال تظاهرات سیاسی در ورزشگاه


فرمانده نيروی انتظامی احمدی ‌مقدم در بارۀ مسابقه فوتبال بين پرسپوليس و استقلال كه روز جمعه در ورزشگاه آزادی برگزار
خواهد شد گفت: "اين گونه نخواهد شد كه ورزشگاه جولانگاه اتفاقات سياسي شود
اخیراً در برخی سایت ها و وبلاگ های مخالف دولت، از طرفداران هر دو باشگاه فوتبال دعوت شده که روز جمعۀ آینده به "صدای جنبش سبز" تبدیل شوند.

حضور وزیر علوم واعتراضات دانشجویی در دانشگاه شریف
بنا بر گزارش های رسیده دانشگاه شریف، روز سه شنبه، صحنۀ راهپیمایی صد ها تن از دانشجویان معترض به حضور وزیر علوم، کامران دانشجو، بود.

دانشجویان از مقابل کتابخانۀ دانشگاه به سوی درب اصلی دانشگاه راهپیمایی کردند و شعار هایی در مخالفت با دولت احمدی نژاد سر دادند. شاهدان عینی گفته اند که فریاد دانشجویان توجه رهگذران را در بیرون دانشگاه جلب کرده است و آن ها نیز در حمایت از دانشجویان در مقابل دانشگاه شریف در خیابان آزادی توقف کرده اند.
شعار " زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، " تا احمدی نژاده هر روز همین بساطۀ"، از جمله شعار های دانشجویان این دانشگاه بوده است. دانشگاهی که امسال 94 تن از برتران کنکور را در خود پذیرفته است. و شمار مهمی از نخبگان علمی کشور را پرورش می دهد.
صدور حکم برای بیست تن از دستگیر شدگان
سید علیرضا آوایی، رئیس کل دادگستری استان تهران درروزسه شنبه ازصدورحکم برای بیست تن ازدستگیر شدگان پس ازانتخابات خبر داد که دردادگاه به تلاش برای براندازی از طریق انقلاب مخملی متهم شده بودند

بی بی سی فارسی

'احکام تعدادی از معترضان به نتیجه انتخابات صادر شده است'
یک مقام قضایی جمهوری اسلامی از صدور رای دادگاه علیه شماری از بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران - ایسنا - علیرضا آوایی، رئیس کل دادگستری استان تهران، در مصاحبه ای گفته است که دادگاه برای بیست نفر از متهمان حوادث پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری حکم صادر کرده اما این احکام هنوز قطعی نشده است.


هشدار دانشگاه تهران به دانشجویان: در کوی تجمع نکنید

دانشگاه تهران به دانشجویان ساکن کوی این دانشگاه هشدار داده حق برگزاری تجمع را ندارند و در صورت شرکت در تجمعات بدون مجوز با آنها برخورد خواهد شد.
دیروز ششم مهر در مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران، عده ای از دانشجویان در محوطه این دانشگاه دست به تجمع زدند و شعارهایی علیه دولت سر دادند.

مالکان خودروهایی که در اعتراضات بوق زده اند، احضار می شوند

مرتضی تمدن استاندار تهران اعلام کرده که مالکان خودروهایی که در جریان اعتراضات بعد از انتخابات ریاست جمهوری، "با سوء استفاده از فضا و بوق زدن های ممتد و ایجاد راه بندان های غیر اصولی مردم را اذیت کرده اند، احضار می شوند."
در جریان اعتراضات بعد از انتخابات ریاست جمهوری، در خیابانهای برخی شهرها به خصوص تهران، رانندگان خودروها، برای همراهی با معترضانی که در خیابانها بودند، بوق می زدند.

العربیعه

فرمانده انتظامی تهران : نمادهای سبز جمع خواهد شد
پلیس ومعترضان خود را برای بازی استقلال وپیروزی آماده می کنند

فرمانده انتظامی تهران امروز سه شنبه 29 – 9 – 2009 اعلام کرده است که پلیس با کسانی که بخواهند در بازی روز جمعه بین استقلال وپیروزی " اقدام مجرمانه ای " انجام دهند ،برخورد خواهد کرد.
دربازی استقلال واستیل آذین که هفته پیش انجام شد با حضورچشمگیر در ورزشگاه با نمادهای سبز وسردادن شعارهایی علیه حاکمیت به نتایج انتخابات گذشته اعتراض کردند.
ین بازی که قراربود به صورت زنده از تلوزیون دولتی ایران پخش شود مسئولان را غافلگیر کرده بطوریکه برای عدم نشان دادن نمادهای سبز تصاویر به صورت سیاه وسفید پخش شد وپس از مدت کوتاهی از پخش مستقیم این دیدار جلوگیری شد.

همبستگی ملی

تجمع اعتراضي مردم در خيابانهاي اطراف دانشگاه تهران


قيام سراسري ايران-شماره176
تجمع اعتراضي مردم در خيابانهاي اطراف دانشگاه تهران

بنابرگزارش ستاد اجتماعي مجاهدين در داخل كشور، مردم تهران امروز سه شنبه 7مهر، در مناطق اطراف دانشگاه تهران در همبستگي با دانشجويان دست به تجمع اعتراضي زدند.
مردم از ساعت1700 در گروههاي چند صد نفره در خيابانهاي اطراف ميدان انقلاب و پياده روهاي خيابانهاي انقلاب، آزادي، جمالزاده، کارگر شمالي و جنوبي دست به تجمع زدند. نيروهاي سركوبگر اعم از نيروي انتظامي، لباس شخصي ها و بسيجيان تحت فرماندهي سپاه پاسداران بلافاصله به ميدان انقلاب آمده و با استقرار دهها خودرو و نيروي ضدشورش موتورسوار اين منطقه را به محاصره درآورده و به پراکنده کردن مردم پرداختند.
در همين حال، نيروهاي سركوبگر كه از صبح تمامي مسير ميدان7تير(رضاييها) تا خيابان ولي عصر را با مستقر كردن نيروهايشان تحت كنترل خود داشتند. از ساعت1550دقيقه با حضور متراكم خود به ايجاد فضاي رعب و وحشت پرداخته و مانع هرگونه تجمع مردم مي شدند. نيروي ضدشورش موتورسوار هر 15دقيقه با سروصداي زياد مانور مي كردند تا هراس خود را از حركتهاي اعتراضي مردم بپوشانند. در ساعت1700 مزدوران با مردم حاضر در زير پل كريمخان درگير شدند تا از راهپيمايي آنان به سمت خيابان ولي عصر جلوگيري كنند.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
7مهر1388(29سپتامبر2009)

حمايت انجمن دانشجويان دانشگاههاي تهران، گيلان وبوعلي سيناي همدان ازهفته همبستگي بااشرف و جوانان به پا خاسته در شهرهاي ايران

نجمن دانشجويان دانشگاههاي تهران، گيلان و بوعلي سيناي همدان هواداران مجاهدين با صدور اطلاعيه هايي از هفته همبستگي با اشرف و جوانان به پا خاسته در شهرهاي ايران حمايت كردند. در قسمتي از اطلاعيه انجمن دانشجويان دانشگاه تهران با عنوان «ما زن و مرد جنگيم اشرف نشان مي جنگيم» آمده است: سلام از سنگر دانشگاه به همسنگرانمانان ، از آمريكا تا همه كشورهاي اروپايي كه شاخص هاي استواري و پايداري شديد و اين چنين از يك طرف صداي اشرف را و از طرف ديگر فريادهاي قيام را همدل و همزبان و يكصدا كرديد
انجمن دانشجويان دانشگاه بوعلي همدان نيز در اطلاعيهيي اعلام كرد: در شروع سال تحصيلي جديد و با بازگشايي دانشگاهها با درود به روان پاك شهيدان از ا شرف تا شهيدان قيام از كيانوش و ترانه و سهراب و ندا و دهها شهيد سرفراز ديگر كه قيام چند ماهه اخير در ايران تقديم خدا و خلق نموده است ، حمايت خود را از هفته همبستگي جوانان ابراز مي كنيم
در اطلاعيه دانشجويان دانشگاه گيلان آمده است: در هفته همبستگي با اشرف و جواناني كه آتش قيام را در شهرهاي مختلف ايران شعله ور نگاه مي دارند ، از سرزمين ميرزا كوچك خان و از فراز جنگلهاي گيلان به همه شما درود مي فرستيم. صد آفرين بر همت و غيرت شما جواناني كه در كشورهاي مختلف به حمايت از اشرف و جوانان قيام كننده د رايران برخاسته ايد و در تحصنها و تظاهراتهاي خود در خارج كشور به اين رژيم درمانده نشان داديد كه : ما همه با هم هستيم و براي نجات ميهن مان از حاكميت آخوندها دست در دست يكديگر زنجير بسته ايم مطمئن باشيد كه در شروع سال تحصيلي ما هم دانشگاه را سنگر حمايت و همبستگي با شما خواهيم كرد.

دستگيري دو دبير در كرج به اتهام قصد راه اندازي اعتصاب


بنا بر گزارشهاي رسيده, ساعت 11صبح روز سه شنبه 7مهرماه, مأموران سركوبگر نيروي انتظامي ضمن حمله به هنرستان «شهداي سايپا» در خيابان قلم در كرج، دو دبير اين هنرستان را دستگير و به نقطه نامعلومي منتقل كردند. اين دو تن متهمند كه قصد راه اندازي اعتصاب از سوي دبيران حق التدريسي را داشته اند.

فرهنگيان و كادرهاي آموزشي كشور در سه دهه حاكميت آخوندها از شرايط وخامت بار معيشتي، تبعيض و سياستهاي ضدفرهنگي دستگاه آموزشي آخوندها رنج مي برند. وضعيت اشتغال معلمان حق التدريسي در اين ميان بسا اسفبارتراست. رژيم آخوندها به رغم 10سال سابقه تدريس، از استخدام و اعطاي مزایای شغلی چون بيمه درماني، حق مسكن و...به آنان سر باز زده و به وعده هاي دروغينش براي رسيدگي به مشكلات آنها عمل نكرده است.

خانم سهيلا صادق, مسئول كميسيون آموزش و پرورش شوراي ملي مقاومت ايران, عموم مدافعان حقوق بشر, اتحاديه هاي معلمان و فرهنگيان در كشورهاي مختلف جهان را به حمايت از خواستهاي عادلانه فرهنگيان ايراني فراخواند.



كميسيون آموزش و پرورش شوراي ملي مقاومت

8مهر1388(30سپتامبر2009)


Montag, 28. September 2009

سال تحصیلی با تظاهرات در صحن دانشگاه آغاز شد


بی بی سی فارسی 28 .09.09 /6مهر88

در دانشگاه تهران تظاهرات رخ داد

همزمان با برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران، دانشجویان این دانشگاه اقدام به برگزاری تجمعی اعتراضی علیه دولت کردند.

این مراسم با حضور کامران دانشجو، وزیر علوم ایران در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، اما به گفته یکی از دانشجویان این دانشگاه، این وزیر دولت ایران از مسیری دور از محل تجمع معترضان به محل برگزاری مراسم منتقل شد.
دانشجویان، که یک شاهد عینی شمار آنها را "2000 نفر" عنوان کرد، با تجمع مقابل کتابخانه دانشگاه تهران و سپس حرکت در مسیر های اصلی محوطه داخلی دانشگاه تهران به سمت سردر این دانشگاه، علیه دولت شعار می دادند.
همچنین گزارش هایی از تجمع مردم در حمایت از دانشجویان معترض به دولت، در خارج از دانشگاه تهران در خیابان 16 آذر نیز منتشر شده است.
حداد حادل که عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران است، در هنگام خروج از دانشگاه از سوی بعضی دانشجویان معترض "هو" شد و معترضان از جمله علیه او شعار "وکیل ضد ملت، خجالت، خجالت" سر دادند.

رادیو فرانسه

سال تحصیلی با تظاهرات در صحن دانشگاه آغاز شد

همزمان با آغاز سال تحصیلی، صد ها تن از دانشجویان در اعتراض به آنچه "دولت کودتا" می خواندند در خیابان های داخل دانشگاه دست به تظاهرات زدند. این تظاهرات مصادف با حضور وزیر علوم ، کامران دانشجو، در دانشگاه تهران بود.
دانشجویان معترض شعار "مرگ بر دیکتاتور"، " دانشجو می میرد ، ذلت نمی پذیرد" و یا " عامل کودتا، استعفا، استعفا" را سر می دادند.
منابع مختلف شمار دانشجویان را بین صد تا دوهزار نفر گزارش کرده اند. در روز های اخیر اطلاعات مبهمی در بارۀ حضور محمود احمدی نژاد در دانشگاه تهران منتشر شده بود. طی دو سه روز گذشته نهاد های حراستی دانشگاه های تهران، امیر کبیر، علامۀ طباطبایی و صنعتی شریف جلساتی برای هماهنگی اقدامات خود در روز بازگشایی دانشگاه ها ترتیب داده اند.

برخی گزارش ها از حضور نیرو های پلیس و ممانعت از رفت و آمد خود روها در خیابان 16 آذر خبرمی دهند. برخی منابع نیز از حمایت مردم اطراف دانشگاه از تظاهر کنندگان دانشجوخبر داده اند.
در شیراز دانشجویان از ساعات پایانی شب گذشته به استقبال بازگشایی رسمی دانشگاه ها رفتند و فریاد الله اکبر سر دادند.

دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر نیز سال تحصیلی را با اعتصاب غذا آغاز کزدند. روز یکشنبه شماری از آنها در اعتراض به مشکلات صنفی و رفاهی و نبود شورای صنفی دانشجویان از خوردن غذای سلف خود داری کردند.

دویچه وله آلمان

تظاهرات ضددولتی دانشجویان در دانشگاه تهران

صدها تن از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به حضور برخی وزرای دولت احمدی‌نژاد در دانشگاه تهران، دست به تجمع و تظاهرات زدند. دانشجویان شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد» سر می‌دادند.
تظاهرات خودجوش دانشجویان در دانشگاه تهران روز دوشنبه (۶ مهر/۲۸ سپتامبر) هم‌زمان با اعلام حضور محمود احمدی‌نژاد و شماری از وزیران کابینه‌ی وی در دانشگاه به مناسبت شروع سال تحصلی آغاز شد.
برخی شعار دانشجویان از این قرار بودند: «مرگ بر دیکتاتور»، «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد«دانشجوی زندانی آزاد باید گردد»، «ندائیم، سهرابیم، ما همه یکصدائیم»، «شکنجه، تجاوز دیگر اثر ندارد»، «دولت کودتا استعفا استعفا
خبرنامه امیرکبیر در ادامه گزارش خود نوشته است: دانشجویان معترض هم چنین پلاکاردهای حاوی خوش‌آمدگوئی به وزرای علوم و بهداشت دولت کودتا را به زیرکشیدند که با تشویق‌های ممتد دیگر دانشجویان همراه بودند. بنا بر این گزارش، این تجمع سپس به مقابل سر در دانشگاه تهران کشیده شد و شعارهایی نیز علیه آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و برخی دیگر از مقام‌های حکومتی، از جمله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان داده شد.
بنا بر آخرین گزارش‌ها تجمع و راهپیمایی دانشجویان در دانشگاه تهران حوالی ظهر به وقت تهران بدون درگیری پایان یافت. اما گفته می‌شود تعدادی از دانشجویان هنگام خروج از دانشگاه توسط نیروهای ضد شورش بازداشت شده‌اند.
بنا بر آخرین گزارش‌ها تجمع و راهپیمایی دانشجویان در دانشگاه تهران حوالی ظهر به وقت تهران بدون درگیری پایان یافت. اما گفته می‌شود تعدادی از دانشجویان هنگام خروج از دانشگاه توسط نیروهای ضد شورش بازداشت شده‌اند.