Donnerstag, 24. September 2009

مخالفت يكپارچه ايرانيان با حضور احمدي نژاد در نيويورك و منفوريت جهاني وي دركانون توجه رسانه هاي خبري آمريكا وجهان قرارگرفت.


نيويورك پست, احمدي نژاد را «تير خلاص زن» توصيف كرد و نوشت «تبعيديان دعوتنامه براي احمدي نژاد براي حضور در سازمان ملل را پاره مي كنند». ايرانيان آمريكا دعوت از محمود احمدي نژاد را براي سخنراني در جلسه ملل متحد به شدت مورد حمله قرار دادند و از شركت كنندگان خواستند كه هنگام سخنراني وي سالن را ترك كنند.
نيويورك پست نوشت: علي صفوي از شوراي ملي مقاومت ايران مي گويد اوباما و ساير رهبران غربي بايد دركنار مردم ايران و مقاومت آنها براي آزادي قرارگيرند. صفوي گفت: ”احمدي نژاد در ايران بعنوان تيرخلاص زن شناخته ميشود.

سي. ان. ان از قول جان آلترمن از مركز مطالعات بين المللي واستراتژيك گفت: من فكر مي كنم اوباما تلاش ميكند از محمود احمدي نژاد دوري كند.

فيگارو با عنوان«مهمانان پردردسر در نيويورک» نوشت: سرويس پروتکل سازمان ملل بايد طوري رفت و آمد احمدي نژاد را تنظيم کند که بهيچ وجه حتي در راهروها با اوباما برخورد نکند و موقع حضور او در مجمع عمومي، اوباما حضور نداشته باشد. . .
فيگارو افزود مهماني شامي که قرار بود در يک هتل لوکس برگزار شود توسط هتل لغو شد

روزنامه لوموند نوشت: احمدي نژاد درشرايطي به نيويورک مي آيد که سرکوب بلا وقفه عليه اپوزيسيون در ايران ادامه دارد… انتظار ميرود تظاهرات بزرگي در نيويورک برگزار شود.

سايت بي. بي. سي در مطلبي در مورد سفر احمدي نژاد و وضع مقررات شديد امنيتي نوشت: انتظار می رود تظاهرات امسال در اعتراض به سفر وی با توجه به رويدادهای پس از ۲۲ خرداد ماه پرسر و صدا باشد. حتی آمريکائيانی که در گذشته طرفدار برقراری ديالوگ با حکومت ايران بوده اند اکنون نسبت به پذيرايی از وي شک دارند.
در ادامه اين مطلب آمده است: از چند روز پيش که هيات نمايندگی ايران در نيويورک برای برگزاری مراسم آشنايی و ديدار با احمدی نژاد به تماس گيری با دانشگاهيان و روشنفکران آمريکايی پرداخت، بسياری از مدعوين از قبول دعوت سرباز زدند.
سايت بي. بي. سي اضافه مي كند: با در نظر گرفتن جو اعتراضاتی که گفته می شود اين هفته به مناسبت حضور رهبران ايران در سازمان ملل، نيويورک را فرا گرفته، اداره پليس شهر در هماهنگی گسترده يی با مقامات امنيتی ملل متحد، مقامات وزارت امور خارجه آمريکا و کاخ سفيد، مقررات شديدی را در شهر اعمال خواهند کرد

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen