Mittwoch, 26. Januar 2011

بازتاب اعدام دو مجاهد قهرمان، جعفر کاظمی و محمدعلی حاج آقایی در رسانه‌های خبری جهان

 
 
 

 
سه‌شنبه، ۰۵ بهمن ۱۳۸۹ / ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱
واشینگتن پست، شبکه بین المللی سی ان ان ، تلویزیون سی بی اس، تلویزیون اورو نیوز، تلویزیون رافدین،تلویزیون البابلیه خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری آنسا، خبرگزاری کونا (کویت)، خبرگزاری هلا (فلسطین)، شیکاگو تریبون، روزنامه سیاتل تایمز آمریکا، روزنامه الحیات، القدس الفلسطین، السیاسه، الجریده، صنعانیوز، الیوم السابع مصر، آکانیوز، هافینگتون پست، رادیو اروپای آزاد و رسانه‌های خبری دیگر این خبر را منعکس کردند. شبکه بین المللی سی.ان.ان: روز دوشنبه رژیم ایران دو نفر را، به‌خاطر فعالیتهایشان طی ناآرامی بعد از انتخابات ۲۰۰۹، بدار آویخت. این اعدام، ماهها بعد از آن صورت گرفت که وزیر امورخارجه آمریکا از رژیم ایران خواست تا این اعدام های ”قریب الوقوع ”را لغو نماید.
تلویزیون سی.بی.اس آمریکا: رژیم ایران دو عضو اپوزیسیون مجاهدین خلق که در رابطه با ناآرامیهای سال ۲۰۰۹، به اعدام محکومت شده بودند را حلق‌آویز کرد.
آنها از تظاهرات عظیم ضددولتی فیلم‌برداری کرده و تصاویری از آنها را توزیع کرده بودند...»
شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا: رژیم ایران جعفر کاظمی و محمدعلی آقائی، دو عضو اپوزیسیون مجاهدین خلق را که در رابطه با ناآرامیهای بعد از انتخابات سال ۸۸، محکوم شناخته شده بودند حلق‌آویز کرد.
تلویزیون اورونیوز: آنها اولین اعدامی‌های گزارش شده از معترضینی هستند که در تظاهرات سال گذشته نقش داشتند.کاظمی و حاج آقایی، هر دو، اعضای گروه اپوزیسیون تبعیدی، یعنی مجاهدین خلق ایران بودند.
خبرگزاری فرانسه: آخرین انعکاس از اعدام مجاهدان خلق جعفر کاظمی و محمدعلی حاج آقایی:
مریم رجوی رئیس جمهور شورای ملی مقاومت ایران اعدامهای وحشیانه‌ فعالان را محکوم کرد و افزود جامعه بین‌المللی باید ”روابط اقتصادی و دیپلوماتیک خود را با رژیم قرون‌ وسطایی حاکم در ایران را معلق کنند.
روزنامه واشینگتن پست: رژیم ایران دو عضو اپوزیسیون مجاهدین خلق که در رابطه با ناآرامیهای بعد از انتخابات سال ۲۰۰۹، محکوم شده بودند را حلق‌آویز کرد.
لس آنجلس تایمز: این دو مرد متهم به دیدار از پایگاه (اشرف) در کشور همسایه عراق بوده‌اند.
خبرگزاری ایتالیایی آنسا: ۲ فعال مجاهدین خلق اعدام شدند. تنها جرم جعفر کاظمی و محمدعلی حاجی آقایی پخش بروشور و عکس گروه اپوزسیون در تبعید بود که متعلق به آن بودند و ارسال فیلم و دادن شعار به نفع مجاهدین بود.
خبرگزاری کویت: رژیم ایران ۲تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق، بنام های جعفر کاظمی و محمد علی حاج آقایی دشمن خود را اعدام کرد. قضاییه رژیم ایران این دوتن را به خاطر شرکت آنها در برانگیختن ناآرامیهای پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر اعدام کرد.
-روزنامه السیاسه کویت: رژیم ایران حکم اعدام دو فعال جنبش مجاهدین خلق را , اجرا کرد.. این دو نفر جعفر کاظمی و محمد علی حاج آقایی نام داشتند..
-روزنامه الحیات لندن: تلویزیون رژیم ایران اعلام کرد صبح دوشنبه حکم اعدام ۲تن از فعالان سازمان مجاهدین خلق که در جریان تظاهرات سال ۲۰۰۹ دستگیر شده بودند را اجرا کردند.
-روزنامه القدس فلسطین: حکم اعدام ۲تن از فعالان سازمان مجاهدین خلق که در جریان تظاهرات سال ۲۰۰۹ دستگیر شده بودند اجرا شد.
-روزنامه الوطن چاپ بحرین: دفتر دادستان رژیم ایران گفت ۲ تن از عناصر مجاهدین خلق برجسته‌ترین سازمان اپوزیسیون، به نامهای جعفر کاظمی و محمدعلی حاج آقایی صبح دوشنبه اعدام شدند.
هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در ۱۹ مرداد گذشته از رژیم ایران خواستار آزادی این دو فعال شده بود
صنعا نیوز- یمن: دیکتاتوری تروریستی مذهبی حاکم بر ایران ناتوان از مقابله با بحرانهای داخلی و قیامهای گسترده در داخل و برای مقابله با حمایت روز افزون مردم ایران از مجاهدین خلق ایران و به‌طور خاص ساکنان کمپ اشرف جعفر کاظمی را به اتهام رفتن به اشرف برای دیدار فرزندش بهروز کاظمی و هم‌چنین توزیع عکس و اطلاعیه مجاهدین خلق و شرکت در تظاهرات و هم‌چنین محمدعلی حاج آقایی از حامیان مجاهدین خلق را به دار آویخت.
الیوم السابع مصر: این دو تن از فعالان وابسته به سازمان مجاهدین خلق ایران بودند که جعفر کاظمی و محمد علی حاج آقایی نام داشتند.. هیلاری کلینتون وزیر خارجه امریکا در ۱۰ اوت از مقامهای رژیم ایران خواسته بود که این فعالان را آزاد کنند.
تلویزیون الرافدین: رژیم حاکم بر تهران؛ جعفر کاظمی و محمد علی حاج آقایی را به اتهام رفتن به قرارگاه اشرف درعراق و توزیع عکسهای اعضای جنبش اعدام کرد.
سازمان مجاهدین خلق ایران گفت: رژیم ایران در سالهای اخیر این دو زندانی را در بازداشتگاههایش مستمراً شکنجه کرده و علیه آنها اقدامات غیر انسانی انجام داده است تا آنها را مجبور کند علیه مجاهدین خلق و ساکنان اشرف موضع گیری کنند ولی موفق نشده است
تلویزیون البابلیه: این دو تن از اعضای مقاومت بودند که در جریان خیزش سال گذشته مردم ایران دستگیر شده بودند.