Donnerstag, 24. September 2009

احمدی نژاد در نیویورک و انعکاس تظاهرات ایرانیان در رسانه های خبری خارجی












عکس: تظاهرکنندگان ایرانی در نیویورک
با ورود محمود احمدی نژاد به نیویورک هزاران ایرانی برای اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری و برخورد پس از آن با مخالفان در نیویورک تجمع کرده اند. عکس های اولین تظاهرات را که ساعاتی پیش از سخنرانی احمدی نژاد در روز چهارشنبه انجام شد می بینید


رادیو فرانسه 24.09.2009

ایران/سازمان ملل
خطابه احمدی نژاد در تالاری نیمه پر
هنگام سخنرانی محمود احمدی نژاد، شماری از نمایندگان و سران کشور های جهان از جمله آمریکا، فرانسه، کانادا، آرژانتین، انگلیس، کاستاریکا، دانمارک، ایتالیا، آلمان ، مجارستان، نیوزلاند و لبنان سالن مجمع عمومی سازمان ملل متحد را ترک کردند. نمایندۀ اسرائیل از قبل در سالن حاضر نشده بود.

در طی روز، هزاران تن از ایرانیان معترض به سیاست های محمود احمدی نژاد و نتایج انتخابات اخیردر مقابل دفتر نمایندگی
ایران در سازمان ملل دست به تظاهرات زدند


بی بی سی فارسی 24.09.2009


سخنرانی احمدی نژاد در مجمع عمومی انجام شد
در حالی که سخنرانی احمدی نژاد در جریان بود، معترضان در اطراف ساختمان سازمان ملل متحد علیه او شعار می دادند.

نطق احمدی نژاد که چیزی حدود 40 دقیقه طول کشید بعد از ساعت هفت بعد از ظهر به وقت محلی در نیویورک شروع شد.

در جریان این نطق بسیاری از کرسی های مجمع عمومی خالی بود و نمایندگان برخی از کشورهای غربی همچون کانادا و فرانسه نیز در جریان نطق او جلسه را ترک کردند.

احمدی نژاد در این سخنرانی یک جا با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران ، آن را "بسیار باشکوه و کاملا آزاد" توصیف کرد و گفت مردم طی آن "فصل نوینی را برای شکوفایی ملی و تعاملات گسترده تر جهانی رقم زده اند." بسیاری از مخالفان در ایران معتقدند او با تقلب در این انتخابات برنده شده است.

او نظام جمهوری اسلامی را "یکی از مردمی ترین حکومت های مترقی جهان" خواند و هیچ اشاره ای به اعتراضات مخالفان که آخرین مورد از تظاهرات گسترده خیابانی را جمعه گذشته در روز "قدس" ترتیب دادند نکرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه با آغاز نطق احمدی نژاد هیات های نمایندگی آرژانتین، استرالیا، بریتانیا، کاستاریکا، دانمارک، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایتالیا، زلاندنو و آمریکا جلسه را ترک کردند و شمار دیگری از هیات های نمایندگی دیگر هم در جلسه حضور نداشتند.

.

.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen