Freitag, 19. November 2010

قريب الوقوع بودن اجراي حکم اعدام حسين خضري



وخامت حال جسمي و روحي ايوب قنبر پوريان

ايوب قنبرپوريان يکي از زندانيان حوادث پس از انتخابات ،وضعيت جسماني و روحي بسيار نامناسبي دارد اما با اين حال دادستان تهران و مسئولان زندان با مرخصي او مخالفت مي کنند .
به گزارش کلمه، او که بيش از يک سال در زندان است تنها چند بار توانسته با خانواده و بستگان خود ملاقات کند، چرا که خانواده اش در شهرستان زندگي مي کنند و به سختي امکان سفر به تهران را پيدا مي کنند.
او پس از ماه ها بلاتکليفي و زنداني بودن در بند ۳۵۰ و ۲۰۹ به پنج سال حبس تعزيري محکوم شد .
ايوب قنبرپوريان ، ۲۰ ساله و اهل يکي از روستاهاي کوه دشت لرستان است که در تهران به عنوان کارگر ساختمان مشغول به کار بوده است . او در تظاهرات هاي مسالمت آميز مردم در اعتراض به نتيجه انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ شرکت داشته و به همين دليل بازداشت و روانه زندان شده است .
قنبرپوريان به دليل از دست دادن پدرش، سرپرست خانواده بوده و در تمام ماههاي گذشته ،خانواده او با مشکلات مالي فراوان دست به گريبان بوده اند.
وي هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوين به همراه بسياري ديگر زندانيان سياسي به سر مي برد. خانواده قنبر پوريان و هم بندي هاي او نسبت به وضعيت جسمي و روحي او به شدت اظهار نگراني مي کنند تا جايي که هر روز چند نفر از زندانيان سياسي اين بند مسئوليت مراقبت از او را در زندان به عهده مي گيرند. (سحام نيوز – 26/8/89)

دستگيري يک روحاني و يكي از بستگانش

براساس گزارشات دريافتي ,صبح روز دوشنبه 89.8.24 در يورشي به منزل آقاي الله وردي روحي و يكي از بستگانش بنام حميد هر دو نفر را بازداشت نمودند.در بازرسي كه از منزل آقاي روحي به عمل آمده وسايل شخصي ايشان از جمله كيس كامپيوتر و ساير متعلقات آن را مأموران با خود برده اند.هنوز محل نگهداري و بازداشت اين دو نفر مشخص نگرديده است.خانواده وآشنايان اقاي روحي بدنبال پيگيري دليل دستگيري آنان هستند,اما تا كنون اطلاعي از آنان داده نشده.يورش مأمورن به منازل خانواده هاي سياسي و يا فعالين حقوق بشري بطور خاص در ايام نزديك به 16 آذر امري رايج گشته است. (كانون حمايت ازخانواده هاي جان باختگان و بازداشتي ها – 26/8/89)

يکي از زنان زنداني سياسي دهه 60 دستگير و به زندان لاکان رشت منتقل شد



بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران" خانم مهري جوان محجوب دوست از زندانيان سياسي دهه 60 و همسر زنداني سياسي عابدي با خدا روز گذشته دستگير و به زندان لاکان رشت منتقل گرديد.
خانم مهري جوان محجوب دوست 52 ساله که از زندانيان سياسي دهه 60 مي باشد روز سه شنبه 25 آبان ماه به شعبۀ 4 بازپرسي دادگاه انقلاب رشت فراخوانده شد و پس از بازجويي طولاني بخاطر داشتن کامپيوتر ، رسيور ماهواره در منزل و تشريح وضعيت و شرايط همسرش با رسانه هاي بين المللي و سازمانهاي حقوق بشري براي او قرار وثيقه 50 ميليون توماني صادر گرديد . به او فقط 2 ساعت براي تهيه وثيقه فوق وقت داده شد.خانم محجوب دوست به آنها اعلام کرد که قادر به تهيه مبلغ فوق نيستند و او هم مرتکب هيچ جرمي نشده است و دليلي براي قرار دادن چنين وثيقه اي را نمي بيند.
خانم محجوب دوست تا ساعت 19:00 در کلانتري 5 رشت در بازداشت بود و سپس به بند زنان زندان لاکان رشت بدون داشتن هيچ محکوميتي منتقل گرديد.
پيش از اين مامورين وزارت اطلاعات به منزل آنها يورش برده بودند و بخشي از وسايل شخصي اين خانواده را جمع آوري و با خود برده بودند.
خانم محجوب دوست از ناراحتيهاي متعددي جسمي مانند ناراحتي قلبي،آرتروز و ميگرن رنج مي برد.
خانم محجوب دوست از همسرش، زنداني سياسي عابدي باخدا که در مرخصي استعلاجي جهت عمل جراحي در منزل بسر مي برد پرستاري مي نمود و اکثر کارهاي تزريقي دارو و ساير موارد را براي او انجام ميداد. آقاي عابدي باخدا در اثر شليک گلوله پاسداران به نخاعش دچار قطع نخاع است و بر روي صندلي چرخدار مي باشد و قادر به حرکت نيست.هدف از دستگيري و بازداشت خودسرانه و غير قانوني خانم محجوب دوست ايجاد فشار بر روي اين خانواده بخصوص همسرش مي باشد. (فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران – 26/8/89)


قريب الوقوع بودن اجراي حکم اعدام حسين خضري

/5199-1.html
ديوان عالي کشور در نامه اي به شعبه 9 اجراي احکام دادگاه انقلاب اروميه خواهان اجراي حکم اعدام حسين خضري شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، اين نامه ارسالي که به روئيت وکيل حسين خضري نيز در آمده است آخرين راه هاي قانوني براي لغو حکم اعدام وي بوده است، از سوي ديگر وکيل نامبرده پس روئيت نامه به طرز مشکوکي از برعهده گرفتن وکالت اين زنداني انصراف داده است.
گفتني است، شعبه 9 اجراي احکام دادگاه اروميه جهت اجراي حکم، پرونده اين زنداني را به دادستان استان ارسال کرده است که در صورت موافقت دادستاني اجراي حکم اعدام حسين خضري قريب الوقوع خواهد بود. (هرانا – 26/8/89)

آمريکا: آزاديهاي مذهبي در ايران و افغانستان بدتر شده‌اند

خبرگزاري فرانسه، 17نوامبر، 2010 - واشنگتن - دولت آمريکا روز چهارشنبه گفت محترم شمردن [عدم رعايت] آزاديهاي مذهبي در افغانستان و ايران بدتر شده است و دراينحال چين و اندونزي کارتهاي متفاوتي به‌دست آوردند. …
مسلمانان ايران که از گروه شيعي اصلي ايران نيستند با تبعيض اجتماعي اساسي مواجه هستند. … (خبرگزاري فرانسه- 26/8/89)


زنان زنداني سياسي زندان اوين همچنان تحت شرايط و محدوديتهاي غير انساني در بند متادون



زنان زنداني سياسي زندان اوين همچنان تحت شرايط و محدوديتهاي غير انساني در بند متادون

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران" زندانيان سياسي بند زنان زندان اوين که از 16 آبان ماه پس از قطع تلفن آنها به بند متادون که محل نگهداري زندانيان عادي و معتاد مي باشد منتقل شدند وهمچنان در شرايط غير انساني نگهداري مي شوند.آنها در محيطي کوچک و محصور زنداني هستند و از زمان انتقال به اين بند امکان رفتن به حياط و استفاده از سالن فرهنگي محروم شده اند.
به زنان زنداني سياسي گفته شده است که علت انتقال آنها به بند متادون بيانيه اي است که توسط تعدادي از زنان زنداني سياسي به مناسبت مرخصي رفتن خانم هنگامه شهيدي داده شد مي باشد.
در حال حاضر فقط در بند زنان زندان اوين 18 زن زنداني سياسي در بازداشت بسر مي برند که اسامي تعدادي از آنها به قرار زير مي باشد:
زندانيان سياسي نازيلا دشتي، عاطفه نبوي ،مهديه گلرو ،فرح واضحان ، عاليه اقدام دوست ، بهاره هدايت ،پروين جواد زاده ،ريحانه حاج ابراهيمي،زهرا بهرامي و غيره مي باشند. (فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران – 25/8/89)


ايران آشتياني, پسر و وكيل وي را مجبور به اعترافات ساختگي در تلويزيون دولتي مي كند

تلويزيون دولتي ايران اظهارات يک زن ايراني که محکوم به مرگ از طريق سنگسار شده است را پخش کرد، که در آن، او مدعي شد گناهکار است.
حکم سنگسار سکينه محمدي آشتياني 43ساله، فعلاً متوقف شده است و دادگاه عالي ايران در حال باز بيني آن ميباشد. اما او بهخاطر اتهامات ديگر، هنوز با حکم اعدام روبهرو است.
اعتراضات بينالمللي بر سر اين موضوع، تازهترين خار در روابط ايران با جامعه بينالمللي ميباشد. آمريکا، اتحاديه اروپا، و گروهاي بينالمللي حقوقبشري، از تهران خواستهاند تا از اين اعدام کوتاه بيآيد.
در برنامه دوشنبه تلويزيون دولتي، زني که بهعنوان سکينه محمدي آشتياني معرفي شد گفت: ”من گناهکار هستم“. صورت او تيره شده بود و کلمات او از ترکي آذري به فارسي ترجمه شده بود.
اين برنامه هم‌چنين اظهارات دو مرد که صورت آنها هم تيره شده بود را منتشر کرد. تلويزيون، يکي از آنها را سجاد قادرزاده، پسر آشتياني و ديگري را هوتن خان وکيل وي معرفي کرده است. اين دو نفر ماه گذشته بازداشت شدند. اين تلويزيون هم‌چنين اظهارات دو آلماني که در ماه اکتبر در حال تلاش براي مصاحبه با خانواده آشتياني بازداشت شده بودند را پخش کرد. … (آسوشيتدپرس- 24/8/89)

يك مرد در آبادان اعدام شد



يك مرد در آبادان اعدام شد

فريد بغلاني، قاتل زنجيره‌اي آبادان در زندان كارون اهواز اعدام شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، فريد بغلاني به 13 بار قصاص از سوي دادگاه كيفري استان محكوم شده بود، صبح امروز پس از ماه‌ها انتظار، با حضور اولياي دم، خبرنگاران و مسئولان قضايي مرتبط با پرونده، پاي چوبه دار رفت. (خبر گزاري فارس – 22/8/89)


حکم قطع يد يک زورگير به زودي در مشهد اجرا مي شود

به زودي شاهد اجراي حکم قطع يد يکي از سارقان زورگير در مشهد خواهيم بود. به گزارش خراسان، محمود ذوقي دادستان و سرهنگ احد کريمي فرمانده انتظامي شهر مشهد در گفت وگوهايي جداگانه با خراسان اظهار داشتند که در آينده نزديک حکم قطع دست يک سارق زورگير که مرتکب جرايم خشن شده است در مشهد اجرا مي شود. (روزنامه خراسان – 23/8/89)


بازداشت دانشجو، هنرمند و بازاري در سقز

بر اساس اخبار رسيده از شهر سقز طي روزهاي اخيرسه فعال کرداهل اين شهرتوسط نيروهاي امنيتي بازداشت شدند.
به گزارش آژانس خبري موکريان، حاج سعيد فتاحي 60 ساله بازاري ، علي محمديان (علي خورخوره اي) هنرمند و رزگار مرادي دانشجوي رشته حقوق دانشگاه تبريز از جمله بازداشت شدگان هستند.
تاکنون هيچ علت يا عللي براي بازداشت اين چهره هاي فرهنگي و هنري از طرف مقامات قضايي شهرسقز ، اعلام نشده است. (آژانس خبري موکريان – 23/8/89)


پرونده سازي بازجويان وزارت اطلاعات بدليل داشتن کامپيوتر و رسيور ماهواره در منزل

مامورين اداره اطلاعات چندي پيش به منزل آقاي عابدي با خدا در رشت يورش بردند و منزل آنها را به صورت وحشيانه اي مورد بازرسي قرار دادند .مامورين اداره اطلاعات رشت پس از بازرسي، بعضي از وسايل شخصي اين خانواده را با خود بردند که از جملۀ آنها؛کامپيوتر،دفترچه تلفن خانواده،ريسيور ماهواره،سي دي و غيره مي باشد.
مامورين وزارت اطلاعات همچنين قصد دستگيري خانم مهري جوان محجوب دوست همسر آقاي عابدي با خدا را داشتند که با مقاومت وي از دستگيري خودسرانه او منصرف شدند.آنها همان روز خانم محجوب دوست را به اداره اطلاعات فراخواندند و به مدت 3 ساعت مورد بازجويي و تهيديد قرار داند و سپس او را آزاد کردند. ولي مجددا هفته گذشته او را به اداره اطلاعات رشت احضار کردند و براي مدتي طولاني وي را مورد بازجويي قرار دادند.بازجويان وزارت اطلاعات بدليل اينکه هيچ مدرکي عليه او نيافته بودند اين بار کامپيوتر فرزندانش و داشتن رسيور ماهواره در منزل را بهانۀ پرونده سازي عليه او نمودند.
بازجويان وزارت اطلاعات همچنين به او اطلاع داده اند که قصد دارند وي را به اين خاطر در روز 24 آبان ماه مورد محاکمه قرار دهند.
لازم به يادآوري است آقاي هادي عابدي باخدا که در اثر شليک گلول پاسداران در دهۀ 60 دچار قطع نخاع شده است و بر روي ويلچر قرار دارد. او همچنين از زندانيان سياسي دهۀ 60 مي باشد که سال گذشته با بهانه هاي واهي به 2 سال زندان محکوم شده است اما بخاطر شرايط حاد جسمي در حال حاضر تحت درمان قرار دارد و تنها پرستار وي همسرش خانم محجوب دوست مي باشد. (فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران – 23/8/89)

ممانعت زندانبانان از برگزاري مراسم ختم براي پدر زنداني سياسي کريم پور صمدي

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران"زندانبانان ولي فقيه از برگزاري مراسم ختم پدر زنداني سياسي کريم پور صمدي در بند 2 زندان گوهردشت کرج ممانعت به عمل آوردند.
با توجه به اينکه نزديگ به يک هفته از فوت پدر زنداني سياسي کريم پور صمدي مي گذرد. زندانيان سياسي قصد داشتند براي تسلي خاطر همبند خود زنداني سياسي کريم پور صمدي به همراه ايشان مراسم يادبود و ختمي را در زندان گوهردشت بند 2 بر پا نمايند که متاسفانه با مخالفت ماموران روبرو شد و به ايشان تذکر دادن که حق برگزاري هيچ مراسمي را در داخل زندن نداري.
شايان ذکر است حدود 4 ماه پيش از طرف وزارت اطلاعات با منزل پدر زنداني سياسي کريم پور صمدي تماس تلفني گرفته شد و به وي گفتند : «پسرتان را سحرگاه امروز اعدام خواهيم کرد» و همين امر باعث آن حملۀ مغزي و لخته شدن خون در مغز ايشان گرديد و مرگ ناگهاني وي را در بر داشت.
شايان ذکر است قرار بازداشت وي در پرونده با توجه به نبود هيچ مدرکي توسط دادگاه انقلاب تبديل به قرار وثيقه مالي 50 ميليون توماني شده است اما تا به امروز ايشون را آزاد نکردند. بدليل عدم اجازه آخرين وداع و حضور در مراسم خاکسپاري پدرش باعث ايجاد فشارهاي روحي و عاطفي عليه اين زنداني سياسي شده اند. (فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران – 23/8/89)