Freitag, 25. Dezember 2009

تصوير قيام در جهان 25.12.2009 برابر با4دی 1388






مردم از همه اقشار و سنين به خيابانها آمده بودند
شبكه جهاني بي. بي. سي گزارشي از درگيريهاي روز گذشته اصفهان پخش كرد.


جان لاين تحليلگر امور ايران در اين شبكه گفت: امروز وضعيت در ايران بسيار پرتنش بود، درگيريهاي بسيار خشونت آميزي رخ داد و مردم از همه اقشار و سنين به خيابانها آمده بودند. اين قيام بعد از فوت آيت الله منتظري آغاز شد. روز جمعه جمعيت كثيري در قم براي مراسم تشييع جنازه او شركت كردند، ولي اين گردهمايي به سرعت به تظاهرات مخالفان رژيم تبديل شد. روز گذشته نيز در نجف آباد، زادگاه آيت الله درگيريهاي بيشتري بين هواداران او با نيروهاي امنيتي رخ داد… امروز نيز در اصفهان در يكي از بزرگترين مساجد اين شهر بيش از سه هزار نفر براي مراسم ختم او شركت كرده بودند. در اين مراسم طيف گستردهيي از مردم شركت داشتند. به نظر ميرسد اين موضوع باعث نگراني رژيم شده باشد زيرا جوانان كه جزو طيف مخالفان رژيم محسوب ميشوند، در مراسم ختم شركت كرده بودند. درگيري هنگامي رخ داد كه آنها ميخواستند به داخل مسجد سيد بروند، ولي رژيم اجازه نميداد. ضرب و شتم مردم شكل تنفرانگيزي به خود گرفت و نيروهاي امنيتي و بسيج با استفاده از باتون معمولي و باتونهاي برقي و گاز اشكآور به جان مردم، خصوصا زنان و كودكان افتادند.

جان لاين افزود: ما بايد انتظار روزهاي پرتنش ديگري را در ايام عاشورا داشته باشيم. استمرار و پايداري اين تظاهراتها، و اينكه در شهرها و نقاط مختلف اتفاق ميافتد، بايد باعث نگراني و ترس جدي در رژيم شده باشد. آنها نگرانند اين هفته كنترل خيابانها را در روز عاشورا از دست بدهند. زيرا مردم در سراسر ايران در اين روز به خيابانها خواهند آمد. دولت هم نميتواند به آنها بگويد روز عاشورا به خيابانها نروند. اين روز، روز آزمايشي براي دولت خواهد بود كه تا چه حد پايگاه توده يي دارد.

منبع: تلويزيون بي. بي. سي. جهاني



واكنش وزارت خارجه آمريكا به سركوب تظاهركنندگان در ايران

وزارت خارجه آمريكا در واكنش به سركوب مردم ايران، طي روزها گذشته، ديكتاتوري آخوندي را «حكومت پليسي» توصيف كرد و خواستار توقف سركوب شد.

سخنگوي وزارت خارجه آمريكا گفت: «. . رژيم ايران به خاطر رفتار خشن با معترضين مخالف، خود را روز به روز بيشتر به عنوان يک حکومت پليسي نشان مي دهد. » کراولي روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت رژيم ايران براي «سرکوب آرمان هاي مردم ايران» از انواع عناصر و ابزار امنيتي استفاده مي کند.

سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا افزود: رژيم ايران بايد به آنچه مردم مي گويند توجه کند، آنها خواهان دولتي هستند که در خدمت منافع مردم باشد، و آنها را به سوي نوعي متفاوت از رابطه با بقيه جهان هدايت کند».



عفو بين الملل خواستار اجازه تظاهرات براي مردم ايران شد

عفو بين الملل باصدور بيانيه يي تاكيد كرد: رژيم ايران بايد اجازه برگزاري تظاهرات مسالمتآميز را طي روز عاشورا بدهد. مالكولم اسمارت، رئيس بخش خاورميانه و آفريقاي شمالي عفو بين الملل گفت «دولت ايران بايد عاشورا را به نقطه پاياني براي جلوگيري از تظاهرات صلح آميز - و اقداماتي مانند دستگيريهاي خودسرانه و پيشگيرانه - تبديل كرده و مطمئن شود كه عليه كساني كه در «مراسم عاشورا تجمع ميكنند تا مخالفتشان را با دولت اعلام كنند» خشونت به كار گرفته نشود.


رادیو فرانسه

درگیری میان عزاداران و نیروهای امنیتی در زنجان

مراسم بزرگداشت آیت الله منتظری که قرار بود در مسجد جامع شهر زنجان برگزار شود با ممانعت نیروهای امنیتی برگزار نشد . بدین ترتیب افرادی که برای این مراسم با درهای بسته مسجد مواجه شدند تصمیم گرفتند مراسم را در خیابان برگزار کنند که با مأمورین با خشونت به آنها حمله کردند.

جمعیت حاضر مراسم را در خیابان با قرائت قرآن آغاز کرده بودند و مردم نیز در سکوت اقدام به عزاداری کردند ولی نیروهای انتظامی وارد عمل شده ، با خشونت سعی در متفرق کردن مردم کردند و درگیری ها آغاز شد .

در تعقیب و گریز ها مردم به شدت مورد مورد ضرب و شتم قرارگرفتند و این حوادث منجر به زخمی شدن تعداد زیادی از عزاداران شد و بسیاری نیز توسط مأمورین امنیتی دستگیر شده اند.

در اصفهان نیز به همین ترتیب مأمورین امنیتی از برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله منتظری جلوگیری کردند و در درگیری های بوجود آمده با مردم تعداد زیادی زخمی شده و تعدادی نیز دستگیر شده اند.

خانواده آیت الله منتظری به دلیل جو ملتهب قم وحمله هواداران دولت به منزل آنها در این شهر، از برگزاری مراسم سوم و هفتم درگذشت وی صرف نظر کردند.







Dienstag, 22. Dezember 2009

تصوير قيام در جهان 22.12.2009 برابر با1دیماه 1388



بازتاب درگذشت آیت الله منتظری در رسانه های خبری جهان

تلویزیون الجزیره انگلیسی(۲۹آذر۸۸) با اعلام خبر درگذشت آقای منتظری گفت: مدت کوتاهی بعد از انقلاب، منتظری با خمینی که زمانی او را ثمره وجود خود نامیده بود، به مخالفت پرداخت. منتظری با محاکمات مجدد و اعدامهای دسته جمعی اعضای زندانی شده گروه اپوزیسیون مجاهدین خلق در پایان جنگ ایران و عراق مخالفت کرد.
در پی انتخابات مورد مناقشه ژوئن گذشته در ایران، منتظری از منزل خود در قم بیانیههای متعددی صادر کرد و رهبری کشور را متهم به اِعمال دیکتاتوری تحت نام اسلام کرد و گفت انتخابات تقلبآمیز بوده است. منتظری به عنوان ارشدترین مقام مذهبی شیعه ایران، معتقد بود که مذهب و سیاست نباید مخلوط شوند.

شبکه جهانی تلویزیون بی.بی.سی(۲۹آذر۸۸)، گزارشی درباره درگذشت آقای منتظری پخش کرد. جان لاین، تحلیلگر بی.بی.سی، درمورد پیامدهای درگذشت منتظری، گفت: او یک شخصیت کلیدی در جمهوری اسلامی و جانشین برگزیده خمینی بود. در سال ۱۹۸۹ منتظری بر سر موضوع اعدام ناراضیان، کارش به مخالفت با خمینی کشید و از آن زمان به حاشیه رژیم رانده شد. وی تمرکز قدرت در دست خامنهای را مورد انتقاد قرار داد. بعد از انتخاباتِ مورد منازعه ماه ژوئن، صدای مخالفت او بلندتر شد و انتخابات را مورد انتقاد قرار داد. منتظری هم‌چنین به نحوه برخورد با تظاهرات بعد از انتخابات به دولت انتقاد کرد.
علاوه بر اینها منتظری گفته بود جمهوری اسلامی در این بحران نمیتواند بقای خود را حفظ کند.

خبرگزاری فرانسه(۳۰آذر۸۸) از درگیری میان مردم و مأموران امنیتی رژیم در جریان مراسم تشییع جنازه آقای منتظری در قم خبر داد.
این خبرگزاری گفت: روز دوشنبه در قم نیروهای خودسرِ تندرو با عزاداران آقای منتظری درگیر شدند.
خبرگزاری فرانسه و سایر رسانه‌ها از پوشش دادن به این مراسم ممنوع شده‌اند. تندروها و حامیان دولت بنام گروههای انصار حزب‌الله وارد این جمعیت شده و خواستند شعارها را منحرف سازند و این مراسم را مختل نمایند. آنها بعد از درگیری با برخی از مردم، از این مراسم دور شدند.
خبرگزاری فرانسه گفت: مقامهای دولت، سرعتِ ارتباطات اینترنتی را کند کرده‌اند.

تلویزیون سی.ان.ان (۳۰آذر۸۸) گزارش داد: در شهر نجف آباد مردم به خیابانها ریختند. پلیس ضد شورش در محل حاضر شد. منتظری یکی از منتقدین سر سخت رهبری رژیم ایران بود، که آنرا بعنوان دیکتاتوری توصیف می کرد، وی انتخابات جنجالی ماه ژوئن را تحت عنوان تقلبی محکوم کرد و در ماه اوت گفت که روی دادن این ناآرامی ها به سرنگونی رژیم منجر خواهد شد،
در مصاحبه ای در سال ۲۰۰۶ با کانال ۴ وی از سابقه حقوق بشر احمدی نژادانتقاد کرد و گفت، خنده ام می گیرد وقتی که رئیس جمهور می گوید ما به حقوق بشر در ایران احتراام می گذاریم، این یک شوخی است، وقتی آنها من را از حقوقم محروم می کنند چطور باور کنم که به حقوق مردم احترام می گذارند.

خبرنگار سی.ان.ان (۳۰آذر۸۸) در گزارش دیگری از تهران گفت: پوشش خبری توسط رسانههای خارجی از مراسم تشییع جنازه منتظری عملا وجود ندارد. برخی از ما خبرنگاران درخواست کسب اجازه برای دادن پوشش خبری در قم کرده ایم، ولی درخواست ما رد شد و به ما گفته شد همانجا در دفاتر خود بنشینید و از همانجا گزارش کنید. لذا ما نمی دانیم در صحنه چه میگذرد. ولی بر طبق خبرهای رسیده از خیابانها، شهر قم شلوغ است و مردم از شهرهای مختلف به آنجا رفته و خبراز دستگیری شماری نیز رسیده است.

شبکه جهانی بی. بی.سی(۳۰آذر۸۸) درمورد درگذشت آقای منتظری گزارش داد: رژیم ایران تلاش می کند ضربه ناشی از مرگ منتظری را به حداقل برساند. گزارشهای زیادی وجود دارد که رژیم مانع رسیدن مردم به مراسم عزاداری شده است. آنها اتوبوسها را متوقف کرده و مردم را پیاده میکنند و اتوبوسها را برمیگردانند. رژیم همچنین پوشش خبری عزاداری را محدود کرده و تنها به تعدادی روزنامه اجازه انعکاس خبر فوت منتظری را داده است.

تلویزیون فرانسه (۳۰آذر۸۸) ۲۴ اعلام کرد؛ صدها هزار نفر از مردم ایران به شهر قم رفتند تا در مراسم تشییع جنازه منتظری شرکت کنند. تظاهرات مردم با خشونت از سوی نیروهای امنیتی مواجه شده است. این تلویزیون گفت، با وجود سانسور گسترده رسانههای خبری توسط این رژیم، خبرهایی که درز میکند حاکی است تعداد زیادی از مردم دستگیر شده اند.
گزارشگر فرانسه ۲۴ گفت: مردم در خیابانهای تهران شعار می دادند «این ماه، ماه خون است، سیدعلی سرنگون است».
مقامات نگرانند مرگ منتظری باعث آغاز موج جدیدی از اعتراضات و تظاهرات نظیر قیامهای ماههای گذشته در ایران شود. از زمان انتخابات ژوئن گذشته تاکنون بیش از ۴ هزار نفر دستگیر شده و پنج تن از چهره های اپوزیسیون حکم اعدام گرفته اند.
با تشدید جوسرکوب وارعاب توسط رژیم وحشتزده آخوندی، تلویزیون العربیه(۲۹آذر۸۸) ، گزارش کرد رژیم ایران احمد قابل یکی از شاگردان منتظری را دستگیر کرد. وی درسالهای اخیرنامه هایی درافشای خامنه ای نوشته بود.
خبرگزاری حکومتی ایسنا نیز گزارش کرد یکی از مهره های باند غالب به نام محمد نوریزاد پس از انتشار چند نامه سرگشاده علیه خامنه ای، به اتهام توهین به مسئولین و تبلیغ علیه نظام دستگیر شده است.
حزب دموكراتيك مسيحيان و دموكراتهاى ميانه ايتاليا، از قيام مردم ايران حمايت مىكند

قيام سراسري 16 آذر گامي بسوي سرنگوني


در جلسه حزب دموكراتيك مسيحيان و دموكراتهاى ميانه ايتاليا، با شركت هزار نفر از مسئولين اين حزب در رم، آقاى آدورناتو نماينده پارلمان و از سران حزب، به تشريح وضعيت قيام مردم ايران پرداخت و حمايت قاطع حزب دموكراتيك مسيحيان و دموكراتهاى ميانه را از قيام جوانان و زنان ايران كه در مقابل رژيم آخوندى ايستادگى و مقاومت مىكنند ابراز كرد.
بهدعوت جوانان حزب، هيأتى از انجمن حوانان ايرانى در ايتاليا، در جلسه سراسرى مسئولين استانهاى اين حزب شركت و سخنرانى كردند.

در اين جلسه كه روز شنبه، 28آذر، 19دسامبر در شهر رم برگزار شد، دبيركل حزب، پيرفرديناندو كازينى Pier Ferdinando Casiniرئيس سابق پارلمان ايتاليا و نماينده فعلى پارلمان، چيرياكو دميتا Ciriaco de Mita نخستوزير سابق و از رهبران حزب، لورنزو چزا سكرتر حزب و نماينده فعلى پارلمان، فرديناندو آدورناتو نماينده پارلمان و جمعى ديگر از مسئولين و رهبران اين حزب شركت داشتند.
در بخشى از جلسه، خانم آذر كريمى مسئول انجمن جوانان ايرانى در ايتاليا سخنرانى كرد و توضيحاتى درباره قيام سراسرى مردم و جوانان ايران در برابر فاشيسم مذهبى براى رهبران و مقامهاى شركت كننده در جلسه سراسرى مسئولين استانهاى حزب دموكراتيك مسيحيان و دموكراتهاى ميانه ايتاليا داد
در پايان اين جلسه آقاى كازينى دبيركل حزب دموكراتيك مسيحيان و دموكراتهاى ميانه از مسئول انجمن جوانان ايرانى خانم آذر كريمى خواستند كه به جمع جوانان حزب روى سن بپيوندد و بار ديگر حمايت خود را از قيام جوانان و مردم ايران ابراز نمودند.

العربیه فارسی
منابع مطلع درگفتگو با العربیه : مسئولان امنیتی می خواهند دفتر آیت الله منتظری را مهر وموم کنند

منابع مطلع در ایران تاکید کردند مسئولان امنیتی قم به خانواده آیت الله منتظری گفته اند که درنظردارند دفتر ایشان را مهروموم کنند.

این منابع درگفتگو با العربیه گفتند که مسئولان امنیتی با بازماندگان آیت الله منتظری وارد مذاکره شده وگفته اند که در صورتی به محاصره دفتر و منزل ایشان خاتمه خواهند داد که این مکان به آنها واگذارشود.

نیروهای امنیتی وبسیج از روزگذشته منزل و دفتر آیت الله منتظری را به محاصره درآوردند و ازتردد افراد وعزاداران جلوگیری می کنند.

خانواده آیت الله منتظری شب گذشته مراسمی را که قرار بود برای یادبود وی درحسینیه اعظم قم برگزار شود به دلیل حضور گسترده نیروهای لباس شخصی وسپاهی در حسینیه لغو کردند.


صدای آلمان
لغو برگزاری مراسم سوم و هفتم آیت‌الله منتظری


بیت آیت‌الله منتظری تصمیم گرفت که از برگزاری مراسم سوم و هفتم در قم خودداری کند. در پی لغو مراسم ختم آیت‌الله منتظری در مسجد اعظم شهر قم، نیروهای انتظامی و نظامی منزل این مرجع تقلید را به محاصره خود در آورده‌اند.


به گفته سعید منتظری، فرزند آیت‌الله منتظری، «اطراف منزل حکومت نظامی شده است و انواع و اقسام نیروهای نظامی و انتظامی با سپر و باتوم در آنجا مستقر شده‌اند و اجازه رفت و آمد به بیت را نمی‌دهند.»

بنا به گفته سایت خبری نوروز، نیروهای مهاجم بسیجی و لباس شخصی در شب دوشنبه (۳۰ آذر) اقدام به شکستن شیشه‌های بیت آیت‌الله منتظری کرده‌اند و ماموران انتظامی نیز تنها شاهد ماجرا بوده و اقدامی برای جلوگیری از تعرض به منزل آیت‌الله منتظری به عمل نیاورده‌اند.

سعید منتظری درباره دلیل لغو مراسم ختم در شب دوشنبه گفت، که اعضای خانواده مطلع شدند، که مسجد اعظم از ساعت‌ها قبل توسط نیروهای بسیج و سپاه پر شده و به همین دلیل مراسم از جانب خانواده لغو شد.

همبستگی ملی
تظاهرات ضدحکومتی و شعارهای مردم به پاخاسته علیه ولایت جائرانه خامنه ای در حرم مطهر حضرت معصومه (علیها السلام) وخیابانهای اطراف

روز دوشنبه حرم مطهر حضرت معصومه (علیها السلام) وخیابانهای اطراف صحنه تظاهرات ضدحکومتی و شعارهای مردم به پاخاسته علیه ولایت جائرانه خامنه ای بود.
انبوه مردم که برای مراسم تدفین آقای منتظری در حرم حضرت معصومه علیهاسلام وخیابانهای اطراف گرد آمده بودند، به رغم جو ارعاب و بسیج نیروهای سرکوبگر خامنهای، علیه خامنهای و گماشته جنایتکارش احمدینژاد و در محکومیت مظالم و سرکوبگری رژیم شعار میدادند.
مردم خروش اشرف نشان میجنگیم، میمیریم، ذلت نمیپذیریم سردادند و علیه ولی فقیه ارتجاع فریاد میزدند:
این ماه ماه خونه یزید سرنگونه،
خامنه ای قاتله ولایتش باطله، تجاوز جنایت مرگ براین ولایت معاویه حیاکن ولایتو رها کن

مراسم تدفین آقای منتظری با شرکت انبوه مردم در قم در حرم حضرت معصومه علیها سلام برگزار شد.
مردم که از بامداد امروز در مقابل منزل و حسینیه آقای منتظری درخیابان ساحلی قم تجمع کرده بوند، با شعارهای شعارهای ضد حکومتی، مظالم و اعمال فشارهای خامنه ای ومحدودیتهای دیکتاتوری حاکم را محکوم کردند. رژیم آخوندی که ازشعارهای مرگ بردیکتاتور و مرگ براصل ولایت فقیه و تجمع بزرگ مردم هراسان شده بود، نیروهای یگان ویژه و موتور سوار نیروی انتظامی را در نقاط مختلف شهر قم مستقر کرد و در ورودی های شهر نیروهای سرکوبگر به کنترل خودروها و مسافران پرداختند.

خامنه ای علاوه بر قوای رسمی سرکوبگر و استقرار نیروهای ضد شورش، با فرستادن چماقداران حزب اللهی و مزدوران لباس شخصی تلاش کرد که از گسترش اعتراضات مردم ممانعت کند ولی تظاهرات ضد حکومتی تا پایان مراسم تدفین ادامه داشت مردم، شعار می دادند، مرگ بر دیکتاتور و منتظری منتظری آزادیت مبارک.

جمعیت در خیابانهای اطراف حرم بوی‍ژه خیابان ارم مشغول راهپیمایی و سردادن شعارعلیه خامنه ای بودند و در اطراف حرم حضرت معصومه با نیروهای سرکوبگر ولباس شخصی رژیم درگیر شدند.
همزمان با طنین شعارهای مردم به پاخاسته علیه ولایت سفیانی خامنه ای درحرم مطهر حضرت معصومه علیهاسلام درماه محرم، توجه شما را به قسمتی از پیام رهبرمقاومت در۱۶آذر۸۸ جلب میکنیم:

هموطنان، جوانان و دانشجویان انقلابی، هسته‌ها و نیروهای انقلاب دموکراتیک مردم ایران، پیروان پیامبر جاودان آزادی، خون خدا، سیدالشهداء حسین بن علی در ایران اسیر، آخوندهای عصر جاهلیت و بربریتِ ولایت، میهن ما را اشغال کرده اند، حاکمیت خلق ما را غصب کرده اند و آن را به‌سرقت برده اند. درآستانه محرم و عاشورای حسینی، یکبار دیگر می‌خواهم به آنها که شبانه بر فراز بامها علیه آخوندهای حاکم بانگ «الله اکبر» سر میدهند، تهنیت بگویم. شما این شعار را که در زمان پیامبر اکرم شعار و حربه انقلاب در برابر ارتجاع بود، پس از سه دهه اسارت از چنگ آخوندهای دین فروش، آزاد کردید، صیقل زدید و دیگر بار علیه ارتجاع و دیکتاتوری به‌کار انداختید...... از همین حالا برای استفاده از فرصتهای محرم، برای آزاد کردن مساجد و مراسم و گردهماییها از ستم ولی فقیه ارتجاع، بت مجسم وحق ستیز زمانه، مظهر کفر وتجاوز و بیداد، مانع اصلی آزادی و حاکمیت و حقوق خلق در زنجیر، طراحی کنید.. نباید گذاشت رژیم پلید ولایت فقیه مسجد محرم حسینی را درخدمت کفر و ارتجاع و بیداد بگیرد . قیام آفرینان ۱۶ آذر بدون شک می‌توانند و باید به این فریضه آرمانی و مردمی و میهنی و انقلابی قیام کنند. از دود و دم عمله جور و ستم نهراسید. همچون مجاهدان پایدار و پاکباز اشرف دربرابر آزمایشها سینه سپر کنید و به دشمن «بیا،بیا» بگویید. قیمت آزادی را با همه رنجهایش جانانه و با آغوش باز بپذیرید و، به این شایستگی، خدا را مانند قهرمانان پیشتاز اشرف شکر بگزارید. در این‌صورت، پیروزی بی‌گمان ازآن شماست. رود خروشان خون شهیدان در پرتو مهر تابان مقاومت و آزادی ایران ضامن پیروزی محتوم خلق ماست. مسعود رجوی ۱۶آذر ۱۳۸۸

تظاهرات علیه دیکتاتوری آخوندی در نجف آباد و سایر شهرهای میهن در پی درگذشت آیت الله منتظری

در نجف آباد روز گذشته مردم به خیابانها ریختند و ضمن برگزاری مراسم یادبود آقای منتطری، علیه دیکتاتوری آخوندی شعار سر دادند.

امروز نیز مردم نجف آباد دسته دسته بسمت باغ ملی این شهر برای بزرگداشت یاد آقای منتظری حرکت کردند و علیه رژیم دست به تظاهرات زدند. مأموران نیروی انتظامی , لباس شخصی و مزدوران بسیجی برای سرکوب مردم در نقاط مختلف و معابر شهر مستقر شده بودند.
رژیم آخوندی در وحشت از گسترش اعتراضات مردم، از شهرهای مختلف مأموران نیروی انتظامی و بسیجی به این شهر اعزام کرده است.

شب دوشنبه در پی درگذشت آقای منتظری، شعارهای کوبنده مردم علیه خامنه ای و دیکتاتوری آخوندی، در فضای شهرها طنین انداخت. مردم در نقاط مختلف تهران از جمله اکباتان، سعادت آباد، میدان محسنی و مناطق اطراف آن با شعار این ماه ماه خون است سیدعلی سرنگون است، الله اکبر، مرگ بر ستمگر چه شمر باشه چه رهبر. مرگ بر دیکتاتور و ما اهل کوفه نیستیم پشت یزید بایستیم، در ایام عاشورای حسینی نفرت و انزجار خود را از حاکمان یزیدی زمان ابراز داشتند.

مردم تهران شب گذشته، به مناسبت ایام عاشورای حسینی علیه حاکمان یزیدی زمان بر پشت بامها شعار می دادند: مرگ بر دیکتاتور و نه سازش نه ذلت هیهات من الذله و خون حسین می جوشد ملت میخروشد.

مردم شرکت کننده در تشییع وتدفین آقای منتظری پیام تسلیت خامنه ای را کینهیی خواندند و با شعارهای کوبنده پاسخ وی را دادند.
مردم شعار می دادند: تسلیت کینه یی نمی خوایم، نمی خوایم»، و «این ماه، ماه خون است، سید علی سرنگون است.
خامنه ای ولی فقیه ارتجاع که به ناگزیر و بادجالیت پیام به اصطلاح تسلیتی صادرکرد، اعتراض آقا منتظری به قتل عام مجاهدین به دستور خمینی جلاد را امتحانی «خطیر و دشوار» «در دوران امام راحل» توصیف کرد و به این ترتیب، کینه حیوانی خود را نسبت به منتظری بر ملا نمود.
گزارشها از مراسم تشییع آقای منتظری حاکی است که مردم این رذیلت خامنه ای را با شعار تسلیت کینه یی محکوم کردند.

یادآوری میکنیم به دنبال اعتراض مکتوب و مستند آقای منتظری به جنایت بزرگ وضد بشری خمینی در قتلعام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ خمینی به شدت علیه منتظری غضب کردو از آن پس آقای منتظری خانه نشین شد و در حصر قرار داشت.

آقای منتظری در نامههایش در اعتراض به حکم خمینی برای اعدام تمام مجاهدان اسیر در زندانهای سراسر کشور، نوشت: «مجاهدین خلق یک سنخ فکر و برداشت هستند. باکشتن حل نمیشود بلکه ترویج میشود». آقای منتظری براساس گزارشهای نمایندگانش در زندانها، موارد هولناک و تکاندهنده از تجاوزها و جنایات صورت گرفته توسط دژخیمان خمینی را افشا و محکوم کرد و درمورد اجرای فرمان خمینی مبنی بر قتلعام مجاهدین تصریح کرد که شیوههای هیات مرگ منصوب شده ازطرف خمینی و وزارت اطلاعات و اعدام چند هزار نفر درچند روز، روی ساواک شاه و جنایات دیکتاتوری سابق را سفید کرده است.


Montag, 21. Dezember 2009

تصوير قيام در جهان 21.12.2009 برابر با30آذر 13881



همبستگی ملی


آیت الله منتظری در سن هشتاد و هفت سالگی در قم درگذشت


آیت الله منتظری در سن هشتاد و هفت سالگی در قم درگذشت.
رئیسجمهور برگزیده مقاومت، درگذشت آیت الله منتظری را تسلیت گفت و روحانیون و طلاب و حوزه های علمیه را به پیگیری حکم آن مرحوم مبنی بر بطلان ولایت جائرانه خامنه ای و ضرورت عزل او از این منصب غصبی که درتعارض آشکار با حق حاکمیت ملت ایران است، فراخواند.
خاطرنشان می کنیم آقای منتظری که از دوران رژیم شاه نماینده خمینی درایران و بعد از انقلاب و روی کار آمدن رژیم، به مدت ده سال قائم مقام وجانشین خمینی دررهبری نظام بود، درسال ۱۳۶۷ به قتل عام مجاهدین توسط خمینی اعتراض کرد و به همین خاطر برکنارشد.
خمینی درحکم نابودی جمعی مجاهدین اسیر که مصداق بارز جنایت علیه بشریت است
،

نوشته بود:« کسانی که در زندانهای سراسر کشور برسر موضع نفاق خود پافشاری کرده و می کنند، محارب ومحکوم به اعدام می باشند». خمینی درپاسخ به سؤالات فوری رئیس دیوانعالی رژیم که ایا این حکم افراد محاکمه نشده یا افرادمحکوم به زندان که دوره محکومیتشان هم تمام شده را شامل میشود یانه؟ با قساوتی حیرت انگیز دوباره دستورداد:«در تمام موارد فوق هرکس در هر مرحله اگر بر سر نفاق باشد حکمش اعدام است سریعا دشمنان اسلام را نابود کنید.
منتظری دراعتراض خود به خمینی به خاطرصدور کشتار مجاهدین زندانی نوشت اعدام چند هزارنفر درچند روز و آن چه توسط هیات مرگ منصوب خمینی و وزارت اطلاعات صورت گرفته روی ساواک شاه وجنایات دیکتاتوری سابق را سفید کرده است.
آقای منتظری به خمینی نوشت:«مجاهدین خلق یک سنخ فکروبرداشت هستند، یک نحو منطق است و منطق غلط را با منطق صحیح باید جواب داد باکشتن حل نمیشود بلکه ترویج میشود».
آقای منتظری که پس از برکناری توسط خمینی، پیوسته درحالت حصرومحدودیت بود، درمقاطع مختلف به انتفاد واعتراض علیه خامنه‌ای و حاکمیت مبادرت کرد و در پی بالا گرفتن قیام سراسری مردم ایران علیه حکومت جبار آخوندی، طی فتوایی به تاریخ ۱۹ تیرماه۸۸، بدون نام بردن از خامنهای، حکم به عزل او داد و ولایت او را به خاطر فقدان عدالت و امانتداری و برخوردار نبودن از رأی اکثریت مردم “موجب سقوط قهری” شناخت و حکومت خامنهای را “جائر” و ولایت او را “جائرانه” خواند.
درپی صدور حکم منتظری، رهبرمقاومت دراین باره پیامی فرستاد که توجه شما را به آن جلب میکنیم:


حکم منتظری به عزل خامنه ای

مسعود رجوی-۱۹تیر۸۸
حکم آیت الله منتظری،مبنی بر ولایت جائرانه خامنه ای و ضرورت عزل او از این مقام و تاکید براینکه «ترس از مخلوق شرک به خدا» و حق حاکمیت خلق در زنجیر ایران است شایان تقدیر است.
بالاترین سرمایه دنیوی و اخروی منتظری در پیشگاه خدا و خلق همانا عزل او توسط خمینی دجال از منصب جانشینی، بخاطر اعتراض به قتل عام زندانیان مجاهد است. دست شستن از همکاری با ظلمه و حکام جور و ستم طبق تعالیم صریح شیعه جعفری و نصّ روایت امام صادق وظیفه هر مسلمان و مؤمن است. بنابراین عزل از جایگزینی تالی حَجاج بن یوسف در تاریخ معاصر اسلام و ایران ، که خمینی سفاک و خون آشام است، موجب فاصله گرفتن از عذاب اخروی و آتش جهنم است. همانا که بسیاری از آخوندها و مدعیان روحانیت از راه خدا باز میدارند ، دارایی های مردم ایران را به سرقت می برند و می‌خورند. . . پس آنان را به عذاب الیم بشارت ده. . .
إِنَّ کَثِیرًا مِّنَ الأَحْبَارِ وَالرُّهْبَانِ لَیَأْکُلُونَ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ وَیَصُدُّونَ عَن سَبِیلِ اللّهِ. . . فَبَشِّرْهُم بِعَذَابٍ أَلِیمٍ
جای آن دارد که آقای منتظری که اکنون در ۸۷ سالگی بسرمیبرد ، برای خیر دنیا و آخرت خود و جبران مافات ، قبل از ممات، تمامی حق و حقیقت را خالصانه و لوجه الله با مردم ایران در میان بگذارد. حق و حقیقت همانا غصب حاکمیت و حقوق مردم ایران و سرقت انقلاب ضدسلطنتی تحت عنوان ولایت فقیه است. لکه ننگ و رژیمی که باید بالکل از تاریخ ایران و از دامن مطهر اسلام علوی زدوده شود. همچنانکه دیکتاتوری سلطنتی پایانی جز سرنگونی نداشت، سلطنت مطلقه آخوندی نیز که بقول خود آقای منتظری ،روی ساواک شاه را در شکنجه و کشتار و جرم و جنایت سفید کرده است ،محکوم به فنا و نابودی و لعنت ابدیست.
امیدواریم که آقای منتظری در همین رابطه، هرگونه “ترس از مخلوق” و کفار و مشرکانِِ آزادی و حقوق ملت ایران از قبیل خامنهای و احمدی نژاد را، به کناری بگذارد و به این وسیله دِین خود را به ایران و اسلام و بویژه به ائمه تشیع، ادا کند. در راستای ادای همین وظیفه،برای او آرزوی سلامت و توفیق و طول عمر می‌کنم.


منتظرى در سن 87سالگى در منزلش در شهر قم درگذشت



خبرگزارى فرانسه با عنوان ”مخالف ايرانى آيتالله ارشد فوت كرد ”نوشت: خبرگزاريهاى ايران روز يكشنبه گزارش كردند كه مخالف ايرانى حسينعلى منتظرى در اثر يك بيمارى شب گذشته فوت كرد.
اين خبرگزارى افزود: او مدتى جانشين خمينى و يك منتقد جدى رژيم ايران بود.
شبكه جهانى بى.بى.سى نيز با پخش اين خبر گفت: منتظرى در سال 1988 بهخاطر انتقاد از سياست رسمى دولت در مورد حقوقبشر و ديگر مسائل از رهبرى فاصله گرفت. وى اين موضع مخالف را تا لحظه فوت خود حفظ كرد.
خبرگزارى سپاه پاسداران موسوم به فارس با اعلام خبر فوت منتظرى، او را بهخاطر مخالفتش با خمينى مورد حمله قرار داد و نوشت: حسينعلى منتظرى پس از انقلاب به توصيههاى حضرت امام كه خواستار پاك كردن دفتر نامبرده از عناصر ناسالم بود، گوش نكرد و در نهايت بعد از ارتحال امام اجازه داد نيروهاى مخالف امام راحل خاطراتى را براى او تنظيم كنند. در اين خاطرات نسبتهاى ناروايى به امام وارد شد.

هفتهنامه المحرر العربى چاپ لبنان 17 المحرر العربى: دانشگاههاى ايران، خارى در پهلوى ولىفقيه


هفتهنامه المحرر العربى چاپ لبنان نوشت: دانشجويان 800 دانشگاه و انستيتو، با شعار «خامنهاى قاتله ولايتش باطله» زمين را زير پاهاى رژيم به آتش مىكشند،
المحرر نوشت: جوانان دانشگاهى ايران خارى در پهلوى حاكميت ولايتفقيه هستند، زيرا اكثريت پيكره دانشجويى بهخاطر آگاهىشان امروز در صدر مخالفان اين حاكميت قرار دارند. بهمناسبت روز دانشجو (هفتم دسامبر)، دانشجويان دانشگاههاى سراسر ايران تظاهراتى ترتيب دادند كه مقامهاى به شدت به سركوب آنها پرداختند.
اين هفتهنامه چاپ لبنان در شماره اين هفته خود در فصلى از اين گزارش با عنوان دانشگاه تهران بهپامىخيزد، به نقل از ستاد اجتماعى مجاهدين در داخل كشور، با اشاره به جزئيات تظاهرات مردم تهران و دانشجويان دلير در دانشگاههاى مختلف تهران و شهرهاى بزرگ و كوچك ايران از جمله مىنويسد:
بنابه گزارش شاهدان عينى صدها هزار تن از مردم و جوانان شجاع در مناطق مختلف تهران عليه رژيم ملاها دست به تظاهرات زده و با نيروهاى سركوبگر درگير شدند.
عوامل اطلاعاتى آخوندها، 146نفر از دانشجويان دانشگاه اميركبير را دستگير كردند. در دانشگاه اهواز نيز 15تن از دانشجويان توسط عوامل اطلاعاتى آخوندها دستگير شدند.
المحرر العربى تأكيد مىكند: آنچه كه 16آذر روز دانشجو رخ داد گستردهترين و خشونتآميزترين تظاهرات ضد دولتى بود كه ايران طى ماههاى گذشته شاهدش بوده است.
بهرغم سركوب بىسابقه نيروهاى سركوبگر و انواع تمهيدات رژيم آخوندها براى ممانعت از خيزش قهرمانانه 16آذر، صدها هزار تن از مردم و دانشجويان دلير در بيش از 200دانشگاه در شهرهاى مختلف كشور عليه تماميت نظام منحوس آخوندها دست به تظاهرات زدند.

عفو بينالملل خواهان آزادى مجيد توکلى شد.


مجيد توكلى، يكى از فعالان دانشجويى، روز 16آذر، پس از سخنرانى در دانشگاه پلىتكنيك مورد حمله دژخيمان قرار گرفت و پس از ضرب و شتم شديد، دستگير شد. از آن زمان تاكنون اطلاعى از وى در دست نيست.
عفو بينالملل در بيانيه خود گفت مجيد توكلى در معرض شکنجه و ساير بدرفتاريها است.
برادر مجيد توکلى گفت با گذشت بيش از ده روز از بازداشت او، خانوادهاش هيچ خبرى از نهاد بازداشت کننده و محل بازداشت وى ندارند.
معاون بخش خاورميانه و شمال آفريقاى عفو بينالملل، گفت مقامهاى ايران بايد فورا و بدون قيد و شرط مجيد توکلى و ساير دانشجويان بازداشت شده را آزاد کنند.

سى.ان.ان: اعتراضهاى گسترده در ايران، نوك كوه يخ است



يك كارشناس آمريكايى در مصاحبه با تلويزيون سى.ان.ان اعتراضهاى گسترده در ايران را نوك كوه يخ دانست و بر ضرورت تشديد فشار عليه رژيم آخوندى تأكيد كرد.

ديويد ماير كه استاد جامعه شناسى در دانشگاه كاليفرنيا است، در اين گفتگو با اشاره به تظاهرات ايرانيان در كپهناك عليه سفر پاسدار احمدىنژاد به اين كشور اشاره كرد و گفت: فعالينى كه شما در كپنهاگ ديديد، كسانى هستند كه در اين روزهاى خيلى سرد، مايه خيلى زيادى گذاشتند و به آنجا آمدند، لذا، اين تعداد ، همه آنهايى نيستند كه چنين موضعى دارند. اين استاد دانشگاه كاليفرناى افزود: كار كليدى اين است كه فعالين خارج كشور ، از جمله كشورهاى خارجى را بسيج كرد تا به مشكلات موجود توجه كنند و فشار را بر رژيم ايران حفظ كنند… اعتراضهاى زمانى شكل مىگيرند كه مردم فكر مىكنند از طريق آن مىتوانند كارى انجام دهند… اگر اميدى وجود نداشت، اعتراضهاى شكل نمىگرفتند.

العربیه فارسی

با حضور صدها هزار تن از هواداران وی
پیکر آیت الله منتظری در قم به خاک سپرده شد


پیکرآیت الله حسینعلی منتظری از مراجع بزرگ شیعه ومنتقدان جدی حکومت ایران امروز دوشنبه 21 – 12-2009 در قم به خاک سپرده شد.

درمراسم خاکسپاری وی صدها هزار تن ازهواداران وی ومعترضان به نتایج انتخابات اخیر ایران شرکت کردند.

به دنبال انتشار خبر درگذشت آیت الله منتظری هزاران نفر از هواداران او از مناطق مختلف ایران برای شرکت در مراسم تشییع وخاکسپاری وارد قم شده اند.
نیروهای امنیتی شب گذشته چندین اتوبوس حامل کسانی که می خواستند در مراسم تشییع وی شرکت کنند توقیف کردند و برخی از افراد را بازداشت کردند.

برخی از شهرهای ایران از جمله تهران ، نجف آباد و اصفهان شب گذشته شاهد حضور هوادارن آیت الله منتظری در خیابانها وسردادن شعارهایی علیه " دیکتاتوری واستبداد " بود.

در همین حال در برخی از دانشگاهها از جمله دانشگاه تهران ، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه علم وصنعت ودانشگاه اصفهان شاهد راهپیمایی وتجمع دانشجویان معترض وسردادن شعارهایی در حمایت از دیدگاههای آیت الله منتظری بود.

به دنبال حضور گسترده مردم در شهر مذهبی قم نیروهای امنیتی در مناطق حساس این شهر مستقر شده تا از وقوع تظاهرات اعتراضی جلوگیری کنند.

آیت الله حسینعلی منتظری از مراجع بزرگ شیعیان بامداد روز یکشنبه 20-12-2009 درسن 87 سالگی در اقاماتگاه خود به دلیل ایست قلبی در قم درگذشت

او در سال 1985 به جانشینی آیت الله خمینی بنیانگذارجمهوری اسلامی انتخاب شده بود اما به دلیل مخالفت با اعدام هزارن نفر از زندانیان سیاسی درتابستان 1988 وهمچنین دفاع از برادر داماد خود مهدی هاشمی که بوسیله مقامات قضائی اعدام شده بود از سمت خود برکنار شد.
آیت الله منتظری پس از فوت خمینی از انتخاب خامنه ای به سمت رهبری جمهوری اسلامی به شدت انتقاد کرد ومجلس خبرگان را به " مسخره کردن مرجعیت " متهم کرد وشخصیت علمی آیت الله خامنه ای را زیر سوال برد وبا تاکید بر اینکه خود از پایه گذاران نظریه ولایت فقیه است رهبری کشور را شایسته آقای خامنه ای ندانست.
آیت الله منتظری درجریان انتخابات جنجال برانگیز اخیر ایران بارها از مواضع معترضان دفاع کرده و ازسرکوب اعتراضات مردم انتقاد کرده بود.

وی در یکی از بیانیه های خود با اشاره به اوضاع جاری ایران گفته بود:" آنچه که مشاهده می شود در واقع ولایت نظامی است نه ولایت فقیه."
در همین حال مهدی کروبی دیگر نامزد معترض به نتایج انتخابات در نامه ای به آیت الله منتظری از مواضع وی نسبت به خود و معترضان تشکر وقدردانی کرد.

اهمیت نامه کروبی از آنجاست که او هنگام عزل آیت الله منتظری از سمت جانشینی رهبرجمهوری اسلامی با انتشار نامه ای به همراه امام جمارانی و حمید روحانی، به وی حمله کرده بود.

دویچه وله صدای آلمان

درگیری میان نیروهای انتظامی و مردم سوگوار در قم


در پایان مراسم تدفین آیت‌الله منتظری، نیروهای بسیجی و انتظامی با حمله به مردم عزادار سبب ایجاد تشنج و التهاب در شهر قم شدند. به گفته خبرگزاری‌ها نیروهای امنیتی بطور وسیع در نزدیکی بیت آیت‌الله منتظری مستقر شده‌اند.
بنا به گزارش پایگاه خبری نوروز در پایان مراسم خاکسپاری پیکر آیت‌الله منتظری نیروهای امنیتی و انتظامی با مردم درگیر شدند. به گزارش خبرنگار نوروز در شهر قم، نیروهای انتظامی در برابر بیت آیت‌الله منتظری، با مردمی که همچنان شعار می دادند برخورد کرده و مردم نیز به سوی آنها سنگ پرتاب کردند.
بنا به آخرین خبرهای رسیده نیروهای امنیتی بطور وسیع در اطراف بیت آیت‌الله منتظری مستقر شده‌اند.
سایت خبری "آینده" نیز از محدود پایگاه‌های اینترنتی در داخل ایران است، که به درج درگیری‌ها و گستردگی حضور مردم در تشییع جنازه آیت‌الله منتظری پرداخته است. به گفته این سایت خبری، تعداد سوگواران در ساعت ۱۰ صبح بالغ بر صد‌ها هزار نفر تخمین زده می‌شد.
خبرگزاری رویترز و خبرگزاری آلمان نیز به استناد به منابع داخلی تعداد سوگواران را صدها هزار نفر ذکر کردند. رویترز مراسم تدفین آیت‌الله منتظری را نمایش "قدرت مخالفان احمدی‌نژاد" دانسته است.

همبستگی ملی

تظاهرات و اعتراضات اجتماعی در پی درگذشت آیت الله منتظری

در پی درگذشت آیت الله منتظری، در نجف آباد، مردم به عزاداری پرداختند و رژیم آخوندی وحشتزده از تظاهرات مردمی، فضای امنیتی را به شدت بالا برده است و از شهرهای دیگرنیرو به نجف آباد و قم اعزام کرده است.
مردم نجف آباد در اعتراض به جو پلیسی، و اعزام پاسداران و نیروهای ویژه به شهر، به تظاهرات پرداخته و یکدستگاه اتوبوس سپاه و یکدستگاه اتوبوس شرکت واحد را در باغ ملی به آتش کشیدند.
در نجف آباد مردم با اشاره به سالها حصر خانگی منتظری و حبس و محدودیت وی، علیه رژیم و خامنه ای شعار میدادند.
مردم خشمگین، در اعتراض به نیروهای امنیتی که به مردم اجازه

برگزاری مراسم نماز در مقابل منزل پدری آقای منتظری را ندادند. اتوبوسها را به آتش کشیدند.
همچنین درگیریهای در سطح شهر نجف آباد ازجمله در فلکه آزادگان و خیابان منتظری تقاطع نوبهار بین مردم و مزدوران رژیم رخ داد.
نیروهای یگان ویژه جاده اصفهان ـ نجف آباد را در کنترل گرفته وکلیه خودروهایی که در این مسیر تردد داشتند، را بازرسی میکردند
در تهران، دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف پس از شنیدن خبر درگذشت آقای منتظری دست به تظاهرات زدند و با شعار های خود یکبار دیگر خامنه ای ولی فقیه جنایتکار، را نفی کردند.
در دانشگاه علم و صنعت تهران، دانشجویان دریادبود منتظری و در اعتراض به حاکمیت آخوندی دست به تظاهرات زدند.