Freitag, 25. September 2009

گزارشي از تظاهرات ايرانيان در مقابل مقر ملل متحد


درتظاهرات ايرانيان آزاده در مقابل مقر ملل متحد در نيويورك، تام تانكريدو نماينده پيشين كنگره آمريكا و همبستگي خود را با اعتراضات هموطنانمان و به ويژه خواستهايشان در تضمين حقوق مجاهدان اشرف اعلام كرد.

شماري ازنمايندگان كنگره آمريكا از هردو حزب دموكرات و جمهوريخواه و از ايالات مختلف به تظاهرات هموطنانمان در نيويورك پيام فرستادند.

لينكلن دياز بالارد، نماينده جمهوريخواه از فلوريدا، دربيانيه خود با عنوان «حمايت از مردم ايران و محكوم كردن حضور احمدي نژاد در مقابل مجمع عمومي سازمان ملل» گفت: «امروز در كنار شما ايستاده ام تا حضور رئيس جمهور نامشروع ايران, محمود احمدي نژاد را در مجمع عمومي سازمان ملل محكوم كنم.

بيش از ان ميخواهم توجه را به بازداشت غيرعادلانه 36 تن از ساكنان مسالمت آميز اشرف كه افراد حفاظت شده تحت كنوانسيون چهارم ژنو ميباشند جلب كنم. عليرغم دو حكم قضايي براي آزادي, رژيم ايران موفق شد مقامات را بترساند كه غيرقانوني آنها را بازداشت كنند. نام اين بازداشت شدگان كه اكثرا بسيار مريضند و نياز به رسيدگي پزشكي دارند موجود است.

لينكلن ديازبالارد نماينده كنگره آمريكا، درادامه، ضمن برشمردن اسامي بازداشت شدگان نوشت: «ما هم چنان در كنار ايرانيان در ايران و تبعيد مي ايستيم تا يك ايران آزاد و دمكراتيك محقق شود».

ميشل باكمن, نماينده جمهوريخواه كنگره آمريكا از مينه سوتا در پيام خود خطاب به تظاهركنندگان گفت: «همه شما امروز در ذهن و قلب من هستيد. شما, آگاهانه و مسئولانه خواهان اتحاد بين المللي براي فراخوان به پايان يك حكومت ضدانساني و نابرابر شده ايد. و جهان بايد به فراخوان شما توجه كند.

اين تابستان, آمريكا و بقيه جهان شاهد بود كه دولت فعلي ايران چه كارهايي كرد. و وقتي مي بينم كه اين اعمال بدون اقدام فوري و قاطع از سوي جامعه بين المللي ادامه پيدا ميكند، قلبم ميشكند عميق ترين آرزويم اين است كه گردهمايي شما امروز ما را به ايران صلح آميز نزديكتر كند».

كرولين ملوني, نماينده دمكرات كنگره آمريكا از ايالت نيويورك در پيام خود به تظاهرات اعتراضي هموطنانمان عليه حضور احمدي نژاد گفت: «به همه شما كه براي اعتراض به حضور احمدي نژاد به اينجا آمده ايد،خوش آمد ميگويم. سازمان ملل متحد براي ترويج صلح و دمكراسي تأسيس شده . و اين غيرقابل فهم است كه اين ارگان به تريبوني براي فردي كه به طور ديوانه وار تهديد به از بين بردن همسايگانش ميكند، تبديل شود.

تظاهرات هموطنانمان در مقابل مقر ملل متحد درنيويورك عليه حضور احمدي نژاد منفور و جنايتكار با استقبال جامعه سياسي و مطبوعاتي و مردم نيويورك وشخصيتهاي اجتماعي و سياسي آمريكا روبه روشد و انزجار ونفرت ايرانيان از ديكتاتوري ولايت فقيه وعزم راسخ مردم ايران براي آزادي را به جهان نشان داد.

در جريان اين تظاهرات هموطنان با اجراي آكسيونهاي سمبوليك، يورش به اشرف و سركوب تظاهركنندگان در داخل كشور را به نمايش گذاشتند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen