Samstag, 5. September 2009

تصوير قيام درجهان 5 سپتامبر – 14 شهريور


تصوير قيام درجهان 5 سپتامبر – 14 شهريور



مزار ندا: آرامگاهي براي ابراز خشم عليه رژيم ايران

مجله تايم :درختاني معدود، نسيمي با گردو غبار و حرارت تقريباً غيرقابل تحمل تابستان. اينجا بهشت زهراست كه بزرگترين گورستان معروف(بدنام) ايران است. اينجا شهري در داخل شهر تهران است كه اكثر ايرانيها از رفتن به آن اجتناب ميكنند. تنها صدايي كه شنيده ميشود گريه و ضجه زنان چادريست.
اما بعد از برگزاري انتخابات مورد منازعه 12 ژوئن يك قبر به شماره 257 به يك مزار شاخص و سمبليك تبديل شده است. در 30 ژوييه هزاران نفر به اينجا مسافرت كردند تا در يادبودي براي ندا آقاسلطان 26 ساله كه برگزار نشد و تبديل به تظاهراتي گرديد شركت كنند. ندايي كه مرگش فيلمبرداري شد و ميليونها نفر در سراسر جهان آن را تماشا كردند. نيروهاي امنيتي رهبران اپوزيسيون ميرحسين موسوي و مهدي كروبي را از اين مزار برگرداندند و مردم عزادارِ او را مورد ضرب و شتم قراردادند. بهرغم تهديد تعقيب و دستگيري توسط شبهنظاميان بسيج ، صدها و شايد هزاران نفر از حاميان اپوزيسيون از مزار آقاسلطان ديدار ميكنند…
ادعاهاي شكنجه و تدفينهاي مخفيانه همراه شده است با اعترافاتي كه با زور شكنجه گرفته ميشوند، تجاوز به زنان و مردان و ضرب و شتم در زندانها، ادعاهايي كه كمپ محافظهكار را هم منشعب ساخته و در موضع تدافعي قرارداده است. … بنا به گفته يك نفر ساكن تهران در تماسي كه با زندان بسته شده كهريزك داشته چهار انبار بوده كه هر كدام هزار نفر زنداني در آن نگهداشته ميشده است كه در هر كدام سلولهايي بوده كه به دليل تنگي جا زندانيان مجبور بودند در آن بايستند. آب و غذا هم به ندرت تأمين ميشده است. …



روزنامه القدس فلسطين: سركوب در ايران عليه حاميان مجاهدين
روزنامه القدس فلسطين با استناد به اطلاعيه دبيرخانه شوراى مقاومت ايران درباره بازداشت خانوادههاى مجاهدان و ساكنان اشرف نوشت: حسن ترلانى، 22ساله، دانشجو، از زندانيان بند مخوف 209 در زندان اوين تحت عنوان محاربه، اقدام عليه امنيت ملى و تبليغ عليه نظام، به 10سال حبس همراه با تبعيد در زندان كرمان محكوم شده است. وى نوه مجاهد شهيد حسنعلى صفايى، از بازاريان خوشنام هوادار سازمان مجاهدين خلق مىباشد كه در سال60 به همين جرم توسط فاشيسم دينى حاكم بر ايران اعدام شد.
در يك تحول ديگر، وضعيت جسمى زندانى ديگرى به نام خانم مهسا نادرى، دانشجوى 19ساله رشته اقتصاد، كه وى نيز در روز 2اسفند87 در يورش به خانهاش دستگير شد، رو به وخامت نهاده است.



روابط ديكتاتوري آخوندي با فرانسه به پايين ترين سطح و به سطح خطرناكي رسيده است.

خبرگزاري فرانسه 12شهريور-3سپتامبر- طي تفسيري با استناد به موضعگيريهاي مقامات اين كشور نوشت : روابط ديكتاتوري آخوندي با فرانسه به پايين ترين سطح و به سطح خطرناكي رسيده است.

خبرگزاري فرانسه افزود: "تهديدات تحريمها از يك سو و اتهامات مربوط به خرابكاري و دخالت از جهت ديگر، روابط فرانسه و ايران را با افزايش تنشها در مورد برنامه هسته‌يي ايران به سطح خطرناكي رسانده است. درحاليكه نگراني در مورد ايران وجه مشترك تمامي دولتهاي جهان است، اظهارات اخير رهبران فرانسه بطور برجسته اي لحن تندي به خود گرفته است و در عوض با اتهامات تندي از جانب تهران مواجه بوده است. نيكلا ساركوزي اين هفته مجدداً اظهار داشت: مردم ايران شايسته رهبران بهتري از رهبران كنوني مي باشند. من مي خواهم بگويم كه ما شجاعت مردم ايران را تحسين مي كنيم" .

خبرگزاري فرانسه واكنش ديكتاتوري آخوندي به مواضع فرانسه را مورد توجه قرار داد و نوشت: "در تهران به آن به عنوان، زير سئوال بردن مشروعيت انتخاب مجدد محمود احمدي نژاد و به مفهوم حمايت از اعتراضات خياباني در مخالفت با حكومت وي، نگريسته شد. حسن قشقاوي سخنگوي وزارت خارجه ايران در پاسخ گفت، " متاسفانه فرانسه با اتخاذ مواضع افراطي هر چه بيشتر تصميم گرفته است كه در امور داخلي ايران دخالت كند، كه تماماً غير قابل قبول است"...

به گزارش اين خبرگزاري دنيس بوكارد از مركز روابط بين المللي فرانسه گفت: " در ميان كشورهاي غربي فرانسه قطعاً كشوري بود كه پيش از بقيه در مورد مشروعيت اين انتخابات بيشترين انتقادات را داشت"...

در وراي اختلافاتي كه در مورد كلوتيد ريس[ فرد فرانسوي دستگير شده در ايران] و انتخابات ايران پيش بيايد، بحران وسيعتري در مورد برنامه غني سازي سوخت هسته‌يي ايران مي باشد، كه فرانسه معتقد است براي مخفي كردن طرح توسعه تسليحات هسته‌‌يي است". در اوايل امسال زمانيكه رئيس جمهور آمريكا، بارا ك اوباما، تلاشي بي نتيجه براي جلب توجه رژيم احمدي نژاد براي مذاكرات نمود، ساركوزي(پرچم) تهديدات اقتصادي شديدتر را به اهتزاز در آورده بود. حال كه متحدان غربي به سمت موضع مشترك به پيش مي روند، فرانسه پيشتاز آنهايي است كه خواستار آن هستند كه ساركوزي آنرا " تحريمهاي شديد .... در شوراي امنيت و اتحاديه اروپا خوانده بود".

خبر گزاري فرانسه در گزارش خود در مورد روابط متشنج فرانسه با ديكتاتوري آخوندي افزود: "ساركوزي مي گويد" بحران سياسي ما را مجبور ساخت فراموش كنيم كه در ميان سركوب، گسترش توليد تسليحات اتمي ادامه داشته است، آزمايشات موشكي بيشتر (شده) و هرگز مذاكرات آنچناني نبوده است. وي گفت، " رهبران ايران كه به ما مي گويند كه برنامه هسته‌يي آنها صلح آميز است، همانهايي هستند كه مي گويند انتخابات آنها صادقانه بوده است، چه كسي مي تواند حرف آنها را باور كند" ؟

بنابراين تمام فشاري كه فرانسه وارد كرده كه ايران خط خود را نرمتر كند بنظر مي رسد به نتيجه نمي رسد. كوشنر وزير خارجه فرانسه مي گوي: "من هرهفته با همتاي خود در ايران تماس مي گيرم، آيا اين به نتيجه اي مي رسد؟ خير ، خير و خير".



رژيم تهران يك گام به عقب برداشته است

به گزارش خبرگزاري فرانسه يک سخنگوي وزا
رت خارجه آمريکا در باره انتخاب پاسدار احمد وحيدي به عنوان وزير دفاع گفت: «رژيم تهران بجاي اينکه يک گام به جلو بردارد و خود را به جامعه جهاني نزديک کند، يک گام به عقب برداشته است».

خبرگزاري فرانسه افزود: «احمد وحيدي، فرمانده سابق نيروي قدس سپاه پاسداران از سوي دادستاتي آرژانتين متهم به دست داشتن در يک بمبگذاري مرگبار در بوينس آيرس شده است».

اين خبرگزاري نوشت: «پليس بين الملل (اينترپل) نيز اعلام کرده، احمد وحيدي به اتهام شرکت در بمبگذاري مرکز همياري يهوديان در بوئنوس آيرس، پايتخت آرژانتين در سال 1994 تحت تعقيب است و از دو سال پيش براي بازداشت او حكم قرمز صادر شده است».

Freitag, 4. September 2009

تصوير قيام درجهان – 23 شهريور –4 سپتامبر2009


تصوير قيام درجهان – 23 شهريور –4 سپتامبر

http://www.alarabiya.net/articles/2009/09/02/83755.html
آمارقربانیان در لیست کمیته موسوی وکروبی به 72 تن رسید
هویت 3 نفر از کشته شدگان حوادث اخیر شناسایی شد




تهران – رسانه ها ، العربیه نت

نماینده میرحسین موسوی درکمیته پیگیری امورآسیب دیدگان حوادث اخیر از اضافه شدن نام سه قربانی دیگربه لیست این کمیته خبرداد.

علی رضا بهشتی امروز چهارشنبه 2 - 9 - 2009 درگفتگو با پایگاه خبری کلمه گفت : " هنوز خانواده شهدايي هستند كه به دليل جو حاكم بر جامعه به اين كميته مراجعه نكرده اند."

کمیته پیگیری امورآسیب دیدگان حوادث پس ازانتخابات که توسط میرحسین موسوی ومهدی کروبی تشکیل شده است قبلا لیست 69 نفره ای ازجانبختگان به پارلمان ایران فرستاده است وبا اعلام آمارجدید تعداد قربانیان به 72 تن رسیده است.

این در حالی اسست که فرمانده سپاه اعلام کرده است که آمار جان باختگان انتخابات 29 نفر است که از این تعداد 20 نفربسیجی هستند.

بهشتی در واکنش به اظهارات محمد علی جعفری می گوید : " اگر آمار ارائه شده از سوی فرمانده محترم سپاه پاسداران در مورد شهدای بسيج دقيق باشد اين مساله نشان می دهد كه آمار شهدا بسيار بيشتر از تعدادی است كه درليست کمیته پیگیری امورزندانیان وجانباختگان حوادث پس از انتخابات وجود دارد چرا كه هيچ يك از شهدايی كه نامشان در اين ليست وجود دارد از اعضای بسيج نيستند."

وی همچنین اعلام کرد کمیته پیگیری آمادگی دارد در صورتی که فرمانده محترم سپاه اطلاع دقیق از افراد و مشخصات آنان دارد ،لیست 29 نفره خود را جهت تطبیق با لیست 72 نفره کمیته ارائه دهد تا کمیته نیز در رسیدگی به وضعیت آنان تلاش های خود را انجام دهد."

گفتنی است حسين طائب فرمانده بسيج پيش از اين بارها اعلام كرده بود كه تعداد شهدای بسيجی درحوادث اخير 8 نفر بوده است كه اين آمار با آمار فرمانده سپاه در تناقض است

---------------------------------------------------------------

http://www.dw-world.de/dw/article/0,,4622428,00.html
دویچه وله/صدای آلمان 4 سپتامبر2009
حسن روحانی رفتار فرماندهان سپاه را خلاف شرع دانست

حسن روحانی، عضو مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت، که پس از انتخابات ۲۲ خرداد سکوت کامل اختیار کرده بود، سرانجام وارد صحنه شد. وی اظهارات فرماندهان نظامی و تخریب شخصیت‌ها در دادگاه را خلاف شرع و مصالح ملی دانست.


حسن روحانی در دوران ریاست‌جمهوری خاتمی دبیر شورای امنیت ملی بود و مذاکرات ایران با جهان غرب را بر سر برنامه‌های هسته‌ای هدایت می‌کرد. وی به عنوان عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت، چند هفته پیش از برگزاری انتخابات پرمسئله ۲۲ خرداد، در یک سخنرانی بر ضرورت برگزاری انتخابات سالم تاکید ورزید و پس از آن دیگر در صحنه سیاسی حضور نداشت.



«ضربه کاری نظامیان به نظام»



روحانی امروز (پنجشنبه ۱۲ شهریور) به پرسش‌های خبرنگاران ایلنا و ایسنا درباره ادعاهای اخیر چند تن از فرماندهان نظامی پاسخ داد. سردار جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، محمد خاتمی رئیس‌جمهور پیشین را به تلاش در راه حذف رهبر جمهوری اسلامی متهم کرده است. سردار جوانی، رئیس بخش سیاسی سپاه پاسداران انقلاب، نیز از میرحسین موسوی به عنوان کسی نام برده که در ۳۰ سال گذشته همواره عملکردی "منافقانه" داشته است.



حسن روحانی در پاسخ این اتهامات به خبرنگاران گفت: «اتهام زدن یا اهانت نسبت به شخصیت‌هایی که در پیروزی انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی نقش داشته‌اند و در مقاطع مختلف خدماتی کرده‌اند، نه تنها نتیجه‌ای برای حفظ و تکامل نظام ندارد، بلکه یک ضربه کاری به آن خواهد بود».



عملی "خلاف شرع و مصالح ملی"



عضو مجلس خبرگان افزود: «طرح این‌گونه مطالب، اعتماد مردم را نه فقط نسبت به چند شخصیت خاص، بلکه به خود نظام کاهش می‌دهد. وقتی ما در جامعه اخلاق را به مسیر سقوط بکشانیم و احترام افراد را از بین ببریم، این حرمت‌شکنی‌ها سرآغازی خواهد بود برای این که هیچکس احساس اطمینان و امنیت نکند، لذا این سخنان اقدامی خلاف اخلاق، شرع و مصالح ملی است».



روحانی با اشاره به متهم ساختن برخی از شخصیت‌های بلندمرتبه نظام در دفاعیات متهمان دادگاه‌های گروهی اخیر، اظهار داشت: «این که در دادگاهی از افراد غایب بدون اثبات جرم نام برده شود و یا اتهامی به آنان وارد شود، با مقررات دینی و قانونی منطبق نیست».



نارضایتی رئیس قوه قضائیه



پیش از حسن روحانی، صادق لاریجانی رئیس جدید قوه قضائيه، مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی و محمدرضا تابش رئيس فراکسیون خط امام مجلس نیز، متهم ساختن افراد غایب در دادگاه و همچنین اظهارات توهین‌آمیز فرماندهان سپاه را مورد انتقاد قرار داده بودند.



پایگاه اینترنتی "فردانیوز" به نقل از کاظم جلالی، سخنگوی کمیته ویژه پی‌گیری سرنوشت بازداشت شدگان اخیر، نوشت: « آیت‌الله صادق لاریجانی تاکید دارند که روند دادرسی در محاکم و متهمین حوادث پس از انتخابات باید دقیقا بر اساس آئین دادرسی و کیفری انجام شود». کاظم جلالی این مطلب را پس از دیدار اعضای کمیته پی‌گیری مجلس با آیت‌الله لاریجانی مطرح کرد.



فردانیوز، به نقل از یک منبع نزدیک به رئیس قوه قضائیه نوشت: «آیت‌الله صادق لاریجانی از روند برگزاری دادگاه ناآرامی‌ها و طرح اسامی و مطالب از زبان متهمان و پخش آن‌ها از صدا و سیما ابراز نارضایتی کرده است». رئیس قوه قضائیه، قبل از برگزاری جلسه چهارم محاکمات به رئیس دادگاه تذکر داده بود که اسامی افراد غایب نباید در دادگاه برده شود و این افراد نباید مورد اتهام قرار گیرند. رئیس دادگاه نیز در آغاز جلسه این نکته را به دادستان و متهمان تذکر داد، اما برخی از چهره‌های سیاسی، از جمله فرزندان هاشمی رفسنجانی مورد اهانت و اتهام قرار گفتند.



اعتراض کروبی و تابش



مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی، در واکنش به اتهاماتی که فرمانده کل و رئیس بخش سیاسی سپاه پاسداران به خاتمی و موسوی وارد ساخته‌اند گفت: «آقایان به مسائل سیاسی و دسته‌بندی نپردازند، زیرا این موضوع برای سپاه مضر است. اگر کسی وارد این بحث‌ها شود، بحث‌های دیگری هم پیش می‌آید».



پارلمان نیوز در گزارش دیدار محمدرضا تابش دبیرکل فراکسیون خط امام مجلس با خبرنگاران پارلمانی به نقل از وی نوشت: «به صراحت اعلام می‌کنم اظهاراتی که مبنای آن اعتراف‌گیری در شرایط کاملا غیر قانونی باشد، پشیزی ارزش ندارد».



تابش به سخنان سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران پاسخ می‌داد که با استناد به اعترافات برخی از بازداشت شدگان، محمد خاتمی و اصلاح‌طلبان همسو با وی را به تلاش در راه حذف آیت‌الله علی خامنه‌ای از رهبری نظام متهم کرده است

-----------------------------------------------

http://www.dw-world.de/dw/article/0,,4631555,00.html

دویچه وله/صدای آلمان 4سپتامبر 2009
زیبنب حجاریان: نامه را بازجویان نوشته‌اند

خبرگزاری نیمه رسمی فارس روز پنج‌شنبه(۳ سپتامبر/ ۱۲ شهریور) نامه‌ای را از قول سعید حجاریان منتشر کرد. در این نامه حجاریان اعلام کرده که در بازداشتگاه از امکانات فیزیوتراپی، کاردرمانی و آب درمانی، استخر، تغذیه مناسب ودوستان با شفقت برخوردار است. او در این نامه شکنجه‌های سخت را "لاطائلات" خوانده است. زینب حجاریان، دختر سعید حجاریان این نامه را سراسر کذب خواند. وی اعلام کرد با توجه به تفاوت لحن نامه با ادبیات پدرش، این نامه توسط بازجویان نوشته شده است.
.



Donnerstag, 3. September 2009

تصوير قيام درجهان – 12 شهريور – 3 سپتامبر – شماره 2

تصوير قيام درجهان – 12 شهريور – 3

در تظاهرات مربوط به انتخابات, 72 نفر كشته شدند

خبرگزاري فرانسه, 3 سپتامبر2009, تهران - يك دستيار ميرحسين موسوي رهبر اپوزيسيون ايران در گزارشي كه روز پنجشنبه روي سايت گذاشته شده گفت, در خشونت بعد از انتخابات 72 نفر كشته شدند, كه نسبت به آمار 69 نفر افزايش يافته است.
در سايت رفرميست كلام به نقل از عليرضا بهشتي گفته: ”تعداد نفرات كشته شده در تظاهراتهاي خياباني به 72 نفر رسيده است”.
او همچنين گفت از آنجا كه ” چندين خانواده كه عزيزانشان را از دست داده اند بخاطر شرايط سياسي كنوني كشور مرگ آنها را برملا نميكنند, عداد واقعي كشته شدگان ممكن است بيشتر باشد

تصوير قيام در جهان – 12 شهريور – 3سپتامبر

تصوير قيام در جهان – 12 شهريور – 3سپتامبر

تلويزيون العربيه 9 شهريور در گزارشي از استمرار اعتراضات مردم تهران گفت: روز دوشنبه (نهم شهريورماه) در چند منطقه از تهران اعتراضات ادامه پيدا كرد و تصويرها نشان ميدهد كه تظاهركنندگان اعتراضات خود را استمرار ميدهند. اعتراض كنندگان شعارهايي مي دادند كه درآن دولت احمدي نژاد را دولت كودتا توصيف كردند و خواستار استعفاي آن شدند.

تلويزيون العربيه 9شهريور گفت: منتظري، مشروعيت ولي فقيه را زير علامت سئوال برد.

وي گفت ولي فقيه بايد با انتخابات آزاد و سالم انتخاب شود و بدينسان بطور آشكار حاكميت خامنه اي را زير علامت سئوال برد.

العربيه افزود: از طرف ديگر در حالي كه مجلس، به بررسي صلاحيت كانديداهاي احمدي نژاد براي كابينه ادامه مي دهد، روزنامه جمهوري توسل احمدي نژاد به رشوه دادن به نمايندگان براي تأييد صلاحيت كانديداهاي دولت را محكوم كرد.

Mittwoch, 2. September 2009

تصوير قيام درجهان - 11شهريور- 2سپتامبر- شماره 3

http://www.economist.com/world/middleeast-africa/displaystory.cfm?story_id=14327633


«سپاه پاسداران نشان میدهند ارباب واقعی کیست»- اكونوميست 27 اوت

تند رو‌های ایران رقیبان خود را پاک سازی کرده و جیب‌های خود را پر میکنند

در سال ۲۰۰۷، فرمانده سپاه پاسداران اعلام کرد که یک تغییر اساسی‌ در ماموریت سپاه به وجود آماده است.او گفت از این لحظه به بعد وظیفه اصلی‌ سپاه با ۱۲۰۰۰۰ عضو و ۳ میلیون اعضای شبه نظامی بسیسجی که برای اولین زیر فرماندهی سپاه قرار گرفته بودند مقابل با تهدید‌های داخلی‌ خواهد بود. منظور او از تهدید داخلی‌ بعد از انتخاب مجدد و جنجال برانگیز احمدی‌نژاد(یک پاسدار سابق) هر چه بیشتر روشنتر میشود. جناح تندرو متمرکز شده به روی سپاه پاسداران شامل شبکه‌ای از مقامات سابق و همفکر‌هایی‌ از دیگر دستگاه‌های امنیتی می‌باشد. با وجود خشم مردم از

سرکوب بعد از انتخابات، این جناح سرکوب مخالفان را حتي افزایش داده و همزمان کنترل خود را به روی سیاست و اقتصاد ایران مستحکمتر می‌کند. هفته قبل تلویزیون ایران یک سری دیگر از دادگاه های نمایشی و اعتراف های بزور گرفته شده را نشان داد و با این نما یشات، جناح پاسداران به دنبال هر چه گناهکار نشان دادن اصلاح طلبان در اغتشاشات اخیر و در نتیجه پاکسازی هر چه بیشتر مخا لفان می‌باشد. این عمل همچنین در هم سویی با تقاضای احمدی نژاد و متحدانش برای غیر قانونی کردن احزاب و دستگیری رهبران آنها می‌باشد. بعضی‌ از اعتراف ها در این دادگاههاي نمايشي اشاره‌ی به خانواده هاشمی‌ رفسنجانی‌ داشت که نشان دهنده نقشه احمدی نژاد و خامنه‌ای برای از سر راه خود برداشتن این مانع بزرگ، یعنی‌ رفسنجانی‌ می‌باشد.

در این ضمن، احمدی‌نژاد لیست نامزدهای کابینه خود را که اکثرا اعضای سابق سپاه میباشند به پارلمان برای تائید گرفتن ارسال کرد. در بین اسامی، اسم شخصی‌ برای پست وزیری نفت به چشم می‌خورد که یکی‌ از استراتژيست های سابق سپاه است ولی‌ هیچ تجربه ی در زمینه نفت ندارد. یا شخصی‌ که برای وزارت اطلاعات در نظر گرفته شده، نماینده خامنه ای در سپاه بود است. دلیل حمایت رهبران سپاه از احمدی نژاد نه تنها دفاع از عقاید مشترک آنها و ایران ( که بیشتر یک کشور اسلامی می‌باشد تا یک جمهوری)، بلکه آنها بدنبال کنترل دستگاه‌های تولید ثروت نیز هستند.

سپاه پاسداران کنترل حدود ۷۰% اقتصاد ایران را که به وسیله دولت اداره میشود و شامل کلینیک ‌های چشم، گوش، کار خانه جات اتومبیل سازی، و شرکت‌های ساختمانی می‌باشد را در دست دارد. چون حسابرسی‌ و کنترل به درامد و مالکیت این صنایع و دستگا‌ها دا ایران بسیار مبهم و پیچیده است، بنا بر این ارزش واقعی‌ این بخش‌ها را به سختی می‌توان دانست، ولی‌ در اولین دوره ریاست جمهوری خود، احمدی‌نژاد میلیارد‌ها دلار قراردادهاي نفت، گاز، و دیگر قرار داد‌های ساختمانی در اختیار شرکت ساختمانی " خا تم الانبیا" که وا بسته به سپاه می‌باشد قرار داد. تنها در

ساله ۲۰۰۶ این شرکت ۶ میلیارد دلار قرارداد نفت و گاز و تازه کردن مترو تهران در یافت نمود. یک کار شناس بازار ایران گفت: ` شرکت های وا بسته به سپاه از قدرت و نفوذ خود استفاده کرد و با استفاده از جاسوسی و راه‌های دیگر دست رقبای خود را از دریافت قرار داد‌های بزرگ کوتاه میکنند. گفته میشود سپاه تقریبا به طور کامل کنترل قاچاق سیگار، مشروب، و ماهواره را که به نظر یک نماینده مجلس سالانه تقریبا ۱۲ میلیارد دلار در آمد تولید می‌کند را نیز در اختیار دارد. این نه تنها قسمتی‌ از در آمده دولت را به غارت میبرد، بلکه رژیم را بیشتر رادیکال تر

می‌کند. فرمانده هان سپاه شخصاً از انزوای جهانی ایران منفعت میبرند چون این امر بأعث به وجود امدن تقاضا برای کالای قاچاق میشود. بعضی‌ از نمایندگان کنگره آمریکا خواستار تحریم بنزین وارداتی‌ ایران هستند، و بعضی‌ فرماندهان سپاه شاید از این موضوع استقبال کنند.

تصوير قيام درجهان - 11شهريور- 2سپتامبر- شماره 2

زن ايراني - نمايشي در تحصن ايرانيان در انگلستان

تصوير قيام در جهان – 11شهريور- 2 سپتامبر

  • ازكنفرانس مطبوعاتي ساركوزي و مركل به نقل از تلويزيون فرانسه 24 به تاريخ 31 اوت

نيكلا ساركوزي رئيس جمهور فرانسه: در مورد ايران، فرانسه و آلمان دقيقاً همنظر هستند. ما از دست دراز شدة پرزيدانت اوباما به سوي رهبران ايران حمايت كرديم، اما اين دست نميتواند بطور نامحدودي دراز شده بماند. با رهبراني كه پاسخ نميدهند. در نتيجه در ماه سپتامبر، ابتكاراتي اتخاذ خواهد شد كه اراده ايران را براي همكاري كردن يا نكردن در نظر خواهند گرفت. اگر اين اراده همكاري وجود نداشته باشد، آلمان و فرانسه متحدا خواستار تشديد مجازاتها خواهند شد.

خبرنگار: من ميخواهم نظر آلمان و فرانسه را در مقابل رفتار ايران با اپوزيسيون سياسي آن بدانم و اينكه اگر ايران واكنشي نشان ندهد آيا مجازاتها عليه آن تشديد خواهد شد
آنگلا مركل صدر اعظم آلمان: همه چيزي كه من ميتوانم بگويم اين است كه رفتاري كه با مخالفان ميشود متأسفانه چيزي نيست كه ما انتظارش را داريم. ايرانيهايي كه در آلمان زندگي ميكنند به سمت من آمدند. من بايد به شما بگويم كه آنها خيلي نگران كساني هستند كه در زندانها هستند و در خطر محكوم شدن ميباشند. در بسيج انتخاباتي من در آلمان، اين طرف و آن طرف رفتم. زنان ايراني زيادي هستند كه من را مخاطب خودشان قرار دادند. من فوق العاده از چيزهايي كه به من گفتند تحت تاثير قرار گرفتم. ما از سفيرمان خواستيم كه ليستي از پرونده ها تهيه كند تا اين افراد فراموش نشوند و كسي به نام آنها صحبت كند. همه اين چيزها بسيار غم انگيز است و ما براي بهبودي وضعيتشان كار خواهيم كرد.
فرانسه همچنين تلاش زيادي در اين راستا به عمل آورده است. اين گونه تحريمها و مجازاتها چيزي است كه موضوع مذاكرات بين المللي است. من فكر ميكنم به عنوان نمونه در موضوع انرژي ما شروع به مشاوره كرديم. مقامات ايران بايد بفهمند كه ما جدي هستيم و نميتوانند سيستماتيك مجازاتها را به تعويق بيندازند. شما ميدانيد كه به هنگام نشست جي هشت، در لاكوييلا ما تصميماتي گرفتيم و مقامات ايران بايد بفهمند كه ما خيلي جدي هستيم.

نيكلاساركوزي رئيس جمهور فرانسه: چگونه ميتوانيم چشم به روي واقعيت ببنديم وقتي كه حتي در ايران، توسط مسئولان بلندپايه رژيم آن را افشا ميكنند. عجيب اين خواهد بود كه رهبران اروپايي كه داراي ارزشهاي دموكراتيك و احترام به عزت انساني هستند، كمتر بگويند از برخي از مسئولين رژيم ايران كه شكنجه اعمال شده بر مخالفان را افشا كردند آنهم با چه شجاعتي. من ميخواهم بگويم كه چقدر ما شجاعت مردم ايران را تحسين ميكنيم. من ميخواهم تكرار كنم كه آنها لايق رهبران بهتري از رهبران كنوني هستند. نميتوان چشم را بست و من به موثر بودن مجازاتها اعتقاد دارم. من فكر ميكنم بين بي عملي و يا رودررويي وحشتناك، يك راه ديگري وجود دارد براي فهماندن و براي كمك كردن به مردم ايران كه ملت بزرگي هستند. وقتي كه رهبران ايراني ميگويند كه به جوانان تجاوز شده و شكنجه شده اند، كشته شده اند، اين يك نفر خارجي نيست كه ميگويد، از ميان همان رهبران هستند كه ميگويند، اروپا نميتواند چشمش را ببندد . دنيا نميتواند چشمش را ببندد. زماني هست كه بايد تصميم گرفته شود. نميشود عقب انداخت. در رابطه با نوع مجازاتها ايدههاي زيادي وجود دارد. امكانات زيادي وجود دارد بيش از آنچه كه فكر ميكنيد… در ماهيت مجازاتها مشكلي نيست. ما خوب ميدانم كجا بايد فشار بياوريم. اما در يك اتفاق نظر و همبستگي با جامعه بين المللي امكانپذير است.
در اين رابطه خانم مركل و من خيلي كار كرديم.

  • راديو فردا – گزارشي از جلوگيري از مراسم بزرگداشت شهداي قتل عام زندانيان سياسي در سال 67

مجري: نيروي انتظامي و امنيتي جمهوري اسلامي, نيروهاي امنيتي و انتظامي جمهوري اسلامي البته از گردهمايي بازماندگان قربانيان كشتار زندانيان سياسي در گورستان خاوران جلوگيري كردند. شماري از اعضاي خانواده هاي اين قربانيان رسم داشتند بامداد جمعه, ششم شهريورماه به گورستان خاوران در جنوب شرقي تهران بروند, ولي با حضور گستردة مأموران پليس, موتور سوار و لباس شخصيها روبرو شدند. آرمان مستوفي: البته در روزهاي قبل نهادهاي امنيتي جمهوري اسلامي به خانواده هاي قربانيان هشدار داده شده بود تا از رفتن به گورستان خاوران خودداري كنند. اين را دو تن از اعضاي اين خانواده ها كه نخواستند نامشان فاش شود به راديو فردا گفتند. مأموران پليس و لباس شخصي ها نيز از فاصلة دور از رفتن بستگان قربانيان به گورستان خاوران جلوگيري مي كردند. يكي ديگر از كساني كه روز جمعه به خاوران رفته بود به راديو فردا گفت كه تعداد زيادي از نيروهاي معروف به لباس شخصي را ديده است كه در برابر در ورودي گورستان خاوران گرد آمده بودند تا از ورود خانواده ها به گورستان جلوگيري كنند. در گورستان خاوران شمار نامعلومي از قربانيان كشتار زندانيان سياسي در سال 67 در دو گور دستجمعي به طول ده متر و به عرض دو متر به خاك سپرده شده اند. اما در سال 1367 چه اتفاقي افتاد. آنگونه كه آيت الله حسينعلي منتظري كه در آن هنگام فقيه عاليقدر, اميد امام و امت و جانشين آيت الله روح الله خميني ناميده مي شد در كتاب خاطراتش شرح داده پس از پايان جنگ ايران و عراق و شكست عمليات نظامي سازمان مجاهدين خلق عليه حكومت ايران آيت الله خميني دستور داد همة مجاهدان زنداني كه به گفته او بر سر موضع پافشاري كرده و مي كنند اعدام شوند. تشخيص بر سر موضع بودن و تعيين سرنوشت آنها به يك كميسيون سه نفره متشكل از قاضي شرع, دادستان و نمايندة وزارت اطلاعات محول شد. تعداد دقيق زندانياني كه در كشتارهاي سال 1367 كشته شده اند هنوز معلوم نيست. آيت الله حسينعلي منتظري در كتاب خاطراتش شمار كشته شدگان را با ترديد از 2800 تا 3800 ذكر كرده است. سايت اينترنتي عصر نو نام و مشخصات 4485تن از قربانيان را با ذكر وابستگي سازماني آنها منتشر كرده كه بيشترشان از مجاهدين خلق بوده اند. شماري از قربانيان نيز از گروههاي مختلف كمونيستي يا گروههاي كرد بودند. اما سازمان مجاهدين خلق كه اعضا و هواداران آن هدف اصلي اين كشتارها بودند رقم كشته شدگان را بسيار بيش از اين مي دانند. بهزاد نظيري عضو شوراي ملي مقاومت: ”اين ليست يك بار در سال 2001, 3208نفر منتشر شد و كمي بعدش يك سال بعدش, يك ليست ديگر, هزار نفر يعني چيزي بيش از 4200نفر ليستي است كه تاكنون ما منتشر كرديم. ولي چيزي كه مي خواهم خدمتتان عرض كنم كه اتفاقاً مربوط به همين ليستها مي شود, تو همين ليست قريب هشتاد درصد مربوط به زندانهاي تهران مي شود. يعني اوين, قزلحصار, گوهردشت. در حالي كه تعداد قربانيان كشتار زندانيان سياسي در سال 67 به بيش از 30هزار نفر برآورد مي شود. اين نكته را شما در نظر بگيريد, هم در مكان, هم در زمان نه اين قتل عامها محدود به ماههاي مرداد و شهريور بوده و نه محدود به تهران بوده. مثلاً عفو بين الملل در گزارشي كه خودش داده, مي گويد از مرداد تا آخر سال ميلادي يعني پس تا دسامبر 88, تا پايان دسامبر 88 برآوردي كه مي دهد مي گويد كه در زندان اصفهان به طور متوسط روزي ده نفر زنداني سياسي اعدام شدند. اينجوري كه تو گزارش همان موقع عفو هست. شما اين را اگر مرداد تا پايان دسامبر 2008 يعني از اوت تا پايان دسامبر اين مي شود 1600نفر فقط مال زندان دستجرد اصفهان.

  • تفسير خبرگزاري فرانسه 8 شهريور–كابينه احمدي نژاد

خبرگزاري فرانسه در تفسيري پيرامون بررسي كابينه احمدي نژاد در مجلس ارتجاع نوشت: احمدي‌نژاد با مشكلات زيادي درگير است و انتخاب مجدد وي به بدترين بحران جمهوري اسلامي در تاريخ خودش منجر شد . وي از مجلس خواست كابينه جديد وي را تائيد نمايند…ولي وي در گرفتن تائيديه براي ليست كابينهاش با وضعيت نگران كننده‌اي مواجه است.
بررسي كابينه در شرايطي صورت ميگيرد كه رژيم ايران درگير ناآرامي سياسي بعد از انتخاب مجدد احمدي‌نژاد است، انتخاب مجدد او به اعتراضات گسترده خياباني دامن زد و پايه‌هاي رژيم جمهوري اسلامي را به لرزه درآورد.
اصرار بر ادامه فعاليتهاي اتمي و سركوب تظاهركنندگان، رژيم ايران را هرچه بيشتر منزوي ساخته است.

Dienstag, 1. September 2009

تصوير قيام درجهان -10شهريور-1سپتامبر

تلويزيون فرانسه 24 – 31 اوت – افشاگري يك دختر جوان ايراني
مينو، يک جوان ايراني‌ که در سرکوبي بعد از تظاهرات دستگير شد از تجربه دردناک خود در اسارت ميگويد. در ليست طولاني شکايت کنندگان، يک عضو مجلس لب به شکايت از شکنجه و تجاوز گشوده است. اين عضو ناشناس کميته ويژه براي رسيدگي به شکايت عليه "شکنجه و تجاوز روز پنجشنبه با اين جمله که" تجاوز به بعضي‌ زندانيان با بطري و باتوم واقعيات دارد" وجود شکنجه را در وب سايت مجلس تائيد کرد. آيت‌الله خامنه ي اصلاح طلبان را سرزنش کرد که بجاي توجه به خدشه دار شدن چهره رژيم به وسيله تظاهر کنندگان، آنها بيشتر به روي اذيت و آزار دستگير شده گان تمرکز ميکنند.

نمونه زيادي از شکنجه، آزار، و اذيت زندانيان بعد از آزادي گروهي از دستگيرشد گان بعد از انتخابات گزارش شده است. ولي‌ بعضي‌ از شکايتها ي جنجال بر انگيز بوسيله مقامات دولت تکذيب شده است. انتظار نمي‌رود که نتايج تحقيقات کميته ويژه نيز زياد معتبر باشد چون اکثريت اعضاي اين کميته اعضاي دولت احمدي‌نژاد هست، و تعداد کمتري از آنان اصلاح طلب ميباشند.

تصوير قيام درجهان – 9شهريور-31 اوت

  • «شرم بر رژيم ايران»
    روزنامه نيويورك تايمز – 6 شهريور در سر مقاله خود با عنوان « شرم بر ايران » مينويسد : بسيار بيش از آنچه مردم ممكن است پيش‌بيني كرده باشند، مخالفان سياسي رژيم ايران ملاهاي تندرو حاكم را به چالش كشيده اند. اعتراضات خياباني كه بعد از انتخابات نمايشي رياست جمهوري 12 ژوئن كشور را تكان داد فروكش كرده است اما جسارتِ بيانِ مخالفتها عليه بدرفتاري اين رژيم كم نشده است.
    در اوايل ماه جاري، مهدي كروبي با افشاي اينكه برخي از هزاران نفر مرد و زني كه طي تطاهرات عليه انتخابات دستگير شده، مورد تجاوز قرارگرفته‌اند، بسياري را حيرت‌زده كرد.
    حتي بعد از اينكه دولت، اين اتهامات را كذب محض خوانده و رد كرد، كروبي همچنان بر حرف خود اصرار ورزيد. وي خواستار انجام يك تحقيق شد و گفت 4 نفر آماده هستند تا اگر امنيت آنها تضمين شود بر اين مسأله گواهي بدهند. مهدي كروبي گفت اگر دولت به انكار اين واقعيات ادامه دهد و او را بخاطر حقيقت گويي مرعوب كند آنگاه تمامي ناگفته ها را افشا خواهد كرد.
    روزنامه نيويورك تايمز ميافزايد:
    موسوي نيز اين گزارشات را تأييد كرده و گفته است عواملِ نظام، مسئول اين تجاوزات هستند. روز پنجشنبه هم يك نماينده ناشناس مجلس گفت يك تحقيق رسمي نشان داده كه اين تجاوزات انجام گرفته‌اند. اين يك موضوع حساس است. شايعات راجع به سؤرفتار جنسي در زندانهاي ايران از انقلاب 1979 در جريان بوده است، اما اين اولين‌بار است كه آنها بطور علني مورد گفتگو قرار مي گيرند.
    نيويورك تايمز افزود: در گزارش حقوق بشر وزارت‌خارجه آمريكا گزارشهاي بيشماري از ايران نقل كرده كه حاكيست زندانبانان زندانيان را مورد شكنجه قرارداده‌اند.
    نيويورك تايمز در ادامه نوشت: رژيم ايران به جاي بررسي اين بدرفتاريها به برگزاري محاكمات جمعي نمايشي بيرحمانه ادامه داده است كه هدف آن تهديد و مرعوب ساختن مخالفان و مشروع ساختن يك امر نامشروع يعني انتخاب مجدد رياست احمدي‌نژاد به‌عنوان رئيس جمهور رژيم است.
    نيويورك تايمز تأكيد كرد: انتخابات و خشونت بعد از آن، شكافهاي بيسابقه‌يي در ميان قشر سياسي و روحاني ايجاد كرده و ممكن است سركوبِ بيشتر، نارضايتيها را عميقتر سازد.
  • « اختلافهاي جناحي ايران به طور فزايندهيي شديد ميشود»
    روزنامه نيويورك تايمز 5 شهريور باعنوان « “اختلافهاي جناحي ايران به طور فزايندهيي شديد ميشود” نوشت: در ايران اين روزهاي مملو از بحران، فوقالعاده بنظر ميرسد. از بعد از ادعاي احمدينژاد مبني بر يك پيروزي بزرگ در انتخابات بحث برانگيز ماه ژوئن, هر روز در جنگ شديد بين جناحهاي سياسي و روحاني زبانههاي آتش وجود داشته است.
    منتظري در وب سايت خود نامهيي را منتشر كرد كه اعتبار اخلاقي و مذهبي خامنه اي را زير سؤال ميبرد. وي مي گويد خامنه اي يك ”مسير انحرافي“ را انتخاب كرده است.
    منتظري نوشت, ”من اميدوار هستم كه آنها تقاص اعمال خود را پس بدهند، بيگناهان را ديگر در زندان نگه ندارند و به دادگاههاي غير قانوني و پخش اعترافها خاتمه بدهند, تا بيش از اين ارزشهاي اسلامي را به تمسخر نگيرند؛ يا دست كم شهامت آن را داشته باشند كه اعلام كنند اين دولت نه جمهوري است و نه اسلامي.“...
    روزنامه نيويورك تايمز پس از اشاره به درگيريهاي ميان رفسنجاني و پاسدار احمدي نژاد خاطرنشان كرد: رهبران رژيم ايران از بعد از انقلاب تا كنون, براي متحد كردن قدرت و كنار زدن رقبا, روي وضعيتهاي بحراني مانند جنگ ايران و عراق تكيه كردهاند.