Samstag, 12. September 2009

تصوير قيام درجهان – 12 سپتامبر/21 شهریور



روزنامة ديلي تلگراف نوشت: اكنون زمان تحريم پرس تي.وي, ماشين تبليغاتي رژيم ايران است.

ديلي تلگراف طي مقاله يي به قلم اِد وست (Ed West) نوشت: ... من در گذشته در تلويزيون ماهوارهيي پرس تي.وي, ظاهر شدهام, ولي اين كار را تكرار نخواهم كرد و هيچ خبرنگار انگليسي نيز نبايد اين كار را بكند. پس از آن كه اين هفته از من خواسته شد كه در يك برنامه مناظره شركت كنم نوشتم ” اين كار به رژيمي مشروعيت ميدهد كه مردم خودش را به شدت تهديد ميكند و در سراسر جهان سم و خشونت را گسترش ميدهد.“
توجه كنيد, من به خاطر يك نوشيدني دست به هر كاري نمي
زنم.
پرس تي.وي يكي از پست
ترين دولتهاي روي زمين را مشروع جلوه مي دهد. دولت كودتاي تهران، انتخابات را دستكاري ميكند, اقليتهاي مذهبي را سركوب ميكند و گروههاي ديوانه افراطي مانند حماس و حزبالله و گروههاي مختلفي كه مسئول قتل عام در عراق هستند را تامين مالي مينمايد. اين رژيم در خاك اروپا بيش از 300 مخالف را به قتل رسانده است؛ سم ضد يهودي در سراسر جهان ميپراكند؛ و مشكل آفرينتر از همه, يك برنامه تسليحات هستهيي را پيش ميبرد كه به آن اجازه خواهد داد بدون رويارويي با مجازات، با همسايگان خود با قلدري رفتار كند. آن اروپاييهاي كه به رژيم ايران كمك ميكنند خود را اينطور فريب دادهاند كه رژيم ايران به لحاظ اخلاقي با آمريكا يا انگليس برابر است.

منبع: ديلي تلگراف: 880618

------------------------------

حالا که پيروان خامنه اي به من تجاوز کرده اند، «مرگ بر سگ هاي خامنه اي»

تايمز لندن 11 سپتامبر

اردشير، يک دانشجوي مهندسي، با شلوار جين و تي-شرت، در گوشه ي يک پارک در تهران، داستان خودش را تعريف مي کند، او ديگر به تلفن و اينترنت اعتماد ندارد... يک روان شناس گفت که اردشير 19 ساله افسرده است و خطر خودکشي وجود دارد: "او شديدن از خودش متنفر است، به خاطر اينکه احساس مي کند هيچ وقت - بعد از تجاوزهاي متعدد - دوباره پاک نخواهد شد" گزارش بيمارستان آسيب مقعد را تاييد مي کند. او موقتن درسش را رها کرده کرده است و براي رسيدن به آرامش سنتور مي نوازد. اردشير مي گويد: "وقتي در ابتدا در اعتراضات شرکت کردم، به رهبر يا جمهوري اسلامي اعتراض نداشتم، من به تقلب احمدي نژاد اعتراض داشتم. اما امروز من مي گويم «مرگ بر خامنه اي» و حالا که پيروان خامنه اي به من تجاوز کرده اند، «مرگ بر سگ هاي خامنه اي»". اردشير (اسم مستعار) فقط يکي از صد ها مورد احتمالي از تجاوز و شکنجه زنداني ها به وسيله ي زندانبان ها در 3 ماه گذشته است، که به نظر مي رسد يک روش سيستماتيک براي در هم شکستن اراده آنان مي باشد... اردشير يک فعال سياسي نبود، او فقط به خيابان آمد که اعتراض کند. بسيج و نيروهاي لباس شخصي به او و دوستانش حمله کردند و آنها از هم جدا شدند. وقتي خشونت اوج گرفت، اردشير به ايستگاه مترو رفت و در آنجا دستگير شد. او را به همراه 14 بازداشتي خونين و مالين ديگر در يک ون بدون پنجره به يک بازداشتگاه غير رسمي که به نظر مي رسيد بين 60 تا 70 بازداشتي ديگر هم در آنجا بودند بردند. به ورودي هاي جديد دستور دادند که لخت بشوند و به خط بياستند. دو بسيجي با باتون به بيضه هاي آنها ماليدند و با خطاب "آشغال" مي گفتند: "آره...تخماي سربازهاي پياده نظام موسوي ..." روز بعد دو بسيجي يک بچه مدرسه اي 17 ساله را از سلولي که اردشير هم در آنجا بود بردند. اردشير گفت: "10 دقيقه بعد صداي جيغ و داد او شنيده مي شد که ناگهان قطع شد. 2 دقيقه ي بعد دو بسيجي من را بردند... وقتي صحنه اي را که هيچ وقت در عمرم تصور نکرده بودم را ديدم، ضعف کردم، مي خواستم گريه کنم. پسر بي هوش، کاملن لخت، با استفراغ بر صورتش و خون دور مقعدش روي زمين افتاده بود. بسيجي که نامش محمود بود گفت: 'خوب نگاه کن، اگه تو هم مقاومت کني اين بلا سرت مياد، "...

------------------------

تلويزيون العربيه خبر داد پاسدار احمدي نژاد دست به تصفيه گسترده اي در وزارت نفت زده است.

اين منبع افزود: احمدي نژاد 150كارمند عاليرتبه وزارت نفت را اخراج كرده است».

منبع:تلويزيون العربيه:880619

------------------------------

تلويزيون العربيه طي گزارشي از مخالفت روحانيون با احمدي نژاد و ولي فقيه ارتجاع گفت: در جريان فعاليتهاي بيسابقة مراجع عليه احمدي نژاد, نوري همداني و صافي گلپايگاني بحران ايران و راه كارهاي حفاظت از حوزه هاي علميه را مورد بحث قرار دادند. برخي منابع گفتند كه اين ديدار در كادر تلاش براي غير قانوني اعلام كردن دولت احمدي نژاد است. اين فعاليتهاي مراجع بصورت غير علني صورت مي گيرد. در همين رابطه اعضاي پارلمان به احمدي نژاد نسبت به پشت كردن به مراجع ديني و ايجاد تشنج در جامعه و حوزه ديني هشدار دادند.

--------------------------------

لوموند: 10/9/2009- نويسنده : ماري- کلود دکان

تيتر : درايران حلقه محاصره به دور سران معترضين تنگ تر مي شود

سوتيتر : دفاتر مهدي کروبي اصلاح طلب مهر و موم و چند تن ازهمکاران وي بازداشت شده اند

»شتاب گرفتن مجدد سرکوب درحالي است که …احمدي نژاد روز دوشنبه بار ديگر بشدت به «سردستگان و عاملان تحريک» تظاهرات حمله و خواستار «تنبيه» آنان شد. به گفته يک وکيل ايراني مدافع حقوق بشر درتماس تلفني با ما، وقايع اخير بيش از هرچيز نشان مي دهد که «رژيم قصد دارد تمام آثار خلافکاريهاي خود در زندانها را محو و هرگونه ابزار اقدام يا بيان ازسوي معترضين را از دست آنها بگيرد. آنچه بخصوص نگران کننده است اين که به رغم تغيير وزرا، قوه قضائيه که آقاي کروبي را پذيرفته و قرار بود شروع به بررسي پيرامون مدارک و شواهد شکنجه ارائه شده از سوي وي نمايد، مي بيند که سرويسهاي مخفي زير پايش را خالي کرده اند».«



تصویر قیام11سپتامبر/20شهریور/شماره 2

خبرگزاری بی بی سی جمعه 11 سپتامبر2009


عفو بین الملل در مورد خطر جدیدی که قربانیان تجاوز و شکنجه در ایران را تهدید می کند ابراز نگرانی شدید کرده است.

عفو بین الملل، از سازمان های مدافع حقوق بشر، با صدور بیانیه ای هشدار داده است که در پی ضبط اسناد و مدارک مربوط به آزار تعدادی از بازداشتیان پس از انتخابات اخیر ایران، کسانی که توسط ماموران امنیتی مورد شکنجه و تجاوز جنسی قرار گرفته اند اینک با خطر جدیدی مواجه هستند.
آیرین خان، دبیرکل عفو بین الملل، از رهبر جمهوری اسلامی خواسته است تا امنیت قربانیان تجاوز و شکنجه را تضمین و کسانی را که مرتکب این اعمال شده اند مورد بازخواست قانونی قرار دهد.
بیانیه عفو بین الملل یادآور می شود که اخیرا ماموران قوه قضائیه با حمله به دفتر کمیته پیگیری بازداشت شدگان و آسیب دیدگان حوادث بعد از انتخابات، که به ابتکار مهدی کروبی و حمایت میر حسین موسوی برای گردآوری و تنظیم شواهد شکنجه و آزار در زندان ها تشکیل یافته بود، مدارک موجود در این دفتر را برده اند و دفتر انجمن دفاع از حقوق زندانیان را نیز تعطیل کرده اند.

عفو بین الملل هشدار می دهد که این اقدامات به دستور دادستان کل جمهوری اسلامی صورت گرفته و به این نگرانی دامن زده است که ماموران قضایی ممکن است از اطلاعات مندرج در مدارک ضبط شده، برای شناسایی قربانیان تجاوز و شکنجه که آماده ادای شهادت علیه عاملان این اقدامات هستند استفاده کنند.



دویچه وله 11.09.09

خامنه ای مخالفان را به شدت تهدید کرد


خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در نماز جمعه در ارتباط با مخالفان گفت: «شمشیر کشیدن در برابر نظام جواب تند دارد.»
و ادامه داد که اگر کسی با اصول و امنیت مردم مخالفت کند، نظام مجبور به برخورد با اوست.

Freitag, 11. September 2009

تصوير قيام درجهان - 11سپتامبر-20شهريور


يک فرمانده سپاه ، مرگ بازداشتي‌ها در کهريزک را تاييد کرد

عبدالله عراقي، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران، در مراسم توديع و معارفه فرمانده سپاه ناحيه شمال تهران کشته‌شدگان اعتراضات پس از انتخابات را ۳۶ نفر اعلام کرد و گفت که سه نفر از اين افراد در بازداشتگاه کهريزک کشته شده‌اند. اين در حالي است که چندي پيش اسماعيل احمدي مقدم، فرمانده نيروي انتظامي، گفته بود که «هيچ کس در بازداشتگاه کهريزک کشته نشده است»؛ وي در عين حال مرگ زندانيان در کهريزک را معلول شيوع بيماري دانسته بود. راديو فردا : 19شهريور

گزارش عفو بين الملل به سازمان ملل متحد

سازمان عفو بين الملل درباره نقض حقوق بشر در ايران تحت حاكميت آخوندها، گزارشي به سازمان ملل متحد ارائه كرد.

اين گزارش در هفتمين جلسه گروه کاري ”شوراي حقوق بشر“ سازمان ملل، مورد بررسي قرار خواهد گرفت. سازمان عفو بين الملل درگزارش خود موارد متعدد نقض حقوق بشر در ايران تحت حاكميت را برشمرده و با يادآوري اينکه اين رژيم از امضاء کنندگان ميثاقهاي بين المللي حقوق مدني و سياسي است به نقض اين تعهدات اشاره کرده است.
اين شورا در ماه فوريه، بهمن ماه آينده به ”بررسي دوره يي وضعيت حقوق بشر در جهان“ خواهد پرداخت.

منبع:سايت راديو فردا:880618

دستور خامنه اي براي سركوب دانشجويان

تلويزيون العربيه گزارش داد: در پي بحران در ايران, سرتيپ پاسدار علي فضلي از فرماندهان سپاه پاسداران فاش كرد خامنه اي به سپاه و بسيج دستور داده كه هر گونه اعتراض دانشجويي در شروع سال تحصيلي را سركوب كنند. همزمان, وزارت اطلاعات رژيم ايران 15روزنامه نگار را بدليل اينكه نامه اي براي دادستان تهران نوشته و خواستار آزادي روزنامه نگاران زنداني شده بودند احضار كرد.

منبع: تلويزيون العربيه:880617

تفسيري درباره شقه و شكاف درون رژيم

تلويزيون العربيه تفسيري درباره شقه و شكاف در درون حكومت آخوندي و مخالفت روحانيون با ولي فقيه ارتجاع را پخش كرد:

برخي مراجع در قم, فعاليتهاي بحث برانگيزي در پيش گرفته اند تا اينكه غير قانوني بودن دولت احمدي نژاد را اعلام كنند. اين تحركات باعث نگراني جامعه روحانيت شده است. اين جامعه در انتخابات از احمدي نژاد حمايت كرده بود اما اكنون نسبت به گسترش روزانه شكاف بين نظام و مراجع بدليل رفتارهاي تشنج آفرين احمدي نژاد ابراز نگراني كرده است. احمدي نژاد خودش را در يك رويارويي آشكار با مراجع قرار داده است.

العربيه افزود: اين‌روزها مراجع در قم بصورت بي سابقه اي فعاليت دارند و ديدارهايشان غير معمول است و سنتي ها و آنهايي كه به تعبير برخي ساكت نشسته بودند دولت را مورد انتقاد شديد قرار مي دهند و از آن خواستار حسابرسي از مسئولين ارتكاب جنايت در زندانها مي باشند.

صانعي فعاليت گسترده اي را نزد مراجع هدايت مي كند تا اينكه آنها را تشويق كند اعلام كنند دولت احمدي نژاد قانوني نيست. مراجع اعلام كردند اقداماتي از قبيل اعمال محدوديت براي شركت مراجعي مانند جوادي آملي، استادي ، اميني و سايرين در مراسم احياء در مرقد حضرت معصومه و ادامه دستگيريها و صحبت از شكنجه و تجاوز در زندانها تأييد مي كند كه دولت احمدي نژاد غير قانوني است.

منبع: تلويزيون العربيه:880617

Donnerstag, 10. September 2009

تصویر قیام10سپتامبر/19شهریور/شماره 3

10/09/2009
ایران / اتحادیۀ اروپا اعتراض به دستگیری ها و بستن دفاتر


در بیانیه ای که در این ارتباط از سوی سوئد ریاست دوره ای اتحادیۀ اروپا منتشر شد می خوانیم این اقدامات می تواند مبین تلاشی هماهنگ برای سرکوب مخالفت مسالمت آمیز مردم و جلوگیری از انتشار اطلاعات و اخبار در مورد وضعیت بازداشت شدگان پس از انتخابات ریاست جمهوری باشد..........

١٦شهریور سازمان خبرنگاران بدون مرز
وبلاگ‌ نگاران همچنان در ایران زندانی می شوند


در تاریخ ٩ شهریور خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران، خبر بازداشت "گروهی" را در شهر قزوین منتشر کرد. این افراد همه به "تبلیغ علیه نظام ، تهیه و توزیع تراکت‌ها و اطلاعیه برای تشویق و تحریک مردم به تجمعات غیرقانونی و راهپیمایی و دامن زدن به مخالفت با نظام مقارن با زمان دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و توهین به مقام معظم رهبری " متهم شده اند. از جمله بازداشت شدگان علی اصغر جمالی پزشک و وب‌نگار وبلاگ " دکتر سوسیال دمکرات" است که از سوی بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب قزوین به عنوان "رهبر" گروه معرفی شده است، وی نیز به مانند همه فعالان دستگیر شده سال های اخیر با اتهاماتی بی اساس همچون " ارتباط غیر اخلاقی و داشتن مشروبات الکلی" متهم شده است.

از سوی دیگر فریبا پژوه روزنامه‌نگار بسیاری از رسانه های مستقل و وب‌نگار " پس از باران" از تاریخ ٢ شهریور ماه همچنان در بازداشت بسر می‌برد. اتهامات این روزنامه‌نگار هنوز از سوی مسئولان قضایی رسما اعلام نشده است. بنا بر اطلاعاتی که بدست ما رسیده فریبا پژوه همچون دیگر روزنامه‌نگاران زندانی شدیدا برای اعترافات واهی زیر فشار قرار دارد.

" دستگیری روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران نشانگر تداوم سرکوب آزادی بیان در ایران است. سپاه پاسداران و متحدانش در دستگاه قضایی نمی‌خواهند از اتهامات سخیف علیه روزنامه نگاران وبلاگ نویسان و مدافعان حقوق بشر دست بردارند. اعمال فشار و اعتراف گیری‌های اجباری در زندان باید پایان یابد. محمد علی ابطحی وبلاگ نویس زندانی بعد از اعتراف در دادگاه نمایشی این بار در وبلاگش مجبور به ابراز ندامت از اعتقادات خود شده است. به راستی وقتی که وبلاگ نویسان را فقط برای نوشتن آزادی بازداشت می‌کنند چه کسی باور می‌کند که وبلاگ نویس زندانی آزادنه بتواند در وبلاگش بنویسد. ما خواهان آزادی فوری همه روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نویسان زندانی هستیم."

محمد علی ابطحی وب‌نگار وبلاگ وب‌نوشت که در تاریخ ٢٦ خرداد ماه بازداشت شده است اخیرا در زندان وبلاگ خود را به روز می‌کند. نوشته‌های این وبلاگ‌نویس از سوی خبرگزاری‌های وابسته به دولت و نهادهای امنیتی مورد بهربرداری قرار می‌گیرند. وبلاگ‌نویسان ایران در پشت اکران محمد علی ابطحی دست" بازجویان" زندان اوین را می‌بینند.

سحام نیوز سایت رسمی حزب اعتماد ملی از آغاز هفته گذشه در ایران مسدود شده است. پس از توقیف روزنامه اعتماد ملی، مهدی کروبی دبیر کل حزب در این سایت به روشنگری در باره بدرفتاری و تجاوز به زندانیان در زندان های جمهوری اسلامی در ایران ادامه می‌داد.

از سوی دیگر گزارشگران بدون مرز مطلع شده است که دو روزنامه نگار کرد احمد بحری صاحب امتیاز ماهنامه مهاباد که در تاریخ ٣٠ تیرماه در مهاباد و حسن شیخ آقایی روزنامه‌نگار و کاریکاتوریست که در تاریخ ٢٧ تیر ماه در مهاباد بازداشت شده بودند. با سپردن وثیقه از زندان به شکل موقت و در انتظار محاکمه خود آزاد شده اند

تصوير قيام درجهان – 10سپتامبر – 19 شهريور/شماره 2





راديو فردا 18/6/1388- تشكيل دادگاه جنايي لاهه براي شكايت شهروندان از رژيم: «براي رسيدگي به شكايات مردم ايران عليه جمهوري اسلامي پرونده يي ويژه در دادگاه بين المللي جنايي در شهر لاهة هلند گشوده شده. اين دادگاه بر خلاف ديوان بين المللي لاهه كه به شكايت دولتها رسيدگي مي كند هدف خودش را در رسيدگي به شكايات شهروندان جهان عليه كشورهايشان شالوده ريزي يا برنامه ريزي كرده است...»

-----------

سايت راديو فردا 18/6/1388- عفوبين الملل گزارش خود درباره ايران را به سازمان ملل ارائه داد: «سازمان عفو بين الملل گزارش خود درباره وضعيت حقوق بشر در ايران را به سازمان ملل ارائه داد. اين گزارش در هفتمين جلسه گروه کاري ”شوراي حقوق بشر“ سازمان ملل، بررسي خواهد شد. اين شورا در ماه فوريه، بهمن آينده به ”بررسي دوره اي وضعيت حقوق بشر در جهان“ مي پردازد. سازمان عفو بين الملل درگزارش خود موارد متعدد نقض حقوق بشر در ايران را برشمرده و با يادآوري اينکه ايران از امضاء کنندگان ميثاق هاي بين المللي حقوق مدني و سياسي است به نقض اين تعهدات اشاره کرده است».

-----------



سايت روزنامه المدار اردن و سايت تقريرنت 17/6/1388 اطلاعيه عفو بينالملل در مورد فشار به كاسپين ماكان نامزد شهيد ندا سمبل مقاومت, مبني بر تحت فشار قرار گرفتن وي براي اعتراف به اينكه سازمان مجاهدين خلق ايران اقدام به كشتن ندا آقاسلطان كرده است را منعكس كرده اند.

-----------



آسوشيتد‌پرس 17/6/1388: اتحاديه اروپا از ايران خواست تا اعدام نواجوانان را متوقف كند «استكهلم - اتحاديه اروپا از ايران خواست تا اعدام 3 مرد كه در برنامه دارد و متهم به تخلفاتي هستند كه در زمان نوجواني مرتكب شده‌اند را متوقف كند.رياست سوئدي اتحاديه اروپا طي اطلاعيه‌يي روز سه‌شنبه گفت عميقاً نسبت به گزارشاتي از اعدام قريب‌الوقوع بهنود شجاعي، رضا پاداشي و حسين حقي نگران است. در اين اطلاعيه آمده است كه اعدام اين 3 نفر تعهدات ايران به كنوانسيونهاي مختلف بين‌المللي را نقض مي‌كند و اجراي احكام مرگ و اعدامها در ايران محكوم شده است.»

-----------



فيگارو مقاله اي دارد با عنوان ” پرزيدنت ايران , دشمن ملت را به مبارزه ميطلبد “. سه ماه بعد از انتخابات جدال آميز , رئيس جمهور تاكيد كرده و خبر ميدهد كه ” چندين ماه قبل از شروع انتخابات رئيس جمهوري, دشمان ملت بمنظور تحتتاثير قرار دادن انتخابات يك جنگ رواني را براه انداختند “ اين حرف را ديروز احمدينژاد در تهران در مقابل خبرنگاران گفت ... سوخت اين تئوري توطئه كه شك و شبهه اي در انتخابات هست به شيوه كنترل از راه دور, از خارج انجام ميشد , او گفت كه بايد اقدامات جدي عليه رهبران اين جريان بشود , از ميان كساني كه احمدي نژاد خواستار محاكمه آنها هست خاتمي رئيس جمهور قبلي است ... موسوي رقيب اصلي احمدي نژاد هم ديروز اعلام كرده است كه براي مخالفت عليه ” راي تقلبي “ ” جنبش ادامه خواهد داشت “ .

خبرگزاري فرانسه 18/6/1388: بيانيه ميرحسين موسوي خطاب به هوادارانش بعد از دستگيري « يكي از دستياران ارشد او در تهران » را به طور كامل منعكس كرده است.

اخبار بسته شدن دفتر كروبي يكي از رهبران اپوزيسيون اصلاح طلب ايران ديروز بدستور دادستان تهراندرروزنامه فيگارو و راديو فرانس انفوي فرانسه و راديو بي بي سي منعكس شده است.

-----------



روزنامه مترو فرانسه : با تيتر " رژيم ملايان آزاديها را محدود ميکند تا امکان هر گونه اعتراض گسترده را از اپوزيسيون بگيرد و اپوزيسيون در سرکوب مطلق مقاومت ميکند" مينويسد که اپوزيسيون سه ماه پس از انتخاب احمدي نژاد به مقاومت خود عليرغم سرکوب ادامه ميدهد. در اين مقاله به بسته شدن دفاتر کروبي و موسوي اشاره ميکند و به ممنوعيت حتي مراسم سنتي ديني ماه رمضان اشاره کرده است. در اين مطلب از قول نيکولو - سفير سابق فرانسه در ايران كه روابط حسنه اي هم با آخوندها داشته است- مينويسد که پليس هشدار داده هر گونه جنبش اعتراضي در بازگشايي دانشگاهها را سرکوب خواهد کرد. اما هر شب صداي الله اکبر از پشت بامها شنيده ميشود.

- فيگارو در يک خبر خصوصي نوشت که شرکت بزرگ فروشگاههاي "کارفور" يک سوپر مارکت بزرگ در تهران باز کرده است و اين عليرغم توصيه هاي دولت مبني بر عدم سرمايه گذاري در ايران ميباشد.

ملاحظه: توصيه مي شود اقلام اين فروشگاه نيز در فرانسه و در تهران توسط ايرانيان تحريم شود.

-----------



«لوموند» مصاحبه اي با گلشيفته فراهاني 26 ساله، که براثر فشار رژيم پس ازشرکت در يک فيلم آمريکائي، ايران را مخفيانه ترک و اکنون درپاريس زندگي مي کند، انجام داده است.

تلويزيون ال.ث.ئي در برنامه اخبار جهان خود گلشيفته را معرفي و مصاحبه خبرنگارش با او را پخش كرد.

تلويزيون كانال سه نيز ضمن معرفي اين فيلم با گلشيفته و همچنين با كارگردان فيلم مصاحبه كرد.

فيگارو و ليبراسيون و پاريزين نيز امروز به اين موضوع پرداختهاند. فيگارو مينويسد: در 2008 او توانست از ايران فرار كند. گلشيفته ميگويد: شما ميدانيد همه ميتواند وارد ايران شوند, اما مشكل خروج از ايران است! آنجا مردم در زندانها زير شكنجه كشته ميشوند. تعداد زيادي دانشجوكه پس از تظاهراتها دستگير شده اند, همچنان در زندان هستند. آرزوي من دموكراسي است. اما چقدر بايد قيمت بپردازيم و چند نفر ديگر باز هم بايد زندگيشان را از دست بدهند؟.

-----------



واشنگتن پست 16/6/1388- شكست سياست خارجي اوباما: «زماني كه 2 سال پيش, از باراك اوباما سؤال شد كه آيا شما ”در دور اول دولت خود خواهان ملاقات خصوصي بدون پيش شرط با رهبران ايران, سوريه, ونزوئلا, كوبا و كره شمالي در واشنگتن يا هر كجاي ديگر هستيد يا خير؟ “اوباما پاسخ داد, “من اين كار را خواهم كرد”.

در حالي كه اوباما به اواخر سال اول خود نزديك ميشود...... يكي از درسهاي سياست خارجي دولت اوباما شايد به اين شكل خلاصه شده باشد: اين تفكر كه ”ديپلماسي مستقيم“ رئيس جمهور با بازيگراني مانند چاوز, محمود احمدينژاد, كيم يونگ ايل يا فيدل كاسترو عملي است يا احتمالاً نتيجه خواهد داد, ساده لوحانه است...

مقامات هم در وزارت خارجه و هم در كاخ سفيد, نه روي ترتيب دادن روابط دوجانبه بين تهران و واشنگتن, بلكه روي ترغيب دولتهاي غربي, چين و روسيه به حمايت از تحريمهاي متمركز هستند كه فراتر از آنهايي است كه بوش به اجرا گذاشت.......»

-----------



خبرگزاري يونايتد‌پرس اينترنشنال 17/6/1388: يك گروه از هتل خواست تا ميزباني احمدي‌نژاد را نپذيرد«يك گروه با روابطي با كاخ‌سفيد در حال جلب حمايت است تا نگذارد يك هتل لوكس در نيويورك به هيأت نمايندگي ايران براي مجمع عمومي ملل‌متحد جاي براي اقامت بدهد.در اين نامه كه توسط گروه ”متحد عليه ايران اتمي” [يو.آ.ني UANI] منتشر شده آمده است كه هيچ نهاد كاري در نيويورك نبايد به پرزيدنت محمود احمدي‌نژاد محلي براي اقامت بدهد زيرا كه كشور او از تروريزم حمايت مي‌كند، در صدد كسب تسليحات اتمي است و از تخريب اسراييل حمايت مي‌كند. يوآني يك گروه شامل افرادي از هر دو حزب در آمريكا مي‌باشد كه سفير آمريكا در افغانستان ريچارد هولبروك و هم‌چنين دنيس راس سفير آمريكا در خاورميانه را شامل مي‌شود...»

تصویر قیام10سپتامبر/19شهریور


خبرگزاری فرانسه
آخرین آمار از تعداد کشته شدگان حوادث اخیر


عبدالله عراقی، فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ گفت، 36 نفر در خشونت های پس از انتخابات ریاست جمهوری، کشته شدند.
این مقام افزوده است که "بجز 10 نفر که معلوم شده است در کجا کشته شده اند، باقیمانده با گلوله هائی به قتل رسیده اند که نمیدانیم از کجا و توسط چه کسانی شلیک شده است


صدای آمريکا

نگرانی گزارشگران بدون مرز در مورد سلامت محمد حسن فلاحيه زاده


گزارشگران بدون مرز روز چهارشنبه با انتشار بيانيه ای در مورد سلامت محمد حسن فلاحيه زاده ابراز نگرانی کرد.

در اين گزارش آمده است محمد حسن فلاحيه زاده قديمی ترين روزنامه نگار زندانی در ايران در روز ١٤ شهريور در پی اعتصاب غذا و وخامت وضعيت سلامتی اش به درمانگاه زندان اوين منتقل شد.


گزارش: موج جدید برخوردها، هدف از بین بردن اسناد جنایت ها


"

Mittwoch, 9. September 2009

تصویر قیام9سپتامبر/18شهریور/شماره 2


خبرگزاری آلمان

اتحادیه اروپا خواهان لغو مجازات اعدام برای نوجوانان در ایران شد

اتحادیه اروپا مصرا از ایران خواست که از اعدام سه نوجوان در کشور خودداری کند. رئیس سوئدی شورای اتحادیه اروپا روز سه شنبه، ۸ سپتامبر، در استکهلم اظهار داشت، این مردان جوان در زمان ارتکاب جرم به سن قانونی نرسیده بودند. اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی از اعدام نوجوانان، اعلام کرد، این عمل مخالف مقررات کنوانسیون‌ بین‌المللی است. ایران کنوانسیون‌های بین المللی را امضاء کرده و متعهد به اجرای آن است. هم‌زمان در اعلامیه اتحادیه اروپا «ادامه اجرای مجازات اعدام» مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. در سال گذشته در ایران ۳۴۶ مورد مجازات اعدام به اجرا گذاشته شده است. این بیشترین تعداد اعدام‌ها بعد از چین در جهان است. بنا به نظر سازمان عفو بین الملل، ایران در اعدام نوجوانان در جهان رتبه اول را دارد



محکمه‌ی نمایشی چیست؟


در هفته‌های اخیر شاهد برگزاری جلساتی با هدف محاکمه‌ی متهمان رویدادهای اخیر در ایران هستیم که از سوی مقام‌ها و رسانه‌های رسمی جمهوری اسلامی، «دادگاه» خوانده می‌شوند. منتقدان آنها را "محاکمه‌ی نمایشی" می‌نامند.

دستگاه‌ تفتیش‌ عقاید یا ماشین سرکوب دگراندیشی

محاکمه‌های نمایشی در همه جا شباهت ناگزیری با محاکمه‌های ایمان‌پرسی در اواخر سده‌های میانه و آغاز عصر جدید دارند. برای فهم منطق محکمه‌های نمایشی باید دید که دستگاه تفتیش عقاید (انکیزاسیون) چه بوده و چه کارکردی داشته است.

نگاهی گذرا به محکمه‌های سیاسی در ایران

زندان جای تبهکاران و خلافکاران واقعی است. ولی هنگامی که زندان‌های کشوری با زندانیان سیاسی و عقیدتی پر می‌شود، با نظامی سروکار داریم که مخالفت و انتقاد سیاسی را برنمی‌تابد.


بی بی سی

دادستانی تهران دفتر انجمن دفاع از حقوق زندانیان را پلمپ کرد


ماموران دادستانی تهران با مراجعه به دفتر انجمن دفاع از حقوق زندانیان در تهران این دفتر را پلمپ کردند.


خبرگزاری فرانسه

ایران
دادگاههای غیر علنی برای متهمان حوادث بعد از انتخابات؟

در حالیکه بازداشتهای معترضین به نتایج انتخابات ایران همچنان ادامه دارد، یک عضو کمیتۀ ویژه مجلس برای بررسی وضعیت بازداشت شدگان اخیر گفته است دادستان جدید تهران با برگزاری علنی دادگاه متهمان حوادث بعد از انتخابات، مخالف است.


تصوير قيام درجهان 9 سپتامبر -18 شهريور


صداي آمريكا 16 شهريور – مصاحبه با مادر مهسا نادري
براساس گزاشهاي دريافتي مهسا نادري دانشجوي 19ساله كه به اتهام رفتن به گلزار خاوران توسط رژيم آخوندي دستگير شده و هم اكنون در بند 209زندان اوين محبوس است، براثر ناراحتي كليه و عفونت در وضعيت وخيمي به سر مي برد.
تلويزيون صداي آمريكا گفتگويي با معصومه نادري مادر مهسا نادري انجام داده است كه بخشهايي از آن از اينقرار است :
سلام به خانم معصومه نادري در تهران. دختر شما, دلبند شما, عزيز شما چرا بازداشت شد.
معصومه نادري: دختر من سال 86 همراه پدرش كه از زندانيان سابق هست كه از سال 60 تا 65 زنداني بوده, به همراه پدرش با هم رفته بودند به گورستان خاوران براي بزرگداشت شهداي خاوران. روي همين احتساب, هم شوهرم را بعد از اينكه آمدند خونه بعد از چند روزي, شوهرم رو گرفتند زندانش كردند. همانموقع حكم بازداشت دخترم رو بهش نشون دادند كه گفتند خودت را كه گرفتيم هيچي, دخترت هم بازداشت ميشه. منتها چون دخترم زير 18 سال بود, سال سوم دبيرستان بود, اونموقع بازداشتش نكردند, گذشت تا زمانيكه تا دوم اسفند ماه پارسال ساعت هفت و نيم صبح آمدند در خانهي ما, شوهرم هم دو سال در زندان بود به خاطر همين قضيه خاوران. به شوهرم يك سال حكم داده بودند در آن ايام شوهرم هم زندان بود. آمدند خانهي ما گفتند كه براي رسيدگي به كار شوهرتون امديم,اومدند بالا, خانه زير و رو كردند و گشتند ريسيور و كامپيوتر و چيزهايي كه بود, دستنوشتههاي مهسا را همه برداشتند بردند به همراه دخترم. دخترم را هم بردند. و سه ماه تمام انفرادي بوده. يك دختر 18ساله سه ماه تمام انفرادي بود.

مجري: آخرين تماسي كه با ايشون داشتيد, امكان تماس با ايشون داشتيد يا امكان ملاقات يا از طريق وكيل باخبر شديد.
معصومه نادري: بعد از سه ماهي كه انفرادي بود الان بردنش به 209. توي 209 به همراه سه نفر ديگر هست. منتهي خب چون تعداد زندانياني كه اين سري گرفتند بعد از انتخابات اينقدر زياد بود كه ازدحام زياد بود كه پرسنل آنجا نميتونستند بچهها را دستشويي ببرند. و اين باعث شد كه در روز به اينها يك بار نوبت دستشويي بدند به خاطر همين مجبور بودند خودشان را نگاه دارند و همين باعث عفونت و بيماري و كليه درد و اينها شد كه حتي وقتي دخترم داشت از درد به خودش ميپيچيد همسلوليش گفته بابا اين داره ميمره يكي بياد به دادش برسه. گفتند خب بميره, ما آورديم كه اينجا بميره. يك نفر هم يك نفره كم بشه از اين جمعيت ايران.

مجري: سپاسگزار هستيم خانم معصومه نادري, مادر مهسا نادري
معصومه نادري: به اميد روزي كه هيچكس رو به خاطر داشتن صرف عقيده و تفكر زندان نداشته باشيم ما. متشكر از شما.
مجري: اشاره كردند خانم نادري به گورستان خاوران. برخي از بينندگان اگر در جريان نيستند, گورستان خاوران بيشتر كساني كه در آنجا به خاك سپرده شدند زندانياني هستند كه در دهه 60, 67 در زندانهاي ايران كشته شدند, به قتل رسيدند و پيكرشان به طور محرمانه و ناشناس در انجا به خاك سپرده شد. بعدها شناسايي شدند از طرف بستگان و با مراجعاتي كه كردند بيشتر اين افراد هم در زندانها, آنطور كه در گزارشها آمده, اعضاي سازمان مجاهدين خلق ايران بودند. تجمع خانوادهها در گورستان خانوادهها هميشه برخوردهايي را در پي داشته با مأموران دولتي. يعني مأموران دولتي با تجمعكنندگان و چند ماه پيش هم بخشي از اين گورستان را خراب كردند توسط مأموران دولتي آنطور كه در گزارشهاي مختلف هم بازتاب داشته. ».

دولت اردن دفتر العالم و پرس تي وي, دو شبكه تلويزيون رژيم را در اين كشور تعطيل كرد.
سايت تابناك وابسته به پاسدار رضايي سركرده سابق سپاه با اعلام اين خبر نوشت: «منابع رسانه‌اي اعلام كردند كه دولت اين كشور دفتر شبكه ايراني پرس‌تي‌وي را در اين كشور تعطيل كرده و دفتر شبكه تلويزيوني العالم نيز در دست تعطيلي است».
اين سايت حكومتي نوشت: «امور رسانه‌اي و ارتباطات دولت اردن به دفتر شبكه ماهواره‌اي پرس‌تي‌وي در اردن ابلاغ كرده است كه مجوز ادامه فعاليت رسانه‌اي به اين شبكه ماهواره‌اي در اردن را صادر نمي‌كند».
بنا بر اين گزارش، منابع پيگير در اين موضوع اعلام كردند كه دولت اردن از تصميم خود درباره رسانه‌هاي ايراني منصرف نخواهد شد».
يادآوري مي شود كه دفتر شبكه عربي زبان تلويزيون العالم كه نزد افكار عموي جهان عرب منفور است, پيش از اين در چند كشور عربي از جمله مصر بسته شده بود.

در قم فعاليتهاي گسترده اي براي اعلام نامشروع بودن دولت احمدي نژاد در جريان است
تلويزيون العربيه 16 شهريور درباره موج مخالفتها در حوزه ها با باند ولي فقيه ارتجاع گفت: در قم فعاليتهاي گسترده اي براي اعلام نامشروع بودن دولت احمدي نژاد در جريان است. تعدادي از قربانيان تجاوز جنسي در زندانهاي ايران, با مرجع ديني جواد آملي در شهر قم ديدار كردند. آملي متعهد شده است كه مسئولين اين تجاوزها را تحت تعقيب قرار بدهد.
العربيه همچنين درباره پيامدهاي شقه در درون رژيم آخوندي گفت: حسين هاشميان رئيس جريان اقليت در مجلس رژيم ايران, خبر داد كه استعفاهايي در سپاه پاسداران در اعتراض به دخالت سپاه در سياست صورت گرفته است.علي بنايي نماينده مجلس از قم نيز خواستار استيضاح احمدي نژاد شد از سوي ديگر احمدي نژاد گفت وي توسط مراجع ديني تحت فشار است و تنها حمايت خامنه اي را دارد.
احمدي نژاد همچنين در چالشي با مراجع ديني گفت سوسن كشاورز, كانديداي وزارتخانه محيط زيست كه از مجلس رأي اعتماد نگرفت بعنوان معاون رئيس جمهور معرفي خواهد كرد.

خبرگزاري فرانسه 16 شهريور- درمورد اظهارات اخير احمدي نژاد
” احمدي‌نژاد همچنين حملات خود عليه مخالفان سياسي كه انتخاب مجدد او را تقلبي خوانده‌اند، تكرار كرد. دو روز بعد از اينكه مخالفان احمدي نژاد قول دادند اعتراضات ادامه خواهد يافت، احمدي‌نژاد در يك كنفرانس مطبوعاتي گفت ” آناني كه كارها را رهبري كردند و آگاهانه خواهان وارد كردن ضربه بودند، بايد حساب پس بدهند”.
او قبلا خواهان دادگاهي شدن رهبران مخالف، در رابطه با اعتراضات وسيع خياباني در تهران كه ايران را در بدترين بحران سه دهه خود فرو برده است، شده بود.
خبرگزاري فرانسه افزود: در مورد اتهاماتي مبني بر اينكه تعدادي از تظاهركنندگان در بازداشت مورد تجاوز و شكنجه قرار گرفته‌اند، مقامهاي رژيم ايران با بي‌آبرويي بيشتري مواجه گرديده‌اند.

تلويزيون بي بي سي 17 شهريور – گزارشي از تعداد شهداي قيام

Dienstag, 8. September 2009

تصویر قیام8سپتامبر/17شهریور/شماره 3

• ایران | 08.09.2009
دفتر مهدی کروبی در تهران پلمپ شد

دفتر مهدی کروبی در تهران به حکم دادستانی پلمپ شد. ماموران امنیتی اسناد و مدارک و کامپیوترهای دفتر را نیز مصادره کرده‌اند. سخنگوی حزب اعتماد ملی همچنین از بازداشت سردبیر وبسایت حزب اعتماد ملی خبر داد.

مراسم بزرگداشت آیت الله طالقانی هم لغو شد

برای نخستین بار در سی سال گذشته مراسم سالگرد درگذشت آیت الله محمود طالقانی لغو شده است.

منابع خبری ایران به نقل از خانواده آیت الله طالقانی گزارش کردند که مقامات دولتی مراسمی را که قرار بود طبق معمول سی سال گذشته به مناسبت سالگرد درگذشت آیت الله طالقانی توسط خانواده او در حسینیه ارشاد برگزار شود ممنوع کرده اند


مشخصات یکی دیگر از کشته شدگان اعتراضات پس از انتخابات اعلام شده و آمار جدیدی از شمار قربانیان اعتراضات خیابانی اعلام شده است.

روز پنجشنبه، 3 سپتامبر (12 شهریور)، برخی از سایت های خبری از جمله سایت سحام نیوز، متعلق به حزب اعتماد ملی، گزارش کردند که محمود رئیسی نجفی یکی دیگر از کسانی است که در جریان حمله ماموران دولتی به معترضان به نتیجه انتخابات 22 خرداد جان خود را از دست داده است.

تصویر قیام8سپتامبر/17شهریور/شماره 2


حمله به دفتر کمیته پیگیری بازداشت‌شدگان ستاد موسوی




رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان خبر داده‌اند، نیروهای امنیتی با ورود به دفتر کمیته پیگیری بازداشت‌شدگان ستاد میرحسین موسوی، تمام اسناد و اموال آن را با خود برده‌اند. اسناد این دفتر درباره قربانیان حوادث اخیر بود.

تصوير قيام در جهان 8 سپتامبر – 17 شهريور


بهطور واضح حمله به اشرف در ارتباط با مسائلي است كه بعد از انتخابات در ايران روي داده است
كارلو كارلي، نماينده پارلمان از استراليا در پيامي به مجاهدين اشرف گفت « بهطور واضح حمله به اشرف در ارتباط با مسائلي است كه بعد از انتخابات در ايران روي داده است. خشونتهايي كه عليه جنبش اعتراضي مردم ايران واقع شده ، اين حقيقت را به خوبي نشان مي دهد. من بدون شك اعتقاد دارم كه حمله به قرارگاه اشرف تحت فشار رژيم ايران در واكنش به قيام مردمي در ايران صورت گرفته است. قطعاً تلاشهاي رژيم ايران و بدون شك اِعمال فشار رژيم ايران بر دولت عراق براي قفل كردن اعتراضات و مخالفتهاي داخل ايران ، موجب حمله به جنبش مخالف بالقوه اي است كه در شرايط داخل ايران مؤثر است.
من عفو بين الملل و مجلس ويكتوريا را فر امي خوانم كه طي نامه هايي به نخست وزير عراق از او و دولتش بخواهند به حقوق ساكنان اشرف احترام بگذارد و حقوق افراد حفاظت شده در تبعيد را محترم بشمارد.
در جلسه آينده گروه خودمان در پارلمان، اين موضوع را طرح خواهم كرد.
با توجه به ناآراميهاي اخير ايران، قطعا حفاظت از ساكنان اشرف امر بسيار مهمي است، به خصوص كه آنها افراد حفاظت شده هستند و بايد مطمئن شويم آن چه كه در اشرف اتفاق افتاد، ديگر تكرار نخواهد شد و آمران و عاملان آن به دست عدالت سپرده خواهند شد. »

فراخوان عفو بين الملل براي آزادي دكتر ملكي - فيلم

بي بي سي فارسي - دستگيري عاطفه امامي - فيلم

بي بي سي فارسي – مصاحبه جديد آرش حجازي - فيلم

دستگيري مقامات بلند پايه بخاطر درز دادن اطلاعات تقلب
تلويزيون العربيه 15 شهريور : دو تن از مقامهاي بلندپايه در وزارت كشور ايران به علت درز دادن اطلاعاتي در رابطه با تقلبات در انتخابات ، دستگيرشده اند.
به گفته العربيه دستگيرشدگان مدير اطلاعات و اخبار در وزارت كشور و مسئول كميته عالي نظارت بر انتخابات هستند
از طرف ديگر وزير سابق ارتباطات فاش ساخت كه احمدي نژاد به وي دستور داده بود ، خدمات اينترنتي و پيامهاي كوتاه تلفني را قطع كند. اين قطعي 40 روز به طول انجاميد.

خبرنگار پرس تي وي : تحت تعقيب 28 ساله ي اف بي آي
تايمز لندن فاش ساخت خبرنگار ارشد تلويزيون پرس تي وي متعلق به رژيم آخوندي به خاطر قتل در سال 1980 تحت تعقيب اف.بي.آي قرار دارد
روزنامه تايمز در گزارشي پيرامون اين جنايتكار نوشت: «حسن عبدالرحمن, كه به خاطر قتل علي اكبر طباطبايي در مريلند توسط اف.بي.آي تحت تعقيب قرار دارد, براي تلويزيون پرس تي.وي ايران كار ميكرد, كه در سراسر جهان, از جمله در لندن دفتر دارد».
به نوشته تايمز: «يك خبرنگار تلويزيون كه در اعتراض به پوشش خبري انتخابات تقلبي ايران در ماه ژوئن استعفا داد, به تايمز گفت كه عبدالرحمن مدير عامل دفتر اصلي اين شبكه بود...
روزنامه تايمز در بخش ديگري از گزارش خود, برخي از عواملي را كه براي تلويزيون پرس تي.وي كار مي كنند، معرفي كرد و نوشت: «پرس تي.وي كه به خاطر شكايتها مبني بر اينكه صحت كلام و قوانين بيطرفي را نقض ميكند توسط آفكام (Ofcom) مورد تحقيق قرار گرفته است - تلاش كرده با اجير كردن شخصيتهاي انگليسي مانند نمايندگان جرج گلاوي (George Galloway ) و دِرِك كانوي (Derek Conway )و خبرنگاراني مثل آندرو جيليان (Andrew Gilligan ) و ايوونه ريدلي (Yvonne Ridley) جذابيت خود را افزايش بدهد.لورن بوث (Lauren Booth), خواهر همسر بلر (sister-in-law) نيز كارمند اين سازمان تحت حمايت مالي ايران است».

Montag, 7. September 2009

تصوير قيام درجهان – 7 سپتامبر -16 شهريور

بنر 2 كيلومتري بر عليه احمدي نژاد در استكهلم برافراشته شد

خبرگزاري فرانسه, 5سپتامبر2009، استكهلم ـ ـ روز شنبه مخالفان رئيس جمهور ايران محمود احمدي نژاد بنري 2 كيلومتري(25/1مايلي) را كه حاوي امضاي مخالفان وي بود را در حاشيهي اجلاس وزراي خارجه اتحاديه اروپا برافراشتند.
به گفتهي سازمان دهنده گان، بنرسبزي كه حاوي هزاران امضاء جمع آوري شده از 190 كشور در ماه ژوئيه بود وبر آن نوشته بود،” احمدي نژاد رئيس جمهور ما نيست”، توسط 400 تظاهرات كننده حمل مي شد.
اين تظاهرات آرام در طول آب نماي عمومي استكهلم نزديك موزه مدرن، جايي كه وزرا ملاقات داشتند برگزار شد.
به گفته اشي حسيني Ashi Hoseini يكي از سازمان دهندگان اين واقعه روز شنبه، اين بنر قبلاً در پاريس در اواخرژوئيه به نمايش گذاشته شده بود....

دانشجویان معترض ایران - تلاش برای برانگیختن مخالفت
هفته نامه اکونومیست، چاپ لندن، در شماره ۵ سپتامبر به بررسی شرایط دانشجویان ایران در آستانه بازگشایی دانشگاه های این کشور پرداخته است. این گزارش با عنوان "دانشجویان معترض ایران - تلاش برای برانگیختن مخالفت" چاپ شده و با این پرسش آغاز می شود که: چرا آیت الله های حاکم بر ایران می خواهند دانشجویان را در مشت خود داشته باشند؟ اکونومیست یادآور می شود که در پائیز سال ۱۹۷۸، شاه ایران که در محاصره اعتراضات داخلی قرار داشت، برای چند ماه بازگشت دانشجویان ناراضی به دانشگاه ها را به تعویق انداخت اما این اقدام نتیجه ای نداشت و به محض بازگشایی موسسات آموزش عالی، هزاران دانشجو در مخالفت با رژیم وقت به خیابان ها ریختند تا اینکه شاه سرانجام در برابر اعتراضات رو به گسترش ناگزیر از ایران رفت و آیت الله روح الله خمینی جای او را گرفت. آیا در حال حاضر هم همین روند در شرف آغاز است؟ هراس از حرکتهای دانشجویی ؛این هفته نامه می افزاید که در برخی دانشگاه ها، ثبت نام برای سال جدید تحصیلی به تعویق افتاده و در شیراز، که دانشگاه کار خود را آغاز کرده، ماموران امنیتی به شدت دانشجویان را زیر نظر دارند و با صدور بخشنامه هایی به آنان هشدار داده اند که از تجمع های سیاسی بپرهیزند و در سایر نقاط هم، حتی اگر دانشگاه ها بازگشایی شوند، قطعا نفرات بسیجی، که احتمالا از سهمیه بیشتری هم برخوردار خواهند شد، در سر کلاس های درس حضور خواهند داشت. اکونومیست می نویسد که بسیاری از دانشجویان دانشگاه تهران از ساکنان شهرستان ها هستند که قبل از آغاز اعتراضات علیه نتیجه انتخابات، به محل اقامت خود رفته بودند و در بازگشت، در صدد برخواهند آمد تا نقش خود را در تحولات بعدی ایفا کنند

اين وزيران هيچ تجربه و هيچ صلاحيتي در امور كاري خود ندارند

شبكه جهاني بي.بي.سي گفت درحالي كه پنج روز بحثهاي توفاني بر سر كابينه احمدي نژاد جريان داشت، نامه يي از سوي خامنه اي باعث تأييد آنها شد.

خبرنگار شبكه جهاني بي بي سي افزود: خامنه اي در نامه خود نوشته بود مي خواهد كه مجلس، كابينه احمدي نژاد را در اين مقطع بسيار حساس تأييد كنند. پس از اين نامه همه، شامل تندروهايي كه با او مخالف بودند، تسليم شدند.

مهمترين نكته در مورد اين كابينه بي تجربگي و عدم صلاحيت و نداشتن سابقه كار در مورد بسياري از اين كانديداها بود. براي مثال وزير نفت درحد صفر هم در زمينه نفت تجربه ندارد. كانديداي علوم و آموزش عالي، كسي است كه مسئول شمردن آرا در انتخابات رياست جمهوري بود. شكي نيست كه وي با دانشگاهيان مشكل خواهد داشت.

بطور كلي بسياري از اين وزيران هيچ تجربه و هيچ صلاحيتي در امور كاري خود ندارند.



توليد خالص اين رژيم

روزنامه فرانسوي لوموند در معرفي مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت كابينه پاسدار احمدي نژاد نوشت كه وي «توليد خالص اين رژيم است».

لوموند نوشت: مرضيه وحيد دستجردي كه اولين زن وزير در اين رژيم است را مي توان يك توليد خالص اين رژيم دانست. پدر او يك ژنرال ارتش شاه بود كه با (جمهوري اسلامي) همراه شد و در يك سوء قصد كشته شد و برادرش يك مهره مهم سپاه است.

روزنامه لوموند در ادامه معرفي پاسدار مرضيه وحيد دستجردي افزود: همسر وي يكي از ذينفوذترين شخصيتهاي جمهوري اسلامي يعني حسين شريعتمدراري است كه در رأس گروه مطبوعاتي كيهان قرار دارد. شريعتمداري مغز متفكر تشكيل دادگاههاي اخير است. اين وزير زن خواهان جداسازي بيمارستانها براي زنان و مردان شده بود».



كشتي روسي حامل موشكهاي مدرن براي رژيم ايران بود

يك روزنامه اتريشي فاش كرد كه کشتي روسي كه ماه ژوئيه ربوده شده بود، حامل موشک‌هاي مدرن براي ديكتاتوري آخوندي بوده است.

روزنامه اتريشي "سالزبورگر ناخريشتن" در گزارشي كه روز جمعه 13 شهريور منتشر شد, نوشت: «کشتي روسي Artric Sea که براي مدتي مفقود‌الاثر بود، موشک‌هاي مدرن زمين به هوا براي ايران حمل مي‌کرده است. مافياي روسيه موشک‌هاي اس ۳۰۰ را در کالينينگراد به کشتي حمل کرده بود.

سالزبورگر ناخريشتن، افزود: «بي‌دليل نبود که روسيه براي انتقال ۱۴ ملوان و ۸ رباينده کشتي، دو هواپيماي غول پيکر باربري به کاپ‌ورد فرستاد. وظيفه اصلي اين دو هواپيماي باربري، احتمالا بازگرداندن بي سر و صداي موشک‌هاي قاچاق شده به روسيه بود».

Sonntag, 6. September 2009

تصوير قيام درجهان – 6 سپتامبر- 15 شهريور

اظهار نظر وزير خارجه فرانسه در مورد قيام مردم ايران

به گزارش خبرگزاري فرانسه و آسوشيتد پرس, برنارد كوشنر وزيرخارجه فرانسه در ورود به جلسه وزيران خارجه اتحاديه اروپا در استكهلم, گفت : «ما براي سه سال در حال گفتگو با ايران بوده‌ايم. مطلقا هيچ چيزي بدست نيامده است و ما (بيهوده) به صحبت ادامه مي‌دهيم...”.

وزير خارجه فرانسه افزود: «چيزي كه سودبخش است اين است كه مردم ايران اراده خود را براي حركت به سمت دمكراسي نشان داده‌اند».

سفير هلند را به جلسه تحليف احمدي نژاد نفرستادم

وزيرخارجه هلند، ماكسيم فرهاخن در نشست شوراي موارد عمومي پارلمان هلند ، در پاسخ به سوالي در زمينه موضع دولت هلند در مورد قيام مردم ايران و سركوب تظاهرات گفت: من هم درمورد پرونده اتمي رژيم ايران و هم درمورد نقض حقوق بشر در ايران به شدت نگران وناراضي هستم. وضعيت در ايران بسيار نگران كننده است. حقوق اوليه مردم ايران توسط اين رژيم نقض ميشود، تظاهرات و قيام مردم به شدت سركوب ميشود و دستگيرشدگان تظاهرات محكوم مي شوند.. من از شكنجه ها و تجاوز به زندانيان در زندانها خبر دارم و مي دانم كه سركوب همچنان ادامه دارد و به همين خاطر سفير هلند را به جلسه تحليف احمدي نژاد نفرستادم.

جمهوري چك، فروش گاز فلفل و شوكربرقي را به رژيم ايران به دليل استفاده در شكنجه و سركوب، منع كرد

جمهوري چك از فروش اسپري فلفل كه رژيم آخوندي براي سركوب و متفرق كردن تظاهر كنندگان از آن استفاده ميكند، خودداري كرد.
وزارت تجارت و صنايع جمهوري چک اعلام کرد از فروش سلاح و تجهيزاتي به رژيم ايران جلوگيري کرده است که ميتواند در اعمال شکنجه کاربرد داشته باشد. بنابه اعلام اين وزارتخانه، از فروش مواد و تجهيزاتي مانند اسپري فلفل، اسلحه شوک الکتريکي و تيزر، به جمهوري اسلامي به اين دليل جلوگيري شد که اين ابزارها در کشورهايي نظير ايران ممکن است با هدف شکنجه يا اعدام افراد و يا ديگر روشهاي بيرحمانه به کار گرفته شوند.

تصویر قیام5سپتامبر/14 شهریور شماره2


  • موسوی یک بر دیگر دیگر اعلام کرد انتخا بات ۲۲ خرداد تقلبی بوده و مردم را به ادامه اعتراضات فرا خواند. او گفت: دوستان شما مصمم هستنند که به شما خیانت نخواهند کرد و تا پیدا کردن و افشا کردن متقلبان و دروغ گویان از پای نمیشینیم. این خبر در وب سایت موسوی دیده هست. http://ca.news.yahoo.com/s/afp/090905/world/iran_politics_opposition_mousavi_1

  •