Samstag, 16. April 2011

بحث در باره حمله به اشرف در اجلاس زيركميته تروريسم در كميته خارجي گنگره آمريكا

بحث در باره حمله به اشرف در اجلاس زيركميته تروريسم در كميته خارجي گنگره آمريكا


شنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ / ۱۶ آوریل ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

روز 25 فروردين، برابر با 14 آوريل، در جلسه  زيركميته تروريسم دركميته خارجي كنگره امريكا، آقاي تد پو، نماينده كنگره، لايحه اي را پيشنهاد داد كه در آن  از وزير خارجه خواستار حذف نام مجاهدين خلق از ليست سازمانهاي تروريستي خارجي بود اين موضوع در اين جلسه با توجه به حمله به اشرف مورد بحث و بررسي قرار گرفت متن صحبتهاي اين جلسه را در زير ميخوانيد

روز ۲۵ فروردین، برابر با ۱۴ آوریل، در جلسه زیرکمیته تروریسم درکمیته خارجی کنگره امریکا، آقای تد پو، نماینده کنگره، لایحه ای را پیشنهاد داد که در آن از وزیر خارجه خواستار حذف نام مجاهدین خلق از لیست سازمانهای تروریستی خارجی بود این موضوع در این جلسه با توجه به حمله به اشرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت متن صحبتهای این جلسه را در زیر میخوانید: رئیس جلسه:
عضو زیر کمیته آقای پو لایحه ای را پیشنهاد داد که از وزیر خارجه خواستار حذف نام مجاهدین خلق از لیست سازمانهای تروریستی خارجی است و ما به این نگاهی خواهیم کرد. این گروه ایرانی تبعیدی در یک شرایط امنیتی بسیار خاصی قرار دارد و مورد ضرب و شتم و حمله نیروهای عراقی است.

برد شرمن (عضو ارشد دموکرات زیر کمیته تروریسم):
دولت اوباما طرحی برای ارتقاء دفتر هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم در وزارت امور خارجه به یک بخش مبارزه با تروریسم در وزارت امور خارجه دارد که به معنی یک ارتقاء بزرگ برای شاهدی است که امروز در مقابل خود داریم و امید من این است که اگر ما این گام را برداریم این بخش جدید بتواند با عواقب منفی و دردناک اقدامات قسمت فعلی که من آنرا قسمت کامبایا توصیف میکنم مبارزه کند.
دفتر هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم فعلی، ما را ترغیب کرد که کره شمالی را بر مبنای این تئوری که این کار کره ایها را خوش خیم و مهربان خواهد کرد از لیست سازمانهای تروریستی خارج کنیم و یا این دفتر ما را ترغیب کرد که سازمان مجاهدین خلق ایران را در لیست قرار دهیم بر این مبنا که با این اقدام رژیم ایران ترغیب خواهد شد و تلاشهای خود را برای تکثیر سلاحهای کشتار جمعی و تروریسم کنار خواهد گذاشت. یک سؤال از شاهد امروز این است که تحولات در این رابطه چگونه است و داستان چیست؟
این تغییر سازماندهی میتواند یک نیروی جدید به مبارزه ما علیه تروریسم ببخشید یا میتواند صرفاً عین جابجاکردن صندلیها در داخل کشتی تفریحی تایتنیک باشد. جابجایی چیزها بدون اینکه ماده ای داشته باشد یا حتی بدتر از آن و اینکه این تصویر را ایجاد کنیم که کاری کرده ایم ولی در حقیقت ما سیاستهایی را ادامه میدهیم که بوضوح در سالهای اخیر نامناسب بوده اند.
در اولین ساعات جمعه گذشته نیروهای عراقی، وارد کمپ اشرف که محل استقرار نیروهای اپوزیسیون ایران که به اسم سازمان مجاهدین خلق ایران شناخته میشود، شدند. در نتیجه این حمله ۳۴ نفر از ساکنان بقتل رسیده و ۳۰۰ نفر زخمی شدند. در صحبتهای خصوصی دفتر سفیر عراق در واشینگتن گفته است که عراق مسئول خون بزمین ریخته شده این افراد نیست، بلکه حداقل بخشاً وزارت امور خارجه مسئول است چون سازمان مجاهدین خلق ایران بعنوان یک سازمان تروریستی انگاشته شده است و در نتیجه عراق خود را موظف نمیداند که حقوق بشر ساکنان کمپ را مراعات نماید.
در یک جلسه استماع در کمیته خارجی کنگره در اول مارس، من از وزیر امور خارجه خواستم که شخصاً تصمیم دادگاه استیناف واشینگتن را اجرا کند که به وزارت امور خارجه دستور داده بود تصمیم خود درمورد حفظ نام سازمان مجاهدین خلق در لیست را بازبینی کند. اتحادیه اروپا لیست مشابهی دارد و آنها نام سازمان مجاهدین خلق را از آن لیست حذف کردند. این تصمیم دادگاه بی سابقه است. دادگاهها از اینکه خود را درگیر سیاست خارجی کنند گریزان هستند. لذا من بر این باور هستم که دفتر شما، تنها دفتری است که اطلاعات در این مورد را بررسی میکند و تصمیماتی را اتخاذ میکند که توسط دومین و مهمترین دادگاه آمریکا زیر علامت سؤال قرار گرفته است. برای ثبت و درج شدن، من میخواهم نقش مثبت سازمان مجاهدین خلق ایران در افشاکردن آنچه در نطنز انجام میگیرد در سال ۲۰۰۲ و آنچه همین روزها در تابا در جریان است، مورد تأکید قرار دهم.
کار وزارت امور خارجه صرفاً این نیست که افراد و گروهها را در لیست قرار دهد. من فکر میکنم اینکه سازمان مجاهدین خلق ایران در لیست قرار گرفته است نه بر مبنای شواهد و اصل خود موضوع تروریسم، بلکه برای خشنود نمودن رژیم تهران این کار صورت گرفته است. بنظر من در کار وزارت امور خارجه این امر نیز هست که تصمیم بگیرد که چه کسی در لیست می ماند.
تدپو:
چند روز پیش ارتش عراق به اشرف هجوم برد. در اینجا ما تصویری داریم در بالا سمت چپ یک سرباز عراقی است که دارد با یک مسلسل ام ـ۱۶ وارد میشود درحالیکه توسط یک هاموی ساخت آمریکا حمایت میشود. در قسمت بالا در سمت راست تصویر یک ساکن کمپ اشرف دیده میشود که در زیر چرخهای یکی دیگر از آن هامویها له میشود. برخلاف آنچه دولت عراق میگوید که فقط ۳ نفر کشته شده اند اینها تصاویر قربانیان تهاجم علیه کمپ اشرف هستند. ۳۳ زن و مرد.
بدلیلی به نظر میرسد که وزارت خارجه با دولت عراق کوک است و فقط میگوید سه نفر کشته شده اند. ولی ۳۰ تن بیشتر از ۳ تن در این تصاویر وجود دارند. افراد واقعی و قربانیان واقعی یک جنایت.
من هم مانند همکارم از ایالت کالیفرنیا آقای شرمن نگران ساکنان کمپ اشرف هستم. هربار که ما استماع درباره این موضوع داریم من از سفیر وزارت خارجه و هرکس که اینجا حاضر شده است پرسیده ام که وقتی آمریکا برود چه خواهد شد. ما هر بار همان آهنگ و همان رقص را میشنویم که گفته میشود وضعیت خوب خواهد بود. ولی اوضاع خوب نیست. دولت عراق میخواهد این افراد را از آنجا اخراج کند و فکر میکنم آنها از سوی رژیم ایران حمایت میشوند ولی ما در آمریکا تعهد داریم که مطمئن شویم که این افراد حفاظت میشوند.
یک راه حل این است که سازمان مجاهدین خلق از لیست حذف شود. برخی از این افراد عضو سازمان مجاهدین خلق بوده اند. من هر گزارش محرمانه ای که درباره سازمان مجاهدین خلق وجود داشته است را خوانده ام و من متقاعد نیستم که آنها باید در لیست باقی بمانند. من منتظر این هستم که وزارت خارجه استدلال خود را بکند یا آنها را بردارد. ولی وزارت خارجه نمیتواند استدلال کند و برغم حکم دادگاه آنها را از لیست خارج نمیکند. من فکر میکنم که این تکاندهنده است.
ما تعهد داریم که مطمئن شویم که اقدامی صورت گیرد که این افراد حفاظت شوند.

شرمن:
اجازه بدهید به سازمان مجاهدین بپردازیم.
کسی که قبل از شما این منصب را داشته است، سفیر دیل دیلی، پیشنهاد کرده بود که سازمان مجاهدین از لیست برداشته شود. البته که وی از اطلاعاتی که از سال ۲۰۰۸ بدست آمده است مطلع نیست. اما من برای زیر کمیته ترتیب یک بریفینگ محرمانانه را دادم که نماینده شما حضور پیدا کرد اما صحبت نکرد. اطلاعاتی که در بریفینگهای محرمانه ارائه شد نشان میدهد که حفظ سازمان مجاهدین در لیست براساس اطلاعاتی توجیه شده است که نه به کنگره ارائه شده است و نه به سفیر دیل دیلی، آیا اطلاعات سری وجود دارد که سفیر دیلی و این زیر کمیته از آن محروم شده اند و حفظ سازمان مجاهدین در لیست را توجیه میکند.
چه موقع کارتان را انجام میدهد. چه موقع کاری را انجام میدهید که دادگاه از شما خواسته است. سریعاً انجام بدهید.
سفیر بنجامین: خوب، ما اطلاعات جدیدی هفته گذشته از سازمان مجاهدین دریافت کرده ایم و ما اطلاعات را داریم از طبقه بندی خارج میکنیم که در اختیار وکیل سازمان مجاهدین قرار بدهیم. بنابراین به سرعتی که میتوانیم داریم کار میکنیم.
شرمن: بنابراین چند سال دیگر طول خواهد کشید؟
سفیر بنجامین: من نمیتوانم زمانی بدهم.
شرمن: از آنجاییکه شما تنها مقام وزارت خارجه هستید که دادگاه از شما خواسته است که این کار را انجام بدهید امیدوارم شما بتوانید آن را انجام دهید.

رئیس جلسه: خانم نماینده خانم جکسون لی عضو این زیر کمیته نیست اما ما همیشه از حضور نمایندگان دیگر استقبال میکنیم. لطفاً سؤالتان را مطرح کنید:

جکسون لی: اجازه بدهید که از رئیس کمیته و عضو ارشد این کمیته بسیار مهم تشکر کنم و اجازه بدهید به شهادت دهنده در این جلسه خوشامد بگویم. رأی گیری نزدیک است و اجازه بدهید سریع باشم و بگویم که چندین نفر در بین تماشاچیان وجود دارند و البته خودشان میتوانند حضورشان را برسانند و رئیس نیز پروتکل را اجرا کرده است. من از وضعیت در کمپ اشرف بسیار تکان خورده ام. با اتهاماتی از قبیل کشتار و حمله. سؤال اول من این است که آیا ارتش آمریکا ارزیابی از کشتار ساکنان کمپ اشرف تهیه کرده است و این طور می فهمیم که آن را با دولت عراق در میان میگذارد، نه با عموم مردم.
چه زمانی این کار را خواهد کرد و اگر نمیکند چرا؟ و من علناً درخواست میکنم که این ارزیابی علنی بشود. اجازه بدهید که قبل از این که سؤال را جواب بدهید تصویر تعدادی زن در این پوستر وجود دارد. این خانم جوان ۲۸ساله بود که کشته شد. این خانم جوان فقط ۱۹سال داشت که کشته شد و من از آنچه که به نظر میرسد رضایت دولت ما از آنچه که گذشته است می باشد بسیار رنجیده هستم. آیا میتوانید به طور سریع به آن پاسخ دهید؟ زیرا من وقتم محدود است و من با عضو ارشد هم نظر هستم که می بایستی به شما وقت بیشتری میدادیم.
بنجامین: ما همگی از این خونریزی متأسف هستیم هیچ اقدامی از سوی آمریکا صورت نگرفته است که به شکلی این را حمایت کرده باشد و یا به طریقی راه را برای این خونریزی باز کرده باشد. گزارشی که شما به آن اشاره میکنید ارتش آمریکا براساس مأموریت انسانی آنجا رفته است و هیچ گزارشی و یا ارزیابی تهیه نکرده است. مقامات سازمان ملل متحد که وارد آنجا شده اند گزارشی تهیه کرده اند و به بغداد بازگشته اند. ما هنوز گزارش آنها را ندیده ایم.
شیلا جکسون لی: آیا میتوانم یک درخواست رسمی بکنم که اگر دولت ما گزارشی تهیه کرد آن را علنی کند و ثانیاً این مهم است که دولت ما اقدام کند و بخواهد که گزارش سازمان ملل متحد علنی شود. آیا شما این پیغام را میرسانید و این درخواست را خواهید کرد.
بنجامین: بله من این درخواست را خواهم کرد.
جکسون لی: نقض حقوق بشر بسیار قابل توجه است، بخصوص در هنگامی که رژیم ایران در این صحنه قرار دارد. من تاریخچه را میدانم و تلاش ندارم همینطوری حرفی بزنم بلکه بر اساس تاریخچه که چرا آنها به نقض حقوق بشر ادامه میدهند. افرادی در اثر بیماریها جانشان را از دست داده اند و دسترسی به بیمارستان نداشتند. میخواستم مطمئن شوم این سؤال را کرده باشم.
و این حقیقت که ما ۳۴تن را که در کمپ اشرف زندگی میکردند از دست دادیم که بخاطر آزار از ایران خارج شده بودند. این ۳۴ نفر به وسیله افرادی به قتل رسیده اند که ما آنها را تأمین مالی میکنیم و ما خواهان دموکراسی در آن کشور هستیم. ما چرا به حمایت از کسانی ادامه میدهیم که به آن کمپ تجاوز کردند و این از دست دادن جانها را بوجود آوردند.
بنجامین: من کاملاً نگرانی شما را درک میکنم. ما در در دولت آمریکا مشتاق این هستیم که به پایان این موضوع برسیم. من باید فقط بگویم که ما از آنچه اتفاق افتاده است اطلاع نداریم و منتظر هستیم که آن را از سازمان ملل متحد و دیگر بازرسان بشنویم و دولت بغداد خودش را متعهد کرده است که به یک تحقیقات کامل و عادلانه بپردازد و به آنها فشار می آوریم که اینکار را بکنند.
رئیس جلسه: آقای شرمن میخواهد صحبت کند
شرمن: من فکر میکنم دولت عراق بخوبی نشان داده است که چه میخواهد بکند. آنها افرادی را در کمپ اشرف کشته اند تا تهران را خوشحال کنند و آنها میدانستد که میتوانند از این در بروند. بخاطر این که هنوز سازمان مجاهدین در لیست آمریکا وجود دارد و آمریکا دخالت نخواهد کرد و حفظ آنها در لیست به آنها پوشش سیاسی را میدهد. به همین خاطر است که ۳۴ نفر در کمپ اشرف کشته شدند.
رئیس جلسه: به اعضا یادآوری میکنم که ما فقط سه دقیقه وقت داریم در زمان رأی گیری چکش زده میشود.
جکسون لی: من این را تمام کنم
رئیس جلسه: شما باید خیلی سریع باشید.
جکسون لی: اجازه بدهید من این را تمام کنم. آقای رئیس در مورد رأی درست است. عضو ارشد درست میگوید. درخواست من از شما این است که آنها را از لیست خارج کنید تا بایستند و شنیده شوند درباره خشونت و کشتار و در صورتی که دولت عراق این نوع خشونت را متوقف نکند دیگر نباید یک سنت دیگر از من یا این دولت دریافت کند. متشکرم آقای رئیس.

دولت نروژ مقامات عراقی را مسئول وضعیت کنونی در اشرف خواند
وزیر خارجه نروژ، نگرانی دولت خود را درمورد وضعیت اشرف اعلام کرد و مقامات عراقی را مسئول وضعیت استثنایی ساکنان غیر نظامی شناخت.
یوناس گار استوره وزیر خارجه نروژ در جلسه استماع مجلس نروژ در روز ۱۱ آوریل در پاسخ به پیشنهاد چهار تن از نمایندگان پارلمان در خصوص تشدید تحریمها در قبال رژیم ایران گفت:
من مایلم اعلام کنم با اکثریت گسترده ای که وجود دارد با نکاتی که توسط نمایندگان گفته شدموافقم.
ـ ما در زمینه های گسترده ای، دیدگاه و نقطه نظرمان در رابطه با وضعیت حقوق بشر در ایران را از طریق بیانیه از سوی نروژ و از طریق کار و فعالیـت در سازمان ملل، بیان کرده ایم.
ـ ما، از سوی نروژ، در شورای حقوق بشر سازمان ملل رای به تعیین گزارشگر ویژه برای ایران دادیم. این مصوبه، بیانگر نگرانی گسترده بین المللی در رابطه با وضعیت در ایران است. این گزارشگر ویژه، امیدوارم بتواند اطلاعات بهتری در خصوص واقعیتهای مربوط به جنبه های بشری و انسانی در این کشور تهیه کند، تا بدینوسیله بتوان برای بهبود شرایط کمک ومساعدت کرد.
ما بر این باوریم که وضعیت حقوق بشر شامل تمامی گروههای آسیب پذیر در میآن ملت است. ما اولویت و توجه خاص را متوجه اعدام افراد زیر سن قانونی، خصوصا روشهای مخوف اعدام و همچین وضعیت مدافعین حقوق بشر،نموده ایم.

ـ در رابطه باوضعیت کمپ اشرف ، دولت نروژ نگرانی خود را درمورد وضعیت اشرف اعلام و مقامات عراقی را مسئول نحوه برخورد و وضعیت استثنایی ساکنان غیر نظامی می شناسد.
در ادامه استماع مورتن هوگلوند از حزب پیشرو، به وزیر خارجه گفت:
مایلم در ابتدا، اعلام کنم که از عکس العمل واضح و روشن از سوی وزیرامورخارجه در رابطه با کمپ اشرف خوشحالم. اما وزیرامورخارجه چیزی در رابطه با نقش ایران در عراق و سایر نقاط خاورمیانه نگفت. آیا وزیر امورخارجه موافق است که ایران نقشی ایفا می کند که با آنچه آن را بتوان سازنده نامید، فاصله زیادی دارد؟
وزیر امورخارجه نروژ پاسخ داد:
من موافق هستم. این موضوع از سوی چندین نماینده عنوان شده و من میتوانم به آن ملحق شوم. ایران به چندین طریق وروش، فعال است. از جمله از طریق شاهد حمایت نظامی و سیاسی در تأثیرگذاری بر گروههایی مانند حزب الله و حماس و در عین حال سایر گروههای وابسته به ایران در منطقه،هستیم.
بله، ایران در رابطه با سایر کشورها هم منافعی برای حفظ کردن دارد، اما متد و روشی که اینکار صورت می گیرد، روش و متدی که ایران برای مداخله کردن از طریق واسطه های اینچنینی دنبال می کند، دلیل بالا بودن سطح تنش بوده است. ، امری که ما ازآن فاصله میگیریم.

اسامي خامنه اي و قاسم سليماني بعنوان آمرين جنايت ترور رفيق حريري در پرونده كيفرخواست ثبت شده است

اسامي خامنه اي و قاسم سليماني بعنوان آمرين جنايت ترور رفيق حريري در پرونده كيفرخواست ثبت شده است


شنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ / ۱۶ آوریل ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

به گفته يك مقام آگاه در دادگاه لاهه، اسامي خامنه اي ولي فقيه ارتجاع، پاسدار قاسم سليماني سركرده نيروي تروريستي قدس سپاه پاسداران به عنوان آمرين جنايت ترور رفيق حريري نخست وزير پيشين لنبان در پرونده كيفرخواست ثبت شده است.

به گفته یک مقام آگاه در دادگاه لاهه، اسامی خامنه ای ولی فقیه ارتجاع، پاسدار قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران به عنوان آمرین جنایت ترور رفیق حریری نخست وزیر پیشین لنبان در پرونده کیفرخواست ثبت شده است.

بنابه گزارش روزنامه عدل ۲۶ فروردین، علاوه بر اسامی خامنه ای و پاسدار قاسم سلیمانی ۱۲تن دیگر از سرکردگان و کارگزاران رژیم از جمله چند تن از سرکردگان وقت سپاه، متکی وزیر خارجه قبلی رژیم و هم چنین سفیر دیکتاتوری آخوندی در لبنان و چند تن از کارمندان سفارت رژیم و دو کارگزار رژیم تحت عنوان سرمایه گذار وتاجرغلات در شمار افرادی هستند که در ترور رفیق حریری نقش داشته اند.
همین گزارش حاکی است، دو جنایتکاری که تحت عنوان تجار غلات به کار تروریستی اشتغال داشتند، محموله های مواد منفجره و خودرویی را که برای انفجار در مسیر تردد نخست وزیر سابق لبنان در نظر گرفته بودند، از یک کشور آسیایی تهیه کرده و به لبنان برده بودند.
بنا به همین گزارش، یک مقام آگاه دادگاه لاهه فاش کرد، دیکتاتوری آخوندی تلاش گسترده یی را در کشورهای اروپایی آغاز کرده تا حداقل نام خامنه ای ولی فقیه ارتجاع و سرکردگان سپاه را از کیفرخواست دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری حذف کنند.
خاطر نشان می شود، حدود سه ماه پیش که برای اولین بار اعلام شد نام ولی فقیه ارتجاع و شماری از سرکردگان سپاه به عنوان آمرین این جنایت در کیفرخواست دادگاه ترور رفیق حریری آمده است، خامنه ای طی دیداری با امیر قطر وقیحانه گفت: « دادگاه هر حکمی بدهد، مردود است.

Montag, 11. April 2011

راستی‌ چرا اشرف؟



 

 

دکتر منشور وارسته - راستی‌ چرا اشرف؟

یک‌شنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ / ۱۰ آوریل ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button
به تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۹۰، به‌ دستور مالکی نخستوزیر عراق، اشرف مورد هجوم ناجوانمردانه قرار گرفت، و بیش از ۳۳ نفر از مجاهدین مستقر در اشرف جان خود را فدیه آزادی مردم ایران نمودند.سوال مشخص این است که چرا در این دوران رژیم و ایادی آن در عراق دست به چنین جنایتی میزنند. برای روشنگری ابتدا مروری می‌کنیم بر جایگاه ژئوپلیتیک اشرف در منطقه:
شورای ملی‌ مقاومت ازروز آغاز مقاومت قهر آمیز علیه نظام استبداد دینی با هدف سرنگونی ارتجاع حاکم و به منظور احقاق حقوق پایمال شده مردم ایران در حصول به دموکراسی و مردم سالاری پارادایم سیاستهای خود را با درنظر گرفتن منافع ملت ایران ترسیم نموده است. با عنایت به چنین دیدگاهی از هر ریسکی‌ حتی تحمل سنگین ترین هزینه فروگزاری نکرده است. هر دشنام و اتهام از سوی دشمنان منافع و مصالح ایران را تحمل کرده و در عین حال مسیر پر خطر و پر مسئولیت و دور از تنزه طلبی را طی‌ کرده است. . حضور ارتش آزادیبخش ملی در خاک عراق در نواحی مرزهای ایران محصول این طرز تفکر و تحلیل می باشد. اکنون که گذشته را مرور می کنیم به خوبی در می یابیم که حضور رزمندگان ارتش آزادیبخش در جوار خاک میهن و مبارزات آزادیخواهانه آنها برای رهایی مردم ایران مهمترین عاملی بود که خمینی را واداشت تا جام زهر را سر بکشد و به جنگ ضد مردمی و ضد ایرانی با عراق خاتمه بدهد. به همین اعتبار در خارج از ایران نیز شورای ملی مقاومت ایران تلاش دارد همواره مانع افزایش نفوذ رژیم در جهان که در تضاد با مدنیت معاصر است بشود. این مهم چه به صورت افشای پروژه های اتمی رژیم، چه در افشای نقض مستمر حقوق بشر در ایران و چه در زمینه صدور تروریسم و بنیادگرایی خود را بیان کرده است. پارادایم رفتار (الگوی رفتار) رزمندگان مستقر در شهر اشرف نیز مبتنی بر این اصول و راه کارها بوده و ایستادگی در مقابل هجوم آخوندها و عناصر وابسته به آنها در خاک عراق را در راستای پرنسیپ مبارزاتی علیه ایلقار آخوندی ارزیابی می شود. در تبیین جایگاه اشرف در ژئوپولیتیک منطقه به سه مولفه بر می خوریم:
۱ – مجاورت:
 به دلیل حضور رزمندگان ارتش آزادیبخش در عراق، اشرف مهمترین سد نفوذ رژیم و جدیترین مانع استیلای آخوندها بر عراق است. مهمترین شاهد این مدعا نیز توطئه ها و مواضعی است که رژیم در قبال اشرف اتخاذ کرده است. خامنه ای در مقام خودخوانده رهبر شیعیان جهان تمامی پرده ها را کنار زده و بدون رعایت عرف دیپلوماسی در دیدار با جلال طالبانی رئیس جمهور عراق در تاریخ دهم اسفند هشتاد و هفت، مصرانه از وی می خواهد آنچه را که "توافقنامه دوجانبه در خصوص اخراج مجاهدین خلق" از عراق خواند، عمل کند
آسوشیتدپرس به تاریخ ۲۸ فروردین ۱۳۸۸ در گزارشی در مورد شهر اشرف می نویسد "رژیم ایران سالهاست برای بستن شهر اشرف فشار آورده است. اما این موضوع بعد از انتقال حفاظت قرارگاه به نیروی عراقی در اول ژانویه ۲۰۰۹ در چارچوب قرارداد امنیتی عراق و آمریکا در صدر امور قرار گرفته است."
حضور صف متحد و یکپارچه رزمندگان اشرف در کنار مرز ایران و پایداری آنها طی این سالها امید بخش مردم ایران در مبارزه علیه استبداد دینی محسوب میشود. از این منظر است که شاهد سرآسیمگی و وحشت رژیم از فروپاشی خود در قبال استواری اشرف هستیم. اشتباه محاسبه رژیم در این است که هنوز به این حقیقت آشکار پی نبرده است که این مجاهدین در هرگوشه ای از جهان هم که باشند همواره تهدید موجودیت رژیم محسوب می شوند.
۲ – اشتراکات:
رزمندگان مستقر در اشرف نمادهای انسانهای برجسته و آزادیخواهی هستند که برای محو استبداد دینی در شرایط بسیار سخت قبول مسئولیت کرده و درواقع تاریخ حیات معاصر ایران و منطقه را رقم می زنند. جایگاه اشرف در ژئوپولیتیک منطقه را نباید از منظر یک مکان در خاک کشوری دیگر بررسی کرد و بلکه بایستی در چارچوب مبارزه آزادیبخش برای رهایی ملتی تحت ستم که سالهاست در پس پرده تزویر دین در اسارت به سر می برد بررسی نمود. اشرف محصول مبارزه ایست که از ابتدای نهضت مشروطه خواهی سنگ بنای آن توسط مجاهدین تبریز نهاده شد. این جنبش در طی دو دهه حضورش در عراق به دلیل ظرفیت بالای فرهنگ مسامحه سیاسی، توان ارتقاء مناسبات و روابط با اقوام و مذاهب گوناگون در عراق را دارد. از طرفی به دلیل تجربه مبارزه علیه رژیم آخوندی نقطه ثقل نیروهای دموکراتیک و سکولار در عراق محسوب می شود. چرا که آنها نیز اکنون درگیر مبارزه با ارتجاع و بنیادگرایی در کشور خود هستند. در این رابطه حمایت احزاب و نیروهای ترقیخواه عراقی از اشرف و مجاهدین بهترین شاهد است.
۳ – قابلیتها:
توانمندی و قدرت انطباق با شرایط سخت و تبدیل این شرایط به نقطه اتکاء جنبش بالانده، تحسین ناظران بین المللی را برانگیخته است. بطوریکه آسوشیتدپرس در تاریخ هفتم آوریل ۲۰۰۹ گزارش کرده:
"مجاهدین اشرف را از یک صحرای خشک در قلب استان آشوب زده دیالی و در پنجاه مایلی مرز ایران به یک سرزمین با باغهای بخوبی نگهداری شده و نهرهای آب و درختان خرما در کنار خیابانهای خط کشی شده تغییر داده اند."
حمایت هزاران شخصیت سیاسی و نمایندگان پارلمانهای کشورهای غربی از اشرف و موقعیت حقیقی و حقوقی آن در عراق تاکیدی است بر قابلیتهایی که اشرف طی این مدت از خود به جهانیان عرض نموده است.
با ذکر این مقدمه پاسخ به سوال اصلی‌ بهتر روشن میشود. در شرایطی که  شعله‌های انقلاب دمکراتیک و سکولاریست نقشه جقرافیای سیاسی   خاورمیانه بزرگ را دگرگون کرده است، و موج تغیبرات سیاسی از شمال آفریقا تا خلیج فارس را در بر گرفته است، و در شرایطی که مهمترین متحد استراتژیک رژیم در منطقه زیر فشار مردم سوریه نفسهای واپسین خود را می کشد، و در شرایطی که نسل جوان ایران با شور و اشتیاق به مقابله با استبداد دینی در ایران پرچم مبارزه را به اهتزاز در آورده اند،  و در شرایطی که حقانیت مقاومت اشرف و اشرفیان در پهنه جهان وارد فاز نوینی میشود، و سیاست مداران آمریکا و اروپا، در تحسین این جنبش صف آرایی کرده اند.
 طبیعیست که دشمن مصالح مردم ایران به هر نیرنگی متوسل شوند. آینده نه چندان دور روشن میشود که حامیان میز مماشات چه قول‌های دریافت کرده اند. فرض آنکه نیروهای آمریکا در عراق بایستی تمدید شوند و دولت آمریکا نیز تمایل دارد که برای مدتی‌ دیگر حضور نظامی خود را در عراق تمدید کند. فرصتی است مغتنم تا مالکی پیرو دستورات رژیم از آمریکا وجه المصالحه مقاومت در اشرف را مطالبه کند.
 اما در ورای هر دسیسه، این جنبش ماندگار و پر صلابت، مسیر پر شکوه آزادی مردم ایران را طی‌ می‌کند و از پرداخت حد اکثر ومتحمّلشدن شهادت قهرمانان اشرف، آن را باکی نیست.  مگر میشود اسطوره‌های شرف و آزادی ملتی با اصالت را توسط مزدوران رژیم در عراق  در هر لباس و مقامی را محو و نابود کرد. اسطوره‌هایی که‌در کالبد هر ایرانی‌ وطن پرستی‌ روح استقامت، شجاعت، ایمان به پیروزی، و فدای حد اکثر، نور امید را در قلب ملت ایران روشن نگاه داشته اند. گوهر‌های بی‌ بدیلی که در مقابل هجوم دشمن در یک جنگ نا برابر و بی‌ سلاح ولی‌ مجهز به آرمان فدا و عشق به ملت ایران فریاد بیا بیا سر میدهند، و با استواری در مقابل دشمن پایدار ایستاده اند.
 ایلغار آخوندی در مقابل این روح آرمانگرا چه میتواند بکند که نکرده است و همواره مغلوب شده است . وجدانهای بیدار در جهان تشخیص میدهند که تاکتیک خمینی/مالکی، در حمله به اشرف یک حرکت ضدّ ارزش و یک اقدام تروریستی است. بنا بر این حمله به انسانهای بیگناه و بی‌ دفاع، اقدام سهوی نیست، بلکه مبتنی‌ است بر استراتژی مشخصی‌ که به منظور نابودی اشرف صورت گرفته است.لذا ماهیت تروریستی دارد.قلب مساله نیز همین است.
وانگهی وقتی رژیم آخوندی در راسّ تروریسم دولتی در جهان قرار دارد، طبیعی ست که از دست نشانده آن در عراق که ربطی‌ به مردم شریف عراق ندارد و در واقع مردم عراق قربانی این نظام اند، چه انتظاری می‌توان داشت.
بهترین مصداق اقدام تروریستی مالکی، بر پایه بسیاری از گزارش‌های کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو از مرزهای جنگ جوانمردانه و هنجارمند بیرون است.برای نمونه در جائیکه بیشترین افراد در آنجا زندگی‌ میکنند، بر پایه بند ۲ ماده ۵۱ پروتکل یکم پیوست به کنوانسیون‌های ژنو "اعمال تهدید‌های خشونت آمیز که منظور اصلی‌ آن ایجاد وحشت در بین سکنه‌ غیر نظامی باشد ممنوع است.".  بر همین سیاق همینطور اگر دولتی در یورش گسترده به سکونت گاه  شهروندان (اشرف بطور مثال)، را بکشد، یا زخمی کند، یا دارایی‌های آنهارا از میان بردارد، جنایت جنگیست و رفتارش تروریستی است.
چه بد بحال شب پرستان که از سرنوشت مستبدین در جهان درس نمیگیرند.  رزمندگان قهرمان در اشرف با نثار خون خود نهال  آزادی را تنومند و استوارتر از همیشه  زنده نگاه می‌دارند. با درود به تک تک رزمندگان در اشرف، و با درود  به شهدای جاودان در اشرف، که نام نیک‌ آنها در برگ زرین مبارزات مردم ایران نقش برجسته ای خواهد داشت.

شماري از گروگانهاي مجروح به شهادت رسيدند و 6 گروگان باقي مانده در اعتصاب غذا هستند






شماری از گروگانهای مجروح به شهادت رسیدند و ۶ گروگان باقی مانده در اعتصاب غذا هستند

یک‌شنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ / ۱۰ آوریل ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button
فراخوان براي آزادي گروگانها
فراخوان برای آزادی گروگانها
- نیروهای جنایتکار مالکی در جریان حمله وحشیانه روز ۱۹فروردین شماری از مجاهدان مجروح را به گروگان گرفتند و با بیرحمی آنها را از اشرف منتقل نمودند.
شماری از این گروگانها طی سه روز گذشته در دست نیروهای عراقی و به خاطر عدم رسیدگی پزشکی به شهادت رسیدند که در شمار ۳۳ شهید این حمله هستند. ۶ گروگان باقیمانده به نامهای بهمن طلوع، مهدی غفوری، حمید مکی، حسین عینی، بابک کریمی و اصغر مهدی زاده در حال اعتصاب غذا به سر می‌برند و از نظر سلامتی وضعیت آنها وخیم است.
سر دژخیم علی یاسری، از دفتر مالکی و رئیس کمیته سرکوب اشرف، که از سوی دادگاه اسپانیا به اتهام جنایت علیه جامعه بین المللی احضار شده است, در زندان خالص شخصأ از گروگانها بازجویی نموده و آنها را تحت فشار قرار داده است.
مقاومت ایران، با تأکید بر اینکه آمریکا بر اساس قوانین بین المللی و به خاطر توافقنامه یی که با تک تک ساکنان امضا کرده مسئول جان و سلامت این گروگانهاست, نیروهای آمریکایی در عراق, مقامهای سازمان ملل, اتحادیه اروپا و عموم مراجع بین المللی مدافع حقوق بشر را به اقدام فوری برای آزادی گروگانها و نجات جان آنها فرا می‌خواند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۱فروردین ۱۳۹۰ ( ۱۰ آوریل ۲۰۱۱)

صف جاودانه فروغ هاي اشرف - فيلم

صف جاودانه فروغ هاي اشرف - فيلم

اشغال و تخريب مزار اشرف و ممانعت از رفتن ساكنان به مزار

اشغال و تخريب مزار اشرف و ممانعت از رفتن ساكنان به مزار







یک‌شنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ / ۱۰ آوریل ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button
نیروهای تحت امر مالکی در سومین روز حمله جنایتکارانه به اشرف, همچنان مشغول سرقت و چپاول اموال ساکنان وتخریب اماکن آنان هستند و از بازگشت ساکنان به مناطقی که تحت اشغال نیروهای مهاجم است جلوگیری می کنند.
این نیروها در یک اقدام ضد انسانی و ضد اسلامی, مزار مروارید متعلق به ساکنان اشرف را به اشغال در آورده و بخشهایی از آن را تخریب کرده اند و از رفتن ساکنان به مزار که در ۲۰ سال گذشته به طور مستمر جریان داشته است, جلوگیری می کنند. آنها همچنین از دفن اجساد شهیدان در این مزار, جلوگیری می‌کنند.
اقدامهای مالکی و نیروهای تحت امر او علیه ساکنان اشرف, اعم از ورود زرهی به مناطق غیر نظامی, شلیک بر روی جمعیت غیر نظامی آنهم با تیربار و توپ, کشتار ساکنان غیر مسلح, ممانعت از رسیدن خدمات پزشکی به مجروحان, اشغال و تخریب گورستان, غارت اموال و داراییهای آنان, قطع پمپاژ آب و .... به طور کامل از مصادیق جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی است و مالکی و همدستانش به همین خاطر می بایست محاکمه و مجازات شوند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۱فروردین ۱۳۹۰ ( ۱۰ آوریل ۲۰۱۱)

عكسهاي جاودانه فروغهاي اشرف

عكسهاي جاودانه فروغهاي اشرف

عکسهای جاودانه فروغهای اشرف

یک‌شنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ / ۱۰ آوریل ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

شهادت يكي ديگر از مجروحان حملات جنايتكارانه مالكي به اشرف

شهادت يكي ديگر از مجروحان حملات جنايتكارانه مالكي به اشرف


شهادت یکی دیگر از مجروحان حملات جنایتکارانه مالکی به اشرف

یک‌شنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ / ۱۰ آوریل ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

اشغال اشرف- شماره ۳۸ - بعد از ظهر امروز مجاهد خلق مجید عبادیان دهکردی, یکی دیگر از مجروحان حمله جنایتکارانه مالکی به اشرف, به شهادت رسید.

وی صبح روز جمعه۱۹فروردین توسط نیروهای سرکوبگر عراقی از ناحیه شکم و پشت مورد اصابت گلوله و ترکشهای متعدد قرار گرفته و دچار خونریزی وسیع داخلی و آسیب دیدگی احشام شکم بود. مجاهد خلق مجید عبادیان پس از سه روز, به خاطر تأمین نبودن امکانات مکفی و جراحان متخصص, امروز در بیمارستان بعقوبه به شهادت رسید.
مقاومت ایران از بامداد جمعه ۱۹فروردین, برای جلوگیری از شهادت مجروحان, بارها از نیروهای آمریکایی خواسته است مسئولیت مداوای مجروحان را به عهده گرفته و آنها را به بیمارستان نیروهای آمریکایی در نزدیکی اشرف منتقل کنند. اما متأسفانه تا کنون چنین اقدامی صورت نگرفته و در همین مدت چند تن از مجروحان به شهادت رسیدند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۱فروردین ۱۳۹۰ ( ۱۰ آوریل ۲۰۱۱)

Sonntag, 10. April 2011

Martyrs of barbaric attack on Camp ...

اکسیون اعتراضی ایرانیان آزاده در برلین علیه حمله وحشیانه مالکی و قتل عام وحشیانه9.4.2011

آکسیون اعتراضی ایرانیان آزاده در برلین علیه جنایت مالکی مزدور در اشرف 

 

نيروهاي عراقي در انتقال مجروحان به بيمارستان كارشكني و نيروهاي آمريكايي در تخليه مجروحان اقدامي نمي كنند

نيروهاي عراقي در انتقال مجروحان به بيمارستان كارشكني و نيروهاي آمريكايي در تخليه مجروحان اقدامي نمي كنند



نیروهای عراقی در انتقال مجروحان به بیمارستان کارشکنی و نیروهای آمریکایی در تخلیه مجروحان اقدامی نمی کنند

یک‌شنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ / ۱۰ آوریل ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

اشغال اشرف- شماره 35 - نيروهاي سركوبگر عراقي و دژخيم عمر خالد رئيس بيمارستان عراق جديد, در انتقال مجروحان حمله 19فروردين نيروهاي مالكي به اشرف, بيمارستانهاي بغداد و بعقوبه كارشكني مي كنند. اين در حاليست كه 250تن از مجروحان كه عمدتأ مورد اصابت گلوله قرار گرفته و يا توسط خودروهاي زرهي زير گرفته شده اند، بطور مبرم مي بايست به بيمارستان منتقل شوند.

اشغال اشرف- شماره ۳۵ - نیروهای سرکوبگر عراقی و دژخیم عمر خالد رئیس بیمارستان عراق جدید, در انتقال مجروحان حمله ۱۹فروردین نیروهای مالکی به اشرف, بیمارستانهای بغداد و بعقوبه کارشکنی می کنند. این در حالیست که ۲۵۰تن از مجروحان که عمدتأ مورد اصابت گلوله قرار گرفته و یا توسط خودروهای زرهی زیر گرفته شده اند، بطور مبرم می بایست به بیمارستان منتقل شوند.

به رغم گذشت ۶۰ساعت از حمله و فراخوانهای متعدد ساکنان اشرف, شورای ملی مقاومت و بسیاری از مراجع بین‌المللی, نیروهای آمریکایی هیچ اقدامی برای تخلیه این مجروحان یا فرستادن تیمهای پزشکی و جراحی به اشرف به عمل نیاورده اند, این در حالیست که ساکنان اشرف پس از دو سال محاصره ضد انسانی پزشکی از امکانات بسیار ناچیزی برای رسیدگی به این مجروحان برخودار هستند.
درصورتیکه این مجروحان به صورت اورژانس توسط نیروهای آمریکایی به بیمارستان منتقل نشوند شماری از آنها شهید خواهند شد و آمریکا در قبال جان آنها مسؤل است.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۱ فروردین ۱۳۹۰(۱۰ آوریل ۲۰۱۱)

محمدرضا روحاني - چشم بستن بر جنايات و بي رحميها

محمدرضا روحاني - چشم بستن بر جنايات و بي رحميها



محمدرضا روحانی - چشم بستن بر جنایات و بی رحمیها

یک‌شنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ / ۱۰ آوریل ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button






نامه به باراک اوباما
پاریس شنبه نهم آوریل ۲۰۱۱-۰۴-۰۹
جناب باراک اوباما
رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا
سلام، ”چشم بستن بر جنایات و بی رحمی ها خیانت به آمریکاست” این جمله از سخنرانی شما در دانشکده پدافند ملی واشنگتن را به خاطرتان می آورم. به عنوان یک همکار وکیل شما اضافه می کنم که این قبیل چشم بستن ها در حقوق بین الملل کیفری مصداق ” عدم امداد به اشخاص تحت خطر ” و قابل تعقیب جزائی است .
”چشم بستن بر جنایات و بی رحمی ها” تنها خیانت به آمریکا و میراث ارجمند پدران بنیان گذار آن نیست . جنایت علیه کلیه دستاوردهای مشترک بشریت است. به همین دلیل دادگاه اسپانیا عاملان و آمران جنایت علیه ساکنین اشرف در ژوئیه ۲۰۰۹ را مورد تعقیب قرار داده است .
حال این سؤال برای ایرانیان مطرح است که چرا مأمورین آمریکائی قبل از شروع حمله به ساکنین اشرف ، آن شهر را ترک کردند؟
تمام دنیا به ویژه دولت شما چندین روز قبل از شروع این جنایات سازمان یافته از مقدمات آن با خبر بودند. اما بعد از کشتار و زخمی کردن صدها نفر وزیر دفاع شما که در عراق بود به ابراز نگرانی اکتفاء کرد.
به نظر شما دست روی دست گذاشتن مأمورین شما در قبال این جنایات چه معنایی دارد؟
هر چند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی گفت ” دولت و ارتش عراق این بحران را آغاز کردند” اما این چه چیزی را در عمل تغییر می دهد؟
ارتش آمریکا با تک تک ساکنین اشرف قرارداد امضاء کرد که حقوق ، جان ، ناموس، اموال، سلامتی و امنیت آنان را بر عهده میگیرد. تنها با چنین شرطی آنان حاضر به تحویل سلاحها خود شدند .
اینک هستی این پناهندگان به چنگ هارترین جانوران دست آموز جنایتکاران عمامه دار حاکم بر تهران سپرده شده است .
حمله ، کشتار ، زخمی کردن پناهندگان غیرنظامی ، ویرانی و غارت شهر اشرف تنها حمله به ملت ایران تلقی نمی شودحمله به حقوق بین المللی ، حقوق بشر، حقوق پناهندگان و تمام مدنیت معاصر است .
باز هم جمله دیگری از سخنرانی بالا را به خاطرتان می آورم.
”شاید دولتهائی باشند که چشمان خود را در برابر اعمال خشونت در دیگر کشورها می بندند . من به عنوان رئیس جمهور برای اینکه وارد عمل شوم ، منتظر تصاویر خشونت و گورها ی دسته جمعی باقی نمی مانم ...”
آقای رئیس جمهور
علاوه بر مأمورین وزارت دفاع و مأمورین وزارت خارجه دولت شما جهان شاهد فیلم های آدمکشی است . گور را هم از این پناهندگان دریغ می کنند. دولت شما که به موجب قرارداد و حقوق بین الملل متعهد به حفظ حقوق اشرفی هاست چه کرده است؟
و چه خواهید کرد.
با احترام محمدرضا روحانی ـ وکیل پایه یک دادگستری

شلیک جانیان تا دندان مسلح به مجاهدان بی‌دفاع صحنه‌هایی از شقاوتهای جمعه خونین اشرف








شلیک جانیان تا دندان مسلح به مجاهدان بی‌دفاع
صحنه‌هایی از شقاوتهای جمعه خونین اشرف

خبرگزاری رویتر: فریاد ساکنان اشرف; قاتلان را محاکمه کنید

 

 

 

خبرگزاری رویتر: فریاد ساکنان اشرف; قاتلان را محاکمه کنید

 







خبرنگار خبرگزاری رویتر که به همراه تعداد دیگری از خبرنگاران توسط دولت عراق برای شرکت در نمایشی برای توجیه کشتار در اشرف به این محل برده شده اما اجازه صحبت با ساکنان اشرف را نیافته است، طی گزارشی گوشه‌یی از خشم ساکنان اشرف را منعکس کرده است:
- ناراضیان ایرانی عراق را به انجام یک حمله جنایتکارانه متهم کردند
درحالیکه ارتش عراق از یک سرکوبی خشونت‌بار دفاع کرد و طی آن حداقل ۱۰نفر کشته شدند، دهها نفر از تبعیدیان ایران علیه سربازان عراقی حافظ کمپ‌ آنها شعار می‌دادند ”قاتل! قاتل! “
حدود ۳۵۰۰نفر در این کمپ در کویر خاکی عراق ۲۵سال است زندگی می‌کنند که پایگاه سازمان مجاهدین خلق ایران است که مخالف رهبران آخوندی ایران می‌باشد. …
ساکنان این کمپ یک خار در پهلوی دولت فعلی بغداد هستند که روابط نزدیکی با تهران داشته و خواهان اخراج آنها می‌باشد.
نیروهای عراقی با ساکنان این کمپ روز جمعه درگیر شدند که یک اعتراض بین‌المللی را جرقه زدند.
جزئیات این حادثه روشن نیست اما سازمان مجاهدین گفته است ۳۳نفر در آن‌چه آنها آن را ”حمله جنایتکارانه“ علیه مردم بی‌دفاع خواندند کشته شده‌اند.
واشنگتن دولت بغداد را به‌خاطر این خونریزی مقصر دانست.
خبرنگار رویتر گفت: وقتی خبرنگاران با اتوبوس به کمپ اشرف واقع در استان دیالی در حدود ۶۵کیلومتری شمال شرق بغداد در منطقه‌یی که عمدتاً غیرقابل دسترسی برای خبرنگاران است، رسیدند، ساکنان کمپ فریاد زدند ”قاتلان را محاکمه کنید“. مردان و زنان و کودکان، عکسهای قربانیان این خشونت را در دست داشتند و در تابلوهایی این خشونت را محکوم کردند. روی یک پلاکارد به انگلیسی نوشته شده بود همینجا بایستید و بگذارید در مورد جنایتها بگوییم ”. اما نیروهای تا دندان مسلح، این ساکنان را از رسانه‌ها دور کردند و آنها را در پشت یک دروازه آهنین نگهداشتند. به خبرنگاران اجازه صحبت با آنها داده نشد.
فعالان حقوق‌بشر، در اوایل امسال گفتند ملل ‌متحد و آمریکا باید حفاظت این کمپ را در دست بگیرند تا از یک تراژدی که به مرگ ساکنان آن می‌انجآمد جلوگیری کنند.
اد ملکرت فرستاده ویژه ملل ‌متحد در عراق در جلسه روز جمعه شورای امنیت از این کشور مؤکدانه خواست تا بگذارد هیأت یونامی وضعیت در این کمپ را نظارت کند.
زمانی که اتوبوس خبرنگاران را به سمت درب جلویی می‌برد، ساکنان کمپ از موانع امنیتی گذشتند و خودشان را به خودروها زدند و به پنجره آنها می‌زدند و خبرنگاران را فرا می‌خواندند. آنها فریاد زدند“ خائنین!“، “ خائنین