Mittwoch, 30. März 2011

پیام رئیس جمهور برگزیده مقاومت به مناسبت شهادت مجاهد والامقام محسن دگمه چی پدریک مجاهد اشرفی و از بازاریان خوشنام تهران

 

 

 

 

پیام رئیس جمهور برگزیده مقاومت به مناسبت شهادت مجاهد والامقام محسن دگمه چی پدریک مجاهد اشرفی و از بازاریان خوشنام تهران

سه‌شنبه، ۰۹ فروردین ۱۳۹۰ / ۲۹ مارس ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button
مجاهد قهرمان محسن دکمه چی، زندانی سیاسی مقاوم، با ۹سال سابقه زندان و پدر یک مجاهد اشرفی، بر اثر محرومیت عمدی از مداوا و درمان پزشکی، در زندان گوهردشت به شهادت رسید و به همرزمان و هم‌بندان شهیدش، علی صارمی، جعفر کاظمی و محمد‌علی حاج آقایی پیوست.
سلام بر این مجاهد والامقام که در اوج پایداری و مقاومت در برابر شکنجه‌های دژخیمان و دردهای جانکاه بیماری، حسرت تسلیم را بر دل خامنه‌ای و دژخیمانش گذاشت. و همچون بیماران قهرمان اشرفی که در برابر همان محرومیتهای پزشکی مقاومت میکنند، به سمبلی از اراده خلل ناپذیر مردم ایران برای آزادی و سرنگونی فاشیسم مذهبی تبدیل شد. مجاهد شهید محسن دکمه چی، از بازاریان خوشنام تهران، از سال ۶۰تا۶۷به مدت هفت سال در اسارت و تحت شکنجه بود و مجدداً در شهریورماه ۸۸ بخاطر کمک به خانواده‌های زندانیان سیاسی و حضور دخترش در اشرف، دستگیر و به ۱۰سال زندان و تبعید محکوم شد.
 او که از ماهها قبل در زندان، با ابتلاء به بیماری سرطان در وضعیت وخیمی قرار داشت، با ممانعت دژخیمان از معالجات ضروری که آن روی سکه محاصره دردناک پزشکی مجاهدان اشرف و نمونه بارز خشم و انتقام جویی جنون آمیز ولی فقیه درمانده ارتجاع است، روبرو بود. 
 شهادت مجاهد خلق محسن دکمه‌چی را به مردم ایران، به مجاهدان اشرف، به خانواده بزرگ مقاومت ، به زندانیان سیاسی، به خانواده دکمه‌چی، به ویژه دخترش، مجاهد اشرفی نرگس دکمه‌چی، تسلیت میگویم. 
از دبیرکل ملل متحد و کمیسر عالی شورای حقوق بشر و تمامی مدافعان حقوق بشر می‌خواهم به قوی‌ترین صورت ممکن، زجرکش کردن این زندانی سیاسی مقاوم با محرومیتهای عمدی پزشکی در شکنجه‌گاههای خامنه‌ای را که مصد‌اق روشن “جنایت علیه بشریت» است، محکوم کنند و برای نجات زندانیان سیاسی ایران از چنگال دژخیمان، دست به اقدام عاجل بزنند. ارجاع پرونده نقض حقوق بشر توسط رژیم آخوندی، به شورای امنیت ملل متحد، یک اقدام ضروری است.

شهادت زندانی سیاسی محسن دکمه چی

 
 
 

سه‌شنبه، ۰۹ فروردین ۱۳۹۰ / ۲۹ مارس ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button
بنابرخبر دریافتی زندانی سیاسی محسن دکمه چی شب گذشته به دلیل عدم رسیدگی پزشکی و وخامت حالش در بیمارستان جان باخت .زندانی سیاسی محسن دگمه چی قبل از شهادت به دلیل وضعیت وخیم علاوه بر عدم دسترسی به امکانات پزشکی توسط عوامل و مزدوران زندان مورد شکنجه روحی قرار گرفته بود و به رغم وضعیت بسیار وخیم جسمی بازاری زندانی محسن دگمه چی و برخوردهای وحشیانه و غیر انسانی,حضور پاسداربندهای حاضر در اتاق هنگام ملاقات با خانواده اش عاملی دیگر برای افزایش فشار روحی علیه وی بود.
به گزارش کانون حمایت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها , در روزهای آخر وضعیت جسمی بازاری زندانی محسن دگمه چی روز به روز وخیم تر می شد ودرد جانکاه لحظه ای او را امان نمی دادو دچار ضعف شدیدی شده بود . او دیگر قادربه نشستن بر روی تختخوابش نبود و حدود ۴ هفته قادر به خوردن غذا نبود وی در روزهای آخر حتی نمی توانست مایعاتی مانند شیر و آب میوه بنوشد و هنگام نوشیدن آب با درد های شدیدی مواجه میشد .شکی نیست که علت مرگ این زندانی سیاسی مزدوران و عوامل زندان و حکومت است.
همچنین بنا به گزارشات رسیده ،بعدازظهر امروز  خانواده زنده یاد محسن دگمه چی همراه با تعداد ی از اقوام نزدیک و سایر بستگان ایشان هم اکنون در مقابل بیمارستان مدرس تجمع کرده و خواستار تحویلگیری پیکر وی شده اند، آنها همچنین شکایت دارند که این زندانی سیاسی هنگام ورود به زندان دچار هیچ مشکلی نبوده و ازسلامت برخوردار بوده است اما در زندان دچار این بیماری گردیده است.