Mittwoch, 30. November 2011

واکنشهای جهانی به اشغال سفارت انگلستان توسط نیروهای بسیج رژیم آخوندی


انگلیس دیپلماتهای رژیم ایران را اخراج میکند

چهارشنبه، ۰۹ آذر ۱۳۹۰ / ۳۰ نوامبر ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button
ویلیام هیگ، وزیر خارجه‌ی انگلستان ، اعلام کرد که نمایندگان دیپلماتیک ایران باید ظرف ۴۸ ساعت خاک انگلیس را ترک کنند. این موضع در پی حمله به سفارتخانه‌ی این کشور در تهران اتخاذ شده است.
ویلیام هیگ، وزیر خارجه‌ی بریتانیا، در جمع نمایندگان پارلمان این کشور بیانیه‌ای را قرائت کرد که در آن حمله به سفارت این کشور در تهران به شدت محکوم شده است. وی در سخنان روز چهارشنبه (۳۰ نوامبر/ ۹ آذر) خود اعلام کرد که به دیپلمات‌های رژیم آخوندی  ۴۸ ساعت وقت داده شده تا خاک انگلیس  را ترک کنند.
دولت آلمان نیز سفیر خود را از تهران فراخواند.



اشغال سفارت انگلیس بدستور خامنه ای و توسط سپاه پاسداران صورت گرفته است

AddThis Social Bookmark Button
مقاومت ایران حمله فاشیسم دینی حاکم بر ایران به سفارت انگلستان در تهران و اشغال آن و به گروگان گرفتن دیپلماتها و تخریب وسایل و آسیب رساندن به ساختمان سفارت را قویا محکوم میکند و آنرا نقض شدید اولیه ترین معاهدات بین المللی می داند که می بایست با پاسخ قاطع جامعه بین المللی مواجه شود.
این حمله توسط شخص خامنه ای تصمیم گیری شده و سپاه پاسداران و نیروهای وابسته به بیت خامنه ای آنرا به اجرا در آورده اند و این ادعا که دانشجویان سفارت را اشغال کرده اند، یک دروغ مسخره است که همگان با آن آشنا هستند.
خامنه ای با سوء استفاده از عدم قاطعیت جامعه جهانی و بویژه شورای امنیت در مقابله با رژیم در صدد است با اشغال سفارت انگلستان و با شانتاژ و تهدید و ارعاب از اتخاذ یک سیاست قاطعانه و از جمله اعمال تحریمهای بین المللی علیه رژیم آخوندی بخاطر پروژه تسلیحات اتمی جلوگیری کند.
همچنانکه مقاومت ایران بارها اعلام کرده است تنها راه مقابله با فاشیسم دینی حاکم بر ایران و جلوگیری از دست یابی این رژیم، اعمال یک سیاست قاطع در برگیرنده تحریمهای همه جانبه و حمایت از تغییر این رژیم بدست مردم و مقاومت ایران است.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۸آذر۱۳۹۰ (۲۹نوامبر۲۰۱۱)


مقامات نروژ اعلام کردند سفارت خود در ایران را تعطیل کردند

چهارشنبه، ۰۹ آذر ۱۳۹۰ / ۳۰ نوامبر ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button
هیلد اشتینفلد، سخنگوی وزارت خارجه نروژ اعلام کرده که این تصمیم در اواخر شب گذشته اتخاذ شده است.
مقامات نروژ اعلام کردند که سفارت این کشور در ایران را تعطیل کردند.
به گزارش رسانه حکومتی  «تابناک»۹آذر ، به نقل از« آسوشیتدپرس» نوشته است که مقامات این کشور سفارت خود را در تهران بستند.
بر اساس این گزارش، «هیلد اشتینفلد»، سخنگوی وزارت خارجه نروژ اعلام کرده که این تصمیم در اواخر شب گذشته اتخاذ شده است.
اما گفته میشود که هنوز دیپلماتهای نروژ از ایران خارج نشده اند. مقامات نروژه اشاره کرده اند که به دنبال حوادثی که دیروز در رابطه با سفارت انگلیس پیش  آمد ، اقدام به بستن سفارت خود کرده اند



بریتانیا دستور تعطیلی فوری سفارت ایران را صادر کرد

ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا درپارلمان این کشور گفت که دستور تعطیلی فوری سفارت ایران در بریتانیا صادر شده و به کارمندان این سفارت‌خانه ۴۸ ساعت فرصت داده شده که خاک بریتانیا را ترک کنند

آقای هیگ که برای توضیح درباره واکنش بریتانیا به حمله به سفارت این کشور در تهران در پارلمان بریتانیا حاضر شده بود گفت که تمام دیپلمات‌های بریتانیا از ایران خارج شده‌اند. او دلیل این تصمیم را اطمینان یافتن از تامین امنیت این کارکنان خواند.
آقای هیگ تصریح کرد که سفارت بریتانیا در ایران تعطیل شده است و گفت اگر بریتانیا قادر به کار کردن در ایران نباشد سفارت ایران در لندن نیز باید کاملا تعطیل شود

محکومیت گسترده

حمله به سفارت بریتانیا در تهران انتقاد و محکومیت گسترده‌ای را به خصوص در میان دولت‌های غربی و اروپایی به دنبال داشت.
دولت آلمان سفیر خود در ایران را برای "رایزنی" درباره حمله "غیر قابل قبول" به سفارت بریتانیا در تهران فراخوانده است.
نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه حمله به سفارت بریتانیا در ایران را "مفتضحانه" خواند و آن را به شدت محکوم کرد.
آقای سارکوزی گفت چنین اقدامی موید آن است که تصمیم به اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران اقدامی درست بوده است.
فرانسه به همراه آمریکا و بریتانیا از پیشگامان طرح تحریم‌های تازه علیه ایران در پی انتشار گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ابعاد تسلیحاتی برنامه هسته‌ای این کشور بود.
روز چهارشنبه وزارت خارجه نروژ اعلام کرد که به دلیل نگرانی از ناامنی در ایران، سفارت خود در تهران را به طور موقت تعطیل می‌کند.
براساس گزارش ها، تصمیم به بستن سفارت‌خانه نروژ در تهران روز گذشته و در پی حمله به سفارت بریتانیا به اجرا گذاشته شد اما کارکنان سفارتخانه همچنان در تهران حضور دارند و از محل دیگری به کار می پردازند.
وزرای خارجه سوئد و دانمارک نیز حمله به سفارت بریتانیا در تهران را به شدت محکوم کردند.
وزارت خارجه سوئد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در استکهلم را فرا خوانده و دانمارک نیز مراتب اعتراض شدید خود را به سفارت ایران در کپنهاگ اعلام کرده است
////////////////

دویچه وله
ایران/آلمان

آلمان سفیر خود را از تهران فراخواند

بعد از این که طرفداران رژیم جمهوری اسلامی به سفارت بریتانیا در تهران حمله بردند، و به دنبال اعلام تعطیلی سفارت نروژ در تهران، آلمان هم به نوبۀ خود سفیرش را از تهران فراخواند. این وقایع که به موازات روند سخت‌تر شدن تحریم‌ها رخ می‌دهد، حاکی از آن است که روابط ایران با کشورهای غربی به احتمال زیاد به بحرانی جدی نزدیک می‌شود

.

هم آوائی پایتخت های بزرگ جهان در محکوم کردن حمله به سفارت بریتانیا در تهران

.
شورای امنیت سازمان ملل متحد دیشب (سه شنبه شب) تنها چند ساعت پس از این حملات تشکیل جلسه داد و در بیانیه ای اعلام کرد اعضای شورای امنیت حمله به سفارت بریتانیا در تهران و غارت این بنا از سوی مهاجمان را به شدیدترین وجه محکوم می کنند و مقامات جمهوری اسلامی ایران را به دست زدن به کلیۀ اقدامات ضروری برای حفاظت از نمایندگی دیپلماتیک و حفظ جان و مال این نمایندگی ها و پرسنل آن فرا می خوانند.
در پاریس، "آلن ژوپه"- وزیر امورخارجۀ فرانسه- با صدور بیانیه ای اعلام کرد دولت فرانسه حملۀ تظاهرکنندگان به سفارت بریتانیا در تهران و ورود آنان به داخل این بنا را به شدت محکوم می کند و مقامات جمهوری اسلامی ایران را مسئول حفظ امنیت نمایندگی های دیپلماتیک در تهران می داند.
وزیر امورخارجۀ فرانسه در این بیانیه حملۀ دیروز به سفارت بریتانیا را دلیل دیگری بر بی اعتنائی جمهوری اسلامی ایران به موازین و قوانین بین المللی دانسته است.
در واشنگتن، "باراک اوباما"، رئیس جمهوری آمریکا- این حملات را «غیر قابل قبول» خواند و به تهران هشدار داد که حفاظت از نمایندگی های دیپلماتیک یکی از تعهدات و مسئولیت های دولت ایران است
در مسکو، وزارت امورخارجۀ روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که اقدامات خشونت بار گروهی از معترضان که بر خلاف موازین پذیرفته شدۀ در سراسر جهان صورت گرفت محکوم و غیر قابل قبول است.
"بان کی-مون"، دبیر کل سازمان ملل متحد و خانم "هیلاری کلینتون"، وزیر امورخارجۀ آمریکا نیز به نوبۀ خود این حملات را محکوم کردند.
دبیر کل سازمان ملل، از این حملات ابراز انزجار کرد و وزیر امور خارجۀ امریکا تأکید کرد که این حملات اهانتی است که نه تنها به بریتانیا بلکه به جامعۀ جهانی شده است.
در برلن، وزارت امورخارجۀ آلمان سفیر جمهوری اسلامی ایران در این شهر را احضار کرد و به او یادآور شد که حفاظت از نمایندگی های دیپلماتیک بر اساس قوانین بین المللی از وظایف و تعهدات هر کشوری است.
"گیدو وستر وله"، وزیر امورخارجۀآلمان، ضمن اعلام خبر احضار سفیر جمهوری اسلامی ایران افزود حمله به بنای سفارت بریتانیا اقدامی مغایر با قوانین بین المللی است و آلمان آن را محکوم می کند.
در مادرید، وزارت امورخارجۀ اسپانیا با صدور اعلامیه ای این حملات را «مطلقاً غیر قابل قبول» دانست و قویاًٌ محکوم کرد.
همبستگی با دولت بریتانیا یکی دیگر از نکات مطرح در بیانیۀ وزارت امورخارجۀ اسپانیاست که دیشب (سه شنبه شب) انتشار یافت.
..

 


اشغال سفارت انگلستان در ایران توسط نیروهای بسیج رژیم آخوندی

پرچم انگلیس توسط نیروهای رژیم آخوندی در تهران به پایین کشیده شد

سه‌شنبه، ۰۸ آذر ۱۳۹۰ / ۲۹ نوامبر ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button
نیروهای رژیم  در برابر سفارت انگلیس در تهران روز سه شنبه ۲۹ – ۱۱ – ۲۰۱۱ به ساختمان سفارت یورش بردند و پرچم انگلیس را به پایین کشیدند.
این اقدام یک روز پس از آن انجام می شود که شورای نگهبان مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد کاهش روابط دیپلماتیک با بریتانیا را تایید کرد.
به گزارش رسانه حکومتی فارس تجمع کنندگان پرچم های انگلیس ، آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند وعلیه این کشورها شعار سر دادند.
طرح کاهش روابط با انگلیس پس از آن مطرح شد که این کشور به همراه همپیمانان دیگر پس از انتشار گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد فعالیت اتمی ایران ، تحریم های نفتی و بانکی جدیدی علیه ایران اعمال کرد.
در صورت اجرا شدن طرح کاهش روابط دوجانبه سفیر انگیس باید خاک ایران را ترک کند و به جای او کاردار سفارت عالی ترین نماینده این کشور در ایران به فعالیت خواهد پرداخت.
انگلیس ضمن اظهار تاسف از این اقدام ، گفت  به این طرح " واکنشی قاطع " خواهد داد.
وزارت خارجه انگلیس در بیانیه ای اعلام کرده بود " اقدام غیرموجه " نظام جمهوری اسلامی به مقابله با انزوای آن در جهان کمکی نمی کند.
لندن افزود در صورت عملی شدن این طرح با همکاری شرکای بین المللی پاسخی قاطع به ایران خواهد داد.

حمله بسیجیان خامنه ای به سفارت انگلیس و گروگانگیری ۶تن از کارمندان

حمله بسیجیان خامنه ای به سفارت انگلیس و گروگانگیری ۶تن از کارمندان

سه‌شنبه، ۰۸ آذر ۱۳۹۰ / ۲۹ نوامبر ۲۰۱۱
پاسداران لباس شخصی خامنه ای  و مزدوران بسیجی رژیم، سفارت انگلستان درتهران را مورد حمله قرار دادند و به اشغال سفارتخانه و گروگانگیری۶ تن از کارمندان آن مبادرت کردند. 

این حمله و اشغال سفارت یک کشورخارجی درتهران، به دنبال اعلام تحریم بانک مرکزی  وسیستم مالی رژیم از سوی انگلستان و درپی مصوبه مجلس و شورای نگهبان رژیم مبنی بر اخراج سفیر این کشور صورت می گیرد. خبرگزاری سپاه پاسداران  دراین باره نوشت: «تجمع‌ کنندگان تصاویری از قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را در دست دارند» و شعار« 'ای رهبر آزاده، آماده‌ ایم آماده' سرمی دهند»
این خبرگزاری که از پاسداران لباس شخصی و بسیجیان تحت عنوان دانشجویان نام می برد درگزارش خود ازصحنه، افزود: «دانشجویان درب سفارت انگلیس در تهران را باز کرده و تمامی دانشجویان تجمع‌ کننده وارد سفارت‌ خانه شدند. آنها در حال حاضر وارد ساختمانهای اداری سفارت انگلیس در تهران شده و تجهیزات این سفارت خانه را به بیرون کشیدند»
فارس خبرگزاری سپاه پاسداران اضافه کرد.«هم‌اکنون دانشجویان با پایین کشیدن پرچم انگلیس، پرچم جمهوری اسلامی ایران را بر سر در سفارت انگلیس در تهران نصب کردند»و « تابلویی که تصویر ملکه انگلستان بر روی آن نقش بسته در حال حاضر از دیوار سفارت پایین کشیده شده است».
خبرگزاری پاسداران  نوشت« نیروی انتظامی نتوانست در مقابل دانشجویان مقاومت کند»، اما تلویزیون سی ان ان از تهران گزارش داد«تعداد ۱۰ تا ۱۲تن ازصف حدود ۵۰تن از نیروهای پلیس در مقابل درب عبور کرده و از دیوار بالا رفته و وارد سفارت شده و دربهای سفارت را شکسته و اسنادی را بیرون آوردند که ما نمی‌توانستیم ببینیم».
یک رسانه حکومتی در باره حمله کنندگان به سفارت انگلستان، نوشت، بسیاری از آنها کفن پوش بودند و از جمله شعار می دادند، حزب فقط حزب علی رهبر فقط سید علی»
جهان نیوز، یک رسانه حکومتی دیگر درباره حمله بسیجیان و لباس شخصیهای خامنه ای به سفارت انگلستان نوشت: «دود حاصل از آتش تجهیزات سفارت انگلستان در خیابان اطراف این سفارتخانه دیده می شود. دانشجویان تعداد ۶ نفر از کارمندان سفارت انگلیس را در باغ قلهک به گروگان گرفتند و قاب عکس ملکه انگلیس را به پائین کشیدند. آنها پلاکاردهای مرگ بر آمریکا و انگلیس در دست داشتند». 
مقاومت ایران تجاوز و حمله عوامل فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران به یک سفارتخانه خارجی را که با زیرپا گذاشتن تمامی کنوانسیونها و قوانین بین المللی صورت گرفت به شدت محکوم نمود و  اعلام کرد:
حمله باندهای تروریستی و لباس شخصیهای شناخته شده خامنه ای به سفارت انگلستان درتهران که عکسهای سرکرده خود پاسدار جنایتکار قاسم سلیمانی را در دست داشتند، یک حمله کاملا طراحی شده از سوی رژیم است و در شرایطی صورت میگیرد که این رژیم طی دو هفته گذشته به خاطر نقض حقوق بشر ، نقض قطعنامه ها وکنوانسیونهای بین المللی در تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی  و هم چنین به خاطر توطئه ترور سفیر عربستان در آمریکا، در سه قطعنامه مصوب مجمع عمومی ملل متحد و شورای حاکم آژانس محکوم شده و موج محکومیتهای بین المللی این رژیم به خاطر اعمال فشارها و اقدامات جنایتکارانه اش علیه ساکنان اشرف همراه با نقش تمامی کنوانسیونهای بین المللی و کنوانسیونهای مربوط به حقوق پناهندگان، پیوسته بالا می گیرد.
مقاومت ایران جامعه جهانی را به واکنش قاطع و اتخاذ شدیدترین تدابیر مجازات کننده درشورای امنیت ملل متحد علیه این دیکتاتوری تروریستی، که اولین صادر کننده تروریسم و رکوردار اعدام درجهان و اولین حمله کننده به سفارتخانه ها و اتباع خارجی است، فرامی خواند.
دولت انگلستان حمله عوامل رژیم آخوندی  به سفارت انگستان  در تهران را محکوم کرد.
سخنگوی وزارت خارجه انگلستان اعلام کرد: ما از این اقدام خشمگین هستیم. این مطلقا غیرقابل قبول است و آنرا قویا محکوم میکنیم.
به گزارش خبر گزاری فرانسه۸آذر ، دولت انلگستان تاکید کرد: این حمله توسط شمار زیادی تظاهرکننده به ساختمان سفارت ما صورت گرفته که همراه با تخریب اموال ما بوده است. طبق قانون بین المللی  از جمله کنوانسیون وین، رژیم ایران یک وظیفه روشن دارد تا از دیپلماتها و سفارتخانه ها حفاظت کند.
خبرگزاری فرانسه افزود: تلویزیون دولتی رژیم ایران بطور زنده صحنه را گزارش میکرد و معترضان را نشان میداد که به پنجره های سفارت سنگ پرانی میکردند و آنها را می شکستند و یکی از آنها از دیوار بالا میرفت.
خبرگزاریهای بین المللی از محکومیت بین المللی تجاوز عوامل رژیم ایران به سفاتخانه انگلستان درتهران خبر میدهند.
ازجمله وزاری خارجه دانمارک و مجارستان باصدور بیانیه مشترکی حمله به سفارتخانه انگلستان در تهران را قویا محکوم کردند
دولت روسیه نیز حمله به سفارت انگلستان را محکوم کرد.