Samstag, 19. Dezember 2009

تصویر قیام ایران در جهان19.12.2009 /28 آذر88



تظاهرات عليه حضور احمدي نژاد در دانمارك


ايرانيان آزاده و حاميان مقاومت ايران، عليه حضور پاسدار هزار تير، احمدينژاد، در كپنهاگ دست به تظاهرات زدند. اين تظاهرات در محل برگزاري اجلاس سران كشورها در كنفرانس تغييرات آب و هوا كه در كپنهاك در بلاسنتر جريان دارد، برگزار شد.

ايرانيان، در بنرها و شعارهاي خود خطاب به برگزاركنندگان اجلاس آب و هوا گفتند: مردم ايران، رژيم حاكم و احمدينژاد را رد كردهاند و خواهان سرنگوني آن هستند.

در تظاهرات حاميان مقاومت در دانمارك، فرانك اون، نماينده پارلمان دانمارك و سخنگوي خارجي حزب ليست وحدت در پارلمان اين كشور و هانس كريستين نيرسكوف، رئيس كميته بينالمللي ساخاروف و از حاميان ديرينه مقاومت، سخنراني كردند.

پيامهاي دو تن از نمايندگان پارلمان خطاب به شركت كنندگان در اين تظاهرات نيز قرائت شد. هانس كريستين لوند نماينده پارلمان دانمارك در پيام خود گفت:

همه ميدانند كه اين رژيم به چه صورت وحشتناكي با شهروندان خود رفتار ميكند كه نتيجه آن كشتار, شكنجه و دستگيريهاي خودسرانه است.

تلاشهاي بسياري در مذاكره بر سر راه حلها با رژيم ايران صورت گرفته است. حتي پرزيدنت اوباما آزمايش كرد, اتحاديه اروپا آزمايش كرد و دانمارك آزمايش كرد. نتيجه يكسان بوده است. رژيم ايران درپي بمب اتمي است ونبايد به او فرصت داد.

آقاي لوند افزود: تهديد جابه جايي اجباري از اشرف براي كساني كه بمدت 23 سال اشرف خانه شان بوده و براي ساختن آن 200 ميليون دلار هزينه كرده اند، غيرقابل قبول است. اگرتوطئه رژيم براي جابه جايي اشرف پيش برود تهديدات تروريستي در منطقه و جهان افزايش مييابد.

خانم پرنيله فرام نماينده پارلمان دانمارك از حزب سوسياليست مردمي در پيام خود خاطر نشان نمود: بايد به احمدي نژاد يادآوري كنيم كه ما انتخابات رژيم ايران را قلابي مي دانيم و او در مقابل خواست مردم ايران قرار گرفته است. ما همه تصوير ندا آقا سلطان, زن جواني كه در سلسله تظاهرات ماه ژوئن كشته شد را بخاطر داريم. ما بخاطر داريم كه چگونه در پروسه اي كه گذشت صداي ميليونها نفر شنيده نشد و ما بخاطر داريم كه چگونه هنوز در روند اول انتخابات احمدي نژاد بعنوان برنده انتخابات اعلام شد. ما همچنين بخاطر داريم كه از آن به بعد هزاران نفر زنداني شده اند, هزاران نفر مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند و هزاران جوان ايراني كشته شدند.

خانم پرنيله فرام سپس حمايت خود را از مبارزه جوانان و مردم ايران اعلام كرد.

هموطنان با شعارهاي خود به افشاي پاسدار احمدينژاد پرداختند. آنها شعار ميدادند:

احمدينژاد تروريست است

احمدينژاد را اخراج كنيد.

به صداي مردم ايران گوش كنيد احمدي نژاد قاتل است ـ او را نفي كنيد

فرياد ميليونها مردم در خيابانهاي ايران، آزادي است به فرياد آنها احترام بگذاريد. احمدي نژاد را نفي كنيد.

مرگ بر ديكتاتور

احمدي احمدي اين آخرين پيام است ايراني، دانشجو آماده قيام است

و خس و خاشاك تويي دشمن اين خاك تويي


ـ تلويزيون الجزيره تظاهرات هواداران مقاومت ايران در كپنهاگ را پخش كرد.

آنها در اعتراض به حضور پاسدار احمدي نژاد اين تظاهرات را برگزار كردند.

منبع خبر: تلويزيون الجزيره


ـ ملكه دانمارك از دعوت پاسدار احمدي نژاد به ضيافت شام سران كشورهاي جهان در كپنهاگ خودداري كرد.


ملكه دانمارك كه روز پنجشنبه ضيافتي براي پذيرايي از سران 120كشور جهان در اجلاس آب و هوا در كپنهاگ ترتيب داده بود، از دعوت پاسدار هزار تير احمدينژاد، به اين ضيافت خودداري كرد.

به اين ترتيب يكبار ديگر جامعه جهاني پس از دانشگاه كلمبيا و اجلاس فائو در رم به سينه اين گماشته منفورترين ديكتاتور سال، خامنه اي دست رد زد.

خبرگزار هاي حكومتي براي سرپوش گذاشتن بر منفوريت و انزواي پاسدار احمدي نژاد، گفتگو با رسانه هاي خبري دانمارك را از جمله برنامه هاي پاسدار هزار تير در كپنهاگ اعلام كردند.


Mittwoch, 16. Dezember 2009

تصوير قيام در جهان 16.12.2009 برابر با25آذر 1388










ايران تحت حاكميت آخوندها؛ در ليست كشورهاى دشمنان اينترنت

خبرنگاران بدون مرز

سازمان خبرنگاران بدون مزر اعلام كرد بيش از ۱۰۰ روزنامهنگار بازداشت و بيش از ۵۰ روزنامهگار نيز وادار به ترک کشور شدهاند. همچنين ۱۲ نشريه نيز در اين مدت توقيف شدهاند
.
سازمان خبرنگاران بدون مرز كه مركز آن در پاريس است، طى بيلانى، از سركوب گسترده آزادى بيان طى شش ماه گذشته خبر داد و نوشت: «چند ساعت پس از اعلام انتخاب مجدد محمود احمدىنژاد به رياست جمهورى، بازداشت روزنامهنگاران از سوى وزرات اطلاعات، سپاه پاسداران و اطلاعات نيروهاى انتظامى آغاز شد، بازداشتشدگان به بندهاى مختلف زندان اوين انتقال يافتند. و همچون استاديوم ورزشى سانتياگو در شيلى، بعد از کودتاى ١٩٧٥ ، اوين نيز به زندانى خونين تبديل شد که خودسرى در آن حکومت مىکند. بسيارى از روزنامهنگاران زندانى تحت فشارهاى شديد روحى و مورد بدرفتارى قرار گرفتهاند».

سازمان خبرنگاران بدون مرز در اين بيلان يادآورى مىكند: «ايران يکى از سرکوبگرترين کشورهاى خاورميانه در عرصه اينترنت است و درليست کشورهاى دشمنان اينترنت در جهان قرار دارد».
هيلارى كلينتون خواستار اعمال فشار بيشتر بر رژيم ايران شد

وزير خارجه آمريكا خواستار اعمال فشار بيشتر بر رژيم ايران براى جلوگيرى از دستيابى به سلاح اتمى شد.
هيلارى كلينتون كه در وزارتخارجه آمريكا با خبرنگاران مصاحبه مىكرد گفت: تلاش دولت باراك اوباما طى نزديك به يكسال گذشتهبراى همكارى با رژيم ايران در مذاكره بر سر برنامه اتمى آن، به جايى نرسيده است.
وى افزود فشارهاى ديگرى بر روى رژيم ايران لازم خواهد بود تا سران آن را متقاعد كند كه جامعه بينالمللى مصمم است كه اين رژيم به ظرفيت تسليحات اتمى دست نيابد.
خبرگزارى فرانسه: اعتراضهاى مردم، پايههاى رژيم ايران را به لرزه در آورده است

خبرگزارى فرانسه در يك گزارش تحليلى قيام سراسرى مردم ايران عليه ديكتاتورى آخوندى را «اعتراضهاى مرگبار» توصيف كرد و نوشت اين اعتراضها پايههاى رژيم را به لرزه درآورد.
خبرگزارى فرانسه در اين گزارش تحليلى خود با عنوان «رژيم شقه شده ايران بعد از يكسال اعتراضهاى مرگبار وارد سال 2010 مىشود» نوشت: «اعتراضهايى كه بعد از انتخاب بروز كرد، پايههاى رژيم 30ساله اسلامى را به لرزه درآورد، نخبگان آخوندىاش را شقه كرد و موجب شد تا خامنهاى بهطور علنى در حمايت از (احمدىنژاد) بيرون بيايد.

خبرگزارى فرانسه استمرار قيام مردم را مورد توجه قرار داد و نوشت: «با شعارهايى ضداحمدىنژاد كه در خيابانها منعكس شده مانند، ”مرگ بر ديكتاتور“ ، كماكان 6ماه بعد (انتخابات) در سراسر پايتخت اين شعارها طنينانداز هستند.
با وجود سركوب بىرحمانه، تظاهر كنندگان از آنموقع از هر فرصتى براى برپايى تظاهرات ضد دولتى استفاده كردهاند كه آخرين آن در 7دسامبر بود كه مراسم روز دانشجو سكويى براى زد و خوردهاى قهرآميز بين پليس و معترضين شد».
مجاهدين مسوليت تمام عيار تخريب عكسهاي خميني رابعهده گرفتند

همزمان با بالا گرفتن جنگ در درون رژيم بر سر مسئوليت پاره كردن و آتش زدن عكسهاي خميني ضد بشر و نشان دادن آن در تلويزيون رژيم از سوي باند خامنه اي براي سركوفت به جناحهاي رقيب ,سخنگوي مجاهدين در اسلو خطاب به ولي فقيه ارتجاع گفت:

سياه بازي ناشيانه و نمايشهاي رو حوضي با هنرپيشگي خمره خبرگان نظام ,آخوند احمد خاتمي,ديگر اثر ندارد.چرا كه همگان ميدانند خامنه اي كه رويش نميشود سوزدل خودرا از پايين كشيدن و لگد مال كردن روزمره عكسهاي خودش وريختن آنها به ظرفهاي زباله شهرداري,عيان كند,اكنون بي محابا از خميني هزينه ميكند!.

سخنگوي مجاهدين در عين حال با ابراز خوشوقتي از اينكه براي نخستين بار ولي فقيه ارتجاع خجول شده و چون نميتوانددرد اصلي خودرا بالا بياورد پشت خميني پنهان شده است ,براي خاتمه دادن به اين دعواي حاد و مبرم در درون نظام بر سر مسئوليت آتش زدن عكس خميني از يك سو ونشان دادن آن در تلويزيون حكومتي از سوي ديگر كه ما به الاختلاف آخوندهاي حاكم است ,اعلام كرد:

مجاهدين خلق ايران كه از روز 5مهر 1360 با شعار « شاه سلطان خميني,مرگت فرار رسيده» آغازگر شعارهاي مرگ بر خميني و مرگ بر ديكتاتور ورژيم ولايت فقيه بوده اند,مسئوليت تمام عيار پاره كردن و آتش زدن عكس خميني و هر گونه لگد كوب تصاوير اين كفتار خون آشام را در گذشته و حال و آينده بر عهده ميگيرند. يك قلم از جنايتهاي بيكران خميني كه دست مغول را هم در تاريخ ايران از پشت بسته است , قتل عام 30هزار زنداني بي دفاع است .

اميد است با بر عهده گرفتن تمامي مسئوليت از سوي مجاهدين, ولي فقيه ارتجاع ازنمايشهاي مسخره و روحوضي واز تلاش براي پيدا كردن مقصر وهمچنين به كرنش كشاندن جناح مغلوب دست بردارد . در هر حال ,خلق قهرمان و مجاهدين خلق, در هر كجا و در هر زمان بر ا بعاد پاره كردن تصاوير منحوس و ازهم گسستن بند از بند نظام ارتجاعي خواهند افزود.عليهذا به سود رژيم است كه خودش پيشاپيش اين عكسها و مظاهر حاكميت فرتوت را جمعآوري و به برادران رفتگر بسپارد!

فيگارو: مادران قيام به دنبال آرمان فرزندان شهيد خود هستند

فيگارو با درج مقالهيى با عنوان مادران پارك لاله تجمع هر شنبه مادران در پارك لاله را مورد توجه قرار داد و نوشت. اين منطقى است كه مادران جوانانى که با چماق مورد ضرب و شتم قرار گرفته، دستگير شده و به مکانهاى نا معلومى منتقل شده و يا به قتل رسيدند اين مکان سرسبز را به محل قرار خود تبديل کنند و بپرسند: «فرزند من کجاست؟ چرا نمىتوانم به هيچ دستگاه عدالتى دسترسى داشته باشم؟
فيگارو در اين مقاله با اشاره به خبر بازداشت موقت مادران درجريان تظاهراتشان در پارك لاله، مىنويسد: يك حرمت مورد تجاوز قرار گرفت و رژيم اين حرمت را شكست و با اشاره به نقل قولى از يك ايرانى آنرا نشاندهنده عميقتر شدن شكاف ميان رژيم و بخش وسيعى از مردم مىداند.

فيگارو سپس تجمع مادران را با يك رويداد تاريخى مشابه در آرژانتين مقايسه مىكند كه مادران آرژانتينى در 30آوريل 1977 در بوئنوس آيرس با سر كردن يك روسرى سفيد كه نام فرزند ناپديد شدهاشان روى آن نوشته شده بود گرداگرد بنايى در وسط ميدان مىو كاخ رياست جمهورى مىچرخيدند. اين جنبش گسترش يافت و هر پنجشنبه بيش از دو هزار نفر در اين محل گردهم مىآمدند.
موضوع مادران پارك لاله اين سؤال را پيش رو قرار مىدهد: آنهايى كه غير از شجاعت چيزى در دست ندارند در مقابل كسى كه قدرت در اختيار دارد چه كار مىتوانند بكنند.
از نگاه رسانههاى بينالمللى
اعلام خبر تصميم جابجايى ساكنان اشرف و اظهارات على دباغ سخنگوى دولت عراق در همين مورد، كه براى جامعه جهانى و حاميان مقاومت ايران، يادآور جنايت عليه بشريت و سلسلهاى از جنايتهاى جنگى در 6 و 7مرداد ماه گذشته است، موجى از محكوميت را برانگيخت و در رسانههاى بينالمللى و منطقهاى انعكاس گستردهيى داشت.
علاوه بر شبكههاى مهم راديو تلويزيونى و خبرگزاريهاى بينالمللى، دهها نشريه، سايت خبرى، و رسانههاى محلى با انعكاس اطلاعيه شوراى ملى مقاومت به اين موضوع پرداختند. از جمله روزنامه‌هاى واشينگتن تايمز، واشينگتن پست، شبكه تلويزيونى فرانسه 24، راديو مونت كارلو بينالمللى، شبكههاى تلويزيونى الحره، العربيه، الجزيره، البابليه، روزنامه‌هاى الحيات لندن و الاخبار اردن، سايت نيوز گاذر (GATHER)، سايت آنتى وار، سايت نشوان نيوز يمن، العرب آنلاين لندن، خبرگزارى كويتى كونا، روزنامه العرب اليوم چاپ اردن، روزنامه الشعب چاپ عربستان و خبرگزارى تايوان نيوز، به انعكاس خبر و اطلاعيه شوراى ملى مقاومت پرداختند. روزنامه القبس چاپ كويت نوشت بيانيه شوراى مقاومت ايران اظهارات مالكى را تمكين حقيرانه به دستورات رژيم تهران در بحبوحه قيام مردم ايران مىداند كه حمايتش از مالكى در انتخابات پارلمان عراق را مشروط به سركوب ساكنان اشرف كرده است.

پى.آر.نيوز واير و يو.اس.نيوز واير بيانيه كميته آمريكا براى ساكنان اشرف را منعكس كردهاند كه در آن ضمن محكوم كردن توطئههاى رژيم و مزدورانش در عراق نوشتهاند: «تقريبا هيچ ترديدى وجود ندارد كه رژيم تهران، كه در مواجه با ناآراميهاى سراسرى در ايران، براى بقاى خود مىجنگد، دولت عراق را تحت فشار قرار داده، تا دست به يك خونريزى ديگر در اشرف بزند و تهران را از دست سازمانيافتهترين اپوزيسيون دموكراتيك خود خلاص كند»

رسانهها هم‌چنين موضعگيرى بسيارى از شخصتهاى عراقى و بينالمللى را در اين مورد منعكس كردهاند:
تلويزيون الجزيره: ظافر العانى رئيس تجمع ملى مستقل عراق گفت به اين شيوهاى كه نخستوزير در مورد اداره پرونده امنيتى صحبت مىكند، با توجه به عدم وجود طرحى روشن براى اداره پرونده امنيتى در عراق و به‌طور خاص در بغداد و با توجه به اقداماتى كه دولت در مورد آن روز گذشته صحبت كرد، چه با جابجاييهاى نظامى از اين منصب به منصب ديگر و يا با درخواست پاداش به رژيم متجاوز تهران مبنى بر بستن اشرف، به نظر مىرسد كه دولت عراق اولويتهاى خود را قاطى كرده است.

روزنامه العرب اليوم: پائولو كازاكا عضو پيشين پارلمان اروپا و رئيس يك گروه ويژه وابسته به كميته پژوهشهاى روند صلح در نيويورك در مورد اشرف گفت: اعتراف مىكنم كه عين همان خشونت و وحشيگريهاى بىحصر بهكار رفته از سوى راهزنان و دستهجات آدم كش به ظاهر سياسى براى مرعوب ساختن همه اقشار مردم عراق در تبعيد، در اشرف نيز بهكار گرفته شد… به همين خاطر بر اين عقيده هستم كه ظلم به پناهندگان ايرانى در اشرف بخشى از همان نمايشى است كه اخيرا در عراق طراحى شده است. و نتايج اين بحران بيش از هر چيز ديگر سمبل چيزى است كه در آينده عراق مىتوانيم پيشبينى بكنيم.

تلويزيون العربيه: لرد كوربت رئيس كميته پارلمانى ايران آزاد: پيام من به دولت عراق اين است كه ساكنان قرارگاه اشرف را اخراج نكند، هيچ دليلى براى كوچ دادن آنها وجود ندارد. نورى المالكى دستورات دولت ايران را اجرا مىكند و نبايد به خواستههاى ايران گردن بگذارد زيرا كه به سود بناى دمكراسى در عراق نيست. تسليم شدن در مقابل دخالتهاى ايران به سود كسى نيست و بدتر از اين، اگر مالكى دستور به جابجايى اجبارى با خشونت داد در قانون بينالمللى يك جنايت كار جنگى محسوب مىشود و در دادگاه بينالمللى لاهه او را تحت پيگرد قرار مىدهيم»

سايت ايلاف هم بيانيه علامه محمد على الحسينى دبيركل شوراى اسلامى عربى در لبنان با عنوان «فشارها عليه اشرف را متوقف كنيد» را منعكس كرده است.
دبيركل شوراى اسلامى عربى در لبنان در بيانيهاش از جمله نوشته است: بنظر مىآيد كه دولت عراق درنهايت قصد دارد كمپ اشرف را به مكان ديگرى منتقل كند تا مرحله جديدى از رفتار نامناسب با اين پناهندگان را زمينهسازى كند كه به‌طور واضحى با اصول و پايههاى قانون بينالمللى در تعارض است و نقض شديد مقررات ژنو در اين خصوص خواهد بود. تمايل دولت عراق به افزايش سختگيرى با اشرفيها، دلالت بر سر فرود آوردن اين دولت در برابر تمايلات و خواستههاى رژيم ولايتفقيه در تهران دارد، رژيمى كه از سال 2003 براى دستيابى به اين مخالفين و از بين بردن نقش آنها، ذهنش آرام نشده است. رژيم ايران در مرحله اول سخت كردن اوضاع اشرف شكست خورد و حوادث با تن دادن دولت عراق به فشارهاى بينالمللى و تاييد حكم قضايى آزادى 36 گروگان كه در دست مقامهاى عراقى در بازداشت بودند پايان يافت، ولى استقبال بينالمللى زياد و جالب توجه از پيروزى اشرف در جنگ سياسى غيرمستقيمش با رژيم ولايتفقيه، … باعث نگرانى بيشتر رژيم از آينده اوضاع در ايران شد و نقش سازمان مجاهدين خلق به شكل استثنايى افزايش يافت و روز به روز بر يارانشان در سطوح مختلف افزوده شد و از اين‌جا، رژيم ايران به بازى جديد انتقال كمپ اشرف به مكان صحرايى خشك و دور از انظار متوسل شد تا براى نابودى همه اشرفيها زمينهسازى كند».

«دولت عراق بايد در محاسباتش در نظر بگيرد كه اجراى چنين طرحهاى مشكوك و غيرقابل قبول و غيرقانونى در جوامع جهانى و اسلامى احترامى برنخواهد انگيخت و با موضع محكمى برخورد خواهد كرد… دولت عراق را به تفكر و منطق بيشتر در حل اين مشكل فرا مىخوانيم و مىخواهيم كه تلاش كند مواضعش را از رژيم ايران دورسازد». اين جمله پايانى بيانيه دبيركل شوراى اسلامى عربى لبنان بود.
اسم بردن از انبوه گزارشهاى رسانهها از موضعگيرى ديگر مقامهاى و شخصيتها عليه اظهارات برخى مقامهاى عراقى عليه اشرف زمان بسيارى مىطلبد كه در اين مختصر فرصت آن نيست.


Dienstag, 15. Dezember 2009

تصویر قیام ایران در جهان15.12.2009 / 24 آذر88



ايران: دشمن درون”


تايمز مالي طي مقاله يي نوشت تظاهركنندگان خشم خود را از احمدي نژاد متوجه خامنه اي كردند و شعار مي دادند مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر. تايمز مالي با عنوان ” ايران: دشمن درون” نوشت: وقتي ميليونها ايراني به دنبال انتخابات رياست جمهوري ژوئن به خيابانها ريختند, هدف اصلي آنها احمدينژاد, بود كه به سرقت آرا متهم شده است… ولي براي دانشجوياني كه روز دوشنبه در دانشگاهها در سراسر كشور تظاهرات كردند, احمدي نژاد ديگر مركز توجه آنها نبود. آنها در عوض, در چشمگيرترين نمايش مخالفت بعد از سركوبي كه 6 ماه پيش شروع شد, خشم خود را متوجه خامنهاي كردند. دانشجويان دانشگاه تهران فرياد ميزدند, ”مرگ بر ستمگر؛ چه شاه باشه چه رهبر.“ تايمز مالي افزود: رژيم ايران نزد جهان خارج خود را به عنوان يك قدرت مقتدر و آماده براي رويارويي معرفي ميكند... اما در داخل تصوير متفاوت است. در آنجا قدرتي است در محاصره, كه از طغيان مخالفت جوانان در هراس است. اين ضعف داخلي شايد جنگ طلبي فزاينده تهران را بيشتر نشان دهد.

منبع: فايننشال تايمز



«اعتراضات مرگبار»

خبرگزاري فرانسه در يك گزارش تحليلي قيام سراسري مردم ايران عليه ديكتاتوري آخوندي را «اعتراضات مرگبار» توصيف كرد و نوشت اين اعتراضات پايههاي رژيم را به لرزه درآورد.

خبرگزاري فرانسه در اين گزارش تحليلي خود با عنوان «رژيم شقه شده ايران بعد از يكسال اعتراضات مرگبار وارد سال 2010 مي شود» نوشت: « اعتراضاتي كه بعد از انتخاب بروز كرد, پايه هاي رژيم 30 ساله اسلامي را به لرزه درآورد, نخبگان آخوندياش را شقه كرد و موجب شد تا خامنهاي بطور علني در حمايت از (احمدي نژاد) بيرون بيايد.

خبرگزاري فرانسه استمرار قيام مردم را مورد توجه قرار داد و نوشت: « با شعارهايي ضد احمدي نژاد كه در خيابانها منعكس شده مانند,” مرگ بر ديكتاتور”, كماكان 6 ماه بعد (انتخابات) در سراسر پايتخت اين شعارها طنين انداز هستند.

با وجود سركوب بي رحمانه, تظاهر كنندگان از آنموقع از هر فرصتي براي برپايي تظاهرات ضد دولتي استفاده كرده اند كه آخرين آن در 7 دسامبر بود كه مراسم روز دانشجو سكويي براي زدوخوردهاي قهرآميز بين پليس و معترضين شد».

منبع: خبرگزاري فرانسه



بخشى ازكمكهاى مالى و نظامى آخوندها به حزبالله لبنان و حماس فاش شد


شبکه تلويزيونى نابلس فلسطين در گزارشى اعلام کرد: رژيم ايران پس از جنگ 33روزه سال 2006 ميلادى در لبنان، 300 ميليون دلار مبلغ اضافى در اختيار حزبالله لبنان قرار داد که اين مبلغ به غيراز 200 ميليون دلار كمك سالانه رژيم ايران به اين حزب مىباشد.
به گفته اين شبكه تلويزيونى کمک سالانه رژيم ايران به حماس در غزه به حدود 30 ميليون دلار در سال رسيده است. همچنين رژيم ايران پس از پيروزى حماس در انتخابات سال 2006 فلسطين مبلغ 50 ميليون دلار نيز براى تقويت جايگاه سياسى و نظامى حماس در اختيار اين گروه قرار داده است.
اين گزارش در ادامه مىافزايد: در سالهاى اخير 900نفر از نيروهاى حماس و 3هزار نفر از نيروهاى حزبالله لبنان در ايران آموزش نظامى ديدهاند.


وال استريت ژورنال: از نظر تظاهرات كنندگان ايران، رژيم ديگر مشروعيت ندارد

وال استريت ژورنال طى مقالهيى به بررسى قيام 16آذر پرداخت و نوشت:
تظاهرات اين هفته دانشجويان نشان داد كه اين ”زنجيره“ در سراسر كشور با راهاندازى تظاهرات متعدد در داخل و بيرون دانشگاه، بيش از پيش قوىتر شده است.
گروههاى مختلف اپوزيسيون كه جنبش طرفدار دمكراسى را تشكيل مىدهند، هم اكنون فراخوان به يك سلسله تظاهرات در 27دسامبر، يك روز مقدس در تقويم مسلمانان شيعى دادهاند.

شعارهاى تظاهرات كنندگان ديگر در مورد تقلبات انتخابات نيست. اكنون شعار ”مرگ بر ديكتاتور،“ مىباشد. همچنين شعارى كه بهطور مستقيم پيامش به باراك اوباما بود اين بود: ”اوباما، يا با آنها يا باما؟“
نتيجه اين كه از نظر تظاهرات كنندگان رژيم ديگر مشروعيت ندارد.
وال استريت ژورنال افزود: منبعى نزديك به موسوى و كروبى، گفت آنها با اين اميد از حمله به ”ولىفقيه،“ خامنهاى جلوگيرى مىكنند كه نهايتاً بتوانند به توافقى با وى برسند. آنها وعده دادند تا از برنامه هستهيى جمهورى اسلامى دفاع كنند.
جمعيت با شعارهاى ”غنى سازى را رها كن، كارى براى فقرا كن،“ اين سياست را رد كردند. …



اطلاعيه دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

جابجايي اجباري ساكنان اشرف-شماره4

كميته سركوب اشرف بر جابجايي ساكنان اشرف اصرار ميكند

بهرغم پخش بروشورهاي دولتي و فراخوانهاي مستمر با خودروهاي بلندگودار در خيابانهاي اشرف


و اصرار مقامهاي عراقي در حضور 50 خبرنگار و فيلمبردار و عكاس از رسانه هاي مختلف جهان

حتي يكنفر حاضر به ترك اشرف نشد




ساعت يازده و نيم صبح امروز, سه شنبه 24 آذر1388, 37 خودرو پليس و شماري از مقامهاي عراقي عضو كميته سركوبگر عراقي موسوم به كميته بستن اشرف, وارد اشرف شدند. نزديك به 50خبرنگار و عكاس و فيلمبردار با همين ستون به اشرف آمدند. سخنگوي دولت عراق هفته گذشته پس از يكسال تحريم مطبوعاتي اشرف, خبرنگاران را دعوت كرده بود تا از كساني كه نميخواهند در اشرف باقي بمانند و بنا بر فراخوان كميته عراقي قصد ترك اشرف را دارند عكس و فيلم و گزارش تهيه كنند.

مجاهدان اشرف, هيچ ممانعت و مخالفتي با ورود پليس به اشرف بهعمل نياوردند و همه درها و مقرها را هم براي بازديد پليس و مقامهاي عراقي و خبرنگاران باز گذاشتند.

نيروهاي پليس در خيابانها و چهارراه هاي اصلي اشرف مستقر شدند. سپس مسئولان كميته عراقي كه از نخست وزيري اين كشور آمده بودند, خواستار ديدار و گفتگو با نمايندگان مجاهدين شدند, نمايندگان سازمان مجاهدين خلق ايران اعلام كردند, تنها در صورتي حاضر به ديدار با مسئولان عراقي هستند كه صحبتي از جابجايي اجباري در ميان نباشد. مسئولان عراقي پاسخ دادند كه قصدي براي جابجايي با زور و اجبار در ميان نيست.

آنگاه نمايندگان مجاهدين به ملاقات رفتند و در پايان در جمع خبرنگاران اعلام كردند: ساكنان اشرف بر اساس تصميم آزادانه خود در اشرف ماندند و اين را يك به يك طي 19روز مصاحبه خصوصي و انفرادي در بيرون اشرف به مسئولان وزارت حقوق بشر عراق, در حضور فرماندهان امريكايي, اعلام كرده اند. برخلاف حاكمان ايران, به حق حاكميت عراق احترام ميگذارند, اما جابجايي اجباري با بهكار گرفتن نيروي مسلح يا روشهاي وحشيانهيي كه در 6 و 7مرداد گذشته در اشرف 11شهيد و 500مجروح برجاي گذاشت, نه نشان حاكميت عراق بلكه حاكي از سرقت آن توسط ديكتاتوري ديني حاكم بر ايران است. بهخصوص كه ساكنان اشرف افراد حفاظت شده تحت كنوانسيون چهارم ژنو هستند و جابجايي اجباري آنان نقض آشكار قانون حقوق بشر, قانون انساندوستانه بين المللي و كنوانسيونهاي ژنو است. ساكنان اشرف 24 سال است كه در اشرف زندگي ميكنند و اشرف محل استقرار و خانه آنها محسوب ميشود.

از سوي ديگر, نيروهاي عراقي پس از خاتمه ملاقات با نمايندگان مجاهدين, انبوهي بروشور در خيابانها و مقرهاي مختلف اشرف فرو ريختند و با بلندگو هم اعلام كردند: «دولت عراق در جابجايي ساكنان اين اردوگاه به مكان ديگر مصمم است» و «افراد داوطلب ميتوانند خود را به مركز پليس و يا هريك از گشتيها معرفي كنند».

مسئولان كميته و نيروهاي عراقي در حاليكه خبرنگاران آنها را همراهي ميكردند, به مقرهاي مختلف اشرف رفتند و با بسياري از ساكنان رودر رو صحبت كردند و از آنها خواستند اشرف را ترك و در هتلهاي چند ستاره در بغداد مستقر شوند. اما برخلاف انتظار و فراخوانهاي مكرر آنها, حتي يك تن از مجاهدان اشرف نيز به اين نمايشها اعتنايي نكرد و ميني بوسهايي كه براي جابجا كردن ساكنان اشرف آورده بودند, بهصورت خالي بازگشت.

نكته قابل توجه ديگر در يك خروار بروشور آخوند پسند, دروغهاي مفتضح درباره كشتار ساكنان اشرف در 6 و 7مرداد ماه گذشته بود. در حالي كه فيلمها و عكسهاي حمله جنايتكارانه نيروهاي عراقي با چوب و تير و تبر و ميلههاي فلزي به ساكنان بي سلاح و بيدفاع اشرف, وجدان بشريت معاصر را در سراسر جهان جريحه دار كرده و بهشدت برانگيخته است.

حوالي ساعت سه بعدازظهر مقامها و نيروهاي عراقي اشرف را ترك كردند و خبرنگاران را هم با خود بردند. در حاليكه هنوز بسياري از مجاهدان اشرف خواهان گفتگو با خبرنگاران بودند.

مقاومت ايران با تأكيد بر اينكه تصميم غيرقانوني دولت عراق براي جابجايي, مقدمه يك فاجعه بزرگ انساني ديگر براي ساكنان اشرف است, سازمان ملل متحد و دولت آمريكا را به تضمين حفاظت ساكنان اشرف و جلوگيري از جابجايي اجباري و اعمال مجدد قهر و خشونت فرا ميخواند.



دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

24 آذر 1388(15 دسامبر 2009)


Montag, 14. Dezember 2009

تصویر قیام ایران در جهان14.12.2009 / 23 آذر88





كنفرانس مطبوعاتي در پاريس درحمايت از حقوق بشر در ايران

همزمان با روز جهاني حقوق بشر، در يك كنفرانس مطبوعاتي در پاريس كه باشركت نماينده شوراي ملي مقاومت ايران، دكتر صالح رجوي، نماينده كميته بين المللي حقوقدانان در دفاع از قربانيان سركوب قيام درايران فرانسواز كوتا، وكاترين لگنا هماهنگ كننده اين كميته, اسقف محبوب فرانسوي ژاك گايو, رونه لومينيو رياست مشترك جنبش عليه نژادپرستي و براي دوستي خلقها, و پير برسي رئيس انجمن حقوق بشر نوين فرانسه، برگزارشد، سخنرانان جنايات ضد بشري فاشيسم مذهبي حاكم برايران را كه درصدر ناقضان حقوق بشر و منفورترين ديكتاتوري دنياي معاصر و ركورد دار اعدام به ويژه اعدام نوجوانان درجهان است، افشا ومحكوم كردند.

سخنرانان، ضمن حمايت ازمردم وجونان ودانشجويان به پاخاسته ايران و مجاهدان پايدار اشرف، جامعه بين المللي را به محكوم كردن جنايات سركوبگرانه رژيم، دستگيريهاي گسترده در دانشگاههاي ايران و اعمال فشارهاي ضد انساني اين رژيم وحشي براي جابه جايي ومحاصره ضد انساني ساكنان اشرف، كه بدنبال قيام 16آذر تشديد شده است، فراخواندند.

شركت كنندگان دركنفرانس با امضا بيانيه اي از دولتها، ملل متحد و سازمانهاي حقوق بشري، خواستار اقدام فوري براي ممانعت از جنايت عليه بشريت دراشرف و مقابله با سركوب مردم ايران توسط ديكتاتوري آخوندي شدند

در اين كنفرانس فيلمي از قيام قهرمانانه دانشجويان و مردم ايران در روزهاي 16 و 17 آذر نمايش داده شد





اعتراضها در ايران رنگ و بوي راديكال به خود ميگيرد


روزنامه نيويورك تايمز نوشت اعتراضها در ايران رنگ و بوي راديكال به خود ميگيرد… تظاهر كنندگان اين موضوع را روشن ساختهاند كه هدف آنها تنها احمدينژاد, يا انتخابات مورد اختلاف در ژوئن نيست, بلكه كل بنياد رژيم مذهبي در ايران است.

نيويورك تايمز با اشاره به تظاهرات يزد نوشت: در يكي از صدها تصويري كه در تظاهرات سراسري روز دوشنبه ايران فيلم برداري شده بود, صداي يك زن خشمگين شنيده ميشود. اين خانم در حالي كه يك خودروي شبهنظامي جمعيت تظاهركننده را زير مي گيرد فرياد ميزند, جمهوري اسلامي اين است!“ اين پيام در اعتراضهاي اخير به شدت عمومي شده است,

در تظاهرات روز دوشنبه, فضاي تظاهرات مانند گذشته نبود و لحن تظاهركنندگان تغيير كرده بود. علامتي از مير حسين موسوي, وجود نداشت, و تعداد اندكي مشخصه سبز كمرنگ كارزار وي را حمل ميكردند. در عوض تظاهركنندگان كه اكثرشان جوانان بودند, مستقيماً خامنهاي را هدف قرار دادند و شعار ميدادند, ”خامنهاي ميدونه وقتش تمومه!“ آنها پرچمهايي را بالا برده بودند كه علامتي كه بعد از انقلاب 1979 ايران به آن افزوده شده بود - از روي آن كنده شده بود. شوكه كنندهتر از همه اينكه برخي عكس خميني, را به آتش ميكشيدند. نيويورك تايمز افزود: تحليلگران ميگويند كه اين راديكاليزه شدن جنبش را برجسته ميكند, و براي موسوي و مهدي كروبي يك مشكل است.

برخي در ايران پيش بيني كردهاند كه موسوي و كروبي نسبت به دور اخير اعتراضها ناراضي بودهاند. . .
آنها اعتراضات اخير را سازمان ندادند و به نظر نميرسد در هيچ يك از آنها شركت كرده باشند و از آن پس سكوت كردهاند. مشخص نيست كه آنها تا چه حد روي اين جنبش نفوذ دارند.

نيويورك تايمز در ادامه نوشت: تعدادي از شخصيتهاي عاليرتبه رژيم ايران حتي قبل از دور اخير اعتراضها به مسير اپوزيسيون به سمت راديكاليسم اشاره كرده بودند. رفسنجاني, در آخر هفته در يك سخنراني هشدار داد كه ”جوانان و نخبگان از رژيم دلسرد شدهاند“ و دولت را به خاطر استفاده از سپاه و شبهنظاميان بسيجي عليه معترضين مورد انتقاد قرار داد. . .
وب سايت خبر آنلاين گزارش كرد كه حبيبالله عسكراولادي گفته است كه اپوزيسيون ”ضد انقلابيتر“ شده است.
كانون نويسندگان ايران, طي بيانيهيي كه روز سهشنبه منتشر شد و روي وبسايت آن قرار گرفت گفت, ”اين رژيم در مسيري قرار دارد كه بقاي خودش را تهديد ميكند. هر كس باد بكارد توفان درو ميكند. “

منبع: روزنامه نيويورك تايمز

آتش زدن تصاوير علي خامنه اي در شيراز و مشهد و تبريزهم تكرار شده بود


روزنامه گاردين نوشت: آتش زدن تصاوير علي خامنه اي در شيراز و مشهد و تبريزهم تكرار شده بود.

به نوشته گاردين نسل جديدي که عليه حاکميت دست به تظاهرات زدند يادآور اعتراضات خياباني پدران و مادران اين نسل در سي سال پيش عليه حاکميت شاه هستند. زيرا شعار مرگ بر ديکتاتور مثل آن زمان، امروز نيز در خيابانهاي تهران شنيده مي شود. آتش زدن تصاوير خامنه اي و مقابله با پرتاب گاز اشک آور ازسوي نيروهاي امنيتي، مثل آتش زدن تصاوير شاه در آن زمان است.



ديگر اين نتيجه انتخابات نيست كه مورد اعتراض است


مجله نوول آبزرواتور در گزارشي از تظاهرات 16 آذر دانشجويان نوشت: ديگر اين نتيجه انتخابات نيست كه مورد اعتراض است بلكه از اين پس علي خامنهاي كه تا چند ماه پيش كسي جرئت نميكرد نامش را بياورد، مورد اعتراض قرار ميگيرد و عكسهايش آتش زده ميشود.

منبع: مجله نوول آبزرواتور: 88. 9. 21



از نظر تظاهركنندگان رژيم ديگر مشروعيت ندارد


روزنامه وال استريت ژورنال نوشت: تظاهرات اين هفته نشان داد كه اين زنجيره با دانشجويان سراسر كشور و تظاهرات مختلف در داخل و بيرون دانشگاه بيش از پيش قوي شده است.

وال استريت ژورنال با اين نتيجهگيري كه از نظر تظاهركنندگان رژيم ديگر مشروعيت ندارد، نوشت: موسوي و كروبي, كانديداهاي شكست خورده در انتخابات رياست جمهوري تلاش مي كردند, از حمله به علي خامنه اي جلوگيري كنند به اين اميد كه نهايتاً بتوانند به توافقي با او برسند. در چنين سياستي, آنها وعده دادند از برنامة هستهيي جمهوري اسلامي دفاع كنند. ولي جمعيت با شعارهاي “غني سازي را رها كن, كاري براي فقرا كن,“ آن را رد كردند.

منبع: وال استريت ژورنال

چرا اپوزيسيون ايران در برابر رژيم همچنان بيباك است


سي.بي.اس نيوز 21/9/1388: «دو روز سمبليك در ايران در 5 هفته گذشته به تظاهراتهاي ضد رژيم در سراسر كشور منجر شد. آخرين اين اعتراضها, روز دوشنبه در روز دانشجو به وقوع پيوست...

مهمترين مسئله اينكه معترضين نشان دادند كه قريب به 6 ماه بعد از انتخابات بحث برانگيز رياست جمهوري, با وجود تهديد به خشونت از جانب نيروهاي امنيتي, محدوديت ارتباطات, دستگيريها و بازداشت و ارعاب سياسي, بخشي از مردم ايران همچنان خواهان مقابله با اين رژيم هستند…

شعارهاي گزارش شده به طور محسوسي رژيم و رهبري آن را هدف ميرفتند (”مرگ بر ديكتاتور“, ”خامنهاي بدونه, به زودي سرنگونه“, ننگ ما, شرم ما, رهبر الدنگ ما“, ديكتاتور, ديكتاتور اين آخرين هشدار است! جنبش سبز [دانشجويي] آماده قيام است.“).

رهبران معمولي اپوزيسيون قصد دارند اظهارات خود را به منظور تقويت موقعيت خود بدون زياده روي متعادل كنند... آنان هوشيار بودهاند كه پيگيري اين درخواستها را در چاچوب مباني دكترين تاسيس جمهوري اسلامي و عقايد آيتالله خميني مشروع كنند. اين شخصيتها, با اين شيوه بين خودشان و معترضيني كه مشروعيت بنيادين اين رژيم را ريز سؤال ميبرند خط روشني رسم ميكنند...

ادامه تظاهراتها كه به خشونت رژيم منجر ميشود, تصميم راسخ هر 2 طرف را نشان داده است و احتمال فعاليتهاي دراز مدت ضد رژيم در ابعادي كه سابقاً در تاريخ جمهوري اسلامي مشاهده نشده است را پيش ميكشد.

هفت دسامبر سپري شده است, و تنش در داخل ايران ادامه دارد در حالي كه روياروييهاي خشونت آميز بين دانشجويان معترض و نيروهاي امنيتي به 8 دسامبر هم سرايت كرد. ايرانيان ظرف كمتر از 10 روز ماه مذهبي محرم را آغاز ميكنند - - دوراني كه انتظار ميرود به موج ديگري از تظاهراتهاي عليه رژيم منجر شود. اينكه طرفهاي مختلف چه طور براي مرحله بعدي موضع گيري ميكنند, براي ادامه ناآرامي شاخصهاي مهمي ارائه خواهد كرد. يك چيز هم اكنون روشن است: تنشها بين طرفين ذينفع به سادگي و سريع حل و فصل نخواهد شد».