Mittwoch, 29. September 2010

دکتر سودبخش دومين قرباني جامعه پزشکي کشور در فاجعه کهريزک




محکوميت حسين درخشان به نوزده و نيم سال حبس تعزيري




حکم دادگاه حسين درخشان، وبلاگ نويس ايراني امروز به متهم و وکيل وي ابلاغ شد.
به گزارش مشرق، بنا بر اين حکم که امروز از سوي شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي به رياست قاضي صلواتي صادر شد، درخشان که در مهرماه 87 بازداشت شده است، به جرم همکاري با دول متخاصم، تبليغ عليه نظام اسلامي، تبليغ به نفع گروهک هاي ضد انقلاب، توهين به مقدسات و راه اندازي و مديريت سايت هاي مبتذل و مستهجن، به 19.5 سال حبس تعزيري، پنج سال محروميت از عضويت در احزاب و فعاليت در رسانه ها و بازگرداندن وجوه اخذشده به مبلغ 30هزار و 750 يورو، دوهزار و 900 دلار و 200 پوند انگليس محکوم شد.
حسين درخشان از پيشتازان وبلاگ نويسي به زبان فارسي است، و در وبلاگ خود به نام «سردبير خودم» به زبان‌هاي فارسي و انگليسي در مورد خودش و سياست و فرهنگ ايران قلم مي‌زد. (هرانا – 6/7/89)

دکتر سودبخش دومين قرباني جامعه پزشکي کشور در فاجعه کهريزک



بنا به گزارش منابع خبري جرس، دکتر عبدالرضا سودبخش، دانشيار دانشگاه تهران که طي هفته گذشته مورد سوء قصد مسلحانه قرار گرفته و جان باخته است، از پزشکان مرتبط با پرونده بازداشتگاه کهريزک و زندانياني بوده است که از بيماريهاي عفوني در مجاري اداري و تناسلي آسيب ديده بودند و مقامات امنيتي به وي دستور داده بودند که بيماري کليه زندانياني که به وي مراجعه کرده بودند را، رسما مننژيت اعلام کند.
اين استاد دانشگاه، يک روز قبل از سفر از ايران و عزيمت به خارج، بطرز مشکوکي مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان باخت.
بدين ترتيب عبدالرضا سودبخش دومين پزشکي است که طي يک سال اخير، در اين رابطه کشته شده است.
رامين پوراندرجاني، پزشک وظيفه بازداشتگاه کهريزک نيز، ٢۵ آبان ۸۸ بطرز مشکوکي درگذشت؛ که مقامات آنرا "خودکشي اعلام کردند...
اين گزارش خاطرنشان مي کند که "سود بخش از پرونده پزشکي کليه شهداي بازداشتگاه کهريزک مطلع بوده است، بعلاوه وي پزشک متخصصي بوده است که تمامي زندانيان کهريزک و اوين را معاينه کرده بود و داراي اطلاعات خاصي در اين زمينه بوده است."
گزارش مذکور همچنين آورده است :سودبخش  اخيرا  از  فشارهاي فزاينده نيروهاي امنيتي احساس مي کرد  جانش درخطر است.
وي بليط عزيمت به خارج را براي روز سي و يکم شهريور در دست داشت که کمتر از يک روز قبل از خروج از کشور، در مقابل مطبش در بلوار کشاورز تهران، با گلوله ترور و در دم کشته شد. (جرس – 5/7/89)

محکوميت لوا خانجاني به دو سال حبس تعزيري


لوا خانجاني شهروند محروم از تحصيل بهايي که در تاريخ ۱۳ دي ۱۳۸۸ بازداشت شده بود، به دو سال حبس تعزيري محکوم شد.
به گزارش جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلي، اين شهروند بهائي در تاريخ ۱۰ اسفند با قرار وثيقه از زندان رجائي شهر آزاد گرديده بود . لازم به ذکر مي باشد لوا خانجاني نوه جمال الدين خانجاني يکي از هفت نفر مديران جامعه بهائي که اخيرا به ۱۰ سال حبس تعزيري محکوم شده است مي باشد. (هرانا – 6/7/89)

يک شهروند مريواني به ده سال زندان محکوم شد


در ادامه صدور احکام سنگين حبس براي فعالان کرد، يکي از اهالي روستاي "ئالمانه" واقع در شهرستان مريوان به ده سال زندان محکوم شد.
به گزارش کرديش پرسپکتيو، غريب فاطمي، ۴۵ ساله و اهل روستاي ئالمانه‌ مريوان که نه ماه پيش از سوي نيروهاي امنيتي دستگير گرديد به ده سال زندان محکوم شده است.
اتهام اين شهروند کرد همکاري با احزاب مخالف نظام عنوان شده و نامبرده هم اينک در زندان مرکزي مريوان به سر مي برد.
به گفته نزديکان اين فعال دربند، آقاي فاطمي در هيچ يک از مراحل دادرسي وکيل نداشته است. (کرديش پرسپکتيو – 6/7/89)


گرفتن تعهد کتبي از کارکنان شرکت واحد براي عدم بيان مشکلات کاري خود

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران" حراست شرکت واحد، کارکنان شرکت اتوبوس راني تهران و حومه را وادار به امضاي تعهدي مي کند که رانندگان در مورد مسايل شرکت واحد با هيچ رسانه اي اعم از داخلي و يا خارجي حق مصاحبه ندارند.
در طي چند روز گذشته به دستور حراست شرکت واحد تهران به کليه نواحي اعلام شده است که کارکنان نواحي مختلف تهران بايد تعهدي را امضا نمايند که در آن نوشته شده است؛ که کليه رانندگان متعهد مي شوند که در مورد مسايل شرکت واحد از جمله؛ وضعيت و شرايط اعضاي دستگير شده سنديکا، اخراج کارکنان،عدم پرداخت حقوق و مزايا،برخورهاي غير انساني حراست و کميته انظباطي با کارکنان،شرايط سخت کاري و مشکلات ديگر کارکنان با هيچ رسانه اي اعم از داخلي و خارجي حق مصاحبه را ندارند. (فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران – 6/7/89)

گسترش اعتصاب بازاريان صنف طلافروش در شهرهاي مختلف كشور


 

 

 

ايران: ادامه و گسترش اعتصاب بازاريان صنف طلافروش در شهرهاي مختلف كشور

·       آهنفروشان تهران, قم و تبريز نيز به اين اعتصاب پيوسته اند

اعتصاب بازاريان صنف طلافروش در تهران و ديگر شهرهاي كشور, به رغم فشارهاي شديد رژيم و ايادي و مزدورانش, در روز سه شنبه6مهر, نيز ادامه يافت. آهنفروشان بازار شادآباد و «آهن مكان» در تهران و همچنين آهنفروشان شورآباد قم و آهن فروشان منطقه شهرداري و مركز شهر تبريز نيز به اين اعتصاب پيوسته اند.

در تهران, اعتصاب طلا و جواهر فروشان از روز شنبه3مهر, با تجمع در برابر وروديهاي بازار سبزه ميدان آغاز شد. عوامل نيروهاي سركوبگررژيم, براي درهم شكستن اعتصاب بازاريان, مغازه هاي آنان را وحشيانه مورد حمله قرار دادند و با ميله هاي بزرگ آهني كركره هاي بسته مغازه ها را مي شكستند. اين حملات به درگيري بين بازاريان و مزدوران بسيجي و لباس شخصي منجر شد. يكي از بسيجيان كه در اين درگيري گوشمالي داده شد, راهي بيمارستان شد.
اين اعتصاب علاوه بر بازار طلافروشان به پاساژهاي مهم فروردين و خرداد در بازار بزرگ، طلافروشان سبزه ميدان، خيابان کریمخان، مناطق صادقیه و ستارخان، شهرک غرب ، برج میلاد نور، پاساژ ابریشم در میدان کاج سعادت آباد نيز گسترش يافت.
اعتصاب طلافروشان در مشهد و اردبيل در روز سه شنبه 6مهر براي هفتمين روز ادامه يافت. در مشهد بازاريان خيابانهاي خسروي، ارگ و 38متري نيز به اعتصاب پيوسته اند همزمان از روز شنبه به بعد بيش از 100نفر از طلافروشان و زرگران در مقابل دادگستری مشهد تجمع اعتراضی بر پا مي كنند.
در شيراز, طلافروشان از جمله در سه راه احمدي, خيابان ملاصدرا و در تبريز طلا و جواهر فروشان بازارهاي اميركبير, محمدي, امير, قطران در روز سه شنبه ششمين روز اعتصاب خود را پشت سر گذاشتند. مأموران سركوبگر انتظامي براي ايجاد رعب و وحشت در اغلب وروديهاي مهم شيراز مستقر شده اند. مزدوران بسيجي و لباس شخصي در برخي از خيابانهاي مركز شهر به گشت زني مشغولند..
در اصفهان طلاو جواهر فروشان بازارهاي ميثمي, تيمچه, نقش جهان و طلافروشان پاساژ ملت در چارباغ همچنان در اعتصاب هستند.  مزدوران لباس شخصي به ضرب و زور و تخريب كركره مغازه ها, بازاريان را براي شكستن اعتصاب تحت فشار گذاشتند.
 زرگران و طلا فروشان شهريار, ورامين, قم, اهواز, اروميه, زنجان, قزوين نيز به اين اعتصاب پيوسته اند.
خانم مريم رجوي, رئيس جمهور برگزيده مقاومت, در روز 5مهر, طي پيامي به بازاريان شريفي كه در تهران و ديگر شهرهاي كشور دست به اعتصاب زده‌اند، درود فرستاد. وي خطاب به آنها گفت: اعتصابهاي شما واكنش ارزشمندي در برابر چپاولگري آخوند‌هاي حاكم و سياست خيانتكارانه‌يي است كه توليد ملي و تجارت داخلي ايران را به سود سپاه پاسداران ولايت فقيه به ويراني كشانده است.
مريم رجوي افزود: اين اعتراض سراسري در عين حال گوشه‌يي از نارضايتي متراكم جامعه ايران را بازگو مي‌كند كه خواهان به زير كشيدن رژيم ولايت فقيه است.
خانم رجوي به بازارياني كه هيچگاه در مقابل رژيم ضد ايراني و ضد اسلامي خميني و جانشينان پليدش سر خم نكردند و بهاي آن را با از دست دادن جان و مال خود يا با تبعيد و جلاي وطن پرداختند, درود فرستاد و عموم هموطنان را به حمايت از اعتراضهاي حق طلبانه بازاريان فراخواند.
                                                                                   

        دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
7مهر1389(29سپتامبر2010)

Montag, 27. September 2010

PMOI demonstration in New York against Ahmadinejad (1)

پلمپ تشکل هاي دانشجويي دانشگاه علوم و فنون بابل




صدور احکام انضباطي جديد براي فعالين دانشجويي و پلمپ تشکل هاي دانشجويي دانشگاه علوم و فنون بابل
 
در آغاز سال تحصيلي جديد، کميته انضباطي دانشگاه علوم و فنون بابل براي چند تن از فعالين دانشجويي اين دانشگاه احکام مختلف انضباطي صادر کرده است. اين احکام بدون احضار به کميته انضباطي و چند روز پيش از آغاز سال تحصيلي جديد به آنان ابلاغ شده است.
به گزارش دانشجونيوز کميته انضباطي دانشگاه علوم و فنون بابل طي احکامي ۵ فعال دانشجويي اين دانشگاه را هر يک به يک ترم تعليق با احتساب سنوات و ۱۲ تن ديگر از فعالين دانشجويي اين دانشگاه را به يک ترم تعليق به صورت معلق تا پايان دوران تحصيلي و توبيخ کتبي با درج در پرونده محکوم کرد.
همچنين دکتر شيخ الاسلامي رئيس دانشگاه علوم و فنون بابل طي حکمي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم و فنون بابل را منحل و فعاليت هاي آن را غيرقانوني اعلام کرد...(دانشجو نيوز – 3/7/89)

يک نوجوان بزهکار مخفيانه اعدام شد


 روز نوزدهم تير ماه بدون اينکه مراجع قضايي در شيراز خبر اعدام پسري را که در سن 15 سالگي مرتکب جرم شده بود را از پيش اعلام نمايند به صورت پنهان وي را که نامش محمد بود را برخلاف ماده 37 کنوانسيون حقوق کودک که به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده و شوراي نگهبان نيز تاييد کرده است، به دار آويختند...
محمد در 19 تير ماه به سرعت و بدون اطلاع به خانواده اش،  در زندان مرودشت شيراز به دار آويخته مي شود.
اين احکام توسط دادگاه کيفري استان فارس صادر و به تاييد شعبه 33 ديوانعالي کشور رسيد. (هرانا – 3/7/89)


 
سرنوشت نوجوان بلوچ در هاله اي از ابهام / گروگانگيري يکساله دستگاه اطلاعاتي در بلوچستان


با گذشت يک سال از بازداشت موقت محمد صابر ملک رئيسي بيش از 4 ماه است که از سرنوشت وي خبر در دست نيست.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، محمد صابر ملك ريسي فرزند مولوي داد رحمان سربازي، 15 ساله و اهل شهرستان سرباز، به اتهام ارتباط و همکاري برادر نامبرده با اپوزيسيون مسلح بلوچ بيش از 4 ماه است که با خانواده خود تماس و يا ملاقاتي نداشته است.
محمد صابر ملک رئيسي به همراه دو برادرش پنج شنبه مورخ دوم مهر 88 در چابهار بازداشت شد و پس از يورش ماموران اطلاعاتي و امنيتي به منزل پدري ايشان ضمن تفتيش منزل خانواده وي را تهديد کردند که در صورت عدم تحويل برادر سوم وي هر سه فرزندتان را اعدام خواهيم کرد.
پس از گذشت 4 ماه از بازداشت ايشان دو برادر بزرگتر وي آزاد شدند اما محمد صابر ۱۵ ساله را در زندان گروگان نگه داشته  و طي تماس تلفني اجباري از وي مي خواهند که به خانواده اش بگويد بزودي اعدام خواهد شد.
خانواده در طي چهار ماه گذشته بارها به اداره اطلاعات، زندان و دادگاه انقلاب مراجعه نموده که هر بار از ملاقات آنها جلوگيري شده است و اين موضوع به شدت نگراني هاي را در خصوص زنده بودن وي بهمراه داشته است.
گفتني است نامبرده براي اعتراف تلويزيوني جهت معرفي خود و برادرش به عنوان يکي از اعضاي جندالله تحت فشار و شکنجه هاي جسمي قرار داشته است. (هرانا – 3/7/89)

 
ضرب و شتم دانشجويان دانشگاه آزاد رشت توسط انتظامات و ماموران حراست
 
همزمان با آغاز سال تحصيلي دانشگاه ها و در اولين روز بازگشايي دانشگاه آزاد رشت، انتظامات آن دانشگاه به دستور حراست – و بدون اطلاع رساني قبلي – از ورود دانشجويان پسري كه لباس هاي آستين كوتاه بر تن داشتند و دانشجويان دختري که به گفته مسئولان حراست پوشش نامناسب داشتند، ممانعت به عمل آورده و دانشجويان معترض به اين امر را، مورد ضرب و شتم قرار دادند.
به گزارش منابع خبري دانشجويي، برخوردهاي انتظامات دانشگاه، موجب شد که تعداد بسيار زيادي از دانشجويان در مقابل در ورودي دانشگاه، معترضانه دست به تجمع بزنند، که انتظامات با ضرب و شتم، اقدام به پراکنده کردن آن ها و جلوگيري از ورودشان نمود. (جرس – 3/7/89)

بازاريان طلا،و جواهر فروشي تبريز


تبريز -  روز شنبه 89.7.3 بازاريان طلا،و جواهر فروشي تبريز در اعتراض به افزايش  3% ماليات بر ارزش افزوده   مغازه هاي خود را بسته و ا عتصاب كردند . به گزارش دريافتي از تبريز بازار  ا مير كبير ، بازار محمدي ، بازار امير ، بازار قطران همه كاملا تعطيل كرده بوند و بنا به گفته يكي از طلافروشان اعتصابي اين اعتصاب تا عقب نشيني كامل دولت  ادامه  خواهد داشت
تهران -  10صبح:  به گفته يكي از نفرات در  اتحاديه صنف طلافروشان، در رابطه با ماليات افزوده هيچ توافقي حاصل نشده است امروز  همچنان بازار بسته است. 
مشهد: بنا به خبرهاي دريافتي از مشهد، در ادامه اعتصاب بازار طلافروشان كه روز گذشته انجام شده است، امروز نيز در خيابان هاي خسروي، ارگ و 38 متري بازاريان به اعتصاب پيوسته اند.
بازاريان اعلام كرده اند كه اين اعتصاب فقط در اعتراض به موضوع 3 درصد مالياتها نبوده بلكه اعتراض به عدم امنيت شغلي طلافروشان و كشته شدن يكي از  طلافروشاني كه چندي پيش در روز روشن سارقين مسلح مغازه وي را خالي كرده و صاحب آنرا كشتند و عدم رسيدگي پيلس و نيروهاي امنيتي به اين مساله بوده است.
شيراز -  امروز  يكشنبه 89.7.4 زرگران و طلا،و جواهر فروشي شيراز در همبستگي با همه بازاريان و طلافروشان كشور  مغازه هاي خود را بسته و ا عتصاب كردند . به گزارش دريافتي از شيراز بازار همه زرگران بصورت يكپارچه  در اعتصاب ميباشند منجمله طلافروشان  سه راه احمدي , خيابان ملاصدرا و ساير طلافروشان مغازه ها يشان از روز پنجشنبه 89.7.1  بسته ودر اعتصاب  ميباشند  بنا به  گفته بازاريان اين اعتراضات ادامه خواهد داشت.
بناب -  در حالي که مردم اين روزها انگور را با قيمت بسيار گزافي تهيه مي کنند، در بناب 3 هزار تن انگور روي دست کشاورزان مانده است.اين کشاورزان چندين بار اعتراض خودشان را به سازمان بازرسي کل کشور گفته اند اما هيچ اقدامي صورت نگرفته است.
رشت - قزوين -  عوارض زياد براي اتوبان رشت - قزوين
بابت عوارض اتوبان رشت - قزوين که حدود 150 کيلومتر است هزارو پانصد تومان دريافت مي شود که مبلغ بسيار زيادي است و كليه رانندگان عبوري از اين اتوبان ازاين وضعيت ناراضي هستند.در برخي موارد که اتوبان هم مسدود است و از جاده قديم تردد مي شود همان عوارض اخذ مي شود.


بازار ايران در اعتصاب جديد بر سر افزايش ماليات بر ارزش اضافه


 
بازار ايران در اعتصاب جديد بر سر افزايش ماليات بر ارزش اضافه- خبرگزاري رويتر 3/7/89: «روز شنبه، بازرگانان ايراني در اعتراض به طرحهاي دولت براي افزايش ماليات بر ارزش اضافي، مغازههاي خود را در بازار اصلي تهران بستند. اين اقدام، مبين چالش جديدي براي احمدينژاد است. بازاريان، قدرت اقتصادي و سياسي مهمي در ايران به حساب ميآيند. آنها با كمك روحانيون با نفوذ، اعتراضاتي را ترتيب دادند كه سلطنت در ايران را در سال 1979 سرنگون كرد.
اعتصاب بازاريان با نفوذ و مشهور، فشار را بر احمدينژاد، افزايش ميدهد. سياستهاي او از سال 2009 كه به‌طور بحث انگيزي دوباره انتخاب شد، جنگ دروني ميان رهبران تندرو را عميقتر كرده است…. تصميم دولت مبني بر افزايش 70 درصدي ماليات بر ارزش افزوده بر برخي كالاهاي مشخص، اعتصابهايي را در تهران و ديگر شهرها بوجود ميآورد و دولت را مجبور به عقبنشيني ميكند. مفهوم اين ماليات، غرامت گرفتن بهخاطر كاهش درآمدهاي نفتي ناشي از كاهش شديد قيمتهاي نفت است. …
”تنشهاي عميق ” - تحليلگران ميگويند اعتصاب در بازار مبين ”تنشهاي عميق ”در اين كشور اسلامي است. برخي از تندروها، از جمله روحانيان، احمدينژاد را بهخاطر سياستهايش، به‌طور علني مورد انتقاد قرار دادهاند. يك تحليلگر سياسي كه نخواست نامش فاش شود گفت، ”حاكمان ايران نميتوانند بازاريان را ناديده بگيرند. اين بازاريان، از پشتيباني روحانيان قدرتمند برخوردارند ”…. ».
اعتصاب طلافروشان تهران در مخالفت با قانون ماليات- سايت راديو فردا4/7/89: «در حاليکه کمتر از سه ماه از اعتصاب صنف طلافروشان بازار تهران، نسبت به اجراي قانون «ماليات بر ارزش افزوده» مي‌گذرد، اعضاي اين صنف بار ديگر در تهران به نشانه اعتراض به اين قانون روز شنبه دست از کار کشيدند.
در تيرماه امسال صنف پارچه‌فروشان و طلافروشان در تهران، در اعتراض به اجراي اين قانون مغازه‌هاي خود را تعطيل کردند که پس از آن برپايه گزارش‌هاي منتشر شده، نمايندگان اين اصناف با دولت سرانجام به يک توافق دست يافتند و اين اصناف فعاليت خود را از سر گرفتند.
با اين حال علي‌رغم اين «توافق‌هاي» صورت گرفته که از سوي دولت و نمايندگان اين اصناف اعلام شده بود، بازار طلافروشان تهران امروز تعطيل بود. از سوي ديگر «روزنامه‌هاي محلي» شيراز گزارش داده است که بازار طلافروشان شيراز نيز روز شنبه در اعتراض به اجراي اين قانون تعطيل بوده است. . . . ».
پاسخ دولت احمدينژاد به اعتراض مالياتي طلافروشان- سايت تابناك 4/7/89: «علي عسکري، رئيس سازمان امور مالياتي از عزم دولت بر اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده خبر داد و در پاسخ به اعتراضهاي روز گذشته صنف طلافروشان اعلام کرد: من بهعنوان رئيس سازمان امور مالياتي مکلف به اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده هستم و هيچ توجيهي براي عقب‌نشيني از قانون وجود ندارد. . . ».