Donnerstag, 5. November 2009

تصوير قيام در جهان شماره2 5.11.2009 برابر با14آبان 1388





رادیو فرانسه5.11.09


هشدار برنار کوشنر وزیر امورخارجۀ فرانسه به تهران


برنار کوشنر، وزیر امورخارجۀ فرانسه، در واکنش به سرکوب تظاهرات طرفداران جنبش راه سبز امید در تهران از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران در روز چهارشنبه و نیز از وضعیت پروندۀ هسته ای ایران ابراز نگرانی کرده و هشدار داد که گفتگوها و مذاکرات ایران و گروه کشورهای موسوم به گروه (١+ ٥ ) ممکن است قطع شود.

وزیر امورخارجۀ فرانسه گفت جنبش اعتراضی مردم ایران جنبشی بسیار بسیار مهم است و در روز چهارشنبه شمار مردمی که در تظاهرات اعتراضی شرکت داشتند بسیار زیاد بوده است.

گزارشگر خبرگزاری فرانسه دستگیر شد

فرهاد پولادی، خبرنگار خبرگزاری فرانسه در تهران، صبح روز چهارشنبه، در جریان برگزاری تظاهرات سیزدهم آبان، در تهران، دستگیر شد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد فرهاد پولادی، گزارشگر خبرگزاری فرانسه، بهنگام پوشش این تظاهرات توسط سه تن ازنیرو های امنیتی جمهوری اسلامی، دستگیر شد. بر اساس این گزارش، دو تن از این نیروهای امنیتی یونیفورم و یکی از آنان لباس شخصی به تن داشتند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از مسئول دفتر این خبرگزاری در تهران گزارش داد که از زمان دستگیری خبرنگار این خبرگزاری تاکنون، هیچ اطلاعی از این خبرنگار دستگیر شده و محل نگهداری وی در دست نیست.


دویچه وله رادیو صدای آلمان

دستگیری‌های ‌گسترده ‌در ۱۳ آبان

از نیمه‌شب منتهی به ۱۳ آبان تا آخرین ساعات تهیه این گزارش، ۹ فعال اجتماعی و سیاسی بازداشت شده‌اند. صدها نفر از مردم تظاهرکننده نیز در روز چهارشنبه دستگیرشدند. اتوبوسی دختران جوان بازداشتی را به محلی نامعلوم برده است.
دستگیر‌ی‌ فعالان سیاسی و مدنی در کنار بازداشت صدها تن از مردم شرکت‌کننده در تظاهرات ۱۳ آبان صورت گرفته است. بنا بر آخرین گزارش‌ها در تظاهرات روز ۱۳ آبان علی ملیحی و حجت شريفی، دو عضو سازمان ادوار تحکيم وحدت و نفيسه زارع کهن، روزنامه نگار و وحيده مولوی عضو گروه ميدان زنان بازداشت شدند.
خواهر وحیده مولوی به سایت "تا آزادی زندانیان سبز" گفت: «وحیده یکبار در ساعات اولیه راهپیمایی در حوالی میدان هفت تیر دستگیر و سپس آزاد شده اما پس از دستگیری دوم در خیابان بهار شیراز ، از محل انتقال و نگهداری او اطلاعی در دست نیست».
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، شمار زیادی از بازداشت‌شدگان تظاهرات ۱۳ آبان به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده‌اند. این وب‌سایت از قول شاهدان عینی گزارش می‌دهد که از غروب روز ۱۳ آبان، اتوبوس و ون‌های حامل بازداشت‌شدگان، وارد زندان اوین شده و تعدادی زیادی از آنان به بندهای ۲۴۰ و ۲۰۹ اوین منتقل شده‌اند.

کمیته گزارشگران حقوق بشر همچنین گزارش داده است که بسیاری از بازداشت‌شدگان ماه‌های اخیر، از بند ۲۰۹ به اندرزگاه شماره ۸ زندان اوین انتقال داده‌شده‌اند. گفته می‌شود وزارت اطلاعات، این بند را جهت انتقال بازداشت‌شدگان جدید آماده کرده است.
به گزارش پایگاه اینترنتی هم‌میهن، صدها تن از شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضددولتی ۱۳ آبان دستگیر شده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: «بیشتر بازداشت‌شدگان در خیابان‌های اطراف میدان‌های هفتم تیر و ولیعصر توسط نیروهای بسیجی دستگیر شدند. به گفته شاهدان دست کم یک اتوبوس پر از دختران بازداشت شده از خیابان بهار تهران به مکان نامعلومی برده شده‌اند. ده‌ها دختر دیگر نیز در خیابان‌ها و کوچه‌های دیگر بازداشت شدند».

بنا بر این گزارش تا ساعات پایانی روز ۱۳ آبان خانواده‌ها در مقابل بازداشت‌گاه‌های مختلف تهران حضور داشتند اما هنوز اطلاع دقیقی از محل نگهداری دختران دستگیرشده منتشر نشده است

همبستگی ملی

تظاهرات و آكسيونهاي اعتراضي ايرانيان در 31 شهر اروپا و آمريكا در حمايت از اشرف

و همبستگي با قيام سراسري مردم ايران


ايرانيان جامعه جهاني را به مقابله با توطئه ملايان براي جابجايي اجباري مجاهدان اشرف فراخواندند



همزمان با خيزش سراسري مردم ايران در روز 13آبان, هموطنانمان در 31شهر بزرگ در اروپا و آمريكاي شمالي, كانادا و استراليا ضمن همبستگي با قيام قهرمانانه مردم ايران حمايت همه جانبه خود را از مجاهدان شهر اشرف اعلام داشتند و از جامعه بين المللي خواستند نغمه هاي شوم و غيرقانوني دولت عراق مبني بر جابه جايي ساكنان اشرف در داخل عراق را محكوم نمايند.

شهرهاي واشينگتن, لس آنجلس, هستون, دالاس, سانفرانسيسگو, آتلانتا (آمريكا), لندن (انگلستان), رم, اوربينو (ايتاليا), استكهلم, يوتوبوري (سوئد), كپنهاگ, آرهوس (دانمارك), بروكسل (بلژيك), برلين, كلن, بوخوم, مونستر, ويسبادن, برمن, هانوفر, دوسلدرف و اشتوتگارت (آلمان), پاريس (فرانسه), تورنتو (كانادا), دنهاق (هلند), زوريخ (سوئيس), اسلو (نروژ) و سيدني (استراليا) روز گذشته شاهد تظاهرات و ديگر فعاليتهاي ايرانيان و هواداران مقاومت از جمله برگزاري كنفرانس مطبوعاتي جوانان در حمايت از دانشجويان و جوانان ايراني در لندن و برلين بود.

تظاهركنندگان با تأكيد بر اين كه قيام سراسري مردم ايران, ناقوس مرگ ملايان را به صدا در آورده است, گفتند ملايان بيهوده تلاش مي كنند, با سركوب شهر اشرف, بر بحرانها و مشكلات لاينحل خود غلبه پيدا كنند. اشرف خانه مجاهدان و خانه اميد مردم ايران است و هيچكس نمي تواند آنها را به زور از اشرف خارج كند. همچنان كه قيام سراسري مردم ايران به رغم همه تدابير سركوبگرانه, به راه خود ادامه مي دهد.

تظاهركنندگان با حمل پلاكاردهايي در دفاع از مجاهدان اشرف در قطعنامه هاي خود تصريح كردند دفاع از اشرف و مجاهدان مستقر در آن وظيفه ملي عموم ايرانيان است و تعرض به اشرف تعرض به ملت ايران است.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

14 آبان 1388 (5 نوامبر2009).

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen