Dienstag, 3. November 2009

تصوير قيام در جهان شماره2 3.11.2009 برابر با12آبان 1388





صد مرد چون شير عهد و پيمان کردند

اعلام گرسنگی به زندان کردند
شيران گرسنه از پی حفظ مرام
با شور و شعف ترک سروجان کردند




رادیو صدای فرانسه 3.11.09

راهپیمائی روز ١٣ آبان چگونه برگزار خواهد شد ؟

پس از اعلام راهپیمائی هواداران جنبش سبز در روز ١٣ ابان از میدان هفت تیر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی تهران بزرگ، با انتشار بیانیه های جدا گانه ای به تهدید راهپیمایان پرداختند.
سپاه پاسداران از برخورد با "جریاناتی که شعار ها و مسائلی انحرافی طرح کنند" صحبت می کند و نیروی انتظامی با استفاده از واژه "شهروندان محترم" تنها تجمعی که قانونی تلقی شده را تجمع سازمان تبلیغات اسلامی در برابر سفارت اشغال شده آمریکا می داند.
احمد رضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی از "عدم تحمل تجمع غیر قانونی" سخن گفت و کسانی را هم که به گفته او " با فریب و نیرنگ مردم را به تجمع غیر قانونی دعوت می کنند، باید پاسخگوی اقدامات خود باشند"، تهدید کرد.
او در عین حال افزود با کسانی که بخواهند مسیر برنامه های روز ١٣ ابان رامنحرف کنند برخورد می شود.
سعید رضوی فقیه، روزنامه نگار درایران میگوید، در چنین شرایطی راهپیمائی فردا چگونه انجام خواهد گرفت ؟ او می گوید : گرچه مردم به یکدیگر اطلاع رسانی کرده در ابن راهپیمائی حضور خواهند داشت، اما از میزان شرکت آنها در راهپیمائی فردا، یعنی بخشی که موافق حکومت و بخشی که مخالف دولت خواهند بود اطلاعی نداریم و واکنش نیروهای انتظامی و نظامی را هم نمی توان با قاطعیت پیش بینی کرد. اما آن چه مشخص است این است که، بر خلاف ادعاهای مقامات رسمی، دیگر یک عده خس و خاشاک ویا اقلیتی فتنه جو یا آشوب طلب نیستند که به رویاروئی با نمایش قدرت حکومت می پردازند. بلکه جمعیت قابل ملاحظه ای هستند که، از یک ماه پیش، نگرانی رهبران سیاسی را در ارتباط با حضورشان در راهپیمائی روز ١٣ آبان، بر انگیخته اند.


همبستگی ملی

فرارسیدن ۱۳آبان روز خیزش بزرگ و اعتراضهای دانشجویان غیور

دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف طبق قرار قبلی خود، روز دوشنبه یازدهم آبان تظاهرات ضدحکومتی برپا کردند و در استانه سیزدهم آیان، خروش اعتراضی جوانان و دانشجویان ایران را با فریادهای« مرگ برتو مرگ برتو »خطاب به گماشته ولی فقیه ارتجاع فریادکردند.

دوشنبه، ۱۱ آبان، دانشجویان دانشگاه کاشان در اعتراض به بازداشت سه تن از دانشجویان این دانشگاه که عصر شنبه توسط نیروهای امنیتی ربوده شدند، یک تجمع اعتراضی برگزار کردند، دانشجویان در این تجمع خودجوش که حدود دو ساعت به طول انجامید
اعتراض خود را نسبت به تداوم بازداشتهای غیرقانونی دانشجویان این دانشگاه اعلام کردند.

روز یکشنبه ۱۰ آبان، دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرطوسی با برپایی یک تظاهرات اعتراضی به حضور سرتیپ پاسدار صفار هرندی، معاون جنایتکار سرکرده سپاه پاسداران، در دانشگاه اعتراض کردند و مانع سخنرانی وی شدند . دانشجویان فریاد می زدند: «توپ تانک بسیجی دیگر اثر ندارد» و «نصر من الله و فتح قریب، مرگ بر این دولت مردم فریب» .
پاسدار هرندی در واکنش به اعتراضات دانشجویان خواجه نصیر آنها را مورد اهانت قرارداد و دانشجویان با پرتاب لنگه کفش و شعارهای ضدحکومتی پاسخ توهینهای این پاسدار جنایتکار را دادند. صفار هرندی به ناگزیر باکمک محافظانش از سالن سخنرانی گریخت.


دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر در روزهای پنجم، ششم و نهم آبان ماه نیز در همبستگی با دانشجویان دیگر دانشگاههای کشور دست به حرکت اعتراضی زده بودند.

در همین راستا رژیم آخوندی در وحشت از پیوستن فعال دانش آموزان به قیام، قصد دارد به طور دائمی، یک آخوند حکومتی در هر مدرسه بگمارد.
روزنامه حکومتی حیات نو به نقل از یزدانی، وزیر آموزش و پرورش رژیم نوشت: ” ما اکنون جزییات طرحی را تشریح می کنیم که نام آن، ”انتصاب دائمی روحانیون در مدارس” است. خبرگزاری فرانسه در این باره گفت: ظاهرا تغییر ایجاد شده، بخشی از طرح رژیم ایران برای اسلامی کردن تحصیلات باشد.


العربيه: نيروهاى پليس ايران براى سركوب آماده مىشوند


تلويزيون العربيه طى تفسرى گفت: بحران در ايران ادامه دارد. بنظر مىرسد كه دولت ايران خود را براى موجى از دستگيرى آماده مىكند. زيرا كه نيروهاى پليس اعلام كردند كه هر تظاهرات غيرقانونى را به شدت سركوب خواهند كرد.
رادان معاون نيروى انتظامى تهران كه به سركوب تظاهرات بعد از انتخابات متهم است تهديد كرد با تظاهرات برخورد خواهد كرد. اين
تهديد توسط فرمانده سپاه پاساداران و بسيج نيز صورت گرفته است. در تظاهرات روز قدس نيز چنين تهديدهايى وجود داشت.



تظاهرات اعتراضي دانشجويان دانشگاه آزاد واحد جنوب و دانشگاه كاشان

دانشجويان دانشگاه آزاد- واحد تهران جنوب, روز سه شنبه 12آبان ماه, در هواي باراني, با شعارهاي «دانشجو مي ميرد, ذلت نمي پذيرد», «شكنجه, تجاوز ديگر اثر ندارد», «زنداني سياسي آزاد بايد گردد», «مرگ بر ديكتاتور» دست به تظاهرات زدند. اين تظاهرات كه دومين حركت اعتراضي آنها طي هشت روز گذشته است, در اعتراض به سركوب شديد و اعمال فشار عليه دانشجويان و حضور بسيجيان در مراكز آموزشي برپا شد.

دانشجويان دانشگاه كاشان نيز امروز براي دومين روز پياپي با خواندن سرود يار دبستاني و شعارهاي ضدحكومتي دانشجويان همرزم خود را به حمايت از خيزش 13آبان فراخواندند.

طي دو هفته اخير دانشجويان شجاع دانشگاههاي صنعتي شريف, فني, پلي تكنيك و ادبيات, علامه, خواجه نصير طوسي و دانشگاههاي آزاد واحد مركز, جنوب و رودهن در تهران و دانشگاههاي شهرهاي مختلف كشور ازجمله شهرهاي اهواز, اروميه, كرج, رشت, ياسوج و كاشان با سردادن شعارهاي ضدحكومتي در اعتراض به تماميت رژيم آخوندها و موج اختناق و سركوب عليه دانشجويان و زندانيان, دهها رشته حركت اعتراضي برپا كردند. دانشجويان دلير در آستانه 13آبان همچنان به طور گسترده به حركتهاي اعتراضي خود ادامه مي دهند.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

12آبان1388(3نوامبر2009)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen