Mittwoch, 4. November 2009

تصوير قيام در جهان 4.11.2009 برابر با13آبان 1388




ویژه نامه قیام 13آبان


هانوقرشه آلگماینه 4.11.09

روزنامه هانوفرشه آلگماینه امروز طی خبری اعلام کرد که رژیم آخوندی مخالفان دولت را تهدید کرده وگفته است با تظاهرات کنندگان غیر قانونی به شدت برخورد خواهد کرد.مخالفان دولت از روزها پیش اعلام کرده بودند در روز 13 آلان به تظاهرات دست خواهند زد.

رادیو آلمان نیز امروز صبح طی خبری اعلام کرد که نیروهای دولتی به تظاهرکنندگان مخالف دولت گاز اشک آور پتاب کرده وسعی در متفرق کردن انان کرده است

رادیو صدای فرانسه
زد وخورد میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در تهران

همزمان با سی امین سالروز اشغال سفارت آمریکا در تهران که با اشتراک نمایندگان و طرفداران دولت ایران و همراه با شعار های ضد آمریکایی آغاز شد، صد ها تن از مخالفان محمود احمدی نژاد و معترضین به نتایج انتخابات اخیر در ایران دست به راهپیمایی و تظاهرات جداگانه در خیابانهای تهران زده و با نیروهای امنیتی درگیر شده اند.
گزارش می رسد که شماری از دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف که از اولین ساعات بامداد برای تظاهرات آماده می شدند تلاش کرده اند تا در خیابانهای طالقانی و مفتح به تظاهرات کنندگان بپیوندند اما با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه شده اند.

شاهدان عینی این تظاهرات به خبر گزاری رویترز گفته اند که پلیس با تظاهرکنندگانی که شعار های "الله اکبر"، "مرگ بر دیکتاتور" و " تا احمدی نژاده، هر روز همین بساطه" میدادند درگیر شده و برای متفرق کردن آنان با باتوم به آنان حمله کرده است.
بگفتۀ یکی از این شاهدان عینی پلیس در حمله به تظاهرکنندگان که شمار شان به چندین هزار نفر میرسد از گاز اشک آور نیز استفاده کرده است.

گفته میشود صد ها تن از نیروهای امنیتی ایران برای جلوگیری از تظاهرات طرفداران میر حسین موسوی و مهدی کروبی در خیابانهای اصلی تهران و در اطراف سفارتخانه های بریتانیا و روسیه مستقر شده اند.

بی بی سی فارسی مراسم 13 آبان: گردهمایی دولتی و راهپیمایی مخالفان دولت

خبرگزاری ها به نقل از شاهدان عینی از حضور شماری از مخالفان دولت در برخی نقاط تهران و اقدام آنان برای راهپیمایی به سوی سفارت سابق خبر داده اند.
برخی از گزارش ها حاکی از حضور ماموران امنیتی دولت در مسیرهای منتهی به سفارت سابق آمریکا و برخوردهای محدودی بین آنان و تظاهرکنندگان مخالف است اما هنوز جزئیات بیشتری در دست نیست.

اخبار دیگری نیز در مورد بسته شدن ایستگاه های مترو نزدیک به محل برگزاری مراسم و راهپیمایی های مخالفان دولت در مسیرهای تعیین شده، از جمله از دانشگاه تهران به سوی محل سفارت سابق آمریکا، مخابره شده اما امکان تایید قطعی این خبرها وجود نداشته است.
براساس این گزارش، ماموران انتظامی برای متفرق کردن مردم به شلیک تیرهوایی و پرتاب گاز اشک آور مبادرت کردند اما درگیری جدی بین دو طرف روی نداده هر چند در ساعات بعد، برخی از خبرگزاری ها از خشونت ماموران علیه تظاهرکنندگان و بازداشت تعدادی از معترضان خبر دادند.

همچنین گفته می شود که شبکه ارتباطی در محله های نزدیک به مسیرهای اعلام شده تظاهرات مختل شده که ظاهرا ناشی از اقدام دولت به منظور قطع ارتباط گروه های تظاهرکننده بوده است.
دویچه وله صدای آلمان

۱۳ آبان؛ درگیری‌ها در تهران

بنا بر گزارش‌های رسیده از تهران، راهپیمایی حامیان جنبش سبز به مناسبت ۱۳ آبان، از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه‌ی صبح روز چهارشنبه آغاز شده است. دانشجویان دانشگاه‌های تهران و شریف راهپیمایی خود را با تجمع در محوطه‌ی این دو دانشگاه آغاز کرده‌اند.

وب‌سایت خبری پارلمان‌نیوز، پایگاه خبری فراکسیون اقلیت مجلس، خبر داده است که در میدان هفت تیر نیز تجمع مردم آغاز شده و نیروهای انتظامی و امنیتی حاضر در محل، چندین بار اقدام به شلیک گاز اشک‌آور و تیرهوایی کرده‌اند تا از تجمع مردم جلوگیری کنند.
انشجویان دانشگاه‌های تهران و شریف راهپیمایی خود را با تجمع در محوطه‌ی این دو دانشگاه آغاز کرده‌اند. دانشجویان دانشگاه تهران با شعار «مرگ بر دیکتاتور» برای آغاز راهپیمایی به سمت انقلاب حرکت کردند.

با این حال، بنا بر گزارش‌های رسیده، نیروهای امنیتی و انتظامی با شدت هر چه تمام‌تر تلاش دارند تا مانع از تجمع و راهپیمایی مردم شوند. در مناطقی از شهر، از جمله عباس‌آباد تهران، صدای تیزاندازی شنیده شده است.

خیابان‌های منتهی به سفارت سابق آمریکا، توسط نیروهای انتظامی و نیروهای لباس شخصی مسدود شده و از حرکت گروه‌های مردم جلوگیری می‌شود. سرویس‌های خبری بین‌المللی، از جمله کانال اول تلویزیون آلمان و شبکه‌ی خبری بین‌المللی بی بی سی، از درگیری شدید نیروهای انتظامی با تظاهرکنندگان خبر می‌دهند. پلیس برای متفرق کردن مردم از باتوم و گاز اشک‌آور استفاده می‌کند.

صدای آمریکا
پليس ايران تظاهرات مخالفان را با گاز اشک آور مورد حمله قرار داد

پليس ايران با تظاهرکنندگان مخالف که تظاهرات عليه دولت را در سالگرد ٣٠ اُمين سال اشغال سفارت آمريکا در تهران از سر گرفتند، درگير شد
تظاهرکنندگان با فرياد «مرگ بر ديکتاتور» شعله های تظاهرات خود را که در ماه ژوئن به سبب مناقشه ی در ارتباط با انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد آغاز کرده بودند، از سر گرفتند.
انعکاس تظاهرات قیام امروز ایران 13 آبان

اسكاى نيوز: فوران خشم مردم در ايران
اسكاي نيوز

تلويزيون اسكاى نيوز در پايگاه اينترنتى خود خبر داد، خشونت در ايران همزمان با سى امين سالگرد تسخير سفارت آمريكا، فوران نمود. يك شاهد گفت، پليس با صدها تظاهركننده درگير شد. آنها شعار مىدادند، مرگ بر ديكتاتور. پليس از باتون استفاده مىكرد تا آنها را متفرق سازد.
العربيه: تظاهرات كنندگان با نيروهاى امنيتى درگير شدند

تلويزيون العربيه گزارش داد: نيروهاى امنيتى رژيم ايران، براى مقابله با تظاهرات كنندگان اقدام به شليك گاز اشكآور كردند. درگيرى ميان تظاهرات كنندگان و نيروهاى امنيتى آغاز شده است. تظاهرات كنندگان در مقابله با نيروهاى امنيتى اقدام به پرتاب سنگ كردند.
نيروهاى امنيتى به داخل تظاهرات كنندگان رفته و تعدادى را دستگير نمودند.
اين تظاهرات در برخى از شهرهاى ديگران ايران نيز برگزار شده است.

خبرگزارى فرانسه: مردم بهرغم سركوب، حاضر نيستند متفرق شوند

خبرگزارى فرانسه از تهران گزارش داد: نيروهاى امنيتى تظاهر كنندگان را در حاليكه شعار ”مرگ بر ديكتاتور“ ، سر مىدادند و حاضر به متفرق شدن نبودند، مورد ضرب و شتم قرار داد و دهها تن از آنها را دستگير كرد.

بى.بى.سى: مردم از روز 13آبان براى تظاهرات ضدحكومتى استفاده مىكنند

شبكه جهانى تلويزيون بى.بى.سى گزارش داد هزاران تن از ايرانيان در تظاهراتى با نيروهاى پليس درگير شدند. نيروهاى پليس براى متفرق كردن تظاهر كنندگان از گاز اشكآور استفاده كردند. در اين ميان گروهى دستگير شدند
تحليلگر بى.بى.سى گفت… آنچه كه امروز برجسته است، اين است كه اپوزيسيون از تظاهراتى كه توسط دولت برگزار شده استفاده كرده و به خيابانها ريختند. اين تاكتيك جديد هواداران اپوزيسيون است، زيرا در فضاى سركوب در ايران، برگزارى هرگونه تظاهرات ضددولتى بسيار دشوار مىباشد. ولى در روزى كه دولت انتظار دارد مردم به خيابانها بيايند، براى مقامات دولتى متوقف كردن تظاهرات مخالفان كار دشوارى است. گزارشهايى از درگيرى، شليك گاز اشكآور و باتون عليه تظاهر كنندگان وجود داشته است. تاكنون تعدادى نيز دستگير شده اند…
تحليلگر امور ايران در شبكه جهانى بى.بى.سى افزود: تعجب انگيز نيست كه تصاويرى كه از طريق شبكههاى دولتى ايران پخش مىشود، همگى تظاهرات طرفداران دولت را نشان مىدهند، زيرا رسانهها در مخابره خبر بسيار محدود هستند و تنها اجازه مخابره تظاهرات دولتى را دارند.
آسوشيتدپرس: در ايران هزاران نفر دست به تظاهرات ضدحكومتى زدند

خبرگزارى آسوشيتدپرس گزارش كرد، هزاران تن از مردم به خيابانهاى تهران آمدند شاهدان گفتند كه حدود 2هزار دانشجو با صدها تن از نيروهاى امنيتى در خارج از دانشگاه تهران مقابله كردند.
رويتر: در تهران، هزاران پليس قصد ممانعت از تظاهرات را دارند

خبرگزارى رويتر گزارش داد، هزاران تن از نيروهاى امنيتى در خيابانهاى تهران جمع شده بودند تا مانع از هرگونه اجتماع نيروهاى مخالف شوند.
يك شاهد صحنه گفت، پليس با صدها تن از مردم درگير شده بود. آنها شعار مىدادند، مرگ بر ديكتاتور. نيروى پليس از باتون براى متفرق نمودن آنها استفاده كرد. يك شاهد ديگر گفت، پليس به روى جمعيت گازاشكآور شليك كرد.
خبرگزارى رويتر به نقل از شاهدان صحنه افزود، برخى از تظاهر كنندگان دستگير شدند. پليس درگير شد و دستكم 5تظاهركننده را دستگير نمود.
هزاران نفر شعارمى دهند، الله اكبر. پليس و شبهنظاميان بسيج، بسيار بيشتر از تظاهر كنندگان هستند.
شاهد ديگرى گفت، صدها تن از نيروهاى پليس، پليس ضدشورش، شبهنظاميان بسيج و نيروهاى لباس شخصى در ميادين اصلى هستند. خودروهاى پليس با پردههاى مشكى در ميادين پارك شده تا تظاهر كنندگان را دستگير كرده و ببرند.
اى بى.سى نيوز نيز گزارش داد: دانشجويان دانشگاه تهران و صنعتى شريف در اعتراض اقدام به دادن شعار كردند. پليس مسير خروجى آنها را بسته است.
اندورينگ: گزارش لحظه به لحظه از قيام 13آبان

درگيري ميان تظاهر كنندگان و پليس


منبع خبرى اندورينگ در آمريكا گزارشى نو بهاى در مورد قيام 13آبان درج كرده است. خلاصهاى از اين گزارش، به قرار زير است:
ساعت 9 و 40دقيقه: هليكوپترها در پرواز هستند. مسيرها كماكان مملو از نيروهاى ضدشورش و پليس امنيتى مىباشند.

ساعت 10 و 10دقيقه: براساس آخرين گزارشات از منبع توئيتر: نيروهاى امنيتى در ميدان فردوسى در آمادهباش كامل هستند و به كلاهخود، باتون و گاز اشكآور مجهز مىباشند. نيروهاى امنيتى ميدان انقلاب و اطراف فردوسى را تحت كنترل گرفتهاند.

ساعت 10 و 15دقيقه: گزارشاتى از درگيريها در ميدان هفت تير بين دانشجويان و نيروهاى امنيتى گزارش شده است. دولت تلاش مىكند تا مردم را از نقاط تجمع اصلى دور نگاه دارد.

ساعت 10 و 40: مانند راهپيماييهاى پيشين، در اين نقطه به نظر مىرسد كه نيروهاى امنيتى در تلاش براى متفرق كردن جمعيت هستند، آنها از گاز اشكآور و شليك هوايى استفاده مىنمايند.

گاردين: بهرغم افزايش دستگيريها، تظاهرات در تهران ادامه دارد

گاردين گزارش داد: امروز بهرغم تهديدها از سوى نيروهاى امنيتى مخالفان براى تظاهرات به خيابانها ريختند.
ساعت 7 و 35دقيقه: پليس براى متفرق كردن هزاران تظاهركننده گاز اشكآور شليك كرد. اين خبر را يك شاهد به خبرگزارى رويتر داده است.
منابع قابل اطمينان گفتند بهكرات از گاز اشكآور در ميدان هفت تير تهران استفاده شده است. آنها همچنين گزارش كردند كه برخى از تظاهر كنندگان به شدت از سوى نيروهاى امنيتى بوسيله باتون مورد ضرب و جرح قرار گرفتهاند. ايستگاههاى مترو مسدود شدهاند و حضور سنگين پليس مشاهده مىشود.
ساعت 8: بنابه گزارش خبرگزارى رويتر، 5تظاهركننده دستگير شدهاند.
الشرقيه: پليس ايران به روى تظاهر كنندگان آتش گشود

تلويزيون الشرقيه خبر داد: مأموران پليس رژيم ايران بر روى تظاهر كنندگان آتش گشودند و تعدادى را مجروح ساختند.

خبرگزارى فرانسه: ايستادگى مردم در برابر سركوب پليس

خبرگزارى فرانسه به نقل از شاهدان در تهران گزارش داد: روز چهارشنبه، پليس ايران، طى درگيريهايى با معترضان كه سعى مىكردند تظاهراتى در مركز تهران برپا كنند، گاز اشكآور شليك كرد و چند نفر را دستگير نمود. اين درگيريها، در ميدان هفت تير تهران، رخ داد.
شاهدان گفتند كه پليس، تظاهر كنندگان را مورد ضرب و شتم قرار داد تا گردهمايى آنها را در هم بشكند، اما اين جمعيت همچنان ايستادگى مىكرد و تكان نمىخورد.
خبرگزارى فرانسه افزود: تظاهر كنندگان در روز چهارشنبه، شعار ”مرگ بر ديكتاتور“ سر مىدادند. سپس بار ديگر پليس ضد شورش اقدام كرد و تظاهر كنندگان را مورد ضرب و شتم قرار داد.
در همين اثنا، صدها تن از بسيجيان و افراد شبهنظامى كه به باتون و ابزار ضد شورش مسلح بودند، در خيابانهاى نزديك به ميدان هفت تير حركت كردند.
خبرگزارى فرانسه گفت: انتخاب مجدد احمدىنژاد در 12ژوئن، جرقه بدترين بحران سياسى در 30سال تاريخچه جمهورى اسلامى را زد.
بى.بى.سى: پليس از گاز اشكآور عليه تظاهر كنندگان استفاده مىكند


شبكه جهانى تلويزيون بى.بى.سى از درگيرى تظاهر كنندگان با نيروهاى سركوبگر در تهران خبر داد.
اين تلويزيون گفت: هواداران اپوزيسيون شعارهاى ضدحكومتى مىدادند. پليس با هزاران نفر از مخالفان رژيم ايران درگير شده است. آنها شعار مىدادند «مرگ بر ديكتاتور».
به گزارش شاهدان، پليس براى متفرق كردن مردم از باتون استفاده كرده است. تظاهر كنندگان شعار مىدهند مرگ بر ديكتاتور. تظاهرات در همين لحظه نيز جريان دارد. گفته مىشود پليس از گاز اشكآور عليه تظاهرات استفاده كرده است.


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen