Freitag, 23. Oktober 2009

تصوير قيام در جهان 23.10.2009 برابر با1آبان 1388



تظاهرات دانشجویان علیه حضور صفار هرندی

رادیو فرانسه 23.10.09

بازداشت سی تن از بستگان و یاران شهاب طباطبایی


به گزارش نوروز سایت اینترنتی جبهۀ مشارکت ایران اسلامی سی تن از کسانی که در مراسم دعای کمیل در منزل شهاب طباطبایی که از شخصیت های دستگیر شدۀ اصلاح طلب رویدادهای جاری ایران است توسط مأموران امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شدند.

سایت نوروز تصریح کرده است که از این بین تنها مهرک میراب زاده، همسر شهاب طباطبایی و فائزه ابطحی، دختر محمد علی ابطحی به این دلیل که فرزند خردسالش همراه او بوده آزاد شدند.

نوروز اسامی سایر بازداشت شدگان را به این شرح اعلام کرده است :

زهرا مجردی و علی میردامادی، همسر و فرزند محسن میردامادی دبیرکل جبهه مشارکت، همسر و برادر عبدالله رمضانزاده، محمدرضا جلایی پور، همسر مرتضی الویری، فریده ماشینی، دکتر کیانوش راد به همراه همسر و دخترش، ایمان میراب زاده، محمدحسین خوربک، سعید نورمحمدی، زویا حسنی، هادی حیدری، محبوبه حقیقی، سمیه مهرجو، سعیده کردی نژاد، علیرضا طاهری، رضا میر، عطا تهرانچی، اشکان مجلل، اسماعیل صحابه، میثم وره چهر، نسیم چالاکی، مهدی مظفری، مهدی مشرف و مهدی فتحی.

نوروز اضافه کرده است که احتمالاً اسامی دیگری به این فهرست اضافه خواهد شد.

بر اساس برخی اخبار تأئید نشده دو نفر دیگر به نام های سهیل گوهری و ریحانه طارمی راد از جمله دستگیر شدگان می باشند.

بی بی سی فارسی


مجلس نمایندگان آمریکا در مورد هفت بهائی ایرانی قطعنامه صادر کرد


مجلس نمایندگان آمریکا با صدور قطعنامه ای خواهان آزادی هفت رهبر بهاییان ایران که بیش از یک سال و نیم است بر اساس قرار بازداشت موقت زندانی بوده اند شده است.

این مجلس در قطعنامه 175 خود که با 407 رای در مقابل دو رای منفی تصویب شد آنچه را "آزار و اذیت های سازمان یافته دولت ایران علیه بهائیان" می خواند محکوم کرده است.

مجلس نمایندگان آمریکا در اوت سال 2008 نیز طی قطعنامه ای آنچه را که تبعیض های دولت ایران علیه ایرانیان بهایی توصیف کرد محکوم کرده بود.
مجلس نمایندگان آمریکا در قطعنامه اش به صراحت از دولت ایران می خواهد که هفت چهره ممتاز جامعه بهایی را فورا آزاد کند.

فریبا کمال آبادی، جمال الدین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضایی، بهروز توکلی، وحید تیزفهم و مهوش ثابت، در زمان بازداشت عضو گروهی بنام "یاران" بودند که سرپرستی جامعه بهایی در ایران را برعهده دارد.

شش نفر آن ها در 14 مه سال 2008 میلادی بازداشت شدند. این افراد در زندان اوین تهران محبوسند.
عبدالفتاح سلطانی، یکی از وکلای این هفت نفر به بی بی سی فارسی گفته است که معاونت امنیت دادستان تهران که اخیرا منحل شد، هفت اتهام "سنگین" از جمله جاسوسی، افساد فی الارض و محاربه را علیه موکلینش مطرح کرده است.

آقای سلطانی پرونده این افراد را "حجیم" و "غیرعادی" توصیف کرد و تمدید قرار بازداشت موقت آنان در حالی که به گفته او، تحقیقات دادستان ها خاتمه یافته را غیرقانونی دانست.

قربانعلی دری نجف آبادی دادستان وقت ایران در ماه فوریه 2009 اعلام کرده بود که فعالیت های تشکیلات بهایی در تمامی رده ها و نیز هر تشکیلات جایگزین آن غیر قانونی و ممنوع است.

او گفته بود، ضدیت بهائیان با اسلام و نظام اسلامی محرز و خطر آن ها برای امنیت ملی مستند است.

بهائیان می گویند که بر اساس اصول اعتقادی خود در امور سیاسی دخالتی ندارند و از قوانین کشور اطاعت می کنند.

رادیو صدای آلمان

بازداشت دسته‌جمعی اصلاح‌طلبان در دعای کمیل


مراسم دعای کمیل که شامگاه پنجشنبه در خانه‌ی شهاب‌الدین طباطبایی برای آزادی او برگزار شده بود، با یورش نیروهای امنیتی برهم خورد . بر اساس آخرین گزارش "نوروز" ۳۰ تن بازداشت شده‌اند.

بر اساس خبری که شامگاه پنجشنبه (۳۰ مهرماه) در "نوروز"، پایگاه اطلاع‌رسانی جبهه مشارکت ایران اسلامی، منتشر شد، مراسم دعای کمیل که برای آزادی شهاب‌الدین طباطبایی، عضو زندانی شورای مرکزی جبهه مشارکت، در منزل او برگزار شده بود، با یورش مأموران امنیتی مواجه شد.

بنا به گزارش سایت نام‌برده، ماموران که خود را پلیس امنیت می‌نامیده‌اند، در هنگام قرائت دعا وارد خانه شده و از همه‌ی حاضران خواسته‌اند که تلفن‌های همراه خود را تحویل دهند و سپس با جدا کردن زنان از مردان، به مردان دستبند زده و آنان را با خود برده‌اند. در گزارش دیگری از همین سایت آمده است که حاضران در مراسم دعا، دستبندزده شده سوار بر خودروهای ون به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

همبستگی ملی
فراخوان بین‌المللی قانونگذاران اروپایی: جابجایی ساکنان اشرف در داخل عراق توطئه ی رژیم تهران برای کشتار آنهاست


پارلمان اروپا از نخست وزیر عراق می خواهد به محاصره اشرف پایان دهد و از جابجایی اجباری آنها خودداری کند
ساکنان اشرف نسبت به جابجایی اجباری‌شان به رئیس جمهور آمریکا و دبیرکل ملل متحد هشدار میدهند
بیانیه بین المللی از سوی :
-دو هزار نماینده پارلمان در اروپا و آمریکای شمالی در کمیته بین المللی درجستجوی عدالت به ریاست دکترآلخو ویدال کوادراس نایب رئیس پارلمان اروپا،
-کمیته پارلمانی ایران آزاد در مجلسین بریتانیا به ریاست لرد رابین کوربت با حمایت اکثریت مجلس عوام و ۲۰۰عضو مجلس اعیان انگلستان برخورداراست،

ـ کمیته فرانسوی ایران دموکراتیک، سناتور ژان پیر میشل
ـ کمیته ایتالیایی پارلمانترها وشهروندان برای ایران آزاد، کارلو چیچولی، الیزابتا زامپاروتی
ـ کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد، هرمان جوزف شارف
ـ کمیته دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا، استیفن هیوز
ـ کمیته پارلمانی سوئد برای ایران آزاد، کِنت اُلسون
ـ کمیته پارلمانی بلژیک برای ایران دموکراتیک، سناتور درک کلاوس
ـ کمیته دوستان ایران آزاد در پارلمان دانمارک ، ینس کریستیان لوند
ـ کمیته دوستان ایران آزاد در سوئد، لنارت فریدن
ـ کمیته دوستان ایران آزاد در نروژ، لارش ریسه
ـ گروه هلندی دوستان ایران آزاد، هانک دیهان
ـ کمیته پارلمانی لوگزامبورک برای ایران آزاد و دموکراتیک، ژان هاوس
ـ کمیته سوئیسی دفاع از اشرف، به ریاست مشترک: نیلز دوداردل، فرانسین ژان کالم


واشینگتن تایمز
چهارشنبه بیست ویکم اکتبر۲۰۰۹ (بیست ونهم مهر۱۳۸۸)

فراخوان بین المللی قانونگذاران اروپایی

جابجایی ساکنان اشرف در داخل عراق توطئه ی رژیم تهران برای کشتار آنهاست


پارلمان اروپا از نخست وزیر عراق میخواهد به محاصره اشرف پایان دهد و از جابجایی اجباری آنها خودداری کند
ساکنان اشرف نسبت به جابجایی اجباری‌شان به رئیس جمهور آمریکا و دبیرکل ملل متحد هشدار میدهند
کمپ اشرف محل استقرار اپوزیسیون ایران در عراق است

ما عمیقا نگران وضعیت ۳۴۰۰ عضو اپوزیسیون ایران، سازمان مجاهدین خلق ایران، مستقر درکمپ اشرف در عراق هستیم.
رژیم ایران تلاش می کند دست به کشتار آنها از طریق دولت عراق بزند.
حمله مرگبار نیروهای عراقی به کمپ اشرف در بیست وهشتم و بیست ونهم ژوییه ۱۱ کشته و ۵۰۰ زخمی به جای گذاشت.
قطعنامه‌یی که در آوریل ۲۴ آوریل ۲۰۰۹ در پارلمان اروپا به‌تصویب رسید، تأکید می‌کند که ساکنان اشرف، افراد حفاظت شده در چارچوب کنوانسیون چهارم ژنو هستند و از دولت و نخست وزیر عراق میخواهد به حقوق آنها احترام بگذارد و از اخراج یا جابه‌جایی اجباری آنها در داخل عراق خوداری کند و به محاصره کمپ اشرف خاتمه دهد.
امروز یک نگرانی وجود دارد که نیروهای عراقی بار دیگر بدرخواست رژیم ایران به ساکنان اشرف حمله کنند، آنها را بزور جابجا کنند و آنها را قتل عام کنند.
ما از دولت آمریکا،سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا، خواستار تحقق موارد فوری زیر هستیم.
- نیروهای آمریکایی حفاظت ساکنان اشرف را تضمین کنند و از تکرار حمله و خشونت و جابه‌جایی اجباری آنان در داخل عراق جلوگیری کنند.
- استقرار یک تیم ناظر ثابت ملل متحد برای جلوگیری از تکرار حمله و خشونت و ممانعت از جابه‌جایی اجباری ساکنان اشرف داخل عراق که خلاف کنوانسیون های بین المللی است،
- به حق ساکنان اشرف در برخورداری از حقوق و حفاظتهای بنیادین کنوانسیون چهارم ژنو،اذعان شود
ما همچنین از دولت عراق میخواهیم، به مواد فوق که منطبق با موازین حقوق بین الملل و حقوق انساندوستانه بین‌المللی و قانون حقوق بشر بین المللی است، احترام بگذارد و آنها را به اجرا درآورد؛ چیزی که اعتبار و حیثیت عراق را به عنوان یک دولت مستقل و دمکراتیک - که متاسفانه زیر علامت سوال رفته است ، احیا می کند و ارتقا می دهد.
کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت
آلخو ویدال کوآدراس، نایب رئیس پارلمان اروپا
امضا کنندگان:
-کمیته پارلمانی ایران آزاد در مجلسین بریتانیا به ریاست لرد رابین کوربت با حمایت اکثریت مجلس عوام و ۲۰۰عضو مجلس اعیان انگلستان برخورداراست،
ـ کمیته فرانسوی ایران دموکراتیک، سناتور ژان پیر میشل
ـ کمیته ایتالیایی پارلمانترها وشهروندان برای ایران آزاد، کارلو چیچولی، الیزابتا زامپاروتی
ـ کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد، هرمان جوزف شارف
ـ کمیته دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا، استیفن هیوز
ـ کمیته پارلمانی سوئد برای ایران آزاد، کِنت اُلسون
ـ کمیته پارلمانی بلژیک برای ایران دموکراتیک، سناتور درک کلاوس
ـ کمیته دوستان ایران آزاد در پارلمان دانمارک ، ینس کریستیان لوند
ـ کمیته دوستان ایران آزاد در سوئد، لنارت فریدن
ـ کمیته دوستان ایران آزاد در نروژ، لارش ریسه
ـ گروه هلندی دوستان ایران آزاد، هانک دیهان
ـ کمیته پارلمانی لوگزامبورک برای ایران آزاد و دموکراتیک، ژان هاوس
ـ کمیته سوئیسی دفاع از اشرف، به ریاست مشترک: نیلز دوداردل، فرانسین ژان کالم

قسمتی از نامه ساکنان اشرف به اوباما رئیس جمهور آمریکا
سوم اکتبر۲۰۰۹
طرحها و اظهارات مقامات عراقی برای جابه‌جایی ساکنان اشرف به مناطق نا امن و پرخطر عراق، بخش دیگری از طرح رژیم ایران برای کشتار ماست. این جابه‌جایی نقض آشکار شمار زیادی از مواد قانون انساندوستانه بین‌المللی، قانون حقوق بشر بین المللی و حقوق بین الملل است.
در همین چارچوب و بر اساس توافقنامه نیروهای آمریکایی با تک تک ساکنان اشرف، از شما میخواهیم، سفارت و نیروهای آمریکایی در عراق را موظف کنید، احترام به حقوق بشر ساکنان اشرف و ممانعت از خشونت و حمله به ما یا جابه‌جایی اجباری ساکنان اشرف در داخل عراق را، که مقدمه یک فاجعه انسانی است، تضمین کنند.

سایت هافینگتون پست: مشاهدات عینی یک قربانی خشونت و بیرحمی دولت عراق علیه مخالفان بی دفاع ایرانی

سایت هافینگتون پست با درج مقاله یی از مصطفی ثنایی ، یکی از ۳۶گروگان اشرفی نوشت: « این مشاهدات عینی یک قربانی خشونت و بیرحمی دولت عراق علیه مخالفان بی دفاع ایرانی است ـ خواندن این مطلب هم از زاویه انسانی و هم از زاویه منافع مردم آمریکا ضروری است».
شروع این مقاله از سلول کوچکی در بغداد آغاز می شود که نویسنده به همراه ۳۵تن دیگر در هفتادو دومین روز اعتصاب غذا و هفتمین روز اعتصاب غذای خشک هستند.
دراین مقاله، مصطفی ثنایی بعد از توضیحی در مورد زمینه و علت یورش نیروهای عراقی به اشرف که منجر به کشته و مجروح شدن آنها و به گروگان گرفته شدن ۳۶تن از ساکنان اشرف شد، می نویسد:
اعتصاب غذای ما و فشارهای بین المللی، دولت عراق را مجبور کرد که ما را آزاد کنند. ما در حالی که در آستانه مرگ بودیم به اشرف رسیدیم.

سایت هافینگتون پست در ادامه این مقاله می نویسد: ...آخوندها میخواهند آنها را نابود کنند و متاسفانه در حالیکه نیروهای آمریکایی در شرف ترک عراق هستند، دولت بغداد به آخوندها گوش میدهد. این بسیار ضروری است که یک تیم ناظر دائمی سازمان ملل در اشرف مستقر گردد تا مانع تکرار حملات یا جابجایی اجباری ساکنان آن شود و حقوق مبنایی آنها و تضمینهای ارائه شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو برسمیت شناخته شوند. همچنین دولت آمریکا باید به توافق نیروهای آمریکایی با ساکنان اشرف مبنی بر حفاظت از آنها تافرجام نهایی پایبند باشد.
دنیا باید آنچه را که در اشرف رخ می دهد با دقت دنبال کند زیرا این امر شاخص آن است که عراق به چه سمتی خواهد رفت. به سمت رژیم تهران درخواهد غلطید یا آینده ای جدید بعنوان یک دمکراسی واقعی در خاورمیانه را انتخاب خواهد کرد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen