Montag, 19. Oktober 2009

تصوير قيام در جهان شماره2 19.10.2009 برابر با27مهر 1388

رادیو فرانسه 19.10.09

طرح تغییر ساختار سپاه به تصویب رهبری رژیم رسید


محمد علی جعفری، روزدوشنبه، از تصویب ساختار جدید سپاه پاسداران توسط رهبری خبر داد.
بنابراین تغییرات، مسئولیت سازمان بسیج درهراستان به عهدۀ سپاه استان قرار می گیرد و " نیروی زمینی سپاه نیز لایه هایی از بسیج را که کار نظامی انجام می داد تحت پوشش قرار می دهد.
ظاهرا ًتهدیدات نرم نقش مهمی را در تغییرات ساختاری داشته است. سرلشگر جعفری در این باره توضیح داده است که " باید برای مبارزه با تهدید نرم بسیج نظامی از بسیج غیر نظامی جدا شود. بسیج نظامی با نیروی زمینی سپاه کار کند و بسیج غیر نظامی نیز وظیفۀ مبارزه با تهدیدات و جنگ نرم را بر عهده داشته باشد. بسیج متولی سیاست گذاری تخصصی علیه تهدید و جنگ نرم است.
برخی تحلیلگران معتقدند نیازبه این تغییر ساختار پس از وقایع شش ماه اخیر احساس شد.

صدای آلمان

یک آزادی، یک بازداشت و دو حکم حبس


آزادی مازیار بهاری، خبرنگار نیوزویک، صدور حکم ۵ سال حبس تعزیری برای هدایت آقایی و شهاب طباطبایی و نیز ۵ سال حبس تعلیقی برای حجاریان و دیدار دادستان تهران با برخی از زندانیان، آخرین اخبار بازداشت‌شدگان اخیر است.

«حکم اعدام کارگر زمانی است که از کار اخراج شود»


احکام حبس قطعی و تعلیقی پنج تن از اعضای سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه توسط دادگاه تجدیدنظر اهواز تایید شد. رضا رخشان مسئول روابط عمومی سندیکای کارگران هفت‌تپه می‌گوید نگرانی ما از اخراج احتمالی این افراد پس از زندان است.
علی نجاتی رئیس هیأت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، فریدون نیکوفرد نایب رئیس، جلیل احمدی عضو هیأت مدیره و قربان علی‌پور منشی سندیکا هریک به ۶ ماه حبس تعلیقی و ۶ ماه حبس تعزیری از سوی دادگاه تجدیدنظر شهرستان اهواز محکوم شده‌اند. همچنین محمد حیدری‌مهر عضو دیگر هیأت مدیره سندیکای کارگران هفت‌تپه به ۴ ماه حبس تعزیری و ۸ ماه حبس تعلیقی محکوم شده است.
اتهام این افراد «اقدام علیه امنیت ملی از طریق انجام مصاحبه با رسانه‌های بیگانه» اعلام شده است.

صدای آمریکا

دادگاه هفت تن از بهائيان در ايران برای سومین بار و بدون ارائه دليل به تعويق افتاد


مقامات جامعه بين المللی بهائيان: «جرم اين هفت تن چيزی جز اعتقاد دينی آنها نيست.".
محاکمه هفت تن از مديران امور بهائیان که قرار بود روز يکشنبه ۲۶ مهرماه برگزار شود به تعويق افتاد. آنها مسئولیت انجام امور مذهبی، فرهنگی و مدنی پيروان اين آئين را در ايران به عهده دارند و اکنون بيش از ۱۷ ماه است در زندان به سرمی برند.

به گفته يکی وکلای مدافع اين هفت تن، مقامات قضايی برای سومين بار بدون ارائه هيچ دليلی و حتی بدون اعلام تاريخ بعدی از برگزاری دادگاه خودداری کرده اند.

رادیو فردا
۱۳۰ نوجوان ایرانی در معرض اعدام

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران، دوشنبه، با انتشار بيانيه ای از جامعه بين المللی درخواست کرد که موج اعدام نوجوانان بزهکار در ايران را به شدت محکوم کند.

به گفته اين نهاد، در ۲۱ مهرماه، گزارشگر ويژه سازمان ملل در مورد اعدام های فراقانونی، خودسرانه و صحرائی، فيليپ آلستون، با اعتراض شديد به ادامه اعدام نوجوانان در ايران بر اين نکته تکيه کرد که حد اقل ۱۳۰ نوجوان در معرض اعدام ميباشند.
اين نهاد مدافع حقوق بشر می افزايد سه نوجوان در روزهای آتی قرار است که اعدام شوند: محمد رضا حدادی، صفر انگوتی، و امير امرالهی. بنابر گزارش کميته گزارشگران حقوق بشر، صفر انگوتی در سحرگاه ۲۹ مهر ماه بدار آويخته خواهد شد. در۲۰ مهرماه ايران بهنود شجاعی نوجوان محکوم را اعدام کرد که سومين مورد چنين اعدام ها در سال ۲۰۰۹ بود.

کمپين حقوق بشر در ايران از جامعه بين المللی می خواهد که در مذاکراتی که با دولت ايران در جريان است درخواست توقف اين اعدام ها را مطرح کند.

مصاحبه رادیو صدای آلمان با شادی صدر در آلمان

15.10.09.
ما در مسیر جاده پیروزی هستیم


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen