Donnerstag, 12. November 2009

تصوير قيام در جهان 12.11.2009 برابر با21آبان 1388












سی ان ان


سناتور مك كين كانديداي سابق رياست جمهوري آمريكا، برلزوم ايستادن آمريكا دركنار مردم ايران عليه ديكتاتوري حاكم تأكيد كرد و گفت: ما بايد كاملاً روشن كنيم كه با مردم ايران هستيم.

وي كه با تلويزيون سي.ان.ان مصاحبه ميكرد در پاسخ به اين سؤال كه به نظر شما دولت اوباما چه تجربه مهمي بايد از واقعه 20 سال پيش برلين بگيرد؟ گفت: دولت و به ويژه رئيسجمهور در رابطه با حقوق بشر اعتراضي نكردند، حال آن كه مردم ايران در تظاهرات خياباني ميگويند اوباما اوباما يا بااونها يا با ما، ما بايد كاملاً روشن كنيم كه ما با مردم ايران هستيم.

تلویزیون سی ان ان


كانديداي سابق رياستجمهوري آمريكا گفت: زماني كه ندا در خون خود در خيابانهاي تهران غلطيد و در سراسر جهان وي را ديدند، آن صحنة آغازِ پايانِ اين رژيم بود، نميدانم چه زماني اتفاق خواهد افتاد، زماني كه ديوار برلين فروريخت من غافلگير شدم، احتمالاً زماني كه رژيم ايران هم سرنگون شود من غافلگير خواهم شد، اما بايد در كنار آنها باشيم و در جهت درست تاريخ قرار بگيريم.

وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا سياست گفتگو با رژيم ايران تا كنون به نتيجهيي رسيده است پاسخ منفي داد و گفت:

اين كاملاً روشن است كه رژيم ايران از سازمانهاي تروريستي حمايت ميكند، در جنوب لبنان، در عراق و حتي در افغانستان.

بنابر اين ما نيازمند اين هستيم كه در يك نقطهيي مرزمان را با اين رژيم بكشيم.



روزنامه كويتي السياسه نوشت: از دوازدهم ژوييه گذشته يعني زمان انتخابات رياستجمهوري كه در آن احمدينژاد با تقلب ميليونها راي, براي دور دوم برنده شد هيچ مقامي در رژيم ايران پيدا نميشود كه بتواند معجزه كند تا هيبت و قوه خشونت و استيلاي مسلحانة از دست رفته رژيم را بازگرداند.

السياسه افزود: يكي از مسئولان مقاومت ايران در پاريس تأكيد كرد: «استمرار اين قيام با اين توان شگفتانگيز مردم ايران آنهم بعد از اين مدت طولاني از درگيريهاي خياباني شديد بين دانشجويان و شهروندان و زنان و پيرمردان از يكطرف و دستگاههاي سركوب دولتي تا دندان مسلح از طرف ديگر اميد به سرنگوني رژيم حاكم را آنهم در زماني زودتر از آنچه كه جهان تصور كند، دامن زده است. وي افزود: اين امر امكان كشاندن ستمگران حاكم به دادگاههايي مشابه نورنبرگ، كه در اوائل دهه40 سران نازي هيتلري را محاكمه كرد به وجود ميآورد.

اين مسئول مقاومت ايران به السياسه گفت: بعد از تظاهرات هفته گذشته، رژيم ايران كه انتظار چنين قدرت و وسعت و فراگيري را نداشت, دريافت كه زمين زير پاهايش به لرزه درآمده است.



فراخوان براي آزادي فوري زندانيان سياسي زن در ايران



بنا بر گزارشهاي رسيده, دژخيمان رژيم آخوندي فشار بر روي زندانيان سياسي زن در زندانهاي مختلف را افزايش داده اند. در زندان مخوف اوين, تماسهاي تلفني و ملاقاتهاي زندانيان بند زنان را قطع كرده اند. اين اقدام به دنبال خودداري زنان زنداني از رفتن به هواخوري اجباري صورت گرفته است. شكنجه گران, زنان زنداني را مجبور مي كردند كه در هواي سرد ساعت 6صبح به هواخوري اجباري بروند.

خانمها شبنم مددزاده، مهسا نادري، عاطفه نبوي، فاطمه ضيايي آزاد، نازيلا دشتي ... از جمله افرادي هستند كه در اين بند حبس هستند.

وضعيت جسمي مهسا نادري، دانشجوي 19ساله, كه از اسفندماه گذشته به اتهام «ارتباط با سازمان مجاهدين» زنداني است, وخيم مي باشد. وي به خاطر تحمل ماهها شكنجه در سلولهاي انفرادي بند209 اوين به دست سردژخيم سعيد شيخان, از بيماريهاي مختلف رنج مي‏برد. درخواستهاي خانواده مهسا نادري براي گرفتن مرخصي استعلاجي و بستري كردن وي در بيمارستان تاكنون بي نتيجه مانده است.

شبنم مددزاده، عاطفه نبوي و فاطمه ضيايي‌آزاد با گذشت چندين ماه از بازداشتشان همچنان در وضعيت بلاتكليفي به سر مي‌برند. عاطفه نبوي از جمله بازداشت‌شدگان اعتراضات پس از انتخابات است كه از روز 25خردادماه تا كنون در زندان است. وي به مدت 95روز در بند209 به سر برد، و پس از آن به بند متادون و بند زنان انتقال يافت.

كبري بنازاده از اقوام مجاهدين اشرف و عاليه اقدام دوست, فعال زنان در زندان گوهردشت كرج؛ و فريبا پژوه, روزنامه نگار در بند209اوين؛ از ديگر زندانيان سياسي زن هستند كه همراه با صدها دخترجوان و زناني كه در تظاهرات ماههاي اخير به ويژه قيام 13آبان بازداشت شده اند, در شرايط طاقتفرساي زندانهاي رژيم به سر مي برند.

تعداد زندانيان چند برابر ظرفيت سلولها است و زندانيان از حداقل امكانات صنفي و درماني محروم هستند.

خانم سروناز چيت ساز, مسئول كميسيون زنان شوراي ملي مقاومت ايران, از سازمانهاي مدافع حقوق بشر به ويژه فعالان حقوق زنان و همچنين كميسر عالي حقوق بشر خواهان اقدام فوري و لازم الاجرا براي آزادي بي قيد و شرط همه زندانيان سياسي به ويژه زندانيان زن مي باشد.



كميسيون زنان شوراي ملي مقاومت ايران

20آبان1388(11نوامبر2009)
بی بی سی فارسی
عفو بین الملل اعدام فتاحیان را محکوم کرد

سازمان عفو بین الملل اعدام احسان فتاحیان، جوان کرد ایرانی که بامداد روز چهارشنبه ۲۰ آبان در سنندج به دار آویخته شد را به شدت محکوم کرد.

این سازمان مدافع حقوق بشر پیش تر از مقامات ایران خواسته بود که اجرای حکم اعدام آقای فتاحیان و دو فعال کرد دیگر را متوقف کنند و این حکم ها را تغییر دهند.

عفو بین الملل در بیانیه خود می نویسد: "به نظر می رسد که این سه حکم اعدام برای انتقام گرفتن از ترورها و تلاش ها برای ترور مقامات استان کردستان صادر شده است که بین روزهای ۱۸ تا ۲۸ شهریور (۹ تا ۱۹ سپتامبر) انجام شده و در رسانه های ایران بازتابی گسترده یافته بود."

در این بیانیه آمده است که گفته می شود دست کم ۱۰ مرد و یک زن کرد دیگر نیز قرار است به دلیل عضویت در سازمان های ممنوعه کرد یا حمایت از آنها در ایران اعدام شوند.

این در حالی است که هنوز هیچ گروهی مسئولیت تروهای شهریورماه در کردستان ایران را به عهده نگرفته است.

مقامات ایران، گروه پژاک و "بنیادگرایان تندروی سنی مرتبط با سرویس های اطلاعاتی بیگانه" را مسئول این ترورها معرفی می کنند که عمدتا چهره های مذهبی و قضات هدف آنها بودند.

رئیس شورای شهر سنندج، یک روحانی سنی مذهب که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر از محمود احمدی نژاد حمایت کرده بود و نماینده کردستان در مجلس خبرگان در جریان این ترورها کشته و دو قاضی هم مجروح شدند.

عفو بین الملل می گوید که این حملات علیه غیرنظامیان را هم محکوم می کند.

احسان فتاحیان ابتدا توسط یکی از شعب دادگاه انقلاب سنندج به تحمل ۱۰ سال زندان محکوم شده بود، اما هم او و هم دادستان به این حکم اعتراض کردند.

دادگاه تجدید نظر مجازات آقای فتاحیان را به اعدام تغییر داد.

عفو بین الملل می گوید که حق تجدیدنظر خواهی از حکم اخیر به آقای فتاحیان داده نشده و این امر مخالف قوانین بین المللی است.

خبرگزارى فرانسه: شادى صدر، وكيل زندانيان سياسى، برنده جايزه حقوقبشر هلند شد

جايزه حقوقبشر هلند، به شادى صدر، وكيل زندانيان سياسى و فعال حقوقبشر در ايران تعلق گرفت.
به گزارش خبرگزارى فرانسه، شادى صطى سخنانى هنگام دريافت جايزه از وزير خارجه هلند، خواستار بررسى پرونده نقض حقوقبشر توسط ديكتاتورى آخوندى بهعنوان جنايت عليه بشريت در شوراى حقوقبشر ملل متحد گرديد.
شادى صدر گفت: «دولتهاى غربى، از جمله دولت هلند بهعنوان كشور ميزبان دادگاه بينالمللى جنايى، مىتواند از شوراى امنيت سازمان ملل بخواهد كه موضوع جنايت عليه بشريت را از طريق برقرارى يك محكمه بينالمللى براى رژيم ايران دنبال كند».
وى خواستار پيگرد و محاكمه همه افرادى كه در نظام ديكتاتورى آخوندى در نقض حقوقبشر و جنايت شركت داشتند گرديد.

روزنامه السياسه: مقاومت ايران نويد سرنگونى آخوندها را مىدهد

روزنامه كويتى السياسه با عنوان: ” مقاومت ايران اعلام كرد: رژيم ايران ساقط مىشود ”نوشت: از دوازدهم ژوييه گذشته يعنى زمان انتخابات رياست جمهورى كه در آن احمدىنژاد با تقلب ميليونها راى، براى دور دوم برنده شد هيچ مقامى در رژيم ايران پيدا نمىشود كه بتواند معجزهاى كند تا هيبت و قوه خشونت و استيلاى مسلحانه از دست رفته رژيم را بازگرداند.
السياسه افزود: يكى از مسئولان شوراى ملى مقاومت ايران در پاريس تأكيد كرد: ”استمرار اين قيام با اين توان شگفتانگيز مردم ايران آن هم بعد از اين مدت طولانى از درگيريهاى خيابانى شديد بين دانشجويان و شهروندان و زنان و پيرمردان از يكطرف و دستگاههاى سركوب دولتى تا دندان مسلح از طرف ديگر اميد به سرنگونى رژيم حاكم را ايجاد كره است. آن هم در زمانى زودتر از آنچه كه جهان تصور كند. وى افزود: اين امر امكان كشاندن ستمگران حاكم به دادگاههاى (مشابه) نورنبرگ را كه در اوايل دهه40 رهبران نازى هيتلرى را محاكمه كرد به وجود مىآورد.
اين مسئول مقاومت ايران به السياسه گفت: ”بعد از تظاهرات هفته گذشته رژيم ايران كه انتظار چنين قدرت و وسعت و فراگيرى را نداشت، دريافت كه زمين زير پاهايش به لرزه درآمده است. “

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen