Donnerstag, 29. Oktober 2009

تصوير قيام در جهان 29.10.2009 برابر با7آبان 1388



رادیو فرانسه 29.10.09

اعتصاب غذای "هنگامه شهیدی" روزنامه نگار ادامه دارد


به گزارش سایت خبری "نوروز" ، وابسته به اصلاح طلبان حکومتی ، هنگامه شهیدی روزنامه نگاروفعال حقوق زنان درآخرین تماس خود از زندان با اعلام این خبر به نوروز گفته است : مگر کسانی که در زیر زمین زندان اوین مرا به باد کتک گرفتند به کمیته انضباطی معرفی شدند. به گزارش نوروز این روزنامه نگار از دو شب پیش دست به اعتصاب غذا و دارو زده است . این درحالی است که هنگامه شهیدی از بیماری قلبی و افسردگی رنج می برد تا جائی که روزی بیست و هشت عدد قرص مصرف می کند . از این رواعتصاب غذای وی با توجه به وضعیت روحی و جسمی اش خطرناک گزارش شده است.

نامه ای با امضای صدهای نویسنده و روزنامه نگار

در این نامه که از سوی ده ها تن از اهل قلم ایرانی به امضاء رسیده ازجمله آمده است ، ما امضاء کنند گان این نامه از شما می خواهیم شخصاً با استفاده از همه نفوذ معنوی خود با بسیج امکانات قانونی و اجرائی سازمان ملل متحد ، دولت یاران را از اجرای احکام اعدام که علیه شماری از دستگیر شدگان صادر شده باز دارید و برای نجات جان آنها اقدام کنید. با توجه به تعهدات دولت ایران نسبت به میثاق های بین المللی لازم الاجرا در مورد حقوق بنیادی افراد در محاکمات خواهان لغو دیگر احکام دادگاه های نمایشی اخیر گردید، از شما تقاضا داریم با توجه به وخامت روز افزون نقض حقوق بشر ، با پیگیری مستمر، زمینه اعزام فرستاده ویژه حقوق بشر به ایران را که از سال دوهزارو پنج قطع شده است بار دیگر فراهم آورید.

در این نامه سرگشاه به وضعیت بیماری وخیم دکتر "محمد ملکی " رئیس پیشین دانشگاه تهران اشاره شده که به دلیل ابراز عقیده سیاسی به زندان های طولانی محکوم شده و با وجود کهولت و بیماری ، بار دیگر به زندان انفرادی افکنده شده است. بیش از سیصدو پنجاه نفر از فعالین سیاسی ، مطبوعاتی و حقوق بشری ایرانی این نامه را امضاء کرده اند.

نگرانی سفارت روسیه از تظاهرات در تهران

به گزارش این منبع خبری ، گفته می شود طی روزهای آینده و به ویژه مراسم "روز ملی استکبار جهانی"13آیان که هر ساله از سوی حکومت اسلامی برگزار می گردد ، افرادی جلوی سفارت روسیه تجمع کرده و شعار هایی علیه سیاست های روسیه در قبال ایران سردهند. مراسم رسمی روز13آ،بان در خیابان "طالقانی" ر و به روی سفارت سابق آمریکا برگزار می شود.

دراین روز هوادارن و فعالین جنبش سبز ایران نیز از مردم ایران خواسته اند برای طرح خواست های ملی خود از جمله لغو انتخابات ریاست جمهوری بیست ودوم خرداد به تظاهرات خیابانی بپردازند. علی رغم سال های قبل ، این بار مقامات انتظامی
حکومت اعلام کرده اند که بدون دریافت مجوز، تظاهرات خیابانی در این روز ممنوع خواهد بود

رادیو فردا

آرش حجازی: از پیامدهای شاهد قتل ندا بودن پشیمان نیستم


همیشه در هر گونه از حرکت های مردمی و آزادیخواهانه ،‌ برای دستیابی به آزادی به هر حال بها و قربانی داده می شود. وقتی مردم به این نتیجه رسیدند که برای رسیدن به آزادی حاضرند بهایی بپردازند،‌ سرعت پیمایش این مسیر به سمت آزادی و آرمان‌های مشترک یک ملت، تسریع می شود. مرگ ندا آقا سلطان سمبل شد.
حتی یک لحظه هم ناراحت و پشیمان نیستم . حداقل فکر می کنم تا پایان عمرم هر سرنوشتی که داشته باشم (مهم این است که راه درست را انتخاب کرده ام ). تقدیر ممکن است مسیر زندگی آدمی را به سمت و سوهای مختلفی ببرد. ممکن است گاهی آدم دچار سختی و دشواری شود. اما وجدانم آسوده است که آن کاری را که درست می دانسته ام و آن دینی را که داشته ام ادا کردم . اگر باز هم قرار باشد برای مشاهداتم بهایی بپردازم ، هیچ مشکلی نیست . باز هم این بها را می پردازم و اصلا پشیمان نیستم................


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen