Donnerstag, 29. Oktober 2009

تصوير قيام در جهان شماره 2 29.10.2009 برابر با7آبان 1388



بی بی سی فارسی

ادامه نگرانی فرماندهان سپاه از جنبش مخالفان

محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران ایران روز چهارشنبه ضمن "الهی" خواندن نظام حاکم بر ایران و مقایسه آن با "زمان امامت امام علی و پیامبر اکرم" ابراز نگرانی کرده است که چالش های جدی مخالفان ادامه یابد.
این دومین مقام ارشد سپاه در هفته جاری است که نسبت به ادامه چالش هایی که مخالفان داخلی متوجه حکومت می کنند ابراز نگرانی می کند و درحالی بیان می شود که بسیاری از مخالفان می گویند برای بدل کردن مراسم 13 آبان به یک تظاهرات ضددولتی دیگر آماده می شوند.

به گزارش منابع خبری ایران آقای جعفری که در جمع طلبه ها و سپاهی های آذربایجان غربی در شهر ارومیه سخنرانی می کرد هشدار داد که کسی نباید "دچار این اشتباه" شود که تهدیدها علیه حکومت برطرف شده است.
جعفری که همواره با صراحت زیاد از آنچه تهدیدها علیه نظام می داند سخن گفته است روز چهارشنبه چنین گفت: "خطر بزرگی را پشت سر گذاشته ایم و با حضور و آگاهی مردم در صحنه و هدایت حکیمانه رهبر این فتنه سرکوب شد ولی نمی توانیم بگوییم فتنه ها کاملا سرکوب شده و شعله های آتش آن خاموش شده است."

او قبلا گفته بود که ناآرامی های پس از انتخابات نظام را "تا مرز براندازی" پیش برد.

بسیاری از مقام های حکومت ایران به خصوص اعضای سپاه پاسداران از اعتراضات گسترده به نتایج انتخابات ریاست جمهوری که محمود احمدی نژاد در آن برنده اعلام شده به عنوان "فتنه" یاد می کنند.
سه روز پیشتر علی فضلی، فرمانده سپاه سیدالشهدای استان تهران با اشاره به احتمال برگزاری یک تجمع ضددولتی دیگر در روز 13 آبان توسط مخالفان خواستار "هوشیاری" در برابر آن شده و گفته بود "اگر نگران نباشیم در آینده مشکلات جدی تری را خواهیم داشت."
تظاهرات دولتی روز قدس امسال در 27 شهریور با حضور گسترده مخالفان رنگ دیگری به خود گرفت و در آن شعارهایی چون "استقلال آزادی جمهوری ایرانی" و "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" سرداده شد.

رادیو فرانسه

اعتراض شدید بریتانیا به حکم چهار سال حبس علیه حسین رسام


دیوید میلیباند، وزیر امور خارجۀ انگلستان، محکومیت حسین رسام، تحلیلگر و کارمند سفارت بریتانیا را در تهران " تجاوزی به کل جامعۀ دیپلماتیک در ایران" دانست و از احضار سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن به وزارت امور خارجۀ بریتانیا خبر داد.

رئیس دیپلماسی انگلستان گفت که خبر محکومیت حسین رسام، مشاور سیاسی سفارت بریتانیا در ایران، به اتهام جاسوسی عمیقاً نگران کننده است. او این حکم را کاملاًغیر موجه دانست و گفت این اقدام نشاندهندۀ روند جدیدی از آزار علیه کارمندان سفارت است که کاری جز انجام وظائف خود نمی کردند
حسین رسام کارمند 44 سالۀ سفارت انگلستان، دو ماه پیش، همراه ده ها تن دیگر، از جمله کلوتیلد رایس، دانشجوی فرانسوی و مدرس زبان فرانسه در دانشگاه اصفهان، به اتهام شرکت در تظاهرات اعتراضی مردم در پی اعلام نتایج انتخابات دهم در ایران، محاکمه شد. این اقدام تنش میان ایران و بریتانیا را شدت بخشید

خانواده های زندانیان سیاسی بین امیدواری و اعتصاب


خانواده های زندانیان سیاسی دیروز، چهارشنبه در برابر دفتر دادستان تهران گرد آمدند و با آرامش و نشان دادن عکس های زندانیان و شعار "زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، به احکام سنگین صادر شده برای زندانیانشان اعتراض کردندو سرانجام توانستند با دادستان تهران دیدار کنند.

مهرو موم دفتر یک "ان.جی.اوی" دفاع از کودکان کار


دفتر کار "جمعیت تلاش برای جهانی شایسته کود کان" که به گزارش "مردمک"، در زمینه مسائل کودکان کار و خیابان در تهران فعالیت می کرد، امروز، چهارشنبه ، توسط افراد ناشناس مهر وموم شد
بنا به گزارش این سایت، این سازمان غیر دولتی که در سال 1383 به فعالیت پرداخت نام خود را ار شعار صندوق کودکان سازمان ملل، یونیسف، بر گرفته است. سال گذشته نیز دفتر "جمعیت دفاع از کودکان کار وخیابان" توسط پلیس امنیتی مهر وموم شد و پس از مدتی دوباره کار خود را از سر گرفت.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen