Dienstag, 27. Oktober 2009

تصوير قيام در جهان 27.10.2009 برابر با5آبان 1388



رادیو صدای آلمان 27.10.09

دیده‌بان حقوق بشر: ایران احکام اعدام و غیرقانونی را لغو کند!


سازمان دیده‌بان حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای نسبت به احکام صادر شده توسط دادگاه‌های انقلاب اسلامی اعتراض کرد و خواستار لغو همه احکام غیرقانونی شد که قوه قضائیه ایران در ماه‌های پس از انتخابات مشاجره برانگیز ریاست جمهوری در ایران صادر کرده است.

مدیر بخش خاورمیانه سازمان دیده‌بان حقوق بشر، خانم سارالی ویتسون در ارتباط با بیانیه یاد شده می‌گوید:

"احکام مرگی که به دنبال دادگاه های غیرعادلانه صادرشده است نشان دهنده استهزا دستگاه قضایی ایران است. افرادی که مسوول صدوراین احکام هستند باید این احکام را لغو کنند و اطمینان خاطر بدهند کسانی که زندانی هستند یا به دادگاه فرستاده می‌شوند دسترسی آزاد و معمول به وکلایی که خود انتخاب می کنند را دارا می‌باشند."

دیده‌بان حقوق بشرخواهان آزادی چهره‌های سرشناس اصلاح‌طلب، روشنفکران، روزنامه‌نگاران و رهبران دانشجویی شد که پس از انتخابات ریاست جمهوری دستگیر شده‌اند. این سازمان همچنین نسبت به سرنوشت حسین درخشان، وبلاگ‌نویس ایرانی-کانادایی ابراز نگرانی کرده است. گفته می‌شود که این وبلاگ‌نویس اکتبر سال ۲۰۰۸ دستگیر شده و از آن زمان تا کنون در زندان به‌سر می‌برد.


بی بی سی فارسی


هشدار مقام سپاه در مورد 13 آبان

با ادامه درخواست های برخی معترضان به نتایج انتخابات برای بدل کردن تظاهرات رسمی 13 آبان به یک تجمع اعتراضی دیگر، یک مقام نظامی در این باره هشدار داده است.
به گزارش خبرگزاری فارس علی فضلی، فرمانده سپاه سیدالشهدای استان تهران روز دوشنبه در کرج گفت: "کانون فتنه اعلام کرد که در روز 13 آبان شیطنت هایی را خواهد داشت، در این زمینه نیز باید هوشیار باشیم و غفلت نکنیم."

او ابراز نگرانی کرد که "اگر نگران نباشیم در آینده مشکلات جدی تری را خواهیم داشت."
مخالفان که دولت از تجمعات آنها جلوگیری می کند در روز قدس در 27 شهریور با شعارهایی چون "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" و "مرگ بر دیکتاتور" دست به تظاهراتی بزرگ زدند و اکنون بار دیگر با استفاده از اینترنت و گاه دیوارنویسی برای بدل کردن 13 آبان به یک مراسم ضد دولتی از مردم دعوت می کنند.
اما چهره هایی مثل میرحسین موسوی نامزد معترض انتخابات که دولت محمود احمدی نژاد را نامشروع می داند تاکنون رسما از
هواداران خود برای شرکت در این راهپیمایی دعوت نکرده اند
چند هفته پیش در روز 24 مهر احمد جنتی امام جمعه موقت تهران با اشاره به 13 آبان گفت "کسانی که مهره دست دیگران هستند و نقشه هایشان در مراسمی مانند روز قدس خنثی شد، در این مراسم نیز بی نقشه نیستند هرچند می دانند این بار هم نقشه هایشان نقش برآب خواهد شد.
یونایتد پرس بین المللی
يونايتدپرس بينالمللى، طى گزارشى با اشاره به اظهارات معاون رئيس اطلاعات آلمان مبنى بر فعاليتهاى جاسوسى عوامل رژيم ايران در آلمان نوشت: مانفرد مورك گفت ما اسنادى داريم كه عوامل رژيم ايران از مردم شركت كننده در تظاهرات فيلمبردارى مىكنند. تهران از وزارتخارجه آلمان خواسته است تا از تظاهرات ضدايران در اروپا جلوگيرى نمايد. يونايتدپرس بينالمللى افزود: شخصيتهاى اپوزيسيون ايرانى در اروپا مىگويند از آنها عكس و فيلم تهيه شده و حتى از طرف عوامل رژيم ايران مورد تهديد و آزار قرار گرفتهاند.
جواد دبيران از شوراى ملى مقاومت ايران كه اعتراضات در اروپا را هدايت مىكند طى مصاحبهيى تلفنى به خبرگزارى يونايتدپرس گفت تبعيديان ايرانى كه در تظاهرات عليه رژيم در اروپا شركت كردهاند تماسهاى تلفنى تهديدآميزى دريافت كردهاند و وقتى كه مردم به ديدار خانوادههايشان در ايران رفتهاند دستگير شدهاند و اين خانوادهها همچنين در ايران مورد تهديد و آزار قرار گرفتهاند.
دبيران افزود مقامات رژيم ايران سعى مىكنند مردم را مورد تهديد قراربدهند.
به گفته دبيران، يك مرد ريشوى ايرانى كه يك مرسدس بنز سياه با نمره ديپلومات زير پايش بود اخيراً از يك تظاهرات فيلمبردارى مىكرد.
يونايتدپرس بينالمللى افزود:
سازمان مجاهدين خلق ايران يكى از گروههاى اپوزيسيون اصلى رژيم كنونى در تهران باقى مانده است. اكثر اعضاى مجاهدين در اشرف در عراق زندگى مىكنند و توسط نيروى آمريكا در 2003 خلع سلاح شدهاند. اتحاديه اروپا در عينحال بعد از اينكه بريتانيا سال گذشته اين گروه را از ليست خارج كرد، در ماه ژانويه آن را از ليست تروريستى خود خارج ساخته است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen