Mittwoch, 28. Oktober 2009

تصوير قيام در جهان 28.10.2009 برابر با6آبان 1388



رادیو فرانسه 28.10.09

شرایط نگران کنندۀ زیدآبادی، ملکی، باستانی

با اینکه زندان ها از خبر ساز ترین مکان ها هستند ولی از وضعیت بسیاری از زندانیان حوادث اخیر خبر چندانی در دست نیست و تماس میان زندانیان و خانواده ها و وکلایشان بی اندازه دشوار است.

خبرها یی ازاعتصاب غذا واعتصاب داروی هنگامۀ شهیدی، روزنامه نگارحکایت می کنند . وضعیت بهمن احمدی امویی، روزنامه نگار، پس از چهار ماه زندان، همچنان نا معلوم است وضعیت دکتر محمد ملکی، احمد زید آبادی و مسعود باستانی چه از نظر حقوقی و چه از نظر جسمی نگرانی برانگیز توصیف شده است.
از ملاقات های نامنظم محمد ملکی با خانواده اش و به ویژه وضعیت جسمی بحرانی او سخن می گوید. وی همچنین از پایان یافتن مهلت قرار بازداشت احمد زیدآبادی می گوید که خانواده اش یک ماه و نیم است مطلقاً از او بیخبرند محمد شریف، وکیل دعاوی که وکالت این سه فعال مدنی و روزنامه نگار را به عهده دارد
محمد شریف می گوید وظیفۀ وکیل دعاوی در قانون کاملاً تعریف شده است ولی در عمل این کار در شرایط کنونی دادگاه ها و بازپرسی ها یک شغل تزئینی بشمار می رود.


بی بی سی فارسی

تجمع خانواده های زندانیان سیاسی؛ حکم حبس برای یکی از متهمان


برای یکی از بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات حکم حبس قطعی صادر شده و خانواده های تعدادی از زندانیان تجمع اعتراضی برگزار می کنند.

روز چهارشنبه، 28 اکتبر (6 آبان،، خبرگزاری فارس به نقل از علیرضا جعفریان، وکیل مدافع ایمان سهراب پور، از متهمان پرونده اعتراضات به نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، گزارش کرد که دادگاه برای موکل او حکم سه سال حبس قطعی صادر کرده است.

وکیل مدافع ایمان سهراب پور گفته است که اتهامات موکل او شامل اقدام علیه امنیت کشور از طریق اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت عمومی، فعالیت تبلیغی علیه نظام حکومتی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی، ایجاد شبهه جعل در نتیجه انتخابات، سلب اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت و مراجع رسمی کشور، اخلال در نظم عمومی از طریق بلوا و آشوب و حرکات غیرمتعارف، ایجاد ترس و وحشت در جامعه، پخش سی دی و اعلامیه تحریک آمیز بین تجمع کنندگان و اغتشاشگران بوده است.
در دادخواست دادستان ایمان سهراب پور متهم شده بود که با حضور در محلهاي اغتشاش، اقدام به پخش ي دي و اعلاميه هاي تحريك آميز بين مردم كرده است.

ظاهرا آقای سهراب پور در جریان تظاهرات اعتراضی نسبت به نتیجه اعلام شده انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری بازداشت شد و زندانی شد.

تجمع خانواده های زندانیان

خانواده شماری از کسانی که به اتهام ارتباط با اعتراضات نسبت به نتیجه اعلام شده انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در زندان به سر می برند گفته اند روز چهارشنبه، 28 اکتبر (6 آبان)، در برابر ساختمان دادستانی تهران، واقع در خیابان پانزده خرداد، تجمع اعتراضی برگزار خواهند کرد.

تجمع کنندگان در اطلاعیه ای که با امضای "خانواده های زندانیان سیاسی" منتشر کرده اند گفته اند که هدف از این تجمع اعتراض به طولانی شدن مدت بازداشت و کندی روند رسیدگی به پرونده های بستگان آنان و بحرانی کردن قضای کشور توسط دولت است.

این خانواده ها همچنین حمله ماموران دولتی به مراسم دعای کمیل در پنجشنبه هفته گذشته و بازداشت تعدادی از شرکت کنندگان در این مراسم را تقبیح کرده اند.

آنان هشدار داده اند که تجمع مسالمت آمیز اولین گام اعتراضی است و در صورتیکه به خواست آنان توجهی نشود، در مراحل بعدی اقداماتی مانند تحصن، اعتصاب غذای دستجمعی و شکایت به نهادهای و مراجع قانونی و حقوق بشری بین المللی را مورد توجه قرار خواهند داد.

خانواده زندانیان سیاسی روز سه شنبه با انتشار نامه سرگشاده ای خطاب به روحانیون و مراجع تقلید، بروز و تشدید بحران پس از انتخابات را به "فتنه انگیزی ها و آشوب طلبی های جریان تندرو موجود در جناح اصولگرا" نسبت دادند.

در این نامه آمده است که بستگان زندانی این خانواده ها بیش از چهار ماه است که در بازداشت به سر می برند و اعضای خانواده هایشان اطلاعی از نحوه رسیدگی به اتهامات آنان ندارند.

صادر کنندگان این نامه سرگشاده ضمن تاکید بر عزم خود به برگزاری تجمع و در صورت لزوم، اقدامات دیگری پس از آن، نسبت به آنچه که انحراف جمهوری اسلامی از اهداف اولیه آن خوانده اند ابراز تاسف کرده اند.

خانواده های برخی از بازداشت شدگان معترض به نتیجه انتخابات در هفته های اخیر در مواردی در برابر زندان اوین اجتماع کرده اند اما ظاهرا اقدام آنان نتیجه ای نداشته است.

اخبار مربوط به تجمع برنامه ریزی شده برای روز چهارشنبه به طور وسیع در سایت های اینترنتی مختلف منعکس شده بود.


رادیوصدای آلمان

دادستان تهران: دستگیری در دعای کمیل به دستور من نبود


روز چهارشنبه ششم آبان خانواده‌های زندانیان سیاسی مقابل دادستانی تهران تجمع کردند. تعدادی از این افراد موفق شدند با دادستان تهران ملاقات کنند. وی صدور حکم حمله به مراسم دعای کمیل از سوی دادستانی را تکذیب کرده است.

خانواده‌های زندانیان سیاسی حوادث پس از انتخابات طبق اعلان قبلی روز چهارشنبه ششم آبان مقابل دفتر دادستانی تهران تجمع کردند. این افراد در سکوت کامل و با در دست داشتن عکس‌هایی از همسران و فرزندان زندانی‌شان و نیز پلاکاردهایی که خواست آزادی آنها را مطرح می‌کرد، باعث جلب توجه عابران شدند.

به گفته شاهدان عینی پس از مدتی مردم رهگذر به جمع خانواده‌های زندانیان پیوستند و عده‌ای نیز شروع به عکس گرفتن و فیلمبرداری از این تجمع کردند.
مریم قدس همسر فیض‌الله عرب‌سرخی به دویچه‌وله گفت که پس از پیوستن مردم به این تجمع از دفتر دادستانی خواستند که این افراد به داخل دفتر رفته و با دادستان ملاقات کنند.
وی می‌گوید بیشتر گلایه‌ها در مورد حمله به مراسم دعای کمیل در پنج‌شنبه گذشته بود که طی آن حدود سی نفر از خانواه‌های زندانیان دستگیر شدند. کسانی که به مراسم دعای کمیل رفته و خانواده‌ها را دستگیر کردند، گفته بودند که این کار با حکم دادستانی تهران صورت گرفته اما دادستان تهران در ملاقات با خانواده‌ها این موضوع را شدیدا تکذیب کرده و گفته از سوی من هیچ دستوری برای این کار صادر نشده بود.

دستورات ضد و نقیض دادستانی و ارگان‌های نامعلوم

هفته گذشته نیز تعدادی از خانواده‌های زندانیان سیاسی با دادستان تهران ملاقات داشتند و وی به آنها گفته که من بنا دارم هر هفته با تعدادی از خانواده‌ها دیدار کنم تا بهتر بتوانم به پرونده‌های زندانیان رسیدگی کنم.
فردای روزی که این ملاقات صورت گرفت مراسم دعای کمیل در منزل شهاب طباطبایی عضو زندانی جبهه مشارکت با حمله کسانی که خود را ماموران دادستانی معرفی می‌کردند بر هم خورد و حدود ۶۰ نفر دستگیر شدند. نیمی از دستگیرشدگان به تدریج آزاد شدند اما بقیه همچنان در بازداشت به سر می‌برند

همبستگی ملی

وال استریت ژورنال: مردم ایران در تظاهرات نشان دادند که خواهان آزادی و صلح هستند، اوباما بر تئوری خود در مورد رژیم ایران اصرار می ورزد
وال استریت ژورنال(۲آذر۸۸) ، طی مقاله یی، هرگونه مماشات با رژیم ایران را رد کرد و نوشت: در حالی که مردم ایران در تظاهرات نشان دادند که خواهان آزادی و صلح هستند، اوباما بر تئوری خود در مورد رژیم ایران اصرار می ورزد.
این مقاله افزود: اعتراضاتِ انبوهی از مردم که در ماه ژوئن در ایران به‌دنبال اعتراض به یک انتخاباتِ نمایشی شروع شد؛ تا روز قدس ادامه یافت. جمعیتِ تظاهرکننده که در آن روز، نپذیرفتند شعارهای رژیم را بدهند، در عوض، شعار می‌دادند مرگ بر روسیه و مرگ بر چین. … در این نقطه، پخش این تظاهرات از تلویزیون دولتی متوقف گردید. دو هفته قبل بود که رژیم ایران ۳ نفر را به‌خاطر شرکت در تظاهرات به مرگ محکوم کرد. در اینحال، ناراضیان در ایران کماکان شکنجه می‌شوند و در زندانهای ایران مورد تجاوز

قرارمی‌گیرند. دولت اوباما که روی گفتگو با رژیم ایران متمرکز شده تا این رژیم را وادار سازد برنامه تسلیحاتی اتمی خود را رها کند؛ عمدتاً با سکوت از طرف ایران مواجه شده است.
وال استریت ژورنال نوشت: باراک اوباما برای دنبال کردن سیاست تعامل، نیاز به طرف حسابهای ایرانی یی دارد که دوام و قوامی داشته باشند نه کسانی که با تقلب روی کار آمده و در لبه پرتگاه قرار دارند... مردم ایران خواهان یک رویکرد متفاوت هستند آنها خواهان زندگی در صلح و آزادی هستند. واقعیات امروز با تئوری باراک اوباما همخوانی ندارند.

تجمع اعتراضی خانواده های زندانیان سیاسی در مقابل دادستانی آخوندها


قیام سراسری ایران- شماره ۱۸۹
تجمع اعتراضی خانواده های زندانیان سیاسی در مقابل دادستانی آخوندها


صبح روز چهارشنبه ۶آبان, جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی در مقابل دادستانی رژیم آخوندها, در اعتراض به ادامه بازداشت و بلاتکلیفی فرزندان و وابستگان خود تجمع کردند. این تجمع اعتراضی که هر لحظه به جمعیت آن اضافه می شد, مورد حمایت شماری از فعالان زن و خبرنگاران قرار گرفت. خانواده ها پلاکاردهایی با شعارهای «دادگاه فرمایشی ملغی باید گردد», «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» و همچنین اسامی فرزندان و بستگان زندانی خود حمل می کردند.

مزدوران نیروی انتظامی با استقرار خودروهای خود در محل و لباس شخصی های موتور سوار با گشت زدن پیرامون منطقه دادستانی آخوندها, مانع پیوستن عابران به تظاهرکنندگان شدند.
خانواده های زندانیان سیاسی در بیانیه پایانی خود تاکید کردند که در صورت ادامه یافتن بازداشت عزیزانشان به تحصن و اعتصاب غذا دست خواهند زد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۶آبان۱۳۸۸(۲۸اکتبر۲۰۰۹)

صدای آمریکا

خامنه ای بار دیگر به معترضین به نتایج انتخابات هشدار داد

او انتخاب دوباره احمدی نژاد را رسما تایید کرده است


خامنه ای می گوید زیر سئوال کشیدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری، جرم است.

خامنه ای این موضوع را روز چهارشنبه در جدیدترین هشدار به رهبران مخالف، که می گویند در انتخابات به نفع احمدی نژاد تقلب شد، عنوان کرد. او انتخاب دوباره احمدی نژاد را رسما تایید کرده است. اما رهبران مخالفان، میر حسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی رییس جمهوری سابق، ادعا کرده اند که رای گیری با تقلب همراه بود.

دولت ایران اعتراضاتی را که در پی اعلام نتایج انتخابات به راه افتاد به شدت سرکوب کرد، و صدها نفر دستگیر شدند
رهبر جمهوری اسلامی ایران می گوید زیر سئوال کشیدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری، جرم است.


.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen