Donnerstag, 19. November 2009

تصوير قيام در جهان 19.10.2009 برابر با29مهر 1388







رادیو فرانسه
روزنامه های فرانسه گزارش هولناکی از زندان کهریزک

مطبوعات امروز فرانسه تقریباً هر کدام مطالبی را به ایران و افغانستان اختصاص داده اند. لیبراسیون گزارش مفصلی دارد در باره زندان کهریزک. نویسنده این نشریه توضیح می دهد که اخیراً پزشکی بنام رامین پور ایدر جانی که در "سیاه چال "کهریزک مشغول خدمت بوده است ، و به احتمال زیاد از همه فجایعی که در دخمه های هولناک این زندان گذشته با خبر است بطور ناگهانی "خودکشی" کرده است.

مقامات رسمی مدعی اند که مرگ او یا ناشی از خودکشی است و یا بدلیل سکته قلبی جان سپرده است. لیبراسیون می نویسد که خانواده این جوان بیست و شش ساله که دوران خدمت سربازی خود را در این زندان می گذرانیده است ، تقاضای آزمایش پزشکی برای پی بردن به علت مرگ او را مطرح کرده اند. اما مقامات پلیس با این تقاضا مخالفت می کنند. بعقیده لیبراسیون مرگ این پزشک آخرین حادثه غم انگیز تاریخچه خونین زندان کهریزک است.

نویسنده گزارش توضیح می دهد که این زندان مخوف بطور معمول محل نگهداری کسانی بود که رژیم آنها را اراذل و اوباش می نامید. ولی حوادث پس از انتخابات این زندان را به محلی برای نگاهداری معترضین تبدیل کرد و باعث افشای جنایاتی شد که در این سیاهچال رایج بود. لیبراسیون توضیح می دهد که عکاس مخصوص رهبر جمهوری اسلامی در حال عکس گرفتن از تظاهرات دستگیر می شود و او را به کهریزک می برند و او خود شاهد و قربانی همه ضرب و شتم ها ، شکنجه ها و خشونت هائی میشود که در این زندان رایج بوده است.

بعدها در بازدید یکی از نمایندگان مجلس از این زندان عکاس مربوطه بوسیله او شناسائی و آزاد می شود. به احتمال زیاد پس از این حادثه است که آیت الله خامنه ای شخصاً دستور تعطیل این زندان مخوف را صادر می کند. لیبراسیون توضیح می دهد که رون آراد خلبان اسرائیلی که هواپیمایش در سال 1986 در لبنان سقوط کرد ، در همین زندان نگهداری می شده است. نویسنده گزارش سپس از کسانی که خود در این زندان مورد شکنجه و آزار قرار گرفته اند نقل قولهائی را آورده است که نشانه هائی از خشونت ها و تجاوزات باور نکردنی را ترسیم می کنند. نویسنده نتیجه می گیرد که همه این حقایق را پزشکی می دانست که در کهریزک کار میکرد و اینک " خود کشی" کرده است.
العربیه فارسی
مادر پزشک کهریزک فاش کرد : جان رامین پوراندرجانی به خاطر مرگ روح الامینی در خطر بود

مادر رامین پور اندرجانی پزشک وظیفه ای که در بازداشتگاه کهریزک خدمت می کرد و خبر مرگ او اخیرا منتشر شده است امروز پنجشنبه 19 – 11 – 2009 اعلام کرد فرزندش " به علت بیان حقایقی در مورد شکنجه محسن روح الامینی یکی از قربانیان این بازداشتگاه ، کشته شده است."

وی در گفتگو با نوروز سایت رسمی جبهه مشارکت ازعمده ترین احزاب اصلاح طلب گفته است که قبل از رحلت فرزندش با دکتر روح الامینی پدرمحسن روح الامینی تماس گرفته وضمن بیان اینکه " محسن توسط رامین پیش از شهادت مورد معاینه قرارگرفته بود به او می گوید که جان پسر من به علت بیان حقایقی درمورد شکنجه و شهادت پسر شما در خطر است."

این در حالی است که فرمانده نیروی انتظامی روزگذشته علت مرگ دکتر کهریزک را " خودکشی " اعلام کرده بود.

نوروز می گوید " بر اساس اطلاعاتی که پس از اطمینان از صحت آنها منتشر می کند ، دکتر روح الامینی در پاسخ به مادر رامین می گوید: " شما می خواهید من چه کارکنم ؟ اگر رضایت بدهم مشکل شما حل می شود. شما با کسانی طرف هستید که متهم پرونده هستند نه من."

متهمان کهریزک

پایگاه اطلاع رسانی جبهه مشارکت اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی ، احمدرضا رادان فرمانده پلیس تهران وسعید مرتضوی دادستان وقت تهران را مسئول مستقیم حوادث کهریزک معرفی کرده و آنها را به " متهم کردن افراد به جرم های خودساخته و ارتباط دادن اکثرحوادث به نیروهای خارجی " متهم کرده است.

نوروز ادعای خودکشی و نوشتن وصیت نامه توسط پزشک مورد نظر را " غیرقابل باور و ساختگی " خوانده وتاکید کرده است که " رامین پوراندرجانی پیش از مرگ با دوستانش تماس گرفته واعلام کرده است سه شنبه به تبریز خواهد آمد همچنین برای ادامه تحصیل از یک دانشگاه آلمانی پذیرش گرفته بود."

فرمانده پلیس دلیل مرگ پزشک کهریزک را " خودكشی به انگیزه شخصی یا از دست دادن روحیه " اعلام کرده و تاکید کرده بود " جسد او در آسایشگاه جمعی در دادسرا كشف شد و وصیت نامه ‌ای هم در كنارش كشف شد كه در آن از تهدیدهایی كه علیه او وجود داشت، گلایه كرده بود."
بالاى صفحه
تهدیدهای رادان

سایت جبهه مشارکت در پایان می گوید : " اطلاعات نوروز مبین آن است که شخص احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی بارها رامین را مورد تهدید قرار داده و دستور به سکوت او داده بود."

بهداری نیروی انتظامی پیش از این علت مرگ رامین پوراندرجانی را " ایست قلبی در خواب " اعلام کرده بود اما اسماعیل احمدی مقدم روزگذشته علت مرگ این پزشک را " خودکشی " اعلام کرد.

همزمان با حوادث جنجال برانگیز انتخابات اخیر ایران گزارش های متعددی در مورد شکنجه بازداشت شدگان و مرگ برخی از آنان در این بازداشتگاه منتشرشده بود و تعدادی از این بازداشت شدگان پس از آزادی علیه مسئولان شکایت کرده بودند.

مقامات قضائی هم اعلام کرده بودند که چندتن از مسئولان بازداشتگاه برای پاسخگویی به تخلفات احضار شده اند وآنگونه که احمدی مقدم می گوید " این پزشك وظیفه به عنوان متهم احضار شده و با قرار آزاد بود."

خانواده مقتول ومخالفان اما مرگ او را با بیان حقایق کهریزک در ارتباط می دانند.

سايت هرانا ظرف هشت ماه، 30نفر در اهواز اعدام شدهاند


رژيم ضدبشرى آخوندى طى هشت ماه گذشته 30نفر را تنها در اهواز اعدام كرده است.
داوود صادقى دادستان جنايتكار رژيم در اهواز گفت: در راستاى اجراى عدالت و برخورد قاطع با اخلالگران نظم و آسايش عمومى، اجراى حكم محكومان قطعى محاكم اعم از كيفرى و دادگاه انقلاب در برنامه كارى اين دادسرا قرار گرفته است كه 13نفر به جرم مواد مخدر محكوم به اعدام شدند و حكم صادره در مورد آنها اجرا شد. در راستاى مبارزه با مفسدين فىالارض، حكم سه نفر از محارب و مفسدان فىالارض به مرحله اجرا درآمد. همچنين حكم اعدام يك سارق مسلح نيز اعدام شد، و حكم اعدام 13نفر ديگر نيز اجرا شد.

عفو بينالملل: عفو بينالملل، تشكيل «پليس اينترنت» توسط أخوندها را، محكوم كرد

در پى اعلام تشكيل پليس اينترنت توسط رژيم آخوندها، عفو بينالملل با صدور بيانيهيى تشكيل اين پليس سركوبگر را بهعنوان اقدامى براى تشديد حمله به آزادى بيان محكوم كرد.
بيانيه عفو بينالملل افزود: هدف از تشكيل پليس اينترنت خاموش كردن و ارعاب مخالفين سياسى و گسترش فضاى اختناق در اينترنت است.

مالكام اسمارت، مدير بخش خاورميانه و شمال آفريقا در عفو بينالملل، گفت: بنظر مىرسد هدف رژيم ايران ترساندن مردم از انتقاد از دولت يا پخش اخبار و اطلاعات درباره نقض حقوقبشر و ساير اقدامات سركوبگرانهيى است كه اين رژيم قصد انجام آن را دارد.

مالكام اسمارت افزود رژيم ايران به جاى تشكيل پليس اينترنت بايد از حمله فزاينده به فعالين سايتهاى اينترنتى دستبردارد.

عفو بينالملل، افزود: رژيم ايران قوانين نامشروعى را اعمال مىكند كه نتجه آن زندانى شدن بسيارى از خبرنگارانى بوده كه كارى جز گزارش كردن حقايق نكردند.
در قسمت ديگرى از بيانيه عفو بينالملل آمده است: كنترل اينترنت شيوه ديگريست كه مقامهاى رژيم ايران با توسل به آن مىخواهند مخالفت سياسى را خفه كنند.


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen