Montag, 16. November 2009

تصوير قيام در جهان 16.11.2009 برابر با25آبان 1388



رادیو فرانسه


یکی از دستگیر شدگان به اعدام محکوم شد


رویترز به نقل از سازمان های مدافع حقوق بشر گزارش داد که یک جوان ایرانی به نام رضا خادمی به خاطر شرکت در تظاهرات اعتراضی مردم به نتیجۀ رسمی انتخابات ریاست جمهوری ایران و نیز وابستگی به یکی از گروه های مخالف جمهوری اسلامی در تبعید به اعدام محکوم شده است.

رضا خادمی پنجمین نفر از دستگیرشدگان ناآرامی های ایران است که به اعدام محکوم می شود. رویترز تصریح کرده است که مقامات ایران هنوز این خبر را تأئید نکرده اند.

در اکتبر گذشته ایسنا خبرگزاری دانشجویان ایران گزارش داده بود که قوۀ قضائیه ایران سه نفر را به اتهامات مشابه به مرگ محکوم کرده است. رئیس کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل از مراجع قضایی ایران خواسته بود که با دقت این محکومیت ها را مورد بازبینی قرار دهند.

رضا خادمی در خرداد ماه گذشته و در پی ناآرامی های خیابانی پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران دستگیر و توسط دادگاه انقلاب به مرگ محکوم شد. قوۀ قضائیه ایران رضا خادمی را به عضویت در سازمان مجاهدین متهم کرده است.

خبرگزارى فرانسه: «ندا» آماده جانفشانى بود

كاسپين ماكان نامزد ندا آقا سلطان شهيد ملى قيام سراسرى گفت: ندا آماده بود كه براى هدفش بميرد. او مىگفت اگر به قلبم شليك شود يا دستگير شوم، مهم نيست چرا كه ما در قبال آينده خودمسئول هستيم
كاسپين ماكان كه بهدنبال مرگ ندا توسط رژيم آخوندى دستگير و زندانى شد و درحال حاضر در يكى از شهرهاى خاورميانه مخفى است، در مصاحبه با آبزرور گفت: ندا از اولين روز در خط مقدم اعتراضهاى بودو خود را متعهد به كمك به سرنگونى احمدىنژاد مىدانست.
كاسپين ماكان افزود: رژيم و مأموران امنيتى خواهان خاموش كردن صداى ندا بودند .

هرانا: امام جمعه اهل تسنن در زاهدان، توسط رژيم آخوندى دستگيرشد

رژيم آخوندى مولوى عبدالغنى شه بخش، امام جمعه موقت اهل تسنن زاهدان و يکى از استادان حوزه علميه اهل تسنن اين شهر را دستگير كرد.
وى دو هفته پيش به ارگان سركوب موسوم به دادگاه ويژه روحانيت احضار و پس از بازجويى آزاد شده بود، اما روز پنجشنبه 21آبان در مشهد بازداشت شد.
برخى ديگر از علماى اهل تسنن زاهدان از جمله مولوى محمد عثمان قلندرزهى، امام جمعه اهل تسنن و مدير حوزه علميه شهر خاش نيز در زندان بهسر مىبرد.
خاطرنشان مىشود طى چند هفته اخير، شيخ الحديث مولانا محمد يوسف حسين پور، مدير حوزه علميه گشت سراوان و مولانا محمدگل مدير حوزه علميه مخزن العلوم خاش و مفتى شهرستان خاش، توسط دستگاههاى اطلاعاتى و امنيتى رژيم احضار شده و مورد بازجوئى قرار گرفتند.

سايت راديو آلمان: 400معتاد تبعيد شده توسط رژيم آخوندى، به طرز فجيعى جان دادند


بنابه يك گزارش منتشر شده يك سوم از 1200تن معتادانى كه چند سال پيش به مكانى به نام جزيره منتقل شدند بهطور فجيعى جان دادند.
در اين گزارش كه روز 22آبان توسط سايت راديو آلمان منتشر شده، يكى از كسانى كه جان سالم از جزيره به در برده، به نام عباس، اين اردوگاه مرگ را چنين توصيف كرد: ”ما توى جزيره که بوديم اگر به ما ديفنوکسيلات نمىدادند ، چون آنجا شرجى بود و رطوبت داشت، اسهال خونى مىگرفتيم و اسهال ما را مىکشت. آنجا حدود هزارو دويست نفر بوديم، که شديم هشتصدتا. خيلىها آنجا مردند. خيلىها را آوردند بهدارى غرب و اکثرشان مداوا شدند. خيلىها هم بدنشان کرم زد و مردند».
عباس كه 6ماه را در جزيره بهسر برده، مىافزايد: «حالا نمىدانم نظر خداوند بود که ما توى اين دنيا باقى مانديم. آنجا شرايطش خيلى بد بود. يک زيرپيراهن و يک شورت تنمان بود و هر پنج دقيقه يکبار بايد اينها را مىچلانديم، انگار که دوش گرفته بودى. هيچى نمىدادند، غير از ديفنوکسيلات که آن را هم اکثرا نمىدادند، خيلىها سر همان مردند، سر يک دانه ديفنوکسيلات. ما را فرستاده بودند آنجا که بميريم. يعنى ديگر به بيرون اميد نداشتيم. فرستاده بودند بميريم همهمان“ .
شايان ذكر است كه حدود سال 1380 رژيم در عملياتى موسوم به «جزيره» با هدف پاکسازى منطقه خاک سفيد تهران و بازداشت معتادان و مواد فروشان جزء به مورد اجرا گذاشت. گويا علت چنين نامى بر اين طرح آن بود كه دستگيرشدگان را به منظور سر به نيست كردن به اردوگاه مرگى به نام جزيره مىفرستادند.


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen