Sonntag, 15. November 2009

تصویر قیام در جهان 15نوامبر24آبان




مبهم‌تر شدن ماجرای کهریزک با انتشار خبر یک خودکشی

هنوز مقامات، درباره‌ی خبر خودکشی پزشک وظیفه‌ی زندان کهریزک اظهار نظری نکرده‌اند. پرسش‌هایی طرح می‌شود از جمله در این مورد که دکتر رامین پوراندرجانی چه دیده و پس از برملا شدن فجایع کهریزک زیر چه فشارهایی قرار گرفته است.
مجموعه‌ای از سایت‌های ایرانی خبر می‌دهند که دکتر رامین پوراندرجانی، که محل خدمتش به عنوان پزشک وظیفه در زندان کهریزک بوده، خودکشی کرده است. برخی سایت‌ها نام خانوادگی او را "پورارزجانی" ذکر کرده‌اند. خبر، نخست توسط سایت "نوروز" (جبهه مشارکت) منتشر شده است.

اطلاعات موجود بر روی اینترنت حاکی از آن است که رامین پوراندرجانی، ۲۶ سال داشته است. او در دانشگاه تبریز تحصیل کرده و محل مأموریتش به عنوان پزشک وظیفه‌ی بهداری نیروی انتظامی تهران زندان کهریزک بوده است.

رامین پوراندرجانی در دوره‌ی انباشته شدن زندان کهریزک از دستگیرشدگان حرکت‌های اعتراضی، در این زندان حضور داشته و طبعا می‌بایست بسیاری از رخدادهای این
زندان را مشاهده کرده باشد
.هنوز جزئیات خودکشی او مشخص نیست و نیز مشخص نیست که پس از افشای فجایع کهریزک بر او چه گذشته است. در سایت‌های خبری در این مورد اطلاعاتی منتشر شده
که معلوم نیست تا چه حد از منابع دست اول برآمده باشند

مبهم‌تر شدن پرونده

هنوز مقامات قضایی و نیز نمایندگان دخیل در ماجرا درباره‌ی خبر خودکشی پزشک وظیفه‌ی زندان کهریزک اظهار نظری نکرده‌اند. این خبر طبعا به ابهام‌های موجود می‌افزاید. پرسش‌هایی طرح می‌شود از جمله در این مورد که رامین پوراندرجانی چه دیده و پس از برملا شدن فجایع کهریزک زیر چه فشارهایی قرار گرفته است.

دویچه وله صدای آلمان

یکی از دستگیر شدگان به اعدام محکوم شد

رویترز به نقل از سازمان های مدافع حقوق بشر گزارش داد که یک جوان ایرانی به نام رضا خادمی به خاطر شرکت در تظاهرات اعتراضی مردم به نتیجۀ رسمی انتخابات ریاست جمهوری ایران و نیز وابستگی به یکی از گروه های مخالف جمهوری اسلامی در تبعید به اعدام محکوم شده است.

رضا خادمی پنجمین نفر از دستگیرشدگان ناآرامی های ایران است که به اعدام محکوم می شود. رویترز تصریح کرده است که مقامات ایران هنوز این خبر را تأئید نکرده اند.

در اکتبر گذشته ایسنا خبرگزاری دانشجویان ایران گزارش داده بود که قوۀ قضائیه ایران سه نفر را به اتهامات مشابه به مرگ محکوم کرده است. رئیس کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل از مراجع قضایی ایران خواسته بود که با دقت این محکومیت ها را مورد بازبینی قرار دهند.

رضا خادمی در خرداد ماه گذشته و در پی ناآرامی های خیابانی پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران دستگیر و توسط دادگاه انقلاب به مرگ محکوم شد. قوۀ قضائیه ایران رضا خادمی را به عضویت در سازمان مجاهدین متهم کرده است.

در این حال، دو جوان بیست و بیست و پنج ساله به اتهام تجاوز و قتل در زندان همدان به دار آویخته شدند.

از آغاز سال جاری میلادی دویست و پنجاه نفر نفر در ایران اعدام شده اند. در سال گذشته شمار اعدام ها در ایران بالغ بر دویست و چهل و شش نفر شد

.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen