Freitag, 27. November 2009

تصوير قيام در جهان 27.11.2009 برابر ب6آذر1388



سفر پاسدار احمدي نژاد به ونزوئلا با تظاهرات اعتراضي وابرازنفرت دانشجويان ونزوئلا از گماشته ولي فقيه ارتجاع روبه روشد.


فيلم تظاهرات دانشجويان ونزویلایی در اعتراض به سفر احمدی نژاد

حضور گماشته ولي فقيه ارتجاع در آمريكاي لاتين محكوميتهاي گسترده سياسي را ازسوي اپوزيسيون ونزوئلا و شماري از وزيران كشورهاي آمريكاي لاتين درپي داشت.

تلويزيون بي. بي. سي طي گزارشي گفت: احزاب اپوزيسيون ونزوئلا مخالفت خود را با حضور احمدينژاد ابراز كرده‌اند.

خبرگزاري آكي(ايتاليا) طي گزارشي از سفر پاسدار احمدينژاد به كشورهاي آمريكاي لاتين، نوشت: وزيران ميگويند, ايران براي منطقه يك ”خطر” است. اين خبرگزاري افزود: بر اساس گفته يك وزير كليدي از اين منطقه, اقدام رژيم ايران جهت تقويت روابط خود با ونزئلا يك تهديد براي ثبات آمريكايي مركزي است.

اين خبرگزاري نوشت: در حاليكه احمدينژاد سفر رسمي به ونزئلا , برزيل و بوليوي را به انتها ميرساند, كارلوس لوپز كونترراس, وزير خارجه هندروس، گفت: تا آنجا كه به موضوعات صلح بين المللي, توسعه تكنولوژي, تسليحات اتمي و ارتقاء اعمال تروريستي در جهان برميگردد, ما رژيم ايران را همواره بعنوان يك حكومت خطرناك در نظر ميگيريم…

ازسوي ديگر، مراسم ورود احمدي نژاد به ونزوئلا به علت پخش سرود ديكتاتوري پيشين ايران براي احمدي نژاد، با يك فضيحت ديپلوماتيك روبرو شد. احمدي نژاد كه با سرود شاهنشاهي حركت مي كرد كاري نكرد و تلويزيون رژيم نيز عينا همين فضيحت را پخش كرد فضيحتهايي كه حاكي ازشدت نياز ديكتاتوري منفور آخوندي به اين قبيل سفرها وبرنامه هاي رسمي است.

نواختن سرود شاهنشاهی در استقبال از احمدی نژاد وپخش آن از تلویزیون رژیم

منبع: خبرگزاري آكي(ايتاليا)



رادیو فرانسه

آمریکا : اتهامات علیه کیان تاجبخش بی اساس است و او باید آزاد شود


کاخ سفید واشنگتن ضمن ابراز تأسف از اتهامات جدید طرح شده علیه کیان تاجبخش، جامعه شناس ایرانی-آمریکایی، بار دیگر خواستار آزادی وی شد.

کاخ سفید آمریکا با انتشار بیانیه ای نگرانی بسیار این کشور را از اخبار مربوط به اتهامات جدید علیه کیان تاجبخش اعلام کرده که از جمله دستگیرشدگان رویدادهای پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران است و ماه گذشته از سوی دادگاه انقلاب تهران به پانزده سال زندان محکوم شد.

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از خانوادۀ کیان تاجبخش نوشته است که این جامعه شناس ایرانی-آمریکایی دوشنبه گذشته مجدداً متهم به جاسوسی شد، با این تفاوت که اینبار او را به جاسوسی به نفع بنیاد جورج سوروس متهم کرده اند.

سخنگوی رئیس جمهوری آمریکا گفته است که اتهامات آقای تاجبخش بی اساس است و نخستین محکومیت او جنجال برانگیز بوده است.

کاخ سفید در ادامه بیانیه خود افزوده است که حکومت ایران نمی تواند با نقض حقوق اساسی و زندانی کردن افراد بی گناه احترام جامعۀ جهانی را به دست آورد.

دولت آمریکا خواستار آزادی آقای تاجبخش شده و از حکومت تهران خواسته است که حقوق ساکنان این سرزمین را محترم شمارد.


فزایش دستگیری ها در محافل دانشجوئی

در ایران فضای دانشگاه های این کشور ، بویژه در شهرهای بزرگ با گذشت پنج ماه از انتخابات ریاست جمهوری و سه ماه از گشایش همچنان تنش آلود است.

بسیاری از فعالین دانشجوئی ماه هاست که دربازداشت به سر می برند و شمار دستگیری ها در محافل فعال دانشجوئی در هفته های اخیر افزایش چشمگیری یافته است.

به گزارش خبرنامه "امیرکبیر" تحصن اعتراضی واحد پلی تکنیک "ماهشهر" وارد چهارمین روز خود شده است. و در تهران به دنبال انتشار خبرهائی درمورد احتمال "تصویه" دانشگاه ها از اساتید ، دانشجویان دانشگاه ها با انتشار اعلامیه ها و بیانیه ها به مقامات مسئول هشدار داده اند که در صورت اخراج اساتید ، دست به اعتصاب و تحصن خواهند زد.

در سامانه خبری "موج سبز آزادی" دانشجویان می نویسند : بر اساس اخبار موثق دریافتی ، کمیته های ویژه ای با همکاری وزارت علوم و مسئولان دولت "کودتا" در همه دانشگاه ها برای بازنشسته کردن اجباری و اخراج اساتید تشکیل شده است. در همین رابطه شنیده شده که به زودی موج جدید اخراج و بازنشستگی احباری اساتید آغازمی شود.

فعالین دانشجوئی هشدار داده اند که با شروع اخراج ها و بازنشستگی ها موج اعتصابات و تحصن های دانشجوئی دانشگاه های سراسر کشور را فرا خواهد گرفت.

دویجه وله رادیو صدای آلمان

سه نهاد حقوق بشری بررسی بی‌طرفانه مرگ پزشک کهریزک را می‌خواهند


سازمان عفو بین‌الملل به همراه سازمان پزشکان برای حقوق بشر و کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران در بیانیه مشترکی خواهان بررسی شفاف و بی‌طرفانه مرگ دکتر رامین پوراندرجانی، پزشک کهریزک شدند.
سه سازمان مستقل و غیردولتی فعال در زمینه حقوق بشر با انتشار نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و رئیس قوه قضائیه‌ی جمهوری اسلامی درخواست کردند تا در مورد علت مرگ رامین پوراندرجانی، پزشک بازداشتگاه کهریزک تحقیقات مستقل و بی‌طرفانه صورت گیرد.
دروری دایک مسئول بخش ایران سازمان عفو بین‌الملل درمورد این بیانیه به دویچه وله می‌گوید: «ما به صورت مشترک با "کمپین بین‌المللی حقوق بشر" و "سازمان پزشکان برای حقوق بشر" یک بیانیه صادر کردیم و در آن خواهان بررسی و تحقیقات شفاف و بی طرفانه و مستقل شدیم. در همین مورد پیشنهاد کردیم که "پزشکان برای حقوق بشر" که یک سازمان غیر دولتی در ایالات متحده است این تحقیقات را انجام دهند برای اینکه آنها صلاحیت این کار را دارند».
آقای دایک در این مورد که آیا پاسخی به پیشنهاد آنها از سوی مقامات ایران داده شده یا نه می‌گوید: «ما سالهاست که به عنوان سازمان عفو بین‌الملل جوابی از دولت ایران دریافت نکرده‌ایم. البته بعضی وقتها در مورد پرونده‌های مشخص، نمایندگان قوه قضائیه ایران به اعضای سازمان عفو بین‌الملل جواب می‌دهند ولی دفتر مرکزی و پژوهشی ما در لندن تا کنون جوابی از مقامات ایران در هیچ زمینه‌ای دریافت نکرده است».
در بخشی از این بیانیه مشترک آمده است: «دکتر پوراندرجانی را قبل از مرگش تهدید کرده بودند تا مانع او شوند که خشونت‌هایی را که در کهریزک شاهد بوده آشکار کند. همچنین گزارش شده که او را وادار کرده بودند تا گواهی کند که یکی از بازداشتی‌های کهریزک در اثر مننژیت فوت کرده است».

همبستگی ملی

کمیته سرکوب اشرف به دستور ملایان ایران، ورود دارو و پزشک را ممنوع می کند




مسئولیت این جنایت جنگی به عهده دولت عراق است و آمران آن قابل تعقیب هستند
به دستور کمیته سرکوب ساکنان اشرف در نخستوزیری عراق، از این پس ورود هرگونه پزشک و دارو به داخل اشرف ممنوع است. این محدودیت ضد انسانی و جنایتکارانه که جان و سلامتی شمار زیادی از ساکنان اشرف را بهخطر میاندازد، بعد از ظهر روز گذشته چهارم آذر ماه، توسط نماینده اداره بهداری استان دیالی به ساکنان اشرف اطلاع داده شد. تا کنون داروهای خریداری شده توسط ساکنان اشرف با نظارت نماینده همین اداره میتوانست وارد شود.

ممنوعیت ورود دارو و پزشکان متخصص عراقی در حالی صورت میگیرد، که شمار زیادی از مجروحان حمله جنایتکارانه مرداد ماه گذشته و همچنین بیماران صعبالعلاج اشرف از کمبود داروهای ویژه و رسیدگی پزشکان متخصص رنج میبرند.
کمیته سرکوب ساکنان اشرف که تحت نفوذ مستقیم فاشیسم دینی حاکم بر ایران قرار دارد، از ابتدای انتقال حفاظت اشرف به نیروهای عراقی، محدودیتهای پزشکی علیه ساکنان اشرف را آغاز و روز به روز آن را تشدید کرده و روز گذشته آن را به یک محرومیت تمامعیار پزشکی تبدیل کرده است. چیزی که تنها از ماهیت پلید و ضدبشری رژیم آخوندی نشأت میگیرد و چنین جنایتی حتی در شرایط جنگی و در سرزمینهای تحت اشغال هم به ندرت اتفاق میافتد.
از ماهها قبل، نیروهای عراقی از ورود پزشکان متخصصی که از سالیان پیش برای مداوای بیماران به اشرف میآمدند، ممانعت کردند و کمیته سرکوب اشرف اعلام کرد تنها پزشکانی مجازند به اشرف بروند که از اداره بهداری دیالی فرستاده شده باشند. در این مدت حتی برای پزشکانی که توسط اداره بهداری دیالی به اشرف فرستاده شدند نیز محدودیتهای زیادی به وجود میآوردند و طی یک ماه از ورود ۵ اکیپ از پزشکان جلوگیری کرده بودند.
یکی دیگر از اقدمات ضدانسانی کمیته مزبور در این مدت جلوگیری از فرستادن نمونههای آزمایشگاهی بیماران و مجروحان به بغداد و همچنین ممانعت از ورود هرگونه تجهیزات پزشکی به اشرف بوده است.
تدابیر و اقدامات سرکوبگرانه علیه ساکنان اشرف به ویژه پس از سفر پاسدار علی لاریجانی به بغداد، در ماه گذشته، ابعاد جدیدی به خود گرفته است. وی روز ۱۳ آبان در کنفرانس مطبوعاتی خواستار استرداد ساکنان اشرف به تهران شد، چیزی که متعاقباً توسط پاسدار کاظمی قمی، سفیر رژیم آخوندی در بغداد چند بار دیگر تکرار شد.
مقاومت ایران با تأکید بر اینکه محروم کردن از خدمات پزشکی از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی است، مسئولیت هرگونه آسیبی که به سلامتی ساکنان اشرف از بابت این محاصره کثیف و ضد انسانی وارد شود را بهطور مستقیم به عهده دولت عراق میداند. مسئولان و مجریان این محاصره ظالمانه در محاکم بینالمللی قابل تعقیب هستند.
مقاومت ایران، بار دیگر سفیر آمریکا و نیروهای این کشور در عراق، دبیرکل، شورای امنیت و کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد، نماینده ویژه دبیرکل در عراق، یونامی و عموم مراجع مدافع حقوق بشر را به محکومیت این محاصره جنایتکارانه و اقدام فوری برای لغو آن فرا میخواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۵آذر ۱۳۸۸ (۲۶ نوامبر ۲۰۰۹)

صدای آمریکا

رهبران ايران بازگشت به بنيادگرائی شديد را تدارک می بينند


دولت ۶هزار مرکز بسيج در مدارس ابتدائی دائر ميکند
نيويورک تايمز در سرمقاله ای زير عنوان "ايران مردمانش را عذاب ميدهد" می نويسد محمود احمدی نژاد، که گزينش او به مقام رياست جمهوری با تقلب همراه بود، واضح است که برای سرکوبی مخالفت مشروع، و حفظ قدرت نامشروع خود، از هيچگونه اقدامی فروگذار نمی کند. فعلا بيشترين وحشت، افزايشی شديد در ميزان اعدام های پس از انتخابات رياست جمهوری در ماه ژوئن (خرداد) است.

نيويورک تايمزمی نويسد بنا به گزارشهای تايمز بسياری از احکام اعدام در مورد کسانی اجرا شده است که بجای طرح اتهامات سياسی عليه آنان، به جرائم جنائی متهم شده بودند. گروههای حقوق بشری و کارشناسان سياسی ايران معتقدند بالا رفتن ارقام اعدام به معنای ارعاب و ترساندن هرکسی است که ممکن است از دولت انتقاد کند، و يا با آن به مخالفتی علنی برخيزد.

نيويورک تايمزمی نويسد آيت الله علی خامنه ای حامی اصلی آقای احمدی نژاد، و قلدرهايشان در شبه نظاميان بسيج و نظاميان پاسدارانقلاب نيزبه کمپين بازآموزی عقيدتی مبادرت کرده اند که هدف آن تحميل دوباره بنياد گرائی سخت و شديد سالهای اوليه انقلاب اسلامی است.

نيويورک تايمز می نويسد دولت در کار ايجاد شش هزار مرکز شبه نظامی بسيج در مدارس ابتدائی است. شرکتی مرتبط با پاسداران انقلاب انحصار ارتباطات راه دور را تحت کنترل خود در آورده، که به اين دو مجری عقيدتی برای نظارت و محدود ساختن خدمات تلفنی ثابت و همراه، و اينترنت، قدرتی بيشتر ميدهد. تازه اگراين قدرت کافی نباشد، يک آژانس جديد دولتی نيز برای زيرنظرگذاشتن اينترنت بوجود آمده است.

نيويورک تايمز می نويسد واشنگتن حمله به تمامی رده های اپوزيسيون اصلاح طلب و طرفدار آزادی بيان را تقبيح و محکوم کرده است. اين اقدام به گونه ای محسوس با لحنی حساب شده انجام گرفته است تا به آقای احمدی نژاد بهانه ديگری داده نشود که ادعا کند مخالفانش عوامل غرب، و بخصوص عوامل آمريکا هستند. هرچند که او به هرحال، و به گونه ای قابل انتظار، چنين ادعائی را عنوان کرده است.

نيويورک تايمزمی نويسد ماهيت سرکوبی های اخير نشانه ديگری از استيصال دولت است. اما اين به ايرانيان مشمول ترور و ارعاب تسلی و دلداری نميدهد. واشنگتن در گسترش دادن به تلاش های هم اکنون قابل توجه خود در ارائه اطلاعات دقيق و سانسور نشده بيشتر از طريق تلويزيون ماهواره ای، برنامه های راديوئی و سايت های اينترنتی درست عمل کرده است.

رادیو فردا

کروبی: این وحشیگری در زمان شاه هم نبود

مهدی کروبی، یکی از دو نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری، در مصاحبه با شبکه دو تلویزیون هلند خشونت‌های انتخابات را در مقایسه با برخورد نیروهای امنیتی دوره محمدرضا پهلوی پدیده‌ای تازه توصیف کرد که در دوره زندگی سیاسی خود با آن روبه رو نشده است.
تلویزیون هلند صحبت‌های مهدی کروبی در این مصاحبه را با فیلم‌های روزهای انتخابات، اعتراض‌های مردمی و برخورد خشونت‌بار نیروهای امنیتی با مردم تلفیق کرده است؛ تازه‌ترین تصاویر این مصاحبه مربوط به ضرب‌وشتم دختران در روز ۱۳ آبان‌ماه به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی است.

مهدی کروبی در این مصاحبه می‌گوید: «دست‌مان خیلی بسته است؛ روزنامه ما تعطیل است؛ حزب‌مان تعطیل است و در خانه نشسته‌ایم.»

دبیرکل حزب اعتماد ملی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دستگیری خود را می‌دهد، می‌گوید: «هیچ موضوعی را آدم نمی‌تواند بگوید که امکان ندارد.»
مهدی کروبی یکی از «اشکالات جدی» محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم، را «دشمن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تراشی‌های» وی برمی‌شمارد که باعث «بسیج کشورها» علیه خودش می‌شود.
مهدی کروبی در ادامه این مصاحبه گفت: «احساس کردم مردم با یک امیدی برای تغییر آمدند و به نظر من هم تغییر لازم است.»

دبیرکل حزب اعتماد ملی درباره سرکوب مردم در روزهای پس از انتخابات می‌گوید: «اولا من فکر نمی‌کردم این طور برخورد شود. بعد هم فکر نمی‌کردم برخورد به این گستردگی و به این وحشیگری و به این خشونت بشود. خیلی ناراحت شدم، برخی شب‌ها بدون مبالغه خوابم نمی‌برد.»
پس از این سخنان مهدی کروبی، تلویزیون هلند فیلمی از روز ۱۳ آبان را نشان می‌دهد که در آن یک مامور نیروی انتظامی به صورت دختری با باتوم ضربه می‌زند و وی نقش بر زمین می‌شود؛ در صحنه بعد، یک پلیس ضدشورش با باتوم به پاهای دختری می‌کوبد.

تلویزیون هلند به صحبت‌های مهدی کروبی بازمی‌گردد: «می‌دیدم ماموران به شدت خانم‌ها را می‌زنند، اصلا برای من تازگی داشت؛ فکر می‌کردم این چه داستانی است. ما خیلی تظاهرات در زمان شاه دیده بودیم؛ خیلی خشونت‌ها دیده بودیم؛ مبارزه کرده بودیم، اما با این سادگی و روانی و بی‌باکی این طور کودک را بزنند، خانم‌ها را بزنند، [ندیده بودیم].»

مهدی کروبی با اشاره به تجربیات خود در دوران محمدرضا شاه پهلوی می‌گوید که در آن زمان نیروهای امنیتی به اصطلاح می‌خواستند مردم فرار کنند و هدف‌شان متفرق کردن مردم بود.


القبس: مقامهاى عراقى از ورود دارو به اشرف جلوگيرى كردند


روزنامه كويتى القبس نوشت: ساكنان قرارگاه اشرف واقع در استان ديالى عراق گفتند كه مقامهاى عراقى، روز چهارشنبه از ورود يك خودرو حامل داروهاى ضرورى براى ساكنان كمپ، به ويژه براى مجروحان حمله ژوئن گذشته و بيماران صعب العلاج، جلوگيرى نمودند.
سازمان مجاهدين خلق، طى اطلاعيهيى گفت: حتى جراحان و پزشكان نيز براى ورود به اشرف، با سختيهاى شديد مواجه هستند، و ”لازم است كه طرفهاى ذيربط بينالمللى براى پايان دادن به اين محاصره دخالت كنند و ساكنان كمپ را از وضعيت غيرانسانى كه در آنبهسر مىبرند نجات دهند“.

ايرانيان آزاده، به حمايت از اشرف و قيام سراسرى دست به تظاهرات زدند


ايرانيان آزاده در شهرهاى مختلف جهان، در اعتراض به توطئههاى رژيم ددمنش آخوندى عليه مجاهدان اشرف و در حمايت از قيام سراسرى، دست به تظاهرات زدند.
هموطنان و حاميان مقاومت جامعه بينالمللى را به تضمين حفاظت اشرف و ممانعت از توطئههاى رژيم ضدبشرى آخوندها، به ويژه هرگونه جابهجايى اجبارى در داخل عراق فراخواندند و برحمايت از خيزش جوانان ودانشجويان ايران در16اذر و ايستادگى خود براى دفاع از مجاهدان اشرف تأكيد كردند.
به سلسله از تظاهرات در شهرهاى پاريس، برلين، هامبورگ، كلن، رم، استكهلم، يوتوبورى، بروس، اسلو، آرهوس، اتاوا و تورنتو برگزار گرديد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen