Montag, 30. November 2009

تصوير قيام در جهان 30.11.2009 برابر با9آذر 1388



پارلمان هلند با تصويب قطعنامهيي، سپاه پاسداران حكومت آخوندي را به خاطر نقش اول آن در سركوب خونين قيام مردم ايران و به خاطر نقش آن در صدور ترريسم بينالمللي، يك سازمان تروريستي اعلام كرد.


قطعنامه پارلمان از دولت هلند خواست نام سپاه پاسداران در ليست سياه تروريستي اتحاديه اروپا وارد شود.

اين نخستين نامگذاري تروريستي سپاه پاسداران رژيم آخوندي در اروپاست.



قطعنامه مصوب پارلمان هلند

به دليل رشد فزايندة فعاليتهاي گروه موسوم به سپاه پاسداران بعنوان مهمترين ابزار رژيم كنوني ايران؛

به خاطر نقش اول اين سپاه در سركوب خونين اعتراضات مردمي در ايران، و بهخاطر اين كه سپاه پاسداران مهمترين ابزار رژيم ايران در تروريسم بينالمللي و بزرگترين پشتيبان حماس و حزبالله وگروههاي تروريستي در عراق است؛

و از آن جا كه ايالات متحده اين سازمان را بهطور رسمي در ليست گروههاي تروريستي قرارد اده است؛

پارلمان هلند از دولت ميخواهد كه اتحاديه اروپا سپاه پاسداران رژيم ايران را در ليست گروههاي تروريستي قراردهد.

------------------------------------

روزنامه لوموند چاپ فرانسه، در مقالهيي درباره تصويب قطعنامه محكوميت رژيم در شوراي حكام آژانس بينالمللي انرژي اتمي، نوشت: اين قطعنامه از همان ابتدا و بدون کلنجار، مورد تصويب كشورهاي غرب و همچنين روسيه و چين، دو کشوري که مدتهاي طولاني اساسا به اين نوع رويکرد روي خوش نشان نميدادند، قرارگرفته است.

لوموند نوشت: تحليل ديپلوماتهاي غربي اينست که چنانچه روسيه ايده يک قطعنامه جديد شوراي امنيت ملل متحد را بپذيرد، چين نيز سرانجام همين موضع را اتخاذ خواهد کرد، زيرا پکن به طور سنتي از اينکه به تنهائي قطعنامه اي را وتو کند، پرهيز ميکند.

لوموند در پايان اين مطلب نوشت: همانطورکه البرادعي طي هفتههاي اخيرگفته است، رژيم ايران در غرقاب کشمکشهاي داخلي فرو رفته و «دستگاه سياست خارجيشان فلج» شده است. اوباما هم همين تحليل را دارد و گويد: ايران هنوز ثبات سياسي لازم براي گرفتن تصميمات خطير و سريع در اينگونه مسائل را ندارد.

منبع: لوموند


انعكاسات قطعنامه شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي




ـ آسوشيتدپرس، گزارش داد اين قطعنامه از چند جنبه حائز اهميت است:


قطعنامه توسط 6 قدرت جهاني مورد تاييد قرار گرفت و مسكو و پكن كه همواره عوامل بازدارنده سنتي براي زير فشار گذاشتن رژيم ايران بودند از قطعنامه جديد حمايت كردند. حمايت روسيه و چين از اجلاس وين بيانگر وسعت نارضايتي بين المللي از رژيم ايران است. اين قطعنامه هم چنين علايم مثبتي از تحريمات احتمالي عليه رژيم را بيان ميكند. حمايت قوي از اين قطعنامه در شوراي حكام آژانس حاكي از آن است كه اكثريت كشورهاي غيرمتعهد عضو شوراي حكام به رژيم ايران پشت كرده اند.

آسوشيتدپرس افزود: قطعنامه آژانس بين المللي انرژي اتمي رژيم ايران را به خاطر عدم تبعيت از دستور شوراي امنيت سازمان ملل متحد مبني بر توقف غني سازي مورد سرزنش قرار داد. و به نگراني دبيركل آژانس اشاره كرد كه نمي تواند تاييد كند كه برنامه اتمي رژيم ايران صرفا داراي اهداف غيرنظامي است. البرادعي گفت: مانع تراشي رژيم ايران براي يك بررسي دقيق بيانگر اين واقعيت است كه برنامه اتمي رژيم ايران، ممكن است ابعاد نظامي داشته باشد.



ـ خبرگزاري فرانسه گزارش كرد: اين اولين بار از فوريه 2006 تاكنون مي‌باشد كه شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي قطعنامه‌يي عليه رژيم ايران تصويب مي كند. سفير رژيم ايران در شوراي حكام مدعي شد اين قطعنامه در راستاي گفتگوهاي 5+1 سازنده نيست و عجولانه بوده است.



ـ رئيسجمهور برگزيده مقاومت خانم مريم رجوي از قطعنامه شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي مبني بر محكوميت رژيم ولايت فقيه به خاطر احداث مخفيانه مركز غني‌سازي اورانيوم در قم استقبال كرد
و اظهار اميدواري نمود كه پس از اين قطعنامه گروه كشورهاي 5+1 مسير قاطعيت را در پيش بگيرند و گامهاي ضروري را براي جلوگيري از دستيابي اين رژيم به سلاح هسته‌يي بردارند.

رئيس جمهور برگزيده مقاومت افزود: اين واقعيت كه گروه كشورهاي 5+1 بر سر صدور اين قطعنامه به اجماع رسيده‌اند، تأييد مي‌كند كه هيچ يك از امتيازها و نرمشهاي ناموجه ماههاي گذشته نسبت به رژيم ايران، قادر به متقاعد كردن آن به دست برداشتن از توليد سلاح هسته‌يي نشده است. اين رژيم در مقابل قيام مردم ايران و زير فشار بحرانهاي دروني و بيروني خود، به سلاح اتمي، همچون سركوب جامعه و صدور تروريسم به شدت نيازمند است و از آن دست برنمي‌دارد.
تحولات ماههاي اخير، بازهم تجربه مكرر هفت سال گذشته را گواهي كرد كه فاشيسم مذهبي از مذاكره با اعضاي دائمي شوراي امنيت ملل متحد و آلمان تنها به عنوان ترفندي براي وقت خريدن و استتار برنامه مخفي توليد سلاح اتمي استفاده مي‌كند.

چنان كه دبيركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي كه جانبداري ساليانش از اين رژيم امر پوشيده‌يي نيست، در آخرين روزهاي تصدي اين سمت اذعان كرد كه تلاش ايران براي رقيق كردن توافق اتمي مي‌تواند به اين مفهوم باشد كه تهران براي استفاده اورانيوم غني شده در سلاح اتمي مقدار كافي از آن را نزد خود نگه مي‌دارد.

حقيقت اين است كه خيره‌سري و گردن‌كشي رژيم براي ساختن بمب اتمي، چنان شرائطي را ايجاد كرده كه امروز ديگر امكان هيچگونه توجيهي در مورد ماهيت نظامي برنامه رژيم باقي نگذاشته است.

ادامه امتياز دادن به اين رژيم و تعلل در اتخاذ يك سياست قاطعانه در برابر آن صلح و امنيت همه جهان را به خطر مي‌اندازد.
خانم رجوي يادآوري كرد كه يك سياست قاطعانه وقتي صورت جدي و واقعي به خود مي‌گيرد كه بر اساس تحريم همه جانبه نفتي، تسليحاتي، تكنولوژيك و ديپلماتيك رژيم آخوندي و نيز حمايت از مقاومت و قيام مردم ايران براي تغيير رژيم باشد.


ـ موضعگيري گوردون بران، نخست وزير انگلستان پس از تصويب قطعنامه شوراي حكام:


اين پاسخ قاطع از طرف كل جامعه جهاني است. يك اكثريت قاطع 25 به 3 پيام را براي رژيم ايران مي فرستند. ما مي دانيم سطح جاه طلبيهاي رژيم ايران چيست و آنها بايد برنامه شان را متوقف كنند.

اين قوي ترين زباني است كه تا به حال شنيده ام.

گوردون براون گفت: رژيم ايران مؤظف به پاسخگويي است و اگر پاسخ ندهد، مرحله بعدي تحريمها خواهد بود.

منبع: تلويزيون بي. بي. سي



ـ دولت آمريكا تصويب قطعنامه محكوميت رژيم آخوندي در شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي را نشانه «لبريز شدن كاسه صبر جهاني در مورد برنامه اتمي رژيم ايران» دانست.


گلن ديويس، Glyn Daves، سفير آمريكا در آژانس بين المللي انرژي اتمي، گفت: شكيبايي با ايران به پايان رسيده است و گروه شش قدرت بزرگ جهاني نمي توانند مستمراً به گفتگوهاي بي حاصل ادامه دهند.

منبع: خبرگزاري رويتر



رایو فرانسه

ادغام دو گردان از بسیج در سپاه و در مقابله با "تهدیدهای نرم


پاسدار حسین همدانی فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ اعلام کرد که دو گردان عاشورا و الزهرا که پیش از این در حوزه های دفاعی، امنیتی و فرهنگی کار می کردند، از این پس دیگر وظیفه ای در حوزه دفاعی ندارند و تنها در حوزه امنیتی و فرهنگی که منظور مقابله با باصطلاح تهدیدات نرم است، عمل می کنند.


رادیو صدای آلمان

خانواده کیانوش آسا: «به این جنایت هولناک رسیدگی کنید»


خانواده کیانوش آسا در نامه‌ای به مسئولان ایران خوستار رسیدگی به چگونگی قتل فرزندشان شدند. کیانوش آسا، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علم وصنعت روز ۲۵ خرداد هدف گلوله نیروهای امنیتی وانتظامی قرار گرفت و به قتل رسید.
نامه‌ی خانواده‌ی کیانوش آسا خطاب به رئیس قوه قضاییه و کمیته حقیقت‌یاب مجلس نوشته شده است. آنها از قتل فرزند خود به عنوان "جنايتی هولناک" یاد کرده و خواهان مشخص شدن زوايای نامعلوم اين فاجعه شده‌اند.

کیانوش آسا، ۲۵ ساله، مهندس شیمی و دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت تهران بود. او روز ۲٣ خرداد برای انجام امور مربوط به پايان‌نامه دوره کارشناسی ارشد خود از کرمانشاه (زادگاهش) به تهران می‌رود و در روز ۲۵ خرداد در راهپیمایی خیابان آزادی شرکت می‌کند. اما پس از آن مفقود می‌شود. خانواده کیانوش ۹ روز بعد جسد وی را در پزشکی قانونی تهران شناسایی می‌کنند. در تمام روزهایی که خانواده کیانوش دنبال نشانی از او بودند به آنها گفته شده بود کيانوش در اوين زندانی است.

خانواده‌ی کیانوش آسا در نامه‌ی خود نوشته‌اند: «هيچ گاه تصور نمی‌کرديم حضور عزيزمان در يک راهپيمايی مسالمت‌آميز ميليونی، ما را روزها و شبها در اضطراب و بی‌خبری قرار داده و سپس به پزشکی قانونی بکشاند و در برابر صحنه و سپس شرايطی قرار دهد که در بدترين حالات و اوضاع ممکن، تصور آن را هم به ذهن خود راه نمی‌داديم.»

گزارش ناقص پزشکی قانونی

دوستان نزدیک کیانوش گفته‌اند که او روز ۲۵ خرداد بر اثر اصابت یک گلوله به پهلویش زخمی می‌شود. اما خانواده‌اش به هنگام شناسایی جسد او در پزشکی قانونی، اثر گلوله‌ی دیگری در گردن او می‌بینند. علاه‌براین، جسد کیانوش ۴ روز بعد، یعنی روز ۲۹ خرداد به مرکز پزشکی قانونی تهران تحویل داده شده است.
خانواده‌ی کیانوش در نامه‌ی خود نوشته‌اند، در رابطه با اين تناقض از پزشکی قانونی و دادسرای انقلاب سوالاتی پرسيديم که هر کدام جواب‌هايی همچون "ما اطلاعی نداريم" و "معلوم نيست" و"کسی نمی‌داند" به ما دادند.

خانواده‌ی کیانوش در نامه‌ی خود نوشته‌اند، گزارش پزشکی قانونی در باره علت فوت فرزندشان ناقص است. علت فوت تنها اصابت گلوله عنوان شده و به زمان فوت و اينکه گلوله‌های موجود در بدن، از يک جنس يا جنسهای متفاوت بوده اشاره‌ای نشده است.

عاملان و آمران جنايت معرفی شوند

خانواده‌ی کیانوش در پایان نامه‌ی خود خواستار مشخص شدن زوايای نامعلوم فاجعه قتل فرزندشان شده‌اند. مهم‌تر از همه، آنان خواهان معرفی عاملان و آمران اين جنايت هولناک، محاکمه روشن و شفاف و مجازات قاتل يا قاتلين آنها شده‌اند.

«تداوم این راه با مردم است نه با جنبش‌های خاص» • مصاحبه با یک فعال دانشجویی


روز دوشنبه نهم آذرماه، یک هفته مانده به ۱۶ آذر روز دانشجو، میلاد اسدی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت بازداشت شد. بهاره هدایت عضو دیگر تحکیم وحدت می‌گوید بار جنبش از این به بعد بر دوش همه مردم است نه فقط دانشجویان.
حضار بهاره هدایت، فرید هاشمی و مهدی عربشاهی سه عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت به دادگاه و دستگیری میلاد اسدی عضو دیگر این تشکل دانشجویی، نگرانی‌ها در مورد برخورد حکومت با مردم و دانشجویان در روز دانشجو را افزایش داده است.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ نیز به خبرنگار ایلنا گفته: «هر تجمعی باید به صورت فراخوان و قانونی اتفاق بیفتد. اگر غیرقانونی باشد پلیس با آن برخورد خواهد کرد.»

بهاره هدایت عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت می‌گوید سرکوب معترضان از فردای روز انتخابات شروع شد و حتی کشتار در خیابان اتفاق افتاد بنابراین نباید مردم را از حضور در صحنه ترساند.
این فعال دانشجویی می‌گوید روبرو کردن جامعه با این ترس و واهمه که روز ۱۶ آذر قرار است اتفاق دیگری بیفتد، همان هدفی است که سرکوبگران دارند دنبال می‌کنند.
وی همچنین معتقد است ادامه جنبش اعتراضی، دیگر از دوش افراد و جنبش‌های خاص برداشته شده و بار آن را در حال حاضر همه مردم به دوش می‌کشند بنابراین ادامه آن نیز با همه مردم خواهد بود نه فقط دانشجویان.

مصاحبه با بهاره هدایت

حكم هنگامه شهیدی صادر شد

به گزارش خبرگزاری ایلنا محمد مصطفائی، وكیل هنگامه شهیدی از صدور حكم شش سال و سه ماه و یك روز حبس تعزیری موكل خود خبر داد. او در بیان اتهامات شهیدی اظهار داشت که تبلیغ علیه نظام ،تبانی و اجتماع و عضویت در تشكیلاتی كه علیه امنیت كشور و توهین به رئیس‌جمهور از جمله اتهامات هنگامه شهیدی عنوان شده است. وكیل‌شهیدی در ادامه گفت که در موعد قانونی بیست روزه، اعتراض خود را به مرجع بالاتر یعنی محاكم تجدیدنظر استان تهران تقدیم خواهد کرد.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

پارلمان هلند، سپاه پاسداران حكومت آخوندى را يك سازمان تروريستى اعلام كرد


پارلمان هلند با تصويب قطعنامهيى، سپاه پاسداران حكومت آخوندى را بهخاطر نقش اول آن در سركوب خونين قيام مردم ايران و بهخاطر نقش آن در صدور ترريسم بينالمللى، يك سازمان تروريستى اعلام كرد.
قطعنامه پارلمان از دولت هلند خواست نام سپاه پاسداران در ليست سياه تروريستى اتحاديه اروپا وارد شود.
اين نخستين نامگذارى تروريستى سپاه پاسداران رژيم آخوندى در اروپاست.

قطعنامه مصوب پارلمان هلند
به دليل رشد فزاينده فعاليتهاى گروه موسوم به سپاه پاسداران بهعنوان مهمترين ابزار رژيم كنونى ايران؛
بهخاطر نقش اول اين سپاه در سركوب خونين اعتراضهاى مردمى در ايران، و بهخاطر اين كه سپاه پاسداران مهمترين ابزار رژيم ايران در تروريسم بينالمللى و بزرگترين پشتيبان حماس و حزبالله وگروههاى تروريستى در عراق است؛
و از آن جا كه ايالات متحده اين سازمان را بهطور رسمى در ليست گروههاى تروريستى قرارد اده است؛
پارلمان هلند از دولت مىخواهد كه اتحاديه اروپا سپاه پاسداران رژيم ايران را در ليست گروههاى تروريستى قراردهد.

العربيه: دانشجويان ايران، اعتراضهاى خود را در 16آذر تكرار مىكنند



تلويزيون العربيه طى گزارشى خيزش گسترده دانشجويان در آستانه16آذر گفت: دانشجويان مىخواهند در روز دانشجو اعتراضهاى خود را تكرار كنند. دانشجويان كميتهاى براى هماهنگى در سازمان دادن تظاهرات آينده تشكيل دادند و اعلام كردند كه اين تظاهرات در بعدازظهر 16آذر شروع مىشود. اين كميته طى بيانيهيى از همه ايرانيان خواست كه به تظاهرات در تهران و بقيه شهرها بپيوندند. اين كميته از مقامهاى خواست كه از سركوب اين تظاهرات پرهيز كنند ولى نيروى امنيتى و سپاه پاسداران و نيروى انتظامى و همچنين بسيج در هفته بسيج تهديد كردند كه تظاهرات را سركوب خواهند كرد.


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen