Donnerstag, 26. November 2009

تصوير قيام در جهان 26.11.2009 برابر با5آذر1388




عكس اعدام مجيد كاووسىفر و برادر زاده وى، عكس دهه شد

خبرگزارى رويتر، عكس اعدام مجيد كاووسىفر و برادر زاده وى حسين كاووسىفر با جرثقال را بهعنوان عكس دهه انتخاب كرد. اين عكس از دو جوان ايرانى كه در 11مرداد سال 86 حلق آويز شدند، توسط عكاس رويتر برداشته شده بود، رويتر در توضيح اين عكس نوشت: رژيم ايران روز پنجشنبه هنگام تجمع صدها نفر از مردم، مجيد و حسين را بعلت كشتن يك قاضى كه تعدادى از مخالفان را زندانى كرده بود بهدار آويخت. يادآورى مىكنيم كه مجيد كاووسى فر، همراه با برادر زادهاش، در مرداد سال ۱۳۸۴ ، حسن مقدس، معاون جنايتكار دادستان تهران و سرپرست دادسرای ارشاد را در حالی که با اتوموبيل خود از دادسرا خارج میشد، به هلاكت رساند. مجيد در صحنه اعدام لبخند بر لب داشت و شجاعانه به سوى مرگ شتافت

حمايتهاى بىدريغ ايرانيان از برنامه هميارى با سيماى آزادى

روزنامه اليوم السابع مصر، طى گزارشى از برنامه هميارى سيماى آزادى و حمايتهاى بىدريغ هموطنانمان نوشت: كانال تلويزيونى ايرانى براى تامين هزينههاى اين تلويزيون، به منظور ادامه پخش برنامههايش راهى جز جمعآورى كمكهاى مالى پيدا نكرد زيرا بدليل اينكه تريبون اپوزيسيون و مخصوصا مجاهدين خلق محسوب مىشود، در مدت اخير با محاصره حكومت ايران براى جلوگيرى از پخش مواجه بوده است.
اين كانال تلويزيونى اين برنامه را بهطور زنده 14ساعت مستمر پخش كرد، و در نهايت 800هزار دلار از داخل و خارج ايران براى تامين هزينههايش جمعآورى شد.
بعد از اينكه رژيم ايران اين كانال را وسيله تبليغاتى منعكس كننده ديدگاه اپوزيسيون شناخت، در شرايط اقتصادى سختىبهسر مىبرد

رادیو فرانسه

هشدارخامنه ای به "دشمنان" ایران

خامنه ای اولویت اصلی کشور را "مقابله با جنگ نرم دشمن " خواند. به گفتۀ وی دشمن درجنگ نرم تلاش دارد با استفاده از ابزارهای فرهنگی وارتباطی پیشرفته و با شایعه و دروغ پراکنی و استفاده از برخی بهانه ها میان آحاد مردم تردید و بد بینی و اختلاف ایجاد می کند". به گفتۀ وی (دشمنان) دردوران انتخابات نیز"عناصر مغرض، خائن و دست آموز خود را برای کارهای اخلال گرانه وارد صحنه کردند اما به دلیل بصیرت مردم به نتیجه نرسیدند".
آب نمای یک پارک بزرگ

نه سرما و نه سرو صدای تلویزیون بزرگی که بالای آب نمای اصلی پارک کار گذاشت شده هم نتوانست از تجمع مادران قربانیان حوادث اخیر پس از انتخابات دهمین دوره ی ریاست جمهوری جلوگیری کند. ساعت پنج بعد از ظهر بود و مادران کم کم با لباس های مشکی در پارک جمع می شدند سربازان اما مصمم بودند تا از ایجاد هر گونه تجمعی جلوگیری کنند . مادران آرام و بی صدا دور آب نمای بزرگ پارک لاله که در وسط پارک قرار دارد شروع به حرکت کردند. در حالی که هر لحظه به تعدادشان اضافه می گردید، همچنان ساکت و آرام به دور آب نمای اصلی پارک که در کنار آن آلاچیق هایی برای استراحت تعبیه شده بود در حرکت بودند. عمو پورنگ در تلویزیون بزرگ بالای آب نما که دست کمی از یک سینما نداشت سعی داشت با همکاری بچه های دستیارش امیر مهدی و متین و به کمک نمایش و ضرب المثل و شیرین کاری به بچه بگوید که دروغ کار زشتی است و دروغگو دشمن خداست. سربازان مدام جمعیت را پراکنده می کردند و اجازه ی تجمع را نمی دادند، چند تایی از مادران با سربازان که اغلب جوان بوده و معلوم بود که دوره ی نظام وظیفه ی خود را می گذراندند وارد بحث شدند. اما سربازان مدام تکرار می کردند که آنها مامور هستند و معذور، برخی از مادران نیز با سربازان همدردی کرده و سعی می کردند از حوزه ی ماموریت آن ها خارج شوند تا دردسری برای آنها پیش نیاید، از همین روی مادران کم کم به سمت در غربی پارک کشانده شدند. در آن جا در دسته های چند تایی به راه پیمایی سکوت پرداختند.

خانم میم می گوید از صبح ساعت نه به داخل متروی تهران می روم و در خطوط شلوغ وارد واگن ها می شوم عکس فرزندم را از کیفم بیرون می آورم و درباره ی او با مردم صحبت می کنم از این طریق اطلاع رسانی می کنم او می گوید تاکنون حتی یک نفر هم پیدا نشده که بخواهد با من برخورد تندی داشته باشد مردم همه همدلانه به حرف های من گوش می دهند زنان گاه حتی با شنیدن سن و سال فرزندم و اینکه با خون جگر خوردن های من و پدرش تازه به دانشگاه راه یافته بود می گریند. او می گوید من از این طریق یاد فرزندم را زنده نگه می دارم.

خانم الف نیز عکس کوچکی از فرزندش را از کیف مشکی خود درآورده و می گوید هر شنبه به اینجا می آیم و هر موقع که مناسب باشد آن را از کیفم خارج می کنم و در بالای سرم نگه می دارم نمی توانم آرام بگیرم ما هم فرزندانمان را از دست داده ایم و هم تحت فشار هستیم اما من از خون فرزندم نمی گذرم تا قاتلش را نیابم آرام نمی گیرم.

خانم دال می گوید اوایل می توانستیم به یاد کشته هایمان شمعی بیافروزیم اما مدتی است که فشارها افزایش یافته و ما ترجیح می دهیم در سکوت حضور خود را اعلام نمائیم. او می گوید شب های جمعه به یاد فرزندم یک شمع در جلوی در منزلم روشن می کنم که بعد از گذشت چند ساعت تبدیل به ده ها شمع می شود مردم و همسایه ها هر کدام شمعی به یاد فرزندم در مقابل در منزل ما قرار می دهند او می گوید تنها همین همدردی ها است که باعث تسلای دل مادران می شود.

خانم سین می گوید چهار ماه است از فرزندم بی خبرهستم او در جریان تظاهرات هجدهم تیر ماه و سالگرد حمله به کوی دانشگاه دستگیر شده در طول این مدت تمامی مراکز و نهادهای قضایی و امنیتی و یا هر جایی را که او احتمال می داده که از پسرش خبری داشته باشند زیر پا گذاشته او می گوید هنوز نا امید نیستم هر روز به امید یافتن نشانه ای از فرزندم از خانه بیرون می آیم.

مادران هم چنان در اطراف پارک مشغول به راه پیمایی هستند سربازها هم مشغول تذکر پس از چند دوری کم کم از تعداد جمعیت کاسته می شود ساعت از هفت بعداز ظهر گذشته است چند تایی سرباز در مقابل در جنوبی و غربی پارک به گفتگو با یکدیگر مشغول اند و چند تایی هم مشغول تماشای اخبار ورزشی از تلویزیون بالای آب نمای اصلی پارک لاله هستند. مادران پراکنده شده اند با هم قرار هفته ی آینده را گذاشتند. سربازان می دانند وضعیت تیم های منچستر و چلسی در جدول لیگ مسابقات چگونه است.

سیما حامد از تهران

بی بی سی فارسی

تظاهرات 'نیروهای بسیج' در برابر اقامتگاه مهدی کروبی در قم

نیروهای بسیج در برابر محل اقامت مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی، در شهر قم دست به تظاهرات زدند.

روز پنجشنبه، 26 نوامبر (5 آذر)، وبسایت تغییر، متعلق به حزب اعتماد ملی که خبرها و دیدگاه های مهدی کروبی، دبیرکل حزب را هم منعکس می کند، گزارش کرد که شب قبل، جمعی از افراد بسیج در برابر اقامتگاه آقای کروبی در شهر قم اجتماع کردند و به دادن شعار پرداختند.

براساس این گزارش، تجمع نفرات بسیج پس مراجعه مهدی کروبی از ملاقات با خانواده آیت الله قاضی و سپس دیدار با آیت الله محفوظی، یکی دیگر از روحانیون مقیم قم و گفتگو در باره حوادث بعد از انتخابات و وضعیت اقتصادی کشور، روی داد.

سایت تغییر می افزاید که اگرچه در جریان بازگشت آقای کروبی به محل اقامت خود، ماموران انتظامی و امنیتی شهر قم با محافظان او همکاری کردند و حادثه ای روی نداد، اما در ساعت یک بامداد، بیش از شصت موتور سوار "تحت لوای نیروهای بسیجی" در برابر در ورودی این محل تجمع کردند.

این افراد برای چند ساعت در این محل حضور داشند و به دادن شعارهایی مانند "مرگ بر منافق" و "مرگ بر ضد ولایت فقیه" پرداختند.
سایت تغییر می نویسد که حضور این افراد و شعارهای آنان باعث "ترس و وحشت مردم عادی و همسایگان شد."

دویچه وله صدای آلمان

ایران تحقیق مستقل درباره مرگ مشکوک پزشک کهریزک را فراهم کند


عفو بین‌الملل، پزشکان برای حقوق بشر و کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران از مقامات ایرانی خواستند که امکان تحقیق مستقل را در مورد مرگ دکتر پوراندرجانی فراهم کنند. جسد دکتر رامین پوراندرجانی روز ۱۹ آبان (۱۰ نوامبر ۲۰۰۹) در استراحتگاه بهداری دفتر مرکزی نیروهای انتظامی در تهران کشف شد. مقام‌های رسمی ایران روایت‌های مختلف و متناقض از علت مرگ این پزشک جوان ارائه کرده‌اند. دکتر رامین پوراندرجانی شاهد برخی از حوادثی بوده که در کهریزک بوقوع پیوسته است.
سايت هرانا: تشديد فشار جسمى و روحى بر زندانى سياسى محسن دگمهچى


براساس گزارش رسيده از زندان اوين؛ زندانى سياسى محسن دكمهچى از بازاريان شناخته شده تهران بعد از سه ماه از زمان دستگيريش همچنان در سلول انفرادى بند209 مورد شكنجههاى شديد جسمى و روحى قرار دارد.
محسن دکمهچى قبل از بازداشت همسرش يکبار در حضور سربازجوى وزارت بدنام اطلاعات با نام مستعار علوى تماس تلفنى کنترل شده و کوتاه با خانوادهاش داشت در حين تماس سر بازجو علوى گوشى را از آقاى دکمهچى گرفت و خانم مريم النگى همسر دكمهچى را تهديد به بازداشت کرد که چند روز بعد تهديداش را عملى نمود و وى بازداشت شد و به سلولهاى انفرادى بند 209 منتقل شد.
بازجوى وزارت بدنام اطلاعات براى تحت فشار قرار دادن آقاى دکمهچى اقدام به دستگيرى همسر وى نموده است. وى از ناراحتى شديد گردن و کمر رنج مىبرد. خانواده محسن دکمهچى هر روز به بيدادگاه انقلاب رژيم مراجعه مىکنند اما تاكنون به هيچ نتيجهيى نرسيدند و حتى موفق به يك ملاقات هم نگرديدند.


سايت ايلاف: شعارهاى «مرگ بر خامنهاى»، بر روى اسكناسهاى ايران


مركز اطلاع رسانى ايلاف عربستان سعودى، طى مقالهيى با عنوان ”انقلاب اسكناسهاى نقد در ايران“ نوشت: بين اين تظاهرات و تظاهرات بعدى تظاهر كنندگان ايرانى دست بسته نخواهد نشست. جوانان ايرانى با شيوه موثرى، از طريق شعار نويسى بر روى اسكناسها توفان انقلاب را به رژيم ايران يادآور مىشوند.
آنان، پولهايى را كه شعارها و عكسهاى دشمنى با مقامهاى را بر خود دارند، در همه جا پخش مىكنند. من خودم بعضى از آنها را بهدست آوردم. بانك مركزى رژيم ايران مىخواست از رد و بدل شدن آنها جلوگيرى ولى به اين واقعيت تسليم شد كه بازار از اين اسكناسها پر شده است.
صداى آمريكا: در شهر سالنى ايتاليا، خيابانى به نام دانشجويان دلير دانشگاه تهران گذاشته مىشود

شوراى شهر سالنى كه اولين پايتخت ايتالياى متحد مىباشد، در حمايت از نقش جوانان و دانشجويان ايران تصميم گرفت خيابانى در اين شهر را به نام دانشجويان تهران نامگذارى كند.
اين اقدام هفته آينده در ميدان مركزى شهر سالنى در جزيره سيسيل، طى مراسمى برگزار خواهد شد و نام يكى از خيابانهاى مشرف به اين ميدان را به نام، خيابان دانشجويان تهران نامگذارى خواهند كرد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen