Montag, 5. Oktober 2009

تصویر قیام در جهان5اکتبر2009

رادیو فرانسه4.10.09
محمد جواد لاریجانی : در انتخابات اخیر ممکن بود نظام سرنگون شود

محمد جواد لاریجانی رئیس ستاد حقوق بشر قوۀ قضائیه ایران روز یکشنبه در دانشگاه صنعتی شریف حاضر شد و در سخنرانی که برای دانشجویانی بسیجی ایراد کرد میرحسین موسوی را متهم به انجام کودتا نمود و گفت : میرحسین موسوی در ساعت یازده شب بیست و دوم خرداد با اعلام پیروزی خود در انتخابات خود را از نظام جدا کرد و می خواست کودتا کند ولی اقدام او به سرانجام نرسید.
محمد جواد لاریجانی در جای دیگری از سخنانش افزود : در انتخابات اخیر زمانی که موسوی اعلام کرد رئیس جمهوری شده ممکن بود نظام سرنگون شود که اگر این اتفاق می افتاد به گفتۀ او از اسلام و دموکراسی چیزی باقی نمی ماند.

گفتنی است که بلافاصله پس از حضور محمد جواد لاریجانی در دانشگاه صنعتی شریف دانشجویان معترض به نتیجۀ انتخابات ریاست جمهوری علیه او و آنچه "دولت کودتا" می نامیدند شعار سردادند.

وضع مزاجی دکتر محمد ملکی در زندان به وخامت گرائیده است


به گزارش منابع خبری و تائید اعضای خانواده دکتر "محمد ملکی" اولین رئیس دانشگاه تهران پس ازتشکیل حکومت اسلامی درزندان رو به وخامت نهاده است. دکتر ملکی از چهرهای "ملی- مذهبی" به شمار می رود و اکنون چند هفته است که در زندان اوین به سر می برد. به گفته همسر وی ، دکتر ملکی از بیماری های گوناگون رنجور است و نیاز با مراقبت های پزشکی دقیق و نزدیک دارد.

خبر تکذیب آزادی گروهی از زندانیان سیاسی


قوۀ قضائیۀ جمهوری اسلامی ایران خبرآزادی نزدیک به بیست نفرازبازداشت شدگان رویدادهای پس ازانتخابات ریاست جمهوری اززندان را امروز دوشنبه تکذیب کرد.

دیروزبه نقل ازیک "منبع قضائی مطلع" اعلام شده بود که به زودی گروهی ازاین زندانیان ازجمله کیان تاجبخش به ازای وثیقه آزاد خواهند شد.

دویچه وله 5.10.09
نگرانی عمومی از پخش پارازیت رادیویی در تهران • مصاحبه با یک کارشناس
در روزهای گذشته خبرهای بسیاری در باره راه اندازی تجهیزات ارسال پارازیت‌ رادیویی در تهران توسط سپاه پاسداران پخش گردیده که حساسیت عمومی پیرامون پرتوهای رادیویی و پیامد آنها برای سلامتی انسان را برانگیخته است.

سردار عراقی: تمام مسئولیت بر عهدۀ سپاه و بسیج بود

فرمانده سپاه پاسداران تهران بزرگ اظهار داشت که در خلال ناآرامی‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری، به مدت دو ماه از ۲۵ خرداد تا ۲۵ مرداد، مسئولیت کامل "برقراری نظم و امنیت" کشور بر عهده اعضای سپاه پاسداران و بسیج بوده است.

العربیه 3.10.09
فرمانده سپاه: بسيج دانشجويى براى مقابله منتظر فرمان نباشد

جعفری حوادث اخیر را خطرناکتر از جنگ ایران وعراق دانست
محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران روز جمعه 2-10-2009 در گردهمایی مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه های ایران به اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه ها گفت: "اعضاى بسيج در مقابله با ناآرامی های احتمالی در دانشگاه ها واکنش نشان دهند و منتظر فرمان مافوق نباشند."
جعفری حوادث پس از انتخابات رياست جمهورى در ايران را "بزرگترین خطر برای محتوای نظام و انقلاب اسلامی" در ۳۰ سال گذشته و حتی خطرناک تر از جنگ ایران و عراق دانست و گفت: "در این فتنه تا مرز براندازی پیش رفتیم".

همبستگی ملی5.10.09
تجمع اعتراضي كارگران كارخانه نيشكر هفت تپه

بنا بر گزارشهاي دريافتي، حدود 500تن از كارگران محروم كارخانه نيشكر هفته تپه خوزستان، صبح روز شنبه 11مهر، در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان طي دو ماه گذشته، دست از كار كشيدند و در مقابل در ورودي كارخانه دست به تجمع اعتراضي زدند. آنها همچنين به عدم وجود يك روال منظم در پرداخت حقوق و مزاياي خود، كاهش دستمزد، كاهش اضافه كاري، اجرايي نشدن طرح طبقه بندي مشاغل و ديگر خواستهاي عادلانه خود اعتراض دارند.
سران رژيم آخوندها با رانت خواري و واردات بي رويه شكر، اين صنايع را به نابودي كشانده اند و به دنبال آن با بهانه قرار دادن وضعيت خراب اين صنعت، كارخانجات نيشكر را به بهانه خصوصي سازي به بهايي نازل مصادره كرده اند.
مديران دولتي صنايع نيشكر، به رغم وعده هاي دروغين، از پرداخت دستمزد كارگران و پاسخگويي به مطالبات برحق آنها سر باز مي زنند و هزاران كارگر اين صنعت را در شرايط بسيار دشوار معيشتي قرار داده اند به نحوي كه آنها حتي توان تأمين حداقل نيازهاي خود و خانواده هايشان را ندارند.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
13مهر1388(5اكتبر2009)

سایت سازمان مجاهدین خلق ایران 5.10.09
زندانى سياسى، خانم كبرى بنازاده امير خيزى به زندان گوهردشت تبعيد شد
رژيم ضدبشرى آخوندى زندانى سياسى خانم كبرى بنازاده اميرخيزى مادر 57سالهيى را كه به جرم ديدار از بستگانش در شهر اشرف به 5سال زندان محكوم كرده بود به زندان مخوف گوهردشت کرج تبعيد كرد.
خانم بنازاده امير خيزى از ناراحتى حاد چشم رنج مىبرد و بنابه گفته خانوادهاش در اثر عدم رسيدگى پزشکى بينائى يکى از چشمانش را از دست داده است و چشم ديگر وى در صورت عدم معالجه سريع آن در خطر جدى نابينائى قرار دارد.
خانم كبرى بنازاده اميرخيزى سال گذشته بدليل قصد ديدار با فرزندانش در قرارگاه اشرف بهرغم داشتن ويزاى معتبر عراق قبل از پرواز توسط مأموران جنايتكار نيروى انتظامى در فرودگاه تهران دستگير شد.
در حال حاضر علاوه بر خانم بنازاده، 2تن از برادران وى به نامهاى حميد و اصغر بنّازاده نيز به جرم ديدار با اعضاى خانواده در اشرف، به 2سال زندان محكوم شده و در بند 4 زندان گوهردشت كرجبهسر مىبرند.
لازم به يادآورى است در روز 27 دى ماه گذشته، 18نفر از خانوادههاى مجاهدين شهر اشرف كه براى ديدار با فرزندانشان عازم عراق بودند در فرودگاه مهرآباد دستگير و به زندان اوين منتقل شدند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen