Samstag, 10. Oktober 2009

تصوير قيام در جهان - 10.10.2009 برابر با 18مهر1388

رادیو فرانسه 10.10.2009

عفو بین الملل خواستار لغو حُکم اعدام محمدرضا علی زمانی شد

سازمان عفو بین الملل از مقامات ایران خواست که حُکم اعدام محمدرضا علی زمانی از دستگیرشدگان تظاهرات اعتراضی ایران را
لغو کنند.
عفو بین الملل در بیانیه ای که به همین مناسبت منتشر کرده ابراز نگرانی نموده که صدور حُکم اعدام برای محمدرضا علی زمانی زمینه ساز احکام مشابه برای دیگرانی باشد که در جریان تظاهرات اعتراضی اخیر به نتیجۀ انتخابات ریاست جمهوری دستگیر و اتهام های مشابه ای علیه شان از سوی مراجع قضایی ایران اعلام شده است.

محمدرضا علی زمانی به "محاربه با خدا، توهین به ارزش های مذهبی، تبلیغ علیه نظام و شرکت در تظاهرات خیابانی به منظور اقدام علیه امنیت ملی" محکوم شده است.

بی بی سی فارسی

حکم اعدام برای سه تن از متهمان حوادث پس از انتخابات ایران

یک مقام دادگستری استان تهران به یکی از خبرگزاری های داخلی ایران گفته است که سه تن از متهمان حوادث پس از انتخابات ایران به اعدام محکوم شده اند.

زاهد بشیری راد، مدیر روابط عمومی دادگستری استان تهران روز شنبه ۱۸ مهر (۱۰ اکتبر) به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: "(م.ز) و (الف.پ) به اتهام ارتباط با انجمن پادشاهی ایران و (ن.ع) به اتهام ارتباط با منافقین (سازمان مجاهدین خلق) محکوم به اعدام شده اند".

در روزهای اخیر گزارش هایی از صدور حکم اعدام برای محمدرضا علی زمانی، از متهمان ارتباط با انجمن پادشاهی ایران منتشر شده بود.
از میان کسانی که در این پرونده به ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران متهم شده بودند هم نام ناصر عبدالحسینی دیده می شد.

دویچه وله

عفو بین‌الملل: حکم اعدام محمدرضا علی‌زمانی را لغو کنید!


سازمان عفو بین‌الملل، از جمهوری اسلامی ایران خواست که حکم اعدام علیه یکی از معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران را لغو کند. آلمان و فرانسه نیز به صدور این حکم اعتراض کردند.
سازمان حقوق‌بشری عفو بین‌الملل که مرکز آن در لندن است، روز جمعه (۹ اکتبر/۱۷ مهر) در اعلامیه‌ای خواستار لغو حکم اعدام برای محمدرضا علی‌زمانی شده است. این سازمان بیم آن دارد که این حکم، راه را برای صدور احکام مشابه بازکند.
سازمان عفو بین‌الملل در اعلامیه‌ی خود یادآور شده که محمدرضا علی‌زمانی، ۳۷ ساله، از سوی دادگستری جمهوری اسلامی به «محاربه با خدا» و عضویت در یک گروه براندازی متهم شده است.
محمدرضا علی‌زمانی که گفته می‌شود وابسته به سازمانی به نام «انجمن پادشاهی» بوده، یکی از صدها معترضی است که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران بازداشت و در دادگاهی محاکمه شد که با هنجارهای حقوقی بین‌المللی سازگاری نداشت. وی نیز در جریان محاکمه‌ی خود مانند بسیاری دیگر از حق داشتن وکیل مدافع برخوردار نبود و اعترافاتی بر زبان آورد که در صحت آن‌ها تردید جدی وجود دارد.
واکنش آلمان و فرانسه

یک سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی آلمان گفت که حکم اعدام علیه محمدرضا علی‌زمانی، از نظر دولت آلمان قابل توجیه نیست. وی افزود که دولت آلمان از جمهوری اسلامی انتظار دارد که این حکم را بلافاصله لغو کند.

از خروج دو هنرمند ایرانی جلوگیری شد


مأموران رژیم اخوندی از خروج دو هنرمند سینما از کشور جلوگیری کردند. فاطمه معتمدآريا و مجتبی ميرتهماسب در "فرودگاه بين‌المللی خمینی" هنگام خروج از کشور، ممنوع‌الخروج اعلام شدند. مجتبی ميرتهماسب رئيس "انجمن مستندسازان ايران" است و فاطمه معتمدآريا از بازیگران نامی سینماست. اين دو هنرمند، به همراه جمعی ديگر از سينماگران، برای شرکت در برنامه «فيلم‌سازان ايرانی از زبان خودشان» عازم آمريکا بودند.

شرکت واگن پارس هم وارد اعتراضات کارگری شد

اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مطالبات معوقه، یک کارخانه دیگر ا نیز به اعتصاب کشانید. کارگران شرکت واگن پارس اراک اعلام اعتصاب غذا کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، کارگران شرکت واگن پارس اراک مدت ۶ ماه است که حقوق و مطالباتشان را دریافت نکرده‌اند. به گزارش این خبرگزاری کارگران این شرکت دست به اعتصاب غذا زده و اعلام کرده‌اند تا زمانی که تمامی خواست‌های آنان برآورده نشود، به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen