Freitag, 9. Oktober 2009

تصوير قيام در جهان - 9.10.2009 برابر با 17مهر1388

رادیو فرانسه 9.10.2009

علی لاریجانی : راهپیمایی امسال روز قدس علیه عزت ایران اسلامی بود

علی لاریجانی رئیس مجلس اسلامی ایران پنجشنبه شب در سخنرانی در قم گفت : شعارهای متفاوتی که امسال در راهپیمایی روز قدس از سوی تظاهرکنندگان سر داده شد "ضدعزت ایران" بود و در هر حال شایستۀ جمهوری اسلامی که به گفتۀ وی "ام القرای اسلام" است، نبود.
رئیس مجلس این شعارهای "ضدعزت" جمهوری اسلامی ایران را نتیجۀ "روش جدید" "قدرت های سلطه گر" توصیف کرد که به گمان وی سیاست نرم براندازانه را در قبال حکومت اسلامی ایران در پیش گرفته اند.

علی لاریجانی تأکید کرد که در شرایط سخت کنونی ایران باید در مبارزه با آمریکا مدافع حقوق ملت فلسطین باشد. او کوتاه آمدن از این خواست را به زیان "امت اسلامی" توصیف کرد.
در این تظاهرات که سنتاً در دفاع از مردم فلسطین و علیه دولت اسرائیل برگزار می شود، تظاهرکنندگان از جمله شعار می دادند : "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" و یا "نه شرقی، نه غربی، جمهوری ایرانی."

فرانسه حُکم اعدام محمدرضا علی زمانی را محکوم کرد
وزارت امور خارجۀ فرانسه اعلام کرد که از خبر حُکم اعدام محمدرضا علی زمانی که از دستگیرشدگان رویدادهای اخیر ایران است سخت متأثر شده است. سخنگوی وزارت امور خارجۀ فرانسه با اعلام این مطلب افزود : حُکم اعدام محمدرضا علی زمانی از سوی دادگاه انقلاب تهران چهرۀ رژیم ایران را تیره تر می کند
سخنگوی وزارت امور خارجۀ فرانسه بار دیگر بر پشتیبانی اخلاقی این کشور از تظاهرکنندگان ایرانی تأکید کرد و گفت : "ما شهامت همۀ شهروندان ایرانی را می ستائیم که برغم موج های پی در پی سرکوب و خشونت به طور مسالمت آمیز در دفاع از حقوق اساسی شان تظاهرات می کنند." فرانسه همانند دیگر کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا مخالف مجازات اعدام در هر کجا و تحت هر عنوانی است.

پیشگیری رژیم در ترس از قیام سراسری ومقابله با آن
ماموریت سپاه پاسداران در پیشگیری از تغییر محتوای نظام اسلامی
فرماندۀ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دیروز چهارشنبه اعلام کرد که کسی جرات نمی کند به طورمستقیم به مقابله با این کشور برخیزد.

سرلشگرمحمد علی جعفری با این حال گفت که "آنها ( دشمنان ایران) به دنبال تغییر نرم محتوای نظام اسلامی هستند و سپاه و بسیج بر اساس وظیفۀ ذاتی خود مامور مقا بله با این تهدیدات است". وی مبنای تحولات در سپاه را "دگرگونی هائی " خواند که در "عرصۀ تهدیدات به وجود آمده است".

"گزارشگران بدون مرز" سرکوب مطبوعات ایران را محکوم کردند


سازمان گزارشگران بدون مرز که مقر آن در پاریس است امروز پنجشنبه با انتشار اطلاعیه توقیف روزنامه های فرهنگ آشتی و آرمان را توسط وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی ایران محکوم کرد. گزارشگران بدون مرز در اطلاعیه خود اضافه کرده است که "رژیم اسلامی ایران در صدر فهرست کشورهای سرکوبگر آزادی است وعلی خامنه ای و محمود احمدی نژاد در فهرست دشمنان آزادی مطبوعات در جهان جای دارند."

دویچه وله 9.10.09

خواهر محمد کامرانی: ما مطمئنیم که محمد در کهریزک کشته شده
سعید مرتضوی: کشته‌شدگان کهریزک آسیب‌دیدگی قبلی داشتند


در حالی که اعلام شده گزارش کمیته‌ی ویژه‌ی مجلس در مورد بازداشت‌گاه کهریزک به زودی منتشر می‌شود، سعید مرتضوی دادستان سابق تهران در یک مصاحبه، دخالت خود در انتقال زندانیان به این بازداشت‌گاه را انکار کرد.
همه‌چیز از یک گزارش آغاز شد. روز شنبه یازدهم مهرماه پایگاه خبری جهان نیوز از سایت‌های نزدیک به دولت دهم، اعلام کرد که اطلاعاتی در مورد متهم اصلی جنایت کهریزک به دست آورده است. در این گزارش عنوان شده بود که انتقال زندانیان به کهریزک با ابلاغیه‌ی کتبی رئیس وقت قوه‌ی قضائیه تنها در اختیار یک مقام قضایی بوده و هیچ فرد دیگری اجازه اعزام زندانیان به کهریزک را نداشته است.

در این گزارش آمده است: «با توجه به بازداشت مسئولین زندان کهریزک و ۱۰ نفر از پرسنل نیروی انتظامی، فشارهایی از سوی این مقام قضایی (که طبق گزارش هیات ویژه‌ی مجلس، متهم اصلی این پرونده است) در جریان می‌باشد که این گزارش قرائت نشود و صرفاً به نام چند متهم نیروی انتظامی بسنده شود.
مرتضوی ادعا میکندکه بازداشت‌گاه کهریزک هیچ مشکلی از نظر امکانات نداشته و در انتهای هر قسمت چندین سرویس بهداشتی با تجهیزات کامل وجود داشته است. وی همچنین گفته است: «هیچ کس ادعا نکرده که تجاوز و یا تعرضی در این زندان به او شده است. مثلا از جمله شکایت‌های زندانیان این است که مثلا مسئول بند یا زندانبان در ورزش اجباری آنان را بسیار اذیت کرده است. یا احیانا برخورد نامناسبی از سوی مامور زندان انجام شده است. حتی این سه تنی که در کهریزک جان باخته‌اند نیز در درگیری ها و اغتشاشات مجروح شده و به کهریزک برده شدند که دو تن از آنها به بیمارستان منتقل و یک تن نیز در راه جان باخت»
آزاده کامرانی خواهر محمد کامرانی یکی از کشته‌شدگان کهریزک در گفت و گو با دویچه‌وله می‌گوید مطمئن است که برادرش در کهریزک جان سپرده: « صددرصد. ما شک نداریم. ما خودمان از سلامت کامل محمد اطلاع داشتیم و هر بلایی که سر محمد آمده، همه توی کهریزک بوده. ما که به این مسئله شک نداریم و مطمئناً پزشکی قانونی هم همه را ثابت می‌کند. اصلاً برای ما جای هیچ شکی نیست. برای مردم هم همینطور...............

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen