Samstag, 3. Oktober 2009

تصوير قيام در جهان - 3اکتبر2009

رادیو فرانسه 3.10.09


بسیح دانشجوئی در مقابل گروه های مخلتف دانشجوئی


فرماندۀ سپاه پاسداران که در گردهم آئی مسئولان بسیج دانشجوئی دانشگاه های ایران سخن می گفت، نا آرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران را "بزرگترین خطر برای محتوای نظام و انقلاب اسلامی طی سی سال گذشته و حتی خطرناک تر از جنگ هشت ساله ایران و عراق" توصیف کرده و گفته است، در این "فتنه" تا مرز براندازی پیش رفتیم.

فرماندۀ سپاه در ادامۀ سخنان خود وظایف مسئولان بسیج دانشجوئی را شرح داده و گفته است:" مهمترین وظیفۀ ما در مقطع کنونی، روشنگری بعد از این فتنۀ عمیق است، چون ضربه ای حیثیتی به نظام وارد شد."

مسابقه در جوی نیمه نظامی

مسابقۀ دو تیم فوتبال پیروزی و استقلال که امروز جمعه در استادیوم آزادی با نتیجۀ یک بر یک به پایان رسید، نمادی از اختلاط ورزش، سیاست و وحشت بود.

گزارش ها از حضور چشمگیر نیروهای انتظامی و لباس شخصی ها در اطراف استادیوم و در میان تماشاچیان خبر داده اند. موارد بازرسی بدنی و توقیف تلفن های همراه برخی تماشاچیان به هنگام ورود به استادیوم مشاهده شده است. شماری پلیس زن نیز در بیرون استادیوم حضور داشتند. مفسران می گویند که با توجه به اینکه ورود خانم ها به استادیوم ممنوع است، علت حضور نفرات پلیس زن، شناسایی دخترانی بود که با لباس مبدل به ورزشگاه رفته اند.

دربرخی گزارش ها آمده است که ورزشگاه آزادی روز جمعه به یک پادگان تبدیل شده بود. تلفن های همراه در منطقۀ غرب تهران یا قطع شده بود و یا با مشکل روبرو بود. در فیلمی که توسط سیمای جمهوری اسلامی پخش شد، آشکارا از نشان دادن جمعیت پرهیز شده بود تا نماد های سبزی که برخی از تماشاچیان با خود حمل می کردند دیده نشود .
نکتۀ قابل توجه دیگر در بازی های امروز حدود سی هزار جای خالی دراستادیوم بود. درهمین حال جمعیت انبوهی از مردم دربیرون استادیوم امکان ورود به آن را نیافتند. برخی گزارش ها از تشکیل جلسه ای برای هشدار به مسئولان دو تیم خبر داده اند که از سوی نیروهای اطلاعاتی در شب قبل از بازی ترتیب داده شده بود.

در خواست سازمان جهانی مبارزه با شکنجه برای آزادی مجاهدین زندانی

سازمان جهانی مبارزه با شکنجه امروز در ژنو از مقامات عراقی خواستار آزادی فوری و بدون شرط 36 تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق شد که ازآخرژوئیۀ گذشته در بازداشت به سرمی برند. اریک سوتاس، دبیر کل این سازمان در نامه ای خطاب به نوری المالکی نخست وزیر، هشیار زباری وزیر امور خارجه و رئیس دیوان عالی کشورعراق نسبت به وضیعت جسمانی شان درپی 66 روزاعتصاب غذا، ابراز نگرانی کرد. به نوشتۀ وی علیرغم شرایط نا مناسب جسمانی این زندانیان ، نیروهای پلیس عراق آنها را به "مکان نامعلومی" منتقل کرده اند.

شورای ملی مقاومت ایران ، شاخۀ سیاسی سازمان مجاهدین خلق، نیز خبر داده است که این زندانی ها پیش از انتقال، به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. در ماه ژوئیۀ گذشته، نیروهای پلیس عراق به اردوگاه اشرف در نزدیکی بغداد، محل اقامت بیش از 3 هزار تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق حمله کردند.11 یا 12 نفر از مجاهدین در این درگیری ها کشته و بیش از 500 نفر زخمی شدند.

دویچه وله 3.10.09


عبدالفتاح سلطانی: وضعیت قضایی موجود ، ظلم آشکار است

عبدالفتاح سلطانی حقوقدان عضو کانون مدافعان حقوق بشر قرار بود روز یک‌شنبه دوازدهم مهرماه جایزه سالانه حقوق بشر شهر نورنبرگ آلمان را دریافت کند ولی در فرودگاه از خروج او جلوگیری شد. وی وضعیت موجود را ظلم آشکار می‌داند
سلطانی حدس می‌زند که مقامات امنیتی به خاطر هراس از انتقادهای احتمالی وی در مورد وضعیت اخیر بازداشت‌شدگان و برخوردهای غیر قانونی صورت گرفته، در مراسم اهدای جایزه حقوق بشر نورنبرگ، از خروج او جلوگیری به عمل آورده‌اند.


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen