Donnerstag, 8. Oktober 2009

تصوير قيام در جهان - 8.10.2009 برابر با 16مهر1388

رادیو فرانسه 8.10.2009

ماموریت سپاه پاسداران درتغییر محتوای نظامی اسلام

فرماندۀ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دیروز چهارشنبه اعلام کرد که کسی جرات نمی کند به طورمستقیم به مقابله با این کشور برخیزد.
وی ماهیت تهدیدات کنونی را با آنچه نظام اسلامی درگذشته با آن برخورد کرده بود، متفاوت دانست و تاکید کرد که باید با "قالب شکنی" برای مقابله با تهدیدات دهۀ چهارم انقلاب آماده شد.
جعفری، عضو شورای عالی امنیت ملی، با تذکر این موضوع که سپاه درمقابل "حوادث اخیر" شایسته عمل کرد، گرچه او رویدادهای پس از انتخابات را "فتنه" خواند ولی اضافه کرد که "این حوادث برای پیشرفت انقلاب امری اجتناب ناپذیر" بود. وی ابراز خشنودی کرد که سپاه از این "آزمون سربلند بیرون آمد".

آزادی اعضاء سازمان مجاهدین خلق

مقامات عراقی سی و شش تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران را که در جریان زدوخورد میان نیروهای عراقی و ساکنان اردوگاه اشرف دستگیر کرده بودند در روز چهارشنبه آزاد کردند.
اردوگاه اشرف از ٢٢سال پیش در حدود ٣٥٠٠ تن از اعضای این سازمان را در خود جای داده است. بر اساس بیانیه ای که امروز به وسیلۀ سازمان مجاهدین خلق ایران انتشار یافت آزادشدگان به محض رسیدن به محل به خاطر وضع وخیم جسمی و جراحاتی که داشته اند در مرکز پزشکی اردوگاه مورد معاینه و مداوا قرار گرفتند. این عده در جریان مداخلۀ نیروهای عراقی در اردوگاه اشرف در روزهای ٢٨ و ٢٩ ماه ژوئیه دستگیر شده بودند.

هدف از این مداخله به دست گرفتن کنترل اردوگاه بوده است. دستگیر شدگان پس از دستگیری به عنوان اعتراض به بازداشت خود دست به اعتتصاب غذا زده بودند. اعتصاب غذائی که براساس بیانیۀ سازمان مجاهدین ٧٢ روز به درازا کشیده است.
یک قاضی شهر خالص در ٨٠ کیلومتری شمال بغداد در روز ٢٩ سپتامبر دستور آزادی و بازگرداندن این عده به اردوگاه اشرف را صادر کرده بود اما مقامات عراقی از آزاد کردن آنان خودداری کرده بودند.

بازداشت چند ساعتۀ اعضای کانون معلمان در تهران


روز سه شنبه ماموران امنیتی در تهران، به جلسۀ معلمان که در منزل علی اکبر باغانی دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران بر پا شده بود حمله کرده، کلیۀ حاضران در جلسه را بازداشت کردند. آنها پس از چند ساعت آزاد شدند.

بر اساس خبرهای رسیده این افراد به مناسبت روز جهانی معلم در منزل دبیر کل کانون گرد هم آمده بودند. ماموران منزل باغانی را مورد بازرسی قراردادند و مدارک و لوازم موجود را ضبط کردند.
در مورد علل این کار، شیرزاد عبداللهی کارشناس امور آموزشی در تهران ضمن شرح چگونگی این واقعه ، در گفتگوئی توضیح داد که ماموران امنیتی به اعضای کانون در مورد ادامۀ فعالیت های کانون هشدار داده ابراز داشته اند که فعالیت هایش از چارچوب صنفی خارج شده و جنبۀ امنیتی پیدا کرده است.

بی بی سی فارسی

فرمانده نیروی انتظامی: در کهریزک تخلف صورت گرفته اما تجاوز نه


احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی ایران با "سنگین" دانستن بار مسئولیت نیروی انتظامی در ارتباط با وقایع بازداشتگاه کهریزک گفته است که در آنجا تجاوز جنسی صورت نگرفته است.
بازداشتگاه کهریزک واقع در جنوب تهران برای مدتی محل نگهداری معترضانی بود که در جریان اعتراضات خیابانی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شده بودند و بنابه گزارش ها چند نفر از بازداشتی ها در آنجا کشته شده اند. مخالفان همچنین از وقوع تجاوز جنسی به بازداشتی ها در کهریزک سخن گفته اند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان، ایسنا، وی که به مناسبت هفته ناجا (نیروی انتظامی جمهوری اسلامی) سخن می گفت اظهار داشت: "اثبات شده است که هرگز تجاوزی در کهریزک صورت نگرفته، اما تخلف صورت گرفته است."

با این حال او درباره این "تخلفات" و ماهیت آنها توضیح نداد.
جمشید انصاری، از نمایندگان اصلاح طلب مجلس، آقای احمدی مقدم را مسئول تمام برخوردهای غیرقانونی پلیس در حوادث پس از انتخابات دانست و خواستار برکناری او شد.

انصاری در مرداد ماه "برخوردهای غیرقانونی و غیرانسانی با تعدادی از بازاشت شدگان" در کهریزک را "جنایات و فجایع" خواند و آقای احمدی مقدم را متهم کرد که وقوع بعضی از این موارد را "طبیعی" توصیف کرده و کوشیده با "برکناری و تنبیه چند مأمور رده پائین" از کنار مسئله عبور کند.


آزادی 36 عضو سازمان مجاهدین در عراق
گروهی 36 نفره از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران پس از تقریبا سه ماه حبس در عراق آزاد شده اند.


این افراد به اردوگاه اشرف در شمال عراق بازگردانده شده اند.
یک سخنگوی این گروه به بی بی سی گفت که این 36 نفر در زمان بازداشت شکنجه شده اند و اکنون در بیمارستان تحت معالجه هستند.
این افراد در ماه ژوئیه در عملیات پلیس عراق برای به دست گرفتن کنترل کامل اردوگاه اشرف، که در جریان آن هفت عضو سازمان مجاهدین کشته شدند، بازداشت شده بودند.
نام این گروه پس از نبرهای حقوقی مفصل در سال جاری از فهرست گروه های تروریستی اتحادیه اروپا و بریتانیا خارج شد.
سازمان مجاهدین خلق بزرگترین گروه مسلح مخالف دولت ایران است که عمدتا در خارج از خاک ایران فعالیت می کند.
بستگان و دوستان ساکنان اردوگاه اشرف از ماه ژوئیه با تجمع اعتراضی در برابر سفارت آمریکا در لندن از این کشور خواسته اند مسئولیت امور امنیتی آنجا را از عراقی ها پس بگیرد.

چند نفر از تظاهرکنندگان دست به اعتصاب غذا زده اند.


دویچه وله صدای آلمان
حکم اعدام یکی از معترضین به نتیجه انتخابات در ایران صادر شد


به گزارش خبرگزاری رویترز و به نقل از موج سبز برای محمد رضا علی زمانی حکم اعدام صادر شده است. بر اساس این گزارش، وی عضو انجمن پادشاهی ایران است که در جلسه دوم دادگاه اعترافات مفصلی کرد که از طریق تلویزیون نیز پخش شدند. بنا بر این گزارش محمد رضا علی زمانی روز دوشنبه ۱۳ مهرماه از بند ۲۰۹ زندان اوین به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی منتقل شده و حکم اعدام به وی ابلاغ شده است. بنا بر گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر هیچ یک از متهمانی که در جلسات دوم و سوم دادگاه‌های انقلاب اسلامی مورد محاکمه قرار گرفتند، امکان دسترسی به وکلای انتخابی نداشته و با وکلای تسخیری در این محاکمات حضور یافته‌اند.
صدای آمریکا
یکی از مهره های اصلی سرکوب در بازداشتگاه کهریزک و کوی دانشگاه در سمت ریاست سازمان بسیج


علی خامنه ای، با صدور حکمی محمد رضا نقدی را به سمت رئیس سازمان بسیج منصوب کرده است
خامنه ای در حکم خود از محمدرضا نقدی با عنوان «سردار سرتیپ بسیجی» نام برده است. با این حکم او جانشین حسین طائب می شود طائب در یک سال گذشته فرماندهی بسیج را بر عهده داشته و نیروهای زیر فرمان او در سرکوب معترضان به نتایج اعلام شده انتخابات نقش اصلی را داشته اند.
سازمان دیده بان حقوق بشر در ماه اوت گذشته خواستار بررسی نقش حسین طائب در برخوردهای «خشن» نیروهای امنیتی ایران با معترضین در وقایع پس از انتخابات ۲۲ خرداد شده بود.

محمدرضا نقدی همچنین در سازماندهی و تامین مالی گروه انصار حزب الله و سایر نیروهای لباس شخصی نقش چشمگیری داشت و در حمله گروه انصار همزمان با یگان های ویژه به کوی دانشگاه درفاجعه ۱۸ تیر ۷۸ نقش آفرینی کرد.

.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen