Montag, 7. September 2009

تصوير قيام درجهان – 7 سپتامبر -16 شهريور

بنر 2 كيلومتري بر عليه احمدي نژاد در استكهلم برافراشته شد

خبرگزاري فرانسه, 5سپتامبر2009، استكهلم ـ ـ روز شنبه مخالفان رئيس جمهور ايران محمود احمدي نژاد بنري 2 كيلومتري(25/1مايلي) را كه حاوي امضاي مخالفان وي بود را در حاشيهي اجلاس وزراي خارجه اتحاديه اروپا برافراشتند.
به گفتهي سازمان دهنده گان، بنرسبزي كه حاوي هزاران امضاء جمع آوري شده از 190 كشور در ماه ژوئيه بود وبر آن نوشته بود،” احمدي نژاد رئيس جمهور ما نيست”، توسط 400 تظاهرات كننده حمل مي شد.
اين تظاهرات آرام در طول آب نماي عمومي استكهلم نزديك موزه مدرن، جايي كه وزرا ملاقات داشتند برگزار شد.
به گفته اشي حسيني Ashi Hoseini يكي از سازمان دهندگان اين واقعه روز شنبه، اين بنر قبلاً در پاريس در اواخرژوئيه به نمايش گذاشته شده بود....

دانشجویان معترض ایران - تلاش برای برانگیختن مخالفت
هفته نامه اکونومیست، چاپ لندن، در شماره ۵ سپتامبر به بررسی شرایط دانشجویان ایران در آستانه بازگشایی دانشگاه های این کشور پرداخته است. این گزارش با عنوان "دانشجویان معترض ایران - تلاش برای برانگیختن مخالفت" چاپ شده و با این پرسش آغاز می شود که: چرا آیت الله های حاکم بر ایران می خواهند دانشجویان را در مشت خود داشته باشند؟ اکونومیست یادآور می شود که در پائیز سال ۱۹۷۸، شاه ایران که در محاصره اعتراضات داخلی قرار داشت، برای چند ماه بازگشت دانشجویان ناراضی به دانشگاه ها را به تعویق انداخت اما این اقدام نتیجه ای نداشت و به محض بازگشایی موسسات آموزش عالی، هزاران دانشجو در مخالفت با رژیم وقت به خیابان ها ریختند تا اینکه شاه سرانجام در برابر اعتراضات رو به گسترش ناگزیر از ایران رفت و آیت الله روح الله خمینی جای او را گرفت. آیا در حال حاضر هم همین روند در شرف آغاز است؟ هراس از حرکتهای دانشجویی ؛این هفته نامه می افزاید که در برخی دانشگاه ها، ثبت نام برای سال جدید تحصیلی به تعویق افتاده و در شیراز، که دانشگاه کار خود را آغاز کرده، ماموران امنیتی به شدت دانشجویان را زیر نظر دارند و با صدور بخشنامه هایی به آنان هشدار داده اند که از تجمع های سیاسی بپرهیزند و در سایر نقاط هم، حتی اگر دانشگاه ها بازگشایی شوند، قطعا نفرات بسیجی، که احتمالا از سهمیه بیشتری هم برخوردار خواهند شد، در سر کلاس های درس حضور خواهند داشت. اکونومیست می نویسد که بسیاری از دانشجویان دانشگاه تهران از ساکنان شهرستان ها هستند که قبل از آغاز اعتراضات علیه نتیجه انتخابات، به محل اقامت خود رفته بودند و در بازگشت، در صدد برخواهند آمد تا نقش خود را در تحولات بعدی ایفا کنند

اين وزيران هيچ تجربه و هيچ صلاحيتي در امور كاري خود ندارند

شبكه جهاني بي.بي.سي گفت درحالي كه پنج روز بحثهاي توفاني بر سر كابينه احمدي نژاد جريان داشت، نامه يي از سوي خامنه اي باعث تأييد آنها شد.

خبرنگار شبكه جهاني بي بي سي افزود: خامنه اي در نامه خود نوشته بود مي خواهد كه مجلس، كابينه احمدي نژاد را در اين مقطع بسيار حساس تأييد كنند. پس از اين نامه همه، شامل تندروهايي كه با او مخالف بودند، تسليم شدند.

مهمترين نكته در مورد اين كابينه بي تجربگي و عدم صلاحيت و نداشتن سابقه كار در مورد بسياري از اين كانديداها بود. براي مثال وزير نفت درحد صفر هم در زمينه نفت تجربه ندارد. كانديداي علوم و آموزش عالي، كسي است كه مسئول شمردن آرا در انتخابات رياست جمهوري بود. شكي نيست كه وي با دانشگاهيان مشكل خواهد داشت.

بطور كلي بسياري از اين وزيران هيچ تجربه و هيچ صلاحيتي در امور كاري خود ندارند.



توليد خالص اين رژيم

روزنامه فرانسوي لوموند در معرفي مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت كابينه پاسدار احمدي نژاد نوشت كه وي «توليد خالص اين رژيم است».

لوموند نوشت: مرضيه وحيد دستجردي كه اولين زن وزير در اين رژيم است را مي توان يك توليد خالص اين رژيم دانست. پدر او يك ژنرال ارتش شاه بود كه با (جمهوري اسلامي) همراه شد و در يك سوء قصد كشته شد و برادرش يك مهره مهم سپاه است.

روزنامه لوموند در ادامه معرفي پاسدار مرضيه وحيد دستجردي افزود: همسر وي يكي از ذينفوذترين شخصيتهاي جمهوري اسلامي يعني حسين شريعتمدراري است كه در رأس گروه مطبوعاتي كيهان قرار دارد. شريعتمداري مغز متفكر تشكيل دادگاههاي اخير است. اين وزير زن خواهان جداسازي بيمارستانها براي زنان و مردان شده بود».



كشتي روسي حامل موشكهاي مدرن براي رژيم ايران بود

يك روزنامه اتريشي فاش كرد كه کشتي روسي كه ماه ژوئيه ربوده شده بود، حامل موشک‌هاي مدرن براي ديكتاتوري آخوندي بوده است.

روزنامه اتريشي "سالزبورگر ناخريشتن" در گزارشي كه روز جمعه 13 شهريور منتشر شد, نوشت: «کشتي روسي Artric Sea که براي مدتي مفقود‌الاثر بود، موشک‌هاي مدرن زمين به هوا براي ايران حمل مي‌کرده است. مافياي روسيه موشک‌هاي اس ۳۰۰ را در کالينينگراد به کشتي حمل کرده بود.

سالزبورگر ناخريشتن، افزود: «بي‌دليل نبود که روسيه براي انتقال ۱۴ ملوان و ۸ رباينده کشتي، دو هواپيماي غول پيکر باربري به کاپ‌ورد فرستاد. وظيفه اصلي اين دو هواپيماي باربري، احتمالا بازگرداندن بي سر و صداي موشک‌هاي قاچاق شده به روسيه بود».

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen