Sonntag, 6. September 2009

تصوير قيام درجهان – 6 سپتامبر- 15 شهريور

اظهار نظر وزير خارجه فرانسه در مورد قيام مردم ايران

به گزارش خبرگزاري فرانسه و آسوشيتد پرس, برنارد كوشنر وزيرخارجه فرانسه در ورود به جلسه وزيران خارجه اتحاديه اروپا در استكهلم, گفت : «ما براي سه سال در حال گفتگو با ايران بوده‌ايم. مطلقا هيچ چيزي بدست نيامده است و ما (بيهوده) به صحبت ادامه مي‌دهيم...”.

وزير خارجه فرانسه افزود: «چيزي كه سودبخش است اين است كه مردم ايران اراده خود را براي حركت به سمت دمكراسي نشان داده‌اند».

سفير هلند را به جلسه تحليف احمدي نژاد نفرستادم

وزيرخارجه هلند، ماكسيم فرهاخن در نشست شوراي موارد عمومي پارلمان هلند ، در پاسخ به سوالي در زمينه موضع دولت هلند در مورد قيام مردم ايران و سركوب تظاهرات گفت: من هم درمورد پرونده اتمي رژيم ايران و هم درمورد نقض حقوق بشر در ايران به شدت نگران وناراضي هستم. وضعيت در ايران بسيار نگران كننده است. حقوق اوليه مردم ايران توسط اين رژيم نقض ميشود، تظاهرات و قيام مردم به شدت سركوب ميشود و دستگيرشدگان تظاهرات محكوم مي شوند.. من از شكنجه ها و تجاوز به زندانيان در زندانها خبر دارم و مي دانم كه سركوب همچنان ادامه دارد و به همين خاطر سفير هلند را به جلسه تحليف احمدي نژاد نفرستادم.

جمهوري چك، فروش گاز فلفل و شوكربرقي را به رژيم ايران به دليل استفاده در شكنجه و سركوب، منع كرد

جمهوري چك از فروش اسپري فلفل كه رژيم آخوندي براي سركوب و متفرق كردن تظاهر كنندگان از آن استفاده ميكند، خودداري كرد.
وزارت تجارت و صنايع جمهوري چک اعلام کرد از فروش سلاح و تجهيزاتي به رژيم ايران جلوگيري کرده است که ميتواند در اعمال شکنجه کاربرد داشته باشد. بنابه اعلام اين وزارتخانه، از فروش مواد و تجهيزاتي مانند اسپري فلفل، اسلحه شوک الکتريکي و تيزر، به جمهوري اسلامي به اين دليل جلوگيري شد که اين ابزارها در کشورهايي نظير ايران ممکن است با هدف شکنجه يا اعدام افراد و يا ديگر روشهاي بيرحمانه به کار گرفته شوند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen