Mittwoch, 9. September 2009

تصوير قيام درجهان 9 سپتامبر -18 شهريور


صداي آمريكا 16 شهريور – مصاحبه با مادر مهسا نادري
براساس گزاشهاي دريافتي مهسا نادري دانشجوي 19ساله كه به اتهام رفتن به گلزار خاوران توسط رژيم آخوندي دستگير شده و هم اكنون در بند 209زندان اوين محبوس است، براثر ناراحتي كليه و عفونت در وضعيت وخيمي به سر مي برد.
تلويزيون صداي آمريكا گفتگويي با معصومه نادري مادر مهسا نادري انجام داده است كه بخشهايي از آن از اينقرار است :
سلام به خانم معصومه نادري در تهران. دختر شما, دلبند شما, عزيز شما چرا بازداشت شد.
معصومه نادري: دختر من سال 86 همراه پدرش كه از زندانيان سابق هست كه از سال 60 تا 65 زنداني بوده, به همراه پدرش با هم رفته بودند به گورستان خاوران براي بزرگداشت شهداي خاوران. روي همين احتساب, هم شوهرم را بعد از اينكه آمدند خونه بعد از چند روزي, شوهرم رو گرفتند زندانش كردند. همانموقع حكم بازداشت دخترم رو بهش نشون دادند كه گفتند خودت را كه گرفتيم هيچي, دخترت هم بازداشت ميشه. منتها چون دخترم زير 18 سال بود, سال سوم دبيرستان بود, اونموقع بازداشتش نكردند, گذشت تا زمانيكه تا دوم اسفند ماه پارسال ساعت هفت و نيم صبح آمدند در خانهي ما, شوهرم هم دو سال در زندان بود به خاطر همين قضيه خاوران. به شوهرم يك سال حكم داده بودند در آن ايام شوهرم هم زندان بود. آمدند خانهي ما گفتند كه براي رسيدگي به كار شوهرتون امديم,اومدند بالا, خانه زير و رو كردند و گشتند ريسيور و كامپيوتر و چيزهايي كه بود, دستنوشتههاي مهسا را همه برداشتند بردند به همراه دخترم. دخترم را هم بردند. و سه ماه تمام انفرادي بوده. يك دختر 18ساله سه ماه تمام انفرادي بود.

مجري: آخرين تماسي كه با ايشون داشتيد, امكان تماس با ايشون داشتيد يا امكان ملاقات يا از طريق وكيل باخبر شديد.
معصومه نادري: بعد از سه ماهي كه انفرادي بود الان بردنش به 209. توي 209 به همراه سه نفر ديگر هست. منتهي خب چون تعداد زندانياني كه اين سري گرفتند بعد از انتخابات اينقدر زياد بود كه ازدحام زياد بود كه پرسنل آنجا نميتونستند بچهها را دستشويي ببرند. و اين باعث شد كه در روز به اينها يك بار نوبت دستشويي بدند به خاطر همين مجبور بودند خودشان را نگاه دارند و همين باعث عفونت و بيماري و كليه درد و اينها شد كه حتي وقتي دخترم داشت از درد به خودش ميپيچيد همسلوليش گفته بابا اين داره ميمره يكي بياد به دادش برسه. گفتند خب بميره, ما آورديم كه اينجا بميره. يك نفر هم يك نفره كم بشه از اين جمعيت ايران.

مجري: سپاسگزار هستيم خانم معصومه نادري, مادر مهسا نادري
معصومه نادري: به اميد روزي كه هيچكس رو به خاطر داشتن صرف عقيده و تفكر زندان نداشته باشيم ما. متشكر از شما.
مجري: اشاره كردند خانم نادري به گورستان خاوران. برخي از بينندگان اگر در جريان نيستند, گورستان خاوران بيشتر كساني كه در آنجا به خاك سپرده شدند زندانياني هستند كه در دهه 60, 67 در زندانهاي ايران كشته شدند, به قتل رسيدند و پيكرشان به طور محرمانه و ناشناس در انجا به خاك سپرده شد. بعدها شناسايي شدند از طرف بستگان و با مراجعاتي كه كردند بيشتر اين افراد هم در زندانها, آنطور كه در گزارشها آمده, اعضاي سازمان مجاهدين خلق ايران بودند. تجمع خانوادهها در گورستان خانوادهها هميشه برخوردهايي را در پي داشته با مأموران دولتي. يعني مأموران دولتي با تجمعكنندگان و چند ماه پيش هم بخشي از اين گورستان را خراب كردند توسط مأموران دولتي آنطور كه در گزارشهاي مختلف هم بازتاب داشته. ».

دولت اردن دفتر العالم و پرس تي وي, دو شبكه تلويزيون رژيم را در اين كشور تعطيل كرد.
سايت تابناك وابسته به پاسدار رضايي سركرده سابق سپاه با اعلام اين خبر نوشت: «منابع رسانه‌اي اعلام كردند كه دولت اين كشور دفتر شبكه ايراني پرس‌تي‌وي را در اين كشور تعطيل كرده و دفتر شبكه تلويزيوني العالم نيز در دست تعطيلي است».
اين سايت حكومتي نوشت: «امور رسانه‌اي و ارتباطات دولت اردن به دفتر شبكه ماهواره‌اي پرس‌تي‌وي در اردن ابلاغ كرده است كه مجوز ادامه فعاليت رسانه‌اي به اين شبكه ماهواره‌اي در اردن را صادر نمي‌كند».
بنا بر اين گزارش، منابع پيگير در اين موضوع اعلام كردند كه دولت اردن از تصميم خود درباره رسانه‌هاي ايراني منصرف نخواهد شد».
يادآوري مي شود كه دفتر شبكه عربي زبان تلويزيون العالم كه نزد افكار عموي جهان عرب منفور است, پيش از اين در چند كشور عربي از جمله مصر بسته شده بود.

در قم فعاليتهاي گسترده اي براي اعلام نامشروع بودن دولت احمدي نژاد در جريان است
تلويزيون العربيه 16 شهريور درباره موج مخالفتها در حوزه ها با باند ولي فقيه ارتجاع گفت: در قم فعاليتهاي گسترده اي براي اعلام نامشروع بودن دولت احمدي نژاد در جريان است. تعدادي از قربانيان تجاوز جنسي در زندانهاي ايران, با مرجع ديني جواد آملي در شهر قم ديدار كردند. آملي متعهد شده است كه مسئولين اين تجاوزها را تحت تعقيب قرار بدهد.
العربيه همچنين درباره پيامدهاي شقه در درون رژيم آخوندي گفت: حسين هاشميان رئيس جريان اقليت در مجلس رژيم ايران, خبر داد كه استعفاهايي در سپاه پاسداران در اعتراض به دخالت سپاه در سياست صورت گرفته است.علي بنايي نماينده مجلس از قم نيز خواستار استيضاح احمدي نژاد شد از سوي ديگر احمدي نژاد گفت وي توسط مراجع ديني تحت فشار است و تنها حمايت خامنه اي را دارد.
احمدي نژاد همچنين در چالشي با مراجع ديني گفت سوسن كشاورز, كانديداي وزارتخانه محيط زيست كه از مجلس رأي اعتماد نگرفت بعنوان معاون رئيس جمهور معرفي خواهد كرد.

خبرگزاري فرانسه 16 شهريور- درمورد اظهارات اخير احمدي نژاد
” احمدي‌نژاد همچنين حملات خود عليه مخالفان سياسي كه انتخاب مجدد او را تقلبي خوانده‌اند، تكرار كرد. دو روز بعد از اينكه مخالفان احمدي نژاد قول دادند اعتراضات ادامه خواهد يافت، احمدي‌نژاد در يك كنفرانس مطبوعاتي گفت ” آناني كه كارها را رهبري كردند و آگاهانه خواهان وارد كردن ضربه بودند، بايد حساب پس بدهند”.
او قبلا خواهان دادگاهي شدن رهبران مخالف، در رابطه با اعتراضات وسيع خياباني در تهران كه ايران را در بدترين بحران سه دهه خود فرو برده است، شده بود.
خبرگزاري فرانسه افزود: در مورد اتهاماتي مبني بر اينكه تعدادي از تظاهركنندگان در بازداشت مورد تجاوز و شكنجه قرار گرفته‌اند، مقامهاي رژيم ايران با بي‌آبرويي بيشتري مواجه گرديده‌اند.

تلويزيون بي بي سي 17 شهريور – گزارشي از تعداد شهداي قيام

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen