Freitag, 11. Dezember 2009

تصوير قيام در جهان 11.12.2009 برابر با20آذر 13881



بی بی سی فارسی

تجمع‌های اعتراضی و درگیری در روز دانشجو در ایران

در حالی که حضور نیروهای امنیتی در روز دانشجو در اطراف دانشگاه ها در ایران چشمگیر بوده است، شاهدان عینی می گویند که در برخی دانشگاه ها و نقاط مختلف تهران درگیری پیش آمده و مأموران از گاز اشک آور استفاده کرده اند. همچنین گزارش ها و تصاویری از تجمعات اعتراضی در دانشگاه های مشهد و شیراز منتشر شده است.

یکی از دانشجویان دانشگاه تهران به بی بی سی فارسی گفت که تعداد زیادی از نیروهای بسیجی از صبح روز دوشنبه ۱۶ آذر (۷ دسامبر) در داخل دانشگاه تهران حضور یافته بودند و مانع از حرکت دانشجویان معترض به سوی درهای خروجی دانشگاه می شدند.

به گفته او در ابتدا نیروهای بسیجی، دانشکده فنی دانشگاه تهران را در تصرف داشتند، اما دانشجویان معترض پس از مدتی درگیری در این دانشکده مستقر شده اند.
برخی شعارهای دانشجویان معترض این بود"زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، "ایران شده بازداشتگاه، اوین شده دانشگاه"، "نداییم، سهرابیم، ما همه یک صداییم"، "بسیجی حیا کن، دانشگاه را رها کن".
همچنین به گزارش شاهدان عینی، از ساعات اولیه روز، نیروهای انتظامی در مسیرهای منتهی به دانشگاه تهران و درهای ورودی دانشگاه مستقر شده اند تا از حرکت مردم برای تجمع در برابر دانشگاه و یا خروج دانشجویان از محوطه دانشگاه جلوگیری کنند.
براساس برخی گزارش ها، ماموران انتظامی با قرار دادن داربستی در برابر در ورودی اصلی کوشیده اند مانع از مشاهده تجمع دانشجویان در داخل دانشگاه تهران شوند.

خروجی های خیابان انقلاب، حد فاصل میدان انقلاب و چهار راه ولی عصر، نیز به سمت جنوب بسته است.

یک شاهد عینی دیگر به بی بی سی گفت که دانشجویان یکی از درهای اصلی دانشگاه امیرکبیر تهران (در خیابان ولی عصر) را شکسته اند تا راه ورود معترضان از خارج دانشگاه باز شود.

به گفته او، کمی بعد پلیس ضد شورش این در را دوباره مسدود کرده است.

درگیری بیرون از دانشگاه


همزمان، چند خبرگزاری خارجی و همچنین پیام های منتشر شده در سایت های اینترنتی از برخورد ماموران امنیتی با تظاهرکنندگان در اطراف دانشگاه تهران خبر داده اند.

این گزارش ها حاکی از آن است که نیروهای دولتی برای متفرق کردن تظاهرکنندگانی که علیه دولت شعار می دادند، به پرتاب گاز اشک آور و احتمالا تیراندازی هوایی در میدان انقلاب دست زده اند.

خبرنگاران رسانه های خارجی در ایران از تهیه گزارش از سطح شهر تهران در روزهای ۱۶ و ۱۷ آذر منع شده اند و ارتباطات اینترنتی و تلفن همراه این شهر هم دچار اختلال است.

با این حال گزارش هایی از تجمع دانشجویان معترض در دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه شریف، علم و صنعت، علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، خواجه نصیر (هم واحد سیدخندان و هم واحد میدان ونک) و دانشگاه هنر در تهران، دانشگاه آزاد در مشهد و دانشگاه شیراز منتشر شده است.

سایت خبرآنلاین از رها شدن بادکنک های سبز توسط دانشجویان دانشگاه شریف خبر داده و نوشته است که "مأموران نیروی انتظامی امور را تحت کنترل دارند و رفت و آمد مردم ادامه دارد".
گزارش هایی هم از تجمع های دیگر از جمله در میدان ولیعصر و درگیری نیروهای دولتی با مردم در این محل ها مخابره شده است.
گزارش هایی هم از برگزاری اجتماعات در داخل و حضور نیروهای دولتی در اطراف تعداد دیگری از مراکز آموزش عالی در تهران، از جمله دانشگاه های شریف و امیرکبیر هم انتشار یافته اما امکان تایید مستقل این گزارش ها وجود نداشته است.

براساس این گزارش ها، ماموران امنیتی رفت و آمد به سوی این مراکز را زیر نظر گرفته اند و مانع از ورود افراد فاقد کارت شناسایی به داخل دانشگاه ها می شوند.
شاهدان عینی گفته اند که در روزهای اخیر، حضور نیروهای امنیتی در تهران کاملا محسوس بود و از بامداد روز دوشنبه، ماموران دولتی در بسیاری از مسیرهای منتهی به دانشگاه تهران و نقاط دیگر شهر متمرکز شده اند.

روز ۱۶ آذر به یاد برخورد نیروهای امنیتی با تظاهرات دانشجویان در سال ۱۹۵۳ و تیراندازی و کشته شدن سه دانشجو، روز دانشجو در ایران نامگذاری شده و معمولا همه ساله مراسمی به این مناسبت در بسیاری از مراکز عمده آموزش عالی در ایران برگزار شده است
حساسیت نسبت به روز دانشجو

در سال جاری، با توجه به شرایط پس از انتخابات بحث برانگیز دهمین دوره ریاست جمهوری و ادامه بحران سیاسی در داخل ایران، نهادهای امنیتی از جمله پلیس و نیروی بسیج، علیه تجمع دانشجویان و مردم عادی در خارج از محوطه دانشگاه ها هشدار داده اند.

از زمان برگزاری انتخابات در ماه ژوئن (خرداد) و اعلام پیروزی محمود احمدی نژاد، که به اتهام تقلب گسترده در این انتخابات منجر شد، مقامات دولتی از صدور مجوز برگزاری هر نوع اجتماع غیردولتی در ایران خودداری ورزیده و با تجمع مخالفان به شدت برخورد کرده اند.

با اینهمه، مخالفان دولت در چند مورد با استفاده از فرصت تظاهرات دولتی، به برگزاری تظاهرات و ابراز نظرات خود دست زده اند که معمولا با برخورد خشونت آمیز نیروهای امنیتی همراه بوده است.

در تظاهرات مخالفان در روز ۱۳ آبان، تصاویر حمله نیروهای دولتی و ضرب و شتم تظاهرکنندگان، به خصوص زنان و دختران، از طریق نشر در شبکه های اینترنتی، به طور گسترده در سطح بین المللی پخش شد و انتقاد گسترده جهانی را در پی آورد.

به نظر می رسد که با توجه به این سابقه، در آستانه برگزاری مراسم روز دانشجو، مقامات دولتی شبکه اینترنتی و مخابراتی در مناطقی از تهران را، ظاهرا با هدف جلوگیری از انتشار گزارش ها و تصاویر تجمع های اعتراضی، قطع یا مختل کرده اند و براساس برخی گزارش ها، ارتباط تلفن همراه در بعضی نقاط تهران قطع است.
اقدام دولت ایران در قطع یا ایجاد اختلال در شبکه های ارتباطاتی داخلی بی سابقه نیست و در ساعات اولیه روز رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری هم ارتباط از طریق ارسال پیامک در تهران و نقاط دیگری از ایران قطع شد و برای چندین هفته همچنان قطع یا مختل بود.

به منظور حفظ سکوت خبری در مورد تظاهرات روز شانزده آذر، جمهوری اسلامی مجوز فعالیت خبرنگاران خارجی در تهران را هم برای چند روز لغو کرده است تا مانع از تهیه گزارش توسط آنان شود.

به همین دلیل، اخبار و گزارش های مربوط به شانزده آذر عمدتا به نقل از شاهدان عینی و پیام های منتشر شده در برخی شبکه های اینترنتی قابل دسترسی بوده و امکان تایید مستقل آنها وجود نداشته است.

هنوز از برگزاری احتمالی مراسم شانزده آذر در دانشگاه های سایر شهرهای ایران و تدابیر نیروهای امنیتی برای جلوگیری از برگزاری تظاهرات در این شهرها گزارشی مخابره نشده است.

در روزهای اخیر، دانشجویان شماری از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در ایران با تهیه و انتشار بیانیه ها و گزارش هایی، از تصمیم به برگزاری مراسم شانزده آذر خبر داده و خواستار حمایت مردم از این تجمع ها شده بودند.

مراسم روز شانزده آذر در حالی برگزار می شود که روز گذشته، میرحسین موسوی، از رهبران مخالف دولت، با انتشار پیامی تاکید کرد که برخلاف تصور حکومت، حرکت اعتراضی مردم خاتمه نیافته بلکه همچنان ادامه دارد و رو به گسترش است.


گزارشی از اعتراضات دانشجویی در شهرهای مختلف ایران

دو روز پس از روز دانشجو در ایران و در حالی که وضعیت دانشگاه های این کشور به تدریج آرام تر می شود، ویدیوهای تازه ای در اینترنت منتشر شده که نشان دهنده اعتراضات روزهای ۱۶ و ۱۷ آذرماه در شهرهای مختلف این کشور است.

انتشار این ویدیوها نشان می دهد که وسعت اعتراضات دانشجویان ایرانی در روز ۱۶ آذر از آنچه که گزارش های اولیه نشان می داد، گسترده تر بوده است.
رسانه های داخلی ایران، به ویژه پس از حوادثی که در پی انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور رخ داد، با محدودیت های گسترده ای برای پوشش اعتراضات مخالفان دولت روبرو هستند.

خبرنگاران رسانه های بین المللی هم از پوشش مستقیم اعتراضات دانشجویی روز دانشجو و روزهای پس از آن منع شده اند.
با این حال دسترسی گسترده تر ساکنان تهران به اینترنت، وضعیت بهتر خدمات اینترنتی در این شهر و دسترسی آسان تر خبرنگاران رسانه های بین المللی به شاهدان عینی در تهران باعث شده است که پوشش خبری حوادث دانشگاه های این شهر با سرعت و سهولت بیشتری صورت بگیرد.

اما ویدیوهایی که با یکی دو روز تأخیر در اینترنت و به ویژه در سایت یوتیوب منتشر می شود، نشان می دهد که شدت اعتراضات دانشجویی در برخی شهرهای دیگر ایران هم کمتر از بعضی دانشگاه های تهران نبوده است
به عنوان نمونه ویدویی در یوتیوب منتشر شده که گروه بزرگی از دانشجویان دانشگاه قزوین را در حالی نشان می دهد که در محوطه دانشگاه پارچه نوشته بزرگی را حمل می کنند. بر این پارچه با خط درشت نوشته شده: "دانشگاه زنده است".

این گروه از دانشجویان شعارهای تندی علیه رهبر ایران سر می دهند، از جمله می گویند: "ما می گیم شاه نمی خوایم، اسمشو رهبر می ذارن".
در ویدیو دیگری، گردهمایی گروهی از دانشجویان دانشگاه سنندج در سالنی در این دانشگاه دیده می شود که به سخنان یک سخنران منتقد گوش می کنند و در تأیید صحبت های او شعارهایی در مورد لزوم آزادی زندانیان سیاسی و علیه "دیکتاتوری" سر می دهند.

تصاویر دیگری از راهپیمایی دانشجویان معترض در دانشگاه تبریز منتشر شده است که آنها را در حال خواندن سرود "یار دبستانی" و سر دادن شعارهایی در دعوت از سایر دانشجویان به حمایت از خود نشان می دهد.

از اصفهان ویدیویی منتشر شده است که دانشجویان را در حال سر دادن شعارهای ضد دولتی در محوطه دانشگاه نشان می دهد.

تصاویری هم از دانشگاه کرمان در سایت یوتیوب قرار گرفته که در آن جمعی از دانشجویان معترض دیده می شوند که پوسترهایی به دست دارند و در ستایش آزادی شعار می دهند.

همچنین ویدیو دیگری از مشهد در اینترنت منتشر شده است که ظاهرا به دانشگاه آزاد این شهر تعلق دارد و گروه بزرگی از دانشجویان معترض در آن علیه دولت و مأموران بسیج شعار می دهند.

گزارش شده است که در دانشگاه ساری و دانشگاه بوعلی همدان هم دانشجویان مخالف دولت تجمع هایی داشته اند.

به نظر می رسد با وجود تلاش گسترده نهادهای امنیتی و انتظامی ایران برای جلوگیری از انتشار اخبار و تصاویر مربوط به ناآرامی های دنباله دار ماه های اخیر در این کشور، این امر با توجه به تکنولوژی جدید دشوار تر از چیزی است که مقامات امنیتی و انتظامی ایران تصور می کردند.

یک دانشجوی دانشگاه تهران به تحمل ۶ سال زندان محکوم شد

محمد پورعبدالله، دانشجوی رشته مهندسی شیمی دانشکده فنی دانشگاه تهران که از بهمن ماه سال ۱۳۸۷ در بازداشت به سر می برد، به تحمل ۶ سال زندان محکوم شده است.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی، آقای پور عبدالله را به دلیل شرکت در یک تجمع غیرمجاز در روز ۱۶ آذر سال ۱۳۸۶، به اتهام اجتماع و اقدام بر ضد امنیت داخلی و همچنین تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی محاکمه کرده و او را مجرم شناخته است.

هممبستگی ملی

معرفی خامنه ای، به عنوان منفورترین دیکتاتور جهان در نروژ در دانشگاه اسلو

خامنه ای، ولی فقیه فاشیسم مذهبی حاکم برایران، طی مراسم ویژه یی که در نروژ در دانشگاه اسلو، برگزارشد، به عنوان منفورترین دیکتاتور جهان، معرفی شد.
خامنهای خون آشام از میان ۱۱ کاندیدای به عنوان «دیکتاتور سال» شناخته شد.
در مراسم ویژه یی که در دانشگاه اسلو پایتخت نروژ برگزار شد، جنبش تازه تأسیس « علیه دیکتاتوری» اعلام کرد که تصمیم گرفته است همه ساله یک روز قبل از اهدای جایزه صلح نوبل«دیکتاتور سال» را نیز انتخاب کند.
برگزار کنندگان مراسم، با اکثریت قاطع آرا، خامنهای دژخیم را به عنوان دیکتاتور سال و منفورترین فرد برگزید.
برگزارکنندگان مراسم میگویند دیکتاتور سال شخصی است که در یک سال گذشته، بیشترین خصومت را علیه مردم کشورش و دیگر ملتها به کار بسته است.
به گفته یکی از استادان دانشگاه اسلو، مراسم معرفی دیکتاتورسال می خواهد به جهان یادآوری کند میلیونها انسان از نسلکشی و شکنجه جاری در جهنمی که زندگی میکنند روزمره عذاب میکشند.
دررای گیری برای انتخاب دیکتاتور سال ، افراد و دانشجویان از کشورهای مختلف جهان در این رأیگیری شرکت داشتند.
این جنبش معتقد است اهدای جایزه صلح نمیتواند معنای حقیقی

داشته باشد، مگر اینکه اقدامی علیه دیکتاتوری انجام شود و به همین دلیل روز انتخاب دیکتاتور سال را درست یک روز قبل از اهدای جایزه صلح انتخاب کردند..

روزنامه وردنز گانگ نروژ قبل از برگزاری این برنامه طی ۲ صفحه، گزارش مفصلی از این انتخابات و درصد بالای رای به خامنهای به عنوان دیکتاتور سال منتشر کرده بود.
هواداران و پشتیبانان مقاومت ایران در این برنامه فعالانه حضور داشتند. آنها عکسهایی از خامنهای در دست داشتند که روی آن را ضربدر قرمز کشیده بودند ودر زیر آنها نوشته شده بود: قاتل ندا یا قاتل اشرفیان
هنگامی که خامنهای به عنوان دیکتاتور سال اعلام شد، هواداران مقاومت شعار مرگ بر خامنهای و مرگ بر دیکتاتور سر دادند. سایر شرکتکنندگان نیز در همراهی با آنها این شعارها را تکرار کردند.
در پایان برنامه، عکسهای خامنهای، هم چون صحنه های قیام شانزده آذر، به آتش کشیده شد.

برنامه معرفی خامنهای بهعنوان دیکتاتور سال، در رسانههای نروژ بطورگسترده انعکاس یافت.
خبرگزاری آلمان(۱۹آذر۸۸) نیز معرفی ولی فقیه ارتجاع به عنوان دیکتاتور سال را منعکس نمود و نوشت: دانشجویان دانشگاه اسلو روز چهارشنبه خامنهای را بعنوان دیکتاتور سال انتخاب کردند. خامنهای از میان ۱۱ کاندیدا بنا به رای متخصصین حقوق بشر انتخاب شد.
پروفسور نینا ویتوزک که یکی از بنیانگذاران این مراسم است گفت فلسفهیی که در ورای این برنامه قرار دارد برای یادآوری جنایات در حال انجام و شکنجهیی است که میلیونها انسان را در معرض خود قرار داده و زندگی را برایشان چون جهنم کرده است.
مراسم معرفی منفورترین دیکتاتورجهان ، در محل دانشکده حقوق دانشگاه اسلو پایتخت نروژ و با همکاری انستیتوهای مختلف دانشگاه اسلو برگزار گردید.

داگن ماگازاینه در نروژ نیز نوشت:
عنوان دیکتاتور سال، طی تشریفاتی عالی در دانشگاه اسلو از سوی جنبش علیه دیکتارتوری ( ام آ د) به ولی فقیه رژیم ایران، سید علی خامنهای داده شد. وقتی عکس خامنه ای در مقابل ایرانیان تبعیدی ظاهر شد شعار مرگ بر دیکتاتور در فضا طنین افکند

پیامی از رئیس جمهور برگزیده مقاومت:
هموطنان عزیز،
در بحبوحه قیام مردم ایران با خروش «مرگ برخامنه ای، مرگ بردیکتاتور»؛ خامنه ای خون آشام، درمنتهای منفوریت بین المللی، به عنوان دیکتاتور سال در نروژ معرفی شد.
این، بازتاب درد و رنج عظیم ملت ما و خانواده ها و مادران داغدیده شهیدان است!
و این، طنین پایداری مجاهدان اشرف، دانشجویان به پاخاسته و همه جوانان اشرف نشان میهن است که هدفِ اولِ تیغ وتبر وگلوله وحمله عوامل خامنه ای منفورترین دیکتاتور خونریز جهان هستند ولی شجاعانه مقاومت می کنند.
پایداری شما و فریادهای «خامنه ای قاتله ، ولایتش باطله» و«دیکتاتور بدونه، بزودی سرنگونه»، این چنین درجهان طنین می افکند، و ازسوی وجدان بیداربشریت معاصر مهر تایید می خورد.
مقاومت و قیام خلق و پیشتازان قهرمانش، به ثمرمی نشیند.

هفته گذشته، در جریان سفر رئیس جمهور برگزیده مقاومت به نروژ، آفتن پستن روزنامه اصلی نروژ، ضمن درج مصاحبه خود مبسوط خود با مریم رجوی، در باره شهیدان آزادی ایران که به دست عوامل خامنه ای منفورترین دیکتاتور جهان، به خاک افتاده اند، چنین نوشته بود :
مریم رجوی تصاویر انسانهایی را نشان میدهد که قربانی سرکوب قیام و شورشها در ایران در تابستان شدند. او میگوید: « اینها، شمارکمی از کسانی هستند که در ماههای گذشته جان باخته اند»
آفتن پستن نوشته بود: جنبشی که مریم رجوی در نوک پیکان آن قرار دارد، برای دهها سال، یا توسط پلیس شاه و یا نیروهای مهاجم رژیم ملاها تحت تعقیب بوده وهوادرانش پیوسته درمعرض اعدام و زندانی شدن قرارداشته اند. هدف اول سیاست خارجی رژیم ایران پیوسته این بوده که کشورهای غربی را به فاصله گرفتن از این گروه وادارد. . . . . در خارج از کشور، این جنبش با رهبری مریم رجوی، به عنوان یک دستگاه حکومتی آلترناتیو برای رژیم ملاها عمل کرده است. این واقعیت هم که او زنی است که رهبری یک جنبش سیاسی آلترناتیو را در یک کشور اسلامی برعهده دارد، حائز اهمیت ویژه است. وقتی ما وارد بحث نقش زنان در جامعه می شویم، او بیش از پیش، به بحث علاقمند می شود.
وی میگوید: " زنان نقش مهمی را در تمامی عرصه های جنبش ما ایفا می کنند. زنان، در مقاومت علیه رژیم ملاها در نوک پیکان حضور داشته اند. در ایران جدید، برای همیشته خط پایانی بر تبعیض علیه زنان گذاشته خواهد شد.
آفتن پستن دربحش دیگری از مصاحبه اش با مریم رجوی نوشته است : آنچه که بیش از هرچیز دیگری به قلبش نزدیک است، وضعیت قرارگاه اشرف درعراق است. او میگوید: " در تابستان دولت عراق حمام خونی در اشرف به راه انداخت. ما از بروز یک فاجعه انسانی دیگر در بین ساکنان اشرف نگرانیم. نباید توطئه ها را نادیده گرفت".
او به صورت پی درپی از رژیم آخوندها در تهران صحبت می کند و از تهدیدی که وی معتقد است ملاها علیه صلح جهانی اعمال می کنند.
مریم رجوی بر این باور است که قیام و خیزشهای مردم ایران طی تابستان و پائیز، در حال برهم زدن این بازی است. او میگوید: " ترس مردم از سرکوب و ارعاب ملاها رنگ می بازد . شمارش معکوس شروع شده است.

العربیه فارسی

ارتش پناه ملت، ارتش فداى ملت"

بيانيه تعدادى ازفرماندهان و پرسنل ارتش درهمراهى با مردم ايران


بيانيه اى در ايران از سوى"جمعى از فرماندهان و پرسنل ارتش جمهورى اسلامى ايران" صادر و منتشر شد كه در آن به نيروهاى درگیر شونده با تظاهرات أرام مردم هشدار داده شده است.

صادر كنندگان اين بيانيه "با اتمام حجت به نيروهاى سپاه كه در مقابل مردم ايران ايستاده اند"، اين نيروها را "به بازگشت به سوى مردم" فراخوانده و هشدار داده اند كه "در صورت ادامه سركوب مردم، با واكنش جان بركفان ارتش مواجه خواهند شد".

در اين بيانيه كه از طرف ناظران سياسى ورسانه ها "بسيار مهم" تلقى شده تحت عنوان "ارتش پناه ملت" آمده است: "ارتش خود را پناه ملت می داند و هيچ گاه به خواست سياستمداران برای سرکوب مردم تن در نداده است. به عهد خود برای عدم دخالت درسياست وفادار است، اما نمی تواند در مقابل ظلم و تجاوز به هموطنان خود نيز ساکت بنشيند".

بيانيه ادامه مى دهد: "به همين دليل به آن دسته از تحميل شدگان به سپاه که دست تجاوز وتعدی به جان ومال وآبرو و ناموس ملت ايران درازکرده اند و بيش ازهمه به خون شهدای نيروهای مسلح کشور اعم از سپاهی و ارتشی خيانت کرده اند، شديدا اخطارمی کنيم که اگر از راه رفته بازنگردند، خود را با واکنش جان برکفان ارتش مواجه خواهند ديد. ارتش پناه ملت است و از ملت آرام وصلح دوست ايران در مقابل هر متجاوزی تا آخرين قطره خون خود دفاع خواهد کرد."

در اين بيانيه همچنين آمده است: " درسال های دفاع مقدس (جنگ ايران و عراق1980-1988) كه دوشادوش برادران سپاه، از اين آب وخاک دفاع می کرديم، درواقع مشغول دفاع ازشرف وآبرو و حيثيت وجان و مال ملت ايران بوديم. ارزش کشورهم به دليل ارزش ملت ايران است."

اين بياينه مى افزايد: "سلاح ارتشی وسپاهی بايد در راه خدمت به اين ملت به کارگرفته شده وجان آنان هم در راه مردم ايران فدا شود. در روزگاری که همدوش برادران سپاهی جان خود را فدای اين ملت می کرديم هرگزگمان نمی برديم که ممکن است روزی گروهی ازسپاهی ها، بر خلاف خواست بخش اعظم پرسنل صادق و ايثارگرسپاه، قدرت سلاح خود را در مقابل اين ملت به کارگيرند."

اين بيانيه از سوى گروههاى زير امضا شده است: جمعى از ازخلبانان وپرسنل هواپيمايی نيروی زمينی ارتش جمهوری اسلامی ايران (هوانيروز)، خلبانان وهمافران نيروی هوايی ارتش جمهوری اسلامی ايران(نهاجا)، ستاد فرماندهی کل ارتش، ستاد فرماندهی نيروی هوايی ارتش جمهوری اسلامی ايران(نهاجا)، مرکزآموزش پشتيبانی نزاجا، دانشگاه شهيد ستاری نيروی هوايی ارتش جمهوری اسلامی ايران(نهاجا)، گروه سی وسه توپخانه اصفهان، اساتيد ومسئولين دانشگاه افسری امام علی(ع).

گفتنى است كه به گزارش رسانه ها و طبق تصاوير و فيلمهاى منتشره، پس از انتخابات رياست جمهورى در ايران، سپاه، بسيج، نيروى انتظامى ولباس شخصى ها نيروهايى بودند كه در تظاهرات به ضرب و شتم مردم پرداختند و به سوى عده اى نيز شليك كرده موجب كشتار گشتند. طبق آمارى كه دولت احمدى نژاد منتشر ساخت 32 نفر در اين حوادث كشته و 4000 نفر دستگير شدند. خبرهايى نيز از شكنجه و آزار تعدادى زيادى در زندانها گزارش شده است.

راديو آلمان: مسئول امور حقوقبشر آلمان، نقض حقوقبشر در ايران را محكوم كرد


مسئول امور حقوقبشر در دولت آلمان ضمن محكوم كردن نقض حقوقبشر در ايران خواستار حمايت ا تحاديه اروپا از سركوب شدگان ايرانى گرديد.
راديو صداى آلمان در پايگاه اينترنتى خود نوشت: در آستانهى دهم دسامبر، روز جهانى حقوقبشر، گونتر نوکه مسئول امور حقوقبشر دولت آلمان، از اتحاديهى اروپا خواست در رابطه با موضوع رعايت حقوقبشر در ايران کوتاه نيايد و از کسانى که تحت ستم هستند پشتيبانى کند.
گونتر نوکه افزود، در مناسبات با ديگر کشورها نبايد به گونهاى مبالغهآميز مراعات حال آنها را کرد و بايد اين مساله را به صراحت بيان کرد.


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen