Donnerstag, 3. Dezember 2009

تصوير قيام در جهان 3.12.2009 برابر با12آذر 1388





رادیو فرانسه
دانشجویان در تدارک تظاهرات شانزده آذر


بنا بر گزارش های سایت های خبری هواداران "جنبش سبز" و منابع خبری اپوزیسیون ایرانی ، دانشجویان و گروه هائی از زنان و جوانان ایرانی خود را برای برگزاری مراسم سالانه "شانزدهم آذر" روز دانشجو و طرح مطالبات آزادی خواهانه خود در خیابان های تهران و شهر های بزرگ ایران آماده می کنند.

در این میان بیش از سه هزار دانشجوی دانشجوی دانشگاه تهران با تهیه طوماری از موسوی و کروبی دعوت کرده اند تا در تظاهرات روز دانشجو در دانشگاه تهران حضوریابند. رهبران جنبش سبزهنوز به این درخواست دانشجویان پاسخ نداده اند.

آیا اقایان به دعوت دانشجویان و طرف داران جنبش پاسخ مثبت خواهند داد ؟!

آغاز دادگاه رسیدگی به شکایت پسر زهرا کاظمی

روز چهارشنبه دوم دسامبر دادگاه رسیدگی به شکایت استفان هاشمی ، پسر زهرا کاظمی روزنامه نگار کانادایی ایرانی تبار که در سال 2003 در زندان اوین به قتل رسید در شهر مونرآل کانادا آغاز شد. در این دادگاه استفان هاشمی بر علیه جمهوری اسلامی شکایت کرده و خواستار محاکمه مسئولین قتل مادرش شده و تقاضای 17 میلیون دلار خسارت از دولت ایران کرده است.
زهرا کاظمی 54 ساله روز 23 ژوئن 2003 پس از دریافت اجازه عکاسی در تهران از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به نزدیکی زندان اوین رفت تا از تجمع خانواده زندانیان سیاسی در جلوی زندان عکس بگیرد و توسط مامورین اوین دستگیر شده و پس از بازجویی و تحت شکنجه قرار گرفتن جان خود را از دست داد.

وکلای مدافع استفان هاشمی و پرونده زهرا کاظمی ، "کورت جانسون" و "متیو بوشار" دو وکیل کانادایی هستند ودرخواست کرده اند که یک مشاور امور سیاسی ایران از لندن در این دادگاه شرکت کند و در صورت لزوم دادگاه را در جریان اوضاع سیاسی ایران قرار دهد.

در این زمینه "متیو بوشار" متذکر شده است که:"جمهوری اسلامی می خواهد که این پرونده به ایران ارجاع داده شود تا شکایت خانواده زهرا کاظمی در دادگاهی در ایران مورد بررسی قرار گیرد ولی اوضاع سیاسی ایران در حال حاضر مانع از آن است که چنین پرونده هایی بتوانند در دادگاهی مستقل از دولت بررسی شوند. توضیح این شرایط سیاسی به عهده کارشناسانی است که در این زمینه صاحب نظرمی باشند.به همین دلیل از یکی از متخصصین ایران که ساکن لندن است برای شرکت در این دادگاه دعوت کرده ایم."

از سوی دیگر در این دادگاه مشاور حقوقی و نماینده جمهوری اسلامی یک وکیل کانادایی است به نام "جیمز وودز" که چندی پیش به دعوت دولت ایران برای بازدید از زندان اوین به ایران سفر کرده بود.

وی در نخستین روز دادگاه به در خواست جمهوری اسلامی و با اشاره به قانون مصونیت سیاسی مقامات دولتی ازمقامات قضایی کانادا خواست تا پرونده زهرا کاظمی را مختومه اعلام کند.

گرچه تا کنون شکایات پیشین به همین دلیل به نتیجه نرسیده بودند ولی ماه گذشته وزیر پیشین دادگستری کانادا و نماینده فعلی پارلمان این کشور طرحی جدیدی را ارائه داده وبر مبنای آن خواهان لغو مصونیت سیاسی مقامات دولتی شده است که در شکنجه و کشتار و نقض حقوق بشردست دارند.

بدین ترتیب اگر این طرح که از حمایت بسیاری از نهاد های بشردوستانه در کانادا برخوردار است از طرف پارلمان این کشور تصویب شود ، شکایت استفان هاشمی می تواند سر انجامی پیدا کند

سعید لیلاز به 9 سال حبس محکوم شد

سعید لیلاز کارشناس اقتصادی درداد گاه بدوی تهران به 9 سال حبس محکوم شد.

به گفتۀ وکیل او، محمد علیزاده طباطبائی، سعید لیلاز به شرکت در"تظاهرات غیرقانونی و داشتن اسناد طبقه بندی" متهم شده است.

سعید لیلاز یکی از منتقدین سیاست اقتصادی رئیس جمهوری ایران بوده است.

به دنبال راه پیمائی ها و تظاهرات اعتراضی به نتیجۀ انتخابات ریاست جمهوری در ایران در خرداد ماه گذشته، بیش از 4 هزار نفر در این کشور دستگیرو دها نفر کشته شده بودند .

تا کنون 5 تن ازروشنفکران و رهبران اصلاح طلب به حبس محکوم شده اند

دویچه وله صدای آلمان متهم اصلی حوادث کهریزک رئيس بازرسی ریاست جمهوری می‌شود»

موج سبز آزادی،‌ به نقل از روزنامه‌ی جمهوری اسلامی نوشت،‌ قاضی سعید مرتضوی، از متهمان اصلی حوادث کهریزک در روزها‌ی آتی رسما به عنوان رئيس بازرسی ریاست جمهوری منصوب خواهد شد. مرتضوی با ریاست صادق لاریجانی بر قوه‌ی قضائيه از دادستانی به معاونت دادستانی کل منتقل شد.

یک نفربه اتهام عضویت در سازمان مجاهدین به اعدام محکوم شد

"مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران" اعلام کرد که دادگاه انقلاب تهران در روز شنبه، هفتم آذر (۲۸ نوامبر) ایوب پرکار را به اتهام همکاری با سازمان مجاهدین خلق ایران به اعدام محکوم کرده است. ایوب پرکار در نیمه دوم سال ۱۳۸۷ بازداشت شد.
۱۶ آذر بدون حضور یا با حضور موسوی و کروبی برگزار خواهدشد

بيش از سه هزار دانشجوی دانشگاه تهران از موسوی و كروبی دعوت كردند در روز ۱۶ آذر در دانشگاه تهران حضور پیدا کنند. مرتضی سیمیاری دبیر اجتماعی دفتر تحکیم وحدت می‌گوید حضور این دو مهم نیست بلکه ادامه جنبش مهم است.
مرتضی سیمیاری دبیر اجتماعی دفتر تحکیم وحدت می‌گوید برای ۱۶ آذر مهم حضور یا عدم حضور رهبران جنبش نیست بلکه مهم این است که نحوه حضور دانشجویان طوری نباشد که بهانه سرکوب را به نیروهای سرکوبگر بدهد.
سردار پاسدار رجب‌زاده: هراسی از پلیسی‌کردن شهر ندارم

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، دلیل افزایش پلیس در سطح تهران را، سالگرد آغاز طرح انضباط اجتماعی دانست. وی افزود: «مردم عادت کرده‌اند که یک مبصر بالای سرشان باشد. اگر مبصر را برداریم، وضع بر می‌گردد.» رجب زاده گفت تا روزی‌که مردم عادت نکرده‌اند که بدون مامور تخلف نکنند، ماموران پلیس هم حضور خواهند داشت. رجب‌زاده اشاره‌ای به این نکرد که تخلف چیست و حدود آن را چه کس یا قانونی تعیین می‌کند.

سردار رجب‌زاده از تحت کنترل قرار گرفتن حدود ۷۰ درصد از پایتخت با دوربین در آینده نزدیک خبر داد و یاد‌آور شد که پلیس از این پس، بسیاری ماموریت‌های خود را به این وسیله عملیاتی خواهد کرد. وی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید آیا لازم نیست برای اجرای این طرح کار فرهنگی شود، گفت: « کار من فرهنگ‌سازی نیست، بلکه کار من، پلیسی و اقدامات پلیسی است.»

در جمع خبرنگاران، از فرمانده نیروی انتظامی در باره دلایل پلیسی شدن فضای تهران پرسیده شد. سردار رجب‌زاده گفت: «تا هرکجا که لازم باشد و به هر تعداد که پلیس لازم باشد، ماموران پلیس حضور خواهند داشت. من از پلیسی کردن شهر هراسی ندارم.»

همبستگی ملی

گسترش اعتراضهای ضدحکومتی دانشجویان با شعارهای مرگ بردیکتاتور

دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران با شعار مرگ بر دیکتاتور تظاهرات ضدحکومتی برگزار کردند.
دانشجویان که در مقابل سلف سرویس مرکزی دانشکده تجمع کرده بودند، شعارهای دانشجوی زندانی آزاد باید گردد، مرگ بر دیکتاتور، نصر من الله و فتح قریب، مرگ براین دولت مردم فریب سردادند. آنها بعد از چیدن ظرف‌های غذا به روی زمین، درحالی که شعارمی دادند، به طرف دانشکده مکانیک و دانشکده برق و کامپیوتر حرکت کردند

دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه روز سه شنبه دهم آذر در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه رژیم دست به اعتصاب زدند وکلاسها را تعطیل

کردند. دانشجویان سینی های غذای خود را به طول ۷۰۰ متر از مقابل سلف سرویس مرکزی دانشگاه رازی تا دانشکده فنی روی زمین چیدند و در مقابل دانشکده فنی دانشگاه رازی تظاهرات کردند.

دانشجویان دانشکده برق دانشگاه خواجه نصیر تهران، با شعارهای ضدحکومتی تظاهرات کردند.
دانشجویان تظاهرات خود را با تعطیلی کلاسهای درس در مقابل دانشکده برق این دانشگاه آغاز کردند و سپس در محوطه دانشگاه دست به تظاهرات زده و شعار می دادند“دانشجوی زندانی آزاد باید گردد“، “ایران شده بازداشتگاه، اوین شده دانشگاه“. “دانشجو میمیرد، ذلت نمی پذیرد“ دانشجویان پس از این تظاهرات در ساختمانهای دانشکده تحصن کرده و کلاسهای عصر را هم تعطیل کردند. دانشجویان پلاکاردهایی در دست داشتند که در آنها خواستار آزادی هم کلاسیهای دربندشان علی پرویز، سهیل محمدی و میلاد اسدی شده بودند

دانشجویان دانشگاه علوم و فنون بابل، در آستانه ۱۶آذر روز دانشجو، نمایشگاهی از عکسها و مقالاتی در باره قیام سراسری مردم ایران برگزار کردند. در این نمایشگاه تصاویری از اقدامات سرکوبگرانه نیروی انتظامی و مزدوران بسیجی علیه تظاهرکنندگان به نمایش گذاشته شده بود.

دانشجویان دانشگاه آزادِ تهران واحد جنوب با سر دادن شعار مرگ بر دیکتاتور، تظاهرات ضد حکومتی برپاکردند.
دانشجویان باتجمع در صحن اصلی دانشکده فنی و با بانگ الله اکبر تظاهرات خود را آغاز کردند و با شعار دانشجوی زندانی آزاد باید گردد خواستار آزادی دانشجویان دستگیرشده شدند،
مأموران سرکوبگر حراست و مأموران وزارت اطلاعات دانشجویان را محاصره کرده و آنها را تهدید می کردند.

دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه علامه تهران با شعار مرگ بر دیکتاتور جلسه سخنرانی علیرضا زاکانی عضو مجلس ارتجاع را به هم زدند.
رسانه های باند مغلوب نوشتند: سخنرانی علیرضا زاکانی در دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی به تشنج کشیده شد. هنگامی که زاکانی از دانشجویان حاضر خواست آرامش خود را حفظ کنند باز هم عده یی صحبت های وی را قطع کردند و دانشجویان مجددا شعار "مرگ بر دیکتاتور" را سر دادند.

دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی روز دوشنبه نهم آذر با سر دادن شعارهای ضدحکومتی جلسه سخنرانی پاسدار صفار هرندی وزیر سابق ارشاد رژیم را به هم زدندو با مزدوران حراست درگیر شدند:
دانشجویان شعار می دادند: ”ننگ ما ننگ ما، قاتل فرهنگ ما”، ” رسانه های شیطان، ایرنا و فارس و کیهان” خونی که در رگ ماست، هدیه به ملت ماست”،
به دنبال اعتراض گسترده دانشجویان، مأموران سرکوبگر حراست به سمت دانشجویان حمله ورشدند و دوربین های آنها را ضبط کردند.
العربيه: صدور حكم اعدام به اتهام وابستگى به مجاهدين خلق

تلويزيون العربيه گزارش داد: «دادگاه رژيم ايران مخالف ايرانى ايوب پركار را به اتهام محارب و وابستگى به مجاهدين خلق، به اعدام محكوم كرد
سايت هرانا: دستگيرى دانشجويان دانشگاه علامه، توسط مأموران وزارت بدنام اطلاعات

ماموران وزارت بدنام اطلاعات با يورش وحشيانه به منزل مهديه گلرو دانشجوى دانشگاه علامه تهران وى را همراه با همسرش وحيد لعلىپور دستگير كردند و به زندان اوين منتقل نمودند.
براساس گزارش رسيده؛ ماموران امنيتى که 10نفر بودند ساعت 7 صبح به منزل اين دانشجو يورش بردند و تا ساعت 9 صبح آنجا را تفتيش بازرسى نمودند و کامپويتر شخصى، لپتاپ، عکسهاى ديوارى غير سياسى، کتابها، سىدىها و حتى عکسهاى خانوادگى اين دو را به همراه ديگر وسائل شخصى با خود بردند. سپس آنها را دستبند زدند و به زندان اوين منتقل كردند. وحيد لعلىپور هماکنون در قرنطينه زندان اوين است، اما از محل نگهدارى مهديه گلرو خبرى در دست نيست.


انعكاس فاكس نيوز از انتقاد يك دانشجو

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen