Donnerstag, 20. August 2009

انفجارهاي مهيب تروريستي در بغداد با تلفات و خسارتهاي كلان و ردپاي رژيم ايران


28مرداد1388 (19 اوت2009)

انفجارهاي مهيب تروريستي در بغداد با تلفات و خسارتهاي كلان و ردپاي رژيم ايران


مقاومت ايران سلسله انفجارهاي مهيب تروريستي در بغداد را كه لااقل 100كشته و بيش از 550مجروح و خسارتهاي كلان بر جاي گذاشته است, قوياً محكوم مي كند.

بسياري از شخصيتها و نيروهاي سياسي در عراق در اين رابطه بر «سهل انگاري نيروهاي امنيتي» انگشت گذاشته و شماري از نمايندگان مجلس خواستار استيضاح و حتي ارجاع وزيران دفاع و كشور و فرماندهان ذيربط به دادگاه و پاسخگويي شخص نوري مالكي به عنوان فرمانده كل قوا شده اند. از سوي ديگر «وزراتخانه هاي كشور و دفاع عراق داشتن هرگونه مسؤليت امنيتي در شهر بغداد را تكذيب كردند و فرماندهي نيروهاي مسلح را به كنار گذاشتن خود از امنيت شهر بغداد متهم كردند» (تلويزيون الشرقيه).

دكتر عدنان دليمي, رئيس كنگره اهل عراق, اعلام كرد: «عربها هيچ دست و دخالتي در انفجارهاي امروز ندارند و اين انفجارها كار طرفهاي غير عربي مي باشد».

حزب اسلامي عراق اعلام كرد: «سكوت در برابر اهمال و كوتاهي نيروهاي امنيتي در قبال وضعيت امنيتي كشور در شرايطي كه روزانه بي وقفه دهها تن جان خود را از دست مي دهند, ديگر جايز نيست. ريز شدن در اين اعمال جنايتكارانه نشان مي دهد كه اعمالي سازمانيافته هستند و خودبخودي نيستند, همچنان كه از امكانات زيادي برخوردارند كه سطح آنها در حد امكانات دولتها و كشورها مي باشد».

«اسامه نُجيفي, پارلمانتر برجسته عراق, گفت : «اين منطقي نيست كه انفجار به اين گستردگي و با اين دقت و در مناطق مختلف و حساس و در يك زمان اجرا شود ولي نيروهاي امنيتي نتوانند آن را خنثي كنند, دهها هزار نفر از نيروهاي امنيتي در بغداد گسترش يافتهاند. شكي نيست كه اين يك طرح و برنامه خارجي است كه تلاش مي كند مردم عراق را مجدداً به دسته بندي فرقهيي بكشاند. من انگشت اتهام را به سمت ايران نشانه مي روم. ايران تنها كشوري است كه قادر است اينگونه عمليات با اين گستردگي را انجام بدهد و مي تواند در داخل نيروهاي امنيتي در اين شرايط نفوذ كند. ايران در اين كه مردم عراق به فرقهگرايي بيفتند منافع دارد. مرز برايش باز است و مي تواند به شيوه هاي مختلف وارد خيلي از نهادهاي كشور عراق بشود. اين گونه عمليات توسط افراد و يا گروهها اجرا نمي شود و نمي توانند اينگونه عمليات هماهنگ شده را اجرا كنند. اينگونه عمليات به امكانات يك كشور نياز دارد و به نظر من بايد تحقيق شود. طي سالهاي گذشته ايران پيامهاي زيادي فرستاده است و آمريكا نيز اين پيامها را گرفته و در حال حاضر با هم گفتگو مي كنند, اميدوارم كه از جيب مردم عراق نباشد. اگر اين وضعيت سياسي و امنيتي حل وفصل نشود ما در تهديد جدي هستيم. طرفي كه مي خواهد عراقيان را هدف قرار بدهد, شيعه و سني را مي كشد و برايش فرقي ندارد. مهم برايش اين است كه دستاورد سياسي داشته باشد. ما خواستار تحقيق در اين رابطه هستيم. طي اين ساليان كشتار در عراق جريان داشته ولي هيچ اشاره نشده كه با اين همه سلاحهايي كه كشف شده چه كسي در پشت اين جنايت است؟ سلاحهاي زيادي از ايران وارد عراق مي شود و تروريستها از طرف ايران وارد عراق مي شوند و براي مسئولان امنيتي امري شناخته شده است» (تلويزيون العربيه).

مازن الخشاب, مسئول مطبوعاتي سنديكاي عراقيان در لندن, گفت: «موضوع خيلي روشن است. موشكهاي كاتيوشا ساخت ايران است و سپاه قدس آموزش بكارگيري آن را داده است... تنها راه اين است كه اين دولت به طور كامل كنار برود» (تلويزيون الرافدين).

جبهه اسلامي مقاومت عراق نيز رژيم «ايران و مهمترين احزاب حاكم در عراق را متهم كرد كه در پشت اين انفجارها بودهاند و شكل اجراي آن تنها در توان اطلاعات ايران است كه كليدهاي دولت مالكي و ارگانهاي امنيتي اش را در دست دارد».

آخوندهاي حاكم بر ايران پيوسته اعلام كرده اند كه خط جبهه خود را در برابر آمريكا, در عراق بسته اند و لبنان و فلسطين را «عمق استراتژيك» رژيمشان مي دانند. به صراحت گفته اند كه «هر بمبي كه در عراق منفجر شود فتنه آمريكا براي ايران يك ماه عقب ميافتد... » زيرا «پرونده ايران نه پاي ميز مذاكره بلكه در خيابانهاي بيروت و بغداد حل خواهد شد» (محبي نياـ 28ارديبهشت85/ روزنامه كيهان- 5شهريور85) . رحيم صفوي, سركرده پيشين سپاه پاسداران, گفت: «ما حتي از نيروهاي عراق كه به ايران آمده بودند، از كساني كه اسير شده بودند، سپاه بدر درست كرديم. كدام كشور است كه افسران عالي رتبه عراق را عليه خود بكار بگيرد؟» (كيهان ـ 8مهر86) .

به نظر مي رسد خامنه اي در بحبوحة قيام مردم ايران به شدت نيازمند صدور بحران به خارج از مرزهاي ايران به ويژه پس از 30ژوئن و ترك شهرها و روستاهاي عراق از سوي نيروهاي آمريكايي است. به خصوص كه در ماه سپتامبر پرونده اتمي رژيم آخوندي و گفتگوي بين المللي با رژيم در اين خصوص آغاز مي شود. البته اين تازه آغاز دور دوم احمدي نژاد است. يك تحقيق جدي در بارة كم و كيف و محل ساختن مواد انفجاري و تسليحاتي كه امروز در بغداد به كار گرفته شد باعث مي شود دُم خروس از زير قباي ملا بيرون بزند. رژيم ملايان هنوز از افشاي محل ساختن بمبهاي جهنده كنار جاده در تهران و افشاي ليست 32هزار حقوق بگيران نيروي تروريستي قدس در عراق توسط مقاومت ايران در غيض و غضب است.

جاي شگفتي است كه مقامات بالاي عراقي هرگز و هيچگاه از نيروي تروريستي قدس و جنايتها و مداخلات و تروريسم افسارگسيخته رژيم ايران در عراق و انبوه مواد انفجاري و مهمات و تسليحات ارسالي كلمه يي بر زبان نرانده اند اما در حمله و سرازيركردن اتهامها عليه مجاهدين به غايت اهتمام ورزيده اند.

عراق با مزدوران و تربيت شدگان رژيم منفور ايران هرگز روي امنيت و ثبات و حاكميت را نخواهد ديد. همچنانكه 5ميليون و 200هزار تن از مردم عراق و 3ميليون تن از شيعيان اين كشور اعلام كرده اند تنها راه خلع يد از رژيم ايران در اين كشور است.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت

28مرداد1388 (19 اوت2009)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen