Donnerstag, 20. August 2009

تصوير قيام در جهان – 29 مرداد – 20 اوت



انعكاس قيام در رسانهها

· خبرگزاري رويتر روز 26مرداد، به نقل از يك شاهد گفت روز دوشنبه معترضان در تهران شعار مرگ بر ديكتاتور سردادند. آنها شعار ميدادند: مرگ بر ديكتاتور. وقتي كه پليس آنها را دنبال ميكرد شروع به دويدن كردند.



· خبرگزاري فرانسه روز 26مرداد خبر داد: روز دوشنبه مأموران رژيم, چندين تظاهركننده را در مقابل دفتر روزنامة اعتماد ملي دستگير كردند يك شاهد به خبرگزاري فرانسه گفت: «مردم در گروه‌هاي 20نفره و 30نفره در حالي كه شعار مي‌دادند تظاهرات مي‌كردند. من چند نفر را ديدم كه بازداشت شدند».



سازمان خبرنگاران بدون مرز خواستار بازديد كميسر عالي حقوق بشر از زندانهاي رژيم ايران گرديد

سازمان خبرنگاران بدون مرز روز 28مرداد، با انتشار بيانيهيي بار ديگر سرکوب و سانسور مطبوعات در ايران را محکوم کرد و خواستار بازديد كميسر عالي حقوق بشر از زندانهاي رژيم ايران گرديد. در بيانيه سازمان خبرنگاران بدون مرز آمده است: اين سازمان نگراني خود را از وضعيت روزنامه نگاران زنداني از جمله کيوان صميمي بهبهاني و هنگامه شهيدي اعلام مي دارد. اين سازمان همچنين بر خواست خود براي سفر کميسر عالي حقوق بشر و بازديد از زندان هاي ايران تاکيد مي ورزد.



حسني مبارك : ايران با مشكلات داخلي روبروست

به گزارش تلويزيون الحره در روز 28مرداد، وي به ويژه از رژيم ايران خواست از دخالت در امور داخلي كشورهاي عربي از جمله لبنان و غزه دست بردارد. وي گفت: «من مي خواهم در رابطه با ايران چيزي را بگويم. ايران با مشكلات داخلي روبرو است و مي گويند كه يك نوع دخالت خارجي در ايران وجود دارد و كشورهاي خارجي ايرانيان را به برگزاري تظاهرات و اعتراضات وا مي دارند… من نيز به ايران مي گويم اگر از دخالت خارجي در امور داخلي خودت شاكي هستيد, نبايد در امور داخلي كشورهاي عربي ديگر مثل لبنان و غزه دخالت كنيد. اگر از اين دخالتهاي خارجي شاكي هستيد همين كار را نبايد با ديگران انجام دهيد».



فشار تحريمي آمريکا بر شرکت اماراتي به خاطر رابطه با ايران

سايت راديو آلمان 18 اوت 2009



مؤسسه‌ي مالي آمريکايي «مريل لينچ»، رابطه‌ خود را با شرکت نفتي اماراتي «دراگون اويل» قطع کرده است. کارشناسان اين موضوع را به رابطه‌ اقتصادي شرکت اماراتي با ايران برمي‌گردانند و آن را نشانه‌ي افزايش فشار آمريکا مي‌دانند.



سخنگوي شرکت "مريل لينچ" در مورد قطع رابطه با شرکت "دراگون" گفته است که اين اقدام «دلايل حقوقي داخلي» داشته است. با توجه به اينکه وي گفته است اختلافي ميان "مريل لينچ" و "دراگون" وجود نداشته، آگاهان بسيار محتمل مي‌دانند که همکاري‌هاي شرکت "دراگون" با ايران باعث شده که "مريل لينچ" اين مشتري را رها کند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen