Donnerstag, 20. Mai 2010

اطلاعيه خانواده زندانيان هوادار سازمان مجاهدين خلق ايران


 
 - 28 ارديبهشت 1389 شماره 13
 
اطلاعيه خانواده زندانيان
هوادار سازمان مجاهدين خلق ايران
 
ما جمعي از خانواده هاي زندانيان سياسي در ايراناز مجمع عمومي سازمان ملل )عفو بين الملل( بهجد مي خواهيم با توجه به شرايط خطرناک حاکمبر زندان ها و زندانيان و احکام صادره از جانبقضات قوه قضائيه ايران که هيچ کدام منطبقبر قوانين بين المللي و حتي قانون اساسي ايرانو قوانين مرتبط به احکام اسلامي هم نمي باشدوبا توجه به اعدام هاي اخير که حکم صادره عليهآنها هيچ گونه انطباقي با کيفر خواست موجود درپرونده هاي آنها نداشته و هيچ تلاشي هم از هيچفرد مسئولي در داخل و خارج براي نجات جانآنها انجام نگرفت و در پي اين مساله فقط بر تعدادخانواده هاي بي سرپرست افزوده شده و هيچ کسدر برابر اين خانواده ها و فرزندانشان مسئوليتي بهعهده نمي گيرد.حال با توجه به شرايط حاکم بر جامعه ، ما خانوادههاي زندانيان سياسي از شما مي خواهيم به عنوانيک ارگان بين المللي مسئوليت خود را در قبالاين احکام غير انساني و حقوق بشري و غير قانونيدست به يک حرکت عملي بزنيد و دست از دادناين بيانيه ها و محکوميت هاي بيهوده برداريد وفقط به مانيتور کردن اکتفا نکنيد اگر واقعا خود راوابسته به يک سازمان توانمند و حقوق بشري ميدانيد فکري به حال فرزندان و عزيزان ما که بهجرم ديدار با فرزندانشان در اشرف به بدترين وجهدستگير شده و در شرايط نگران کننده و وخيمي بهسر مي برند اقدام فوري انجام دهيد.ما مجددا از شما مي خواهيم که دست به حرکتهاي عملي بزنيد و جان عزيزان ما را از حکم هاينا عادلانه نجات دهيد در اين حرکت آه مادران، اشک کودکان و سوز جگر همسران را ببينيد وبي سر وساماني و بلا تکليفي چندين هزار خانوادههاي زندانيان که هر شب با بغض و اشک سربر بالين مي گذارند را در نظر داشته باشيد ما باياري خداوند از شما مي خواهيم که دست هايشما براي ياري ما و مانعي براي دادن اجراي ايناحکام باشد.
با آرزوي همکاري و همياري فوري و عملي خانواده زندانيان هوادار سازمان مجاهدين خلق ايران تهران ارديبهشت 
89
 
اطلاعيه خانواده زندانيان هوادار سازمان مجاهدين خلق ايران 
 
اینجانب رودابه اکبری خانه دار و همسرزندانی سیاسی جعفر کاظمی, دارای ۲ فرزند می باشم.همسرم را در تاریخ ۲۷ شهریور ماه ۱۳۸۸ درخیابان هفت حوض درشهر تهران ساعت ۶ صبحدستگیر و به مدت ۲ هفته خبری از او نداشتم و ۳روز تحت شکنجه بوده و ۷۴ روز در سلول انفرادیدر شرایط بدی به سر می برد.اتهام وارده به همسرم هواداری و تبلیغ از سازمانمجاهدین و دیدار با فرزندمان در اشرف بودهاست. وضعیت او در داخل زندان به این نحو بودهکه پس از ۳ روز شکنجه و ۳ ماه انفرادی ایشان راتحت فشار برای انجام مصاحبه تلویزیونی کردندو وقتی با مقاومت وی روبه رو شدند اقدام بهشکنجه و ضرب شتم شدید نمودند به طوریکه منجر به شکسته شدن ۳ دندان او گردید هماکنون همسرم در شرایط جسمی و روحی نگرانکننده ای به سر می برد.بعد از دادگاه اول که حکم اعدام از سوی قاضی مقیسه ای صادر شد وکیل همسرم شفاها اعتراضنمودند که حکم صادره برای اتهام موجود که فقط تبلیغ علیه نظام بوده بسیار سنگین و غیر قانونی است که همان جا قاضی پرونده اعلام می دارد: من تحت فشار مقامات بالا مجبور شدم چنینحکمی صادر نمایم. طبق گفته وکیل همسرم لایحه تنظیم شده جهت دادگاه دوم که ۳ صفحه بودهو اختصاص به تبلیغات علیه نظام بود , اصلا دردادگاه اشاره ای به آن نگردید و درحد ۲ خط کوتاه حکم اول )اعدام( را تا یید کردند. نام قاضی دوم برای دادگاه تجدید نظر ) زرگر ( می باشد.بازجو به همسرم گفت که ما برای حفظ نظاماحتیاج به چندقربانی داریم که یکی از قرعه ها به نام تو افتاده است. مجددا از همسرم می خواهندکه مصاحبه برای درگیری روز عاشورا انجام بدهدکه با مخالفت وی روبرو میشوند چرا که همسرم ۳ماه قبل از عاشورا دستگیر شده بود بازجویان اوراتهدید میکنند در صورت عدم موافقت جهت انجام مصاحبه همسرو فرزندت را جلوی چشمانت تحت شکنجه قرار میدهیم وعلیرغم تهدید بازجویان مبنی براینکه همسرت را جلویت قطعه قطعه میکنیم ولی باز اودرمقابل انجام هرگونه مصاحبه مقاومت میکند ودرمقابل مقاومت همسرم به وی اعلام میکنند که اعدام وی لازم الاجرا و قطعی میباشد . بعد از ۷۴ روز که در بند ۲۰۹ در انفرادی بودند ایشان را یک هفته به جائی به نام سوئیت منتقل و بعد از آن به بند ۳۵۰ منتقل می کنند .مدت سه هفته علیرغم مراجعات مکرر من وفرزندکوچکم به زندان برای دیدار پدرش میرفتیم هیچ ملاقاتی ندادند.در کدام قانون وقاموس و در کدام کشور دیدار بافرزند جرم محسوب میشود؟ اگر دیدار با فرزنداز نظر جمهوری اسلامی جرم است و گناهی استکه حکمش اعدام باید باشد,بله همسر من گناهکارمی باشد.با توجه به وضعیت وخیم زندانیان سیاسی و باتوجه به عدم رسیدگی به احکام ضد حقوق بشریو غیر قانونی و بی گناهی عموم زندانیان سیاسیدرخواست رسیدگی فوری و عملی در باب عدماجرای احکام صادره اعدام را دارم .شرایط بالا فقط خاص همسر من و خانواده مانمی باشد بلکه همه خانواده های زندانیان سیاسیدرشرایط بد روحی هستند وخانواده های زندانیان سیاسی خواهان اقدام عملی و فوری سازمان ملل متحد و کمیسر عالی حقوق بشر هستیم.
با تشکر رودابه اکبری همسر زندانی سیاسی جعفر کاظمی 
 
درپی انتشار خبر تأ یید احکام اعدام درمورد۶ تن از هوادران مجاهدین و اعضای خانواده های مجاهدان اشرف، 
هموطنانمان در ۱۴شهرجهان به پاخاستند و در لندن، پاریس، کلن،اتاوا ، مونترال، ونکور، استکهلم، اسلو، کپنهاگ،سانفرانسیسکو، لس آنجلس، تورنتو و لاههدست به تظاهرات زدند.تظاهرکنندگان با شعارهای مرگ بر دیکتاتور ومرگ بر خامنه ای, ما همه یک صدا ییم, ما همهیک ندا ییم, مرگ بر اصل ولایت فقیه, انزجارخود را از اعدام وحشیانه زندانیان سیاسی اعلامکردند.تظاهرکنندگان همچنین خواستار توقفاعدامهای جدید که توسط دادستانی جنایتکارآخوندی اعلام شده گشتند.
 
مراسم هفتمین روز جانباخته راه آزادی مهدی اسلامیان با حضور گسترده مردم شیراز برگزار شدمراسم گرامیداشت هفتمین روز جانباخته راه آزادیمهدی اسلامیان از اعدام شدگان ۱۹ اردیبهشتماه در شیراز برگزار شد. در این مراسم علاوه به خانواده،بستگان و دوستان تعداد زیادی از مردم در آنشرکت کردند و یاد این جانباخته راه آزادی را گرامیداشتند.
به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران) ۲۷ اردیبهشت ۸۹ ( روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماهمراسم گرامیداشت هفتمین روز جانباخته راه آزادیمهدی اسلامیان در شیراز برگزار شد. این مراسم ازساعت ۱۷:۰۰ آغاز گردید. که در آن علاوه بر حضوربستکان ودوستان تعداد زیادی از مردم در آن شرکتکردند. مردم دسته ،دسته در مراسم حضور می یافتندو یاد و خاطره مهدی اسلامیان را گرامی می داشتند.تعداد شرکت کنندگان در این مراسم بسیار زیاد بودو از نقاط مختلف استان و حتی از شهرستانها در آنشرکت داشتند. مراسم گرامیداشت هفتمین روز جانباخته راه آزادی تا ساعت ۲۱:۰۰ ادامه داشت.مامورین وزارت اطلاعات در روزهای گذشته این خانواده را تحت شدیدترین فشارها و تهدیدات قرارداده بودند که از گرفتن مراسم گرامیداشت خوداری کنند که با ایستادگی خانواده اسلامیان آنها عقب نشستن و به این خانواده گفته شد که مراسم را فقط با حضور اعضای خانواده و بستگان برگزار کنند .اماخانواده اسلامیان به خواست مامورین وزارت اطلاعات جواب رد دادند و به آنها اعلام کردند که ما این مراسم را برگزار خواهیم کرد.
شب گذشته خانم مریم راحمی مادر زنده یاد مهدیاسلامیان در اثر فشارها و ناراحتیها و سوگ از دستدادن فرزندش وضعیت جسمی وی به وخامتگرا یید و به بیمارستان منتقل شد او در حال حاضر دربیمارستان بستری است .
 
دانشجویان دانشگاه کردستان :انتقام فرزاد را می گیریم
 
دانشجویان آزادیخواه دانشگاه کردستان دراقدامی گسترده دست به شعار نویسی اعتراضی در رابطه با حکم اعدام جنایتکارانه زندانی سیاسی فرزاد کمانگر زده اند. بنا بر این خبرروی تمام درها و دیوارها ی دانشگاه کردستاننوشته شده است انتقام فرزاد را می گیریم.
 
 
در انتقام گيري ازخون 5 زنداني اعدام شده،18 پاسدار توسط مردمدر كردستان به قتل رسيدند
 
بنا به گزارشهاي رسيده، روز شنبه 25ارديبهشت در نزديک شهر مرزي مريوان دراطراف دهات ويسه و سياناو 3 نفر از مزدورانسپاه پاسداران به نامهاي کيوان نصيري، محمدشميران و شريف توسط يك ناشناس کشتهشدند. روز گذشته نيز در يك درگيري درمنطقه اورامانات مريوان نزديک به 15 نفراز پاسداران توسط مردم کشته و 8 نفر زخميشدند كه به بيمارستان بوعلي مريوان منتقلشدند. در بين مردم شايع شده كه اين افراددر انتقام خون 5 زنداني سياسي به دست مردمكشته شده اند.
 
اذيت و آزار دختران دانشجو توسط مزدورانچادري در دانشگاه تهران و علامه طباطبايي
 
در دانشكده هاي دانشگاه تهران، تعدادي مزدورچادري گمارده شد ه اند تا دختراني را كه بدحجاب تلقي م يكنند، به دانشگاه راه ندهند. اين اقدام پيش از اين در دانشگا ه هايي همچون علامه طباطبايي صورت گرفته بود اما اكنون اين مساله به دانشگاه تهران هم راه يافته است.زنان چادري و كريه المنظري كه جلوي هر دانشكده نشسته اند به دختران دانشجو ميگويند كه نميتوانند با شال يا روسري وارد دانشكده شوند و بايد مقنعه سر كنند و يا ميگويند كه مانتويشان كوتاه است و بايد به خانه يا خوابگاه برگردند وعوضش كنند. اين اقدام باعث ناراحتي دانشجويان شده و دربرخي موارد دانشجويان با زنان حجاب درگير مي شوند

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen