Sonntag, 23. Mai 2010

زندانى سياسى، حسن ميرزايى، جهت شكايت از عاملان شكنجه، استمداد طلبيد

 
 
 
 
 
زندانى سياسى، حسن ميرزايى، جهت شكايت از عاملان شكنجه، استمداد طلبيد
زندان
زندان

اين‌جانب حسن ميرزايى در تاريخ ۳/۳/۸۸ در ايست بازرسى سپاه  در منطقه سلماس توسط ماموران امنيتى دستگير شدم و حدود هفده روز در وزارت اطلاعات شهرستانهاى سلماس و خوى بازداشت بوده و تحت بازجويى بودم در مورخ ۲۱/۳/۸۸ از زندان شهرستان خوى به اداره اطلاعات شهرستان اروميه منتقل شدم و حدود ۴۷ روز تحت شکنجههاى فيزيکى و روحى شديدى قرار داشتم. در طول  ۴۷ روز شکنجه در اداره اطلاعات شهرستان اروميه شاهد شکنجههاى فيزيکى از قبيل ضرب و شتم، شلاق زدن به پاها و کتف هايم، جوجه کباب (آويزان کردن از دستها و پا ها) و آويزان کردن از دو دست بودم.

از روز هفتم بازداشت در اداره اطلاعات اروميه روزانه دو بار صبح و عصر توسط صندلى برقى شکنجه شدم و  بعد از ۱۴ روز به  بند ۲۰۹ اوين منتقل شدم و در آن‌جا نيز با تزريق ۳ بار امپول به بدنم دچار کندى عضلات و کندى عجيب در پاسخگويى به سوالات و عدم توانايى در راه رفتن شدم و طى اين مرحله حدود ۷ الى ۸ روز به جز آب نمىتوانستم غذا بخورم.

سپس از  بند ۲۰۹ زندان اوين به زندان خوى منتقل شدم که در ايام سپرى شده در اين زندان بهدليل آسيب ديدگى از ناحيه سينه دچار تنگى نفس و سرفههاى شديد به همراه خلط شدهام و زانوى چپم نيز بهدليل تحمل شکنجههاى شديد جسمى هم‌چنان اذيتم مىکند.

در مدت يک سال که در زندانهاى شهرستان خوى و اروميه هستم يعنى تحمل حبس مينمايم با توجه به پيگيريهايم و مراجعات متعدد به بهدارى زندان و طبق نظر پزشک زندان خوى و زندان اروميه در معاينات اوليه اعلام شد که شش هايم نيازى فورى به  عکس راديو لوژى دارد و همچنين در معاينات مقدماتى در بهدارى زندان اوين نيز پزشک زندان گفت بر اثر آن شکنجهها رشتههاى عصبى قسمت زانوى پاى چپ آسيب شديد ديده و اين موضوع باعث لاغر شدن پاى چپم شده است پس از معايانات پزشکى بارها در خواست معالجه با هزينه شخص ام در بيمارستانى در خارج از زندان شدم و يا خواهان ملاقات با يک پزشک متخصص شدهام که تا کنون نتيجهاى در بر نداشته است و حال عمومىام روز به روز به وخامت مىگرايد.
 
 با مشاهده اين ظلمها و تحمل شکنجههاى جسمى و روحى و عدم درمان بيماريهايم و کارشکنيهاى صورت گرفته از سوى مسئولين از تمامى سازمانها و نهادهاى حقوقبشرى در داخل کشور تقاضا دارم نسبت به انتشار شکنجههاى متحمل شدهام افشاگرى نموده و آنرا به گوش جهانيان برسانند.

همچنين از کليه هم وطنان در خارج از کشور که در فعاليتهاى بشر دوستانه پيشقدم هستند درخواست دارم  که به نيابت از بنده شکايتى را از رژيم منحوس حاکم بر ايران در دادگاه بينالمللى لاحه طرح کنند تا بعد از آزادى از زندان مخوف رژيم جهل و ظلم از طريق محافل حقوقى پيگير اين وحشىگريها شوم در نهايت از تلاش تمامىدوستان و مدافعان حقوقبشر تشکر مينمايم.

حسن ميرزايى فرزند على
زندان مرکزى اروميه
۱ خرداد ماه

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen